Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert feil tråd, men jeg lurer på hva programmer som kan hindre en maksismal ytelse av kortene?

 

Vel, det vil jo få kortet til å kjøre kaldere, så det er sikkert ikke heelt feil tråd. :p

 

Det finnes flere måter å få til noe slikt på. Afterburner er jo et slikt program som kan begrense øverste oppnåelige fps. Men man kan også i Nvidia's control panel tvinge kortet til å benytte vanlig VSync med 2 buffere. Da vil aldri skjermkortet forsøke å lage fps høyere enn skjermens satte frekvens. I slikt tilfelle trenger man altså ikke installere noe ekstra program. Men... Om skjermen f.eks. er 144Hz, og skjermkortet ikke klarer mer enn 100 fps i det aktuelle spillet, så vil det jo kjøre nesten så fort det kan da også.

 

AMD har innebygd i driveren en funksjon som heter iChill. Og da trenger man ikke installere ekstra programvare uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Vel, det vil jo få kortet til å kjøre kaldere, så det er sikkert ikke heelt feil tråd. :p

 

Det finnes flere måter å få til noe slikt på. Afterburner er jo et slikt program som kan begrense øverste oppnåelige fps. Men man kan også i Nvidia's control panel tvinge kortet til å benytte vanlig VSync med 2 buffere. Da vil aldri skjermkortet forsøke å lage fps høyere enn skjermens satte frekvens. I slikt tilfelle trenger man altså ikke installere noe ekstra program. Men... Om skjermen f.eks. er 144Hz, og skjermkortet ikke klarer mer enn 100 fps i det aktuelle spillet, så vil det jo kjøre nesten så fort det kan da også.

 

AMD har innebygd i driveren en funksjon som heter iChill. Og da trenger man ikke installere ekstra programvare uansett.

Har en laptop til 47000 i sli. Jeg har overclocket hele driten. Alle spill fungerer bra untatt Ghost Recon Wildlands. Antiallasingen deres suger hestkuk. Takker så mye for svar ;) 60hz " 2 i 1080 sli. Temmelig overkill. Arma 3 kjører jeg 60 frames ,mens 2 ern sliter. Lenge leve ironien. Msi GT83Vr 7rf.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg må skaffe meg en D5 til, eller gå tilbake MCP35x2'en. Skal jeg få ut all lufta av loopen med en singel D5 kan jeg bli sittende her ut uka...

Stor loop?

Jeg har en d5 med 360, 240, cpu og gpu blokk å det går helt fint. snur litt på kabinettet akkurat når jeg har fyllt opp looppen så lar jeg tanken stå åpen et døgn å da er alle bobler borte.

 

Kan hjelpe godt å få litt varme i loopen btw

Lenke til kommentar

Har to 360 og CPU+GPU på en D5. Luften går ekstremt raskt ut .. pumpen står i bunn, og radiator er montert sidelengs (altså stående på langsiden) med inntak nederst og uttak øverst. Automatisk lufteventil på res. Funker som fjell. Kan vel også nevnes at dykkrør (internal tubing) i res er negativt, virker best å koble seg rett inn og ut av pumpa.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Forøvrig interessant design på alphacool eisstation. Man kobler returen inn i pumpeadapteren som vanlig, men den skytes oppover mot væskespeilet / luftlomme i res. Altså på en måte ett opp ned dykkrør. Da er man nesten garantert at luften i retur fanges i luftlomme i res. Bra design akkurat det der. Pumpe/res combo er ellers såder .. vanskelig å plassere egentlig.

Lenke til kommentar

Fiffig løsning det. Men ja, ser ikke veldig plasseringsvennlig ut uten at man setter opp hele bygget rundt den.

 

Derfor plukka jeg opp en EK Revo topp når det var tilbud. Festeringen tar relativt liten plass og er helt genial i forhold til montering og at den har innebygget vibrasjonsdemping.

 

Lurte på å bare kjøpe pumpetopp med reservoar rett på, men får jo litt mer fleksibilitet med separat pumpe og tank. En liten m-m kobling så sitter jo res rett på pumpa uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...