Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lagt inn Darky RC5 Final

 

Men Titanium Backup PRO sliter som F med å legge tilbake applikasjonene mine, så det er manuell installasjon av hver eneste app ser det ut til.. Fantastisk.

Hvilken "app behandlings modus" bruker du i Titanium backup?

 

Meny > Valg > App behandlings modus

 

Prøv "indirekte".

 

(om du ikke allerede har prøvd)

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lagt inn Darky RC5 Final

 

Men Titanium Backup PRO sliter som F med å legge tilbake applikasjonene mine, så det er manuell installasjon av hver eneste app ser det ut til.. Fantastisk.

 

Om du kommer fra 2.2 så kan det å backe opp applikasjonsdataen være en dårlig idè, men bare apk'en til appen bør gå fint. Ikke at jeg hvordan titanium fungerer, bruker somregel bare maks 15 min på å skaffe det jeg hadde, og om jeg glemmer noe, så var det nok helt sikkert ikke et program jeg brukte ofte nok uansett: ]

Lenke til kommentar

ahrg. installerte Darky's v9.5 med denne guiden: http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/guide-installing-darkys-rom-on-2-2-2-2-1-i9000-i9000m-only.1041/

 

Men det er jo ikke norsk swype!?

 

Fant en link der man kunne innstallere ny swype med flere språk, men det står at man skal avinstallere swype først. Men det går ikke for den knappen kan man ikke trykke på.

 

Er det norsk i v10 RC5 da tro?

 

Hvor installerte dere fra? Her?: http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/rom-darky-v10-rc5-i9000-i897-stable-but-not-final.2420/

 

Kan jeg bare følge den nå som jeg har 9.5?

 

 

Og jeg lurer fortsatt på hvilke filer jeg skal bruke for å få en original norsk SGS (gjerne gammel software), og hvor jeg finner disse .(til en tlf. som skal leveres fra meg).

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter Swype med norsk språk. Kjører doc 2.1 xwjvb og den gamle swype jpa funker ikke..

 

Noen som kan hjelpe her?

 

Zamot: du finner originale firmwares på www.samfirmware.com og flasher med odin.

Endret av oasis
Lenke til kommentar

swype vet jeg ikke, men når det gjelder original norsk sgs, så kan du se på samfirmware, NB, du må være medlem.

 

Der finner du guide og hele pakken

 

Mener jeg fikk telefonen med "I9000XWJM2" men usikker, det må du høre med noen andre her inne, eller bla deg tilbake i denne tråden:)

Lenke til kommentar

Apropo Quadrant score.. Se hva Galaxy S II scorer rett ut av boksen ;D

 

samsung_galaxys-2_quadrant.jpg

 

 

Zamot:

 

Darkys 9.xx støtter ikke norsk

Darkys 10 støtter norsk både i tastatur og systemspråk

stock firmware kan du finne på XDA forumene (et eller annet sted under galaxy s i9000), orker ikke lete frem tråden akuratt nå, men kan se om jeg finner den i morgen. Disse filene må da flashes med ODIN

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

ahrg. installerte Darky's v9.5 med denne guiden: http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/guide-installing-darkys-rom-on-2-2-2-2-1-i9000-i9000m-only.1041/

 

Men det er jo ikke norsk swype!?

 

Fant en link der man kunne innstallere ny swype med flere språk, men det står at man skal avinstallere swype først. Men det går ikke for den knappen kan man ikke trykke på.

 

Er det norsk i v10 RC5 da tro?

 

Hvor installerte dere fra? Her?: http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/rom-darky-v10-rc5-i9000-i897-stable-but-not-final.2420/

 

Kan jeg bare følge den nå som jeg har 9.5?

 

 

Og jeg lurer fortsatt på hvilke filer jeg skal bruke for å få en original norsk SGS (gjerne gammel software), og hvor jeg finner disse .(til en tlf. som skal leveres fra meg).

 

Vet ikke hvordan du fikser Swype, men SlideIt er et fantastisk alternativ med norsk språk.

Bruker dette over SWYPE på min SGS. Sjekk den ut i Market

Lenke til kommentar

Istedenfor å sitte og vente på samsungifisert og treg 2.3 rom, hvorfor ikke flashe til en custom rom? Finner veldig mange fine til forskjellige behov på xda forumene :] anbefaler selv Darkys rom som fåes i 2.2 og 2.3 versjon. (2.3 versjonen er i RC5.3)

 

Er RC 5.3 så stabil og god at jeg kan basere meg på å bruke den og slippe å flashe telefonen igjen titt og ofte?

Nå har jeg hatt Froyo siden i høst en gang.. (En modda rom basert på JPA)

Men så har telefonen nå begynt å klikke litt, får ikke ned notification-screen lenger..

 

Slenger meg på denne. Vet at Darky (eller Joel som han heter) ikke er han som står bak denne oppdateringen. Han har tatt seg en pause, men tror han nå er tilbake for å jobbe med en ferdig v10 som skal erstatte RC5.4 Final(Final vil egentlig bare her si at RC5,4 er final, ikke hele v10. Dette kommer senere)

 

Men er det likevel noen som bruker RC5.4 og kan si noe om deres erfaringer med denne? Hva er fordelene og ulempene i forhold til 9.5?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig god batteritid både på 2.2.1 og 2.3, med lading ca annenhver dag. her om dagen begynte plutselig batteriet å tømmes med 5-10% i timen, slik at det så vidt holder en dag. Jeg la meg med tlf på 97%, og 7 timer senere våknet jeg til 33%! Wifi og 3g slått av!

 

Dette skjedde etter at jeg installerte og begynte å bruke:

SwitchPro

Swiftkey (andbefales sterkt)

Pure Calendar

Minimalistic text

Gesture search (anbefales, bruker ikke bevegelsesaktivering som bruker batt)

 

Android OS listes som hovedforbrukeren av strøm. Noen som kan tenke seg at en av disse kan være det som drar strøm? Jeg kan ikke helt se hvilken/hvorfor? Har også begynt å bruke twitter-widgeten i LP, men denne oppdaterer bare en gang i timen.

Lenke til kommentar

Har vært alright fornøyd med batteritiden på min, starta bra i 2.1 med to døgn.. så gikk det mer og mer nedover. Nå har jeg hatt en full dag, men lading må til med andre ord.

 

Etter at jeg fikk 2.3.3 la jeg jo merke til at Maps lå så høyt oppe på batteribruken og telefonen var mye våken. Så da ble testen, slå av Latitude og se hvor lenge den holder seg da...

 

Etter 14.5 timer er jeg nede på 86% og det eneste som er slått