Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Begynner å bli dritt lei dette nå. Det har seg slik at hver gang jeg mottar en melding eller samtale, eller når alarmen ringer, så popper tastaturet opp. HVER gang må jeg trykke tilbaketasten før jeg kan enten trykke på meldinga, ta telefonen eller slå av alarmen.

 

Kjører MIUI og bruker WP7 tastatur. Men, har hatt problemet siden jeg fikk MIUI, og jeg antar det finnes en enkel av/på løsning. Noen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har fått et problem med min galaxy s.jeg fikk den tilbake fra reperasjon så får jeg ikke mere enn edge hastighet på internett på telefonen.jeg oppgraderte den fra 2.2.1 til 2.3.3,men får forsatt bare edge.jeg hadde normalt 2 MB/S nedlasting og det samme opp.nå har jeg 100kb/s i nedlasting hastighet.hva kan jeg gjøre for og få opp hastigheten på internett på telefonen min?

 

jeg merker også at når jeg bruker apndroid så slår ikke internett seg av når jeg klikker på at telefonen skal slå av internett.noen som har hatt det samme problemet?

Endret av KILMAS
Lenke til kommentar

Begynner å bli dritt lei dette nå. Det har seg slik at hver gang jeg mottar en melding eller samtale, eller når alarmen ringer, så popper tastaturet opp. HVER gang må jeg trykke tilbaketasten før jeg kan enten trykke på meldinga, ta telefonen eller slå av alarmen.

 

Kjører MIUI og bruker WP7 tastatur. Men, har hatt problemet siden jeg fikk MIUI, og jeg antar det finnes en enkel av/på løsning. Noen? :)

Den løsninga som er aller enklest er å slutte med eksperimentelle og uoffisielle ROMs, uansett hvor ansette og populære de er. Bryskt men sant. Når man innstallerer slikt må man regne med å måtte bli frustrert både én og ørten ganger.

Nuff said. :hrm:

Lenke til kommentar

Kjører nå romkitchen beta 2.2. Er ikke helt fornøyd med tlf. slik den er nå. Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å gå over til orginal jvh? Ser at Kies vil ikke oppgradere den slik den er nå.

jvh ligger ute på samfirmware.com, last ned og legg inn med Odin..

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som kan svare på hvordan man rooter galaxy s med 2.3.3? :)

 

For det første er det helg. Det er ikke alle som henger på forumet i helgen.

For det andre så er det som flere andre har sagt, mulig å gjøre litt research selv. Det tar to minutter å finne ut hvordan man gjør det selv.

Lenke til kommentar

en annen måte å roote 2.3.3 er å gå på romkitchen.org/beta å lage din egen ROM, der kan du velge hvordan kernel, og du vil da helt sikkert kunne legge inn root, hvis du ikke velger stock kernel.

 

eller du kan sjekke ut

 

FuguMod Kernel

"FuguMod Kernel v3.7 256HZ, rfs,ext2/3/4,jfs,reiserfs"

 

eller

 

 

Chainfire's Kernel

"CF Root XW XEE JVB v3.1 CWM3RFS"

 

som romkitchen bruker på XXJVB. ifølge twittermeldingen deres har de ikke funnet en stabil kernel til XXJVH

 

edit: wtf, dobbelt?!?! :hrm:

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at jeg ikke lenger kan åpne meldingene i stock meldingsleser. De pleide å kunne åpnes slik at all teksten ble vist med hvit tekst på svart bakgrunn med meldingsdetaljer i toppen. Når jeg trykker på dem nå bare blinker de og ingenting skjer. Til gjengjeld vises hele meldingen i konversasjonen uavhengig av hvor lang den er.

 

Er dette en bug eller feature i 2.3.3 ?:) Andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at jeg ikke lenger kan åpne meldingene i stock meldingsleser. De pleide å kunne åpnes slik at all teksten ble vist med hvit tekst på svart bakgrunn med meldingsdetaljer i toppen. Når jeg trykker på dem nå bare blinker de og ingenting skjer. Til gjengjeld vises hele meldingen i konversasjonen uavhengig av hvor lang den er.

 

Er dette en bug eller feature i 2.3.3 ?:) Andre som opplever det samme?

Samme her, er nok en endring i 2.3.3

Lenke til kommentar

Oppdaterte min SGS fredag ettermiddag - ladet da batteriet helt opp i samme slengen. De to påfølgende dagene var jeg konstant tilkoblet trådløst nettverk, og opprettholdt etter egen målestokk et normalt bruk (som nok er ganske lavt sett i forhold til snittet). Søndags ettermiddag hadde jeg fortsatt 74% batteri igjen, og alt var bare fryd og gammen. Satte meg så ned for å eksperimentere litt med 3g/pakkedata i noen timer, der jeg kryssjekka egne resultater mot min fars SG I5700. Batterinivå var på 65% etter dette, hvor Wi-Fi og Android-system lå helt likt i toppen av batteriforbruket mitt, med Standby på en knepen 3. plass (henholdsvis 26/25/22%). Android OS var nederst med 2%.

 

Kom hjem rundt midnatt, sovna raskt etter, og forsov meg til jobb siden mobilen hadde ladet seg selv helt ut ila. natta. Da jeg fikk på mobilen og skulle sjekke synderen, hadde Android OS klatra helt opp på toppen av lista med 23%, og eneste registrerte bruksdetalj var CPU-bruk med varighet på litt over 2 timer. Hva dette kan være skjønner jeg ærlig talt ikke, siden jeg var ganske nøye med å skru av alt i etterkant, samt lukke kjørende tjenester jeg ikke brukte til vanlig. Håper selvfølgelig at dette er en éngangshendelse, eller kanskje en bug hvor ressursmonitoren "hang seg opp", men skulle likevel gjerne hørt om noen hadde lignende erfaringer.

