Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor man må tenke funksjon over form når man bygger. Blir ikke like pent men det er et verktøy, ikke et smykke

Liker en kombinasjon av begge deler selv, vil at ting skal se ut på en spesiell måte, samtidig som det gjør som jeg forventer ytelsesmessig!   For min del er PCen både ett verktøy og ett smykke, noen ser på bil\PC bare som ett bruksmiddel, for meg har det 2 funksjoner!

 

Hvilke funksjoner har en vannkjølt PC med slanger, som min ikke har?

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Hvilke funksjoner har en vannkjølt PC med slanger, som min ikke har?

 

Jeg kommenterte bare det som ble sagt om at å ta ut en M.2 var en stor oppgave .. Det er det ikke her. :)

 

Jeg skjønner det er kult med hardtubing og et fint bygg, jeg har laget mange selv. Men jeg faller alltid tilbake til benchtable med slanger/QD og tommelskruer på alt. Det er bare så enormt mye mer praktisk.

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte bare det som ble sagt om at å ta ut en M.2 var en stor oppgave .. Det er det ikke her. :)

 

Jeg skjønner det er kult med hardtubing og et fint bygg, jeg har laget mange selv. Men jeg faller alltid tilbake til benchtable med slanger/QD og tommelskruer på alt. Det er bare så enormt mye mer praktisk.

Der er jeg faktisk enig med deg ;) 

Lenke til kommentar
Først og fremst: Godt nyttår til alle!

Så til saken, er det noen her som har eller har hatt problemer med EK DDC 3.2 PWM pumper? Jeg har nå den andre pumpen og den har jeg hatt problemer med en stund, den starter ikke når PC’en blir slått på. Jeg må gi den et par lette slag med en skrutrekker, så starter den. Når den først er i gang, er det null problemer med den.

Det samme skjedde med den første pumpen, RMA hos EK, så null problemer, topp service fra dem.

 

Nå lurer jeg på å bytte ut DDC pumpen med en kombi DDC pumpe/tank og se om det hjelper. Er litt lei av å dra ut kabinettet og åpne side døren hver gang PC’en skal startes.
Lenke til kommentar

 

Først og fremst: Godt nyttår til alle!
Så til saken, er det noen her som har eller har hatt problemer med EK DDC 3.2 PWM pumper? Jeg har nå den andre pumpen og den har jeg hatt problemer med en stund, den starter ikke når PC’en blir slått på. Jeg må gi den et par lette slag med en skrutrekker, så starter den. Når den først er i gang, er det null problemer med den.
Det samme skjedde med den første pumpen, RMA hos EK, så null problemer, topp service fra dem.
 
Nå lurer jeg på å bytte ut DDC pumpen med en kombi DDC pumpe/tank og se om det hjelper. Er litt lei av å dra ut kabinettet og åpne side døren hver gang PC’en skal startes.

 

Jeg har en EK-XRES 140 Revo D5 PWM du kan kjøpe billig?

 

PS: har noen GPU blokker og EK rads for salg også + masse fittings, pm for info

Lenke til kommentar

Som sylfersk vannkjølingsentusiast trodde jeg et Corsair Carbide Air ville bli stort nok til å bygge en custom loop med EK sine smaleste radiatorer, hhv SE 240 Slim Dual og 360 Slim Triple. Nope.

Derfor kjøpte jeg TT Core X5 TG Snow Edition som veldig fort ble Targaryen Edition i stedet. Valget av dette kabinettet var først og fremst på grunn av herdet glass i begge sidepanel. Digg å slippe den statiske acryldritten!

Men et eller annet sted på veien har jeg sovna i timen. Igjen. For en 360 i front og en 240 i topp gikk slettes ikke så dermed gikk jeg "ned" til én radiator men til gjengjeld EK sin tykkeste, XE 360mm.

 

Loopen går slik:

 

Pumpe>Monoblokk>GPU>Radiator>Pumpe

 

Oppsettet er dønn stabilt og ligger idle på omtrent 27° og under gaming med 4K oppløsning og ultra settings så bikker det såvidt 50° i Trials, raids og dungeons i ESO.

Jeg er egentlig kjempefornøyd men det begynner å klø i fingra etter å bygge igjen og tanken på å bygge inn loopen og alle komponenter i en pult med herdet glass i "skrivebordet" pirrer.

 

Noen som har gode råd eller lenker til gode bygg?

 

Mvh,

Han Derre

Lenke til kommentar

Klarte å klemme inn full loop med 2 360 og hurtigkoblinger på GPU og CPU i dynamic O11. Ganske fornøyd .. men kabinettet er ikke helt bra nok. Blir vel tilbake til benchtable IGJEN

 

 

 

 

Ble litt mye lys  :hm:

DSC00990.jpg
 
Må få bytta de PCIE kablene til skjermkortet .. Var det eneste jeg hadde for hånd. 
DSC00995.jpg

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...