 

En annen ting jeg har registrert er at jeg ikke lenger kan ringe via "kortnummer" - hvis jeg prøver f.eks. "3" og deretter "ringe", får jeg først opp en slags loading-animasjon med teksten "USSD-kode kjører" før den så blir avvist. Any ideas?

 

Kjører stock 2.3.3.

Lenke til kommentar

Oppdaterte min SGS fredag ettermiddag - ladet da batteriet helt opp i samme slengen. De to påfølgende dagene var jeg konstant tilkoblet trådløst nettverk, og opprettholdt etter egen målestokk et normalt bruk (som nok er ganske lavt sett i forhold til snittet). Søndags ettermiddag hadde jeg fortsatt 74% batteri igjen, og alt var bare fryd og gammen. Satte meg så ned for å eksperimentere litt med 3g/pakkedata i noen timer, der jeg kryssjekka egne resultater mot min fars SG I5700. Batterinivå var på 65% etter dette, hvor Wi-Fi og Android-system lå helt likt i toppen av batteriforbruket mitt, med Standby på en knepen 3. plass (henholdsvis 26/25/22%). Android OS var nederst med 2%.

 

Kom hjem rundt midnatt, sovna raskt etter, og forsov meg til jobb siden mobilen hadde ladet seg selv helt ut ila. natta. Da jeg fikk på mobilen og skulle sjekke synderen, hadde Android OS klatra helt opp på toppen av lista med 23%, og eneste registrerte bruksdetalj var CPU-bruk med varighet på litt over 2 timer. Hva dette kan være skjønner jeg ærlig talt ikke, siden jeg var ganske nøye med å skru av alt i etterkant, samt lukke kjørende tjenester jeg ikke brukte til vanlig. Håper selvfølgelig at dette er en éngangshendelse, eller kanskje en bug hvor ressursmonitoren "hang seg opp", men skulle likevel gjerne hørt om noen hadde lignende erfaringer.

 

En annen ting jeg har registrert er at jeg ikke lenger kan ringe via "kortnummer" - hvis jeg prøver f.eks. "3" og deretter "ringe", får jeg først opp en slags loading-animasjon med teksten "USSD-kode kjører" før den så blir avvist. Any ideas?

 

Kjører stock 2.3.3.

Som det er nevnt flere ganger her, så er det vanlig at batterimålingen løper litt løpsk etter en FW-oppgradering. Den normaliserer seg etter hvert.

 

Jeg fikk også problem med at Andriod OS brukte opp batteriet i løpet av natten. Løsningen var å starte opp med vol.up/meny/på-knappen og cleare cachen. Har ikke hatt problemet i ettertid.

 

Anbefaler forøvrig Watchdog som du kan sette til å si fra dersom en applikasjon bruker ufint mye CPU. Jeg har valgt å få beskjed dersom noen overskrider 30%, og da fanger jeg opp når gallery starter opp og holder sin egen CPU-fest i bakgrunnen. vil også plukke opp et hyperaktivt Android OS...

Lenke til kommentar

Oppdaterte min SGS fredag ettermiddag - ladet da batteriet helt opp i samme slengen. De to påfølgende dagene var jeg konstant tilkoblet trådløst nettverk, og opprettholdt etter egen målestokk et normalt bruk (som nok er ganske lavt sett i forhold til snittet). Søndags ettermiddag hadde jeg fortsatt 74% batteri igjen, og alt var bare fryd og gammen. Satte meg så ned for å eksperimentere litt med 3g/pakkedata i noen timer, der jeg kryssjekka egne resultater mot min fars SG I5700. Batterinivå var på 65% etter dette, hvor Wi-Fi og Android-system lå helt likt i toppen av batteriforbruket mitt, med Standby på en knepen 3. plass (henholdsvis 26/25/22%). Android OS var nederst med 2%.

 

Kom hjem rundt midnatt, sovna raskt etter, og forsov meg til jobb siden mobilen hadde ladet seg selv helt ut ila. natta. Da jeg fikk på mobilen og skulle sjekke synderen, hadde Android OS klatra helt opp på toppen av lista med 23%, og eneste registrerte bruksdetalj var CPU-bruk med varighet på litt over 2 timer. Hva dette kan være skjønner jeg ærlig talt ikke, siden jeg var ganske nøye med å skru av alt i etterkant, samt lukke kjørende tjenester jeg ikke brukte til vanlig. Håper selvfølgelig at dette er en éngangshendelse, eller kanskje en bug hvor ressursmonitoren "hang seg opp", men skulle likevel gjerne hørt om noen hadde lignende erfaringer.

 

En annen ting jeg har registrert er at jeg ikke lenger kan ringe via "kortnummer" - hvis jeg prøver f.eks. "3" og deretter "ringe", får jeg først opp en slags loading-animasjon med teksten "USSD-kode kjører" før den så blir avvist. Any ideas?

 

Kjører stock 2.3.3.

 

 

Ring med kortnummer: hold kortnummertasten nede til kontakten kommer opp.. ikke trykk på grønn tlf...(ringe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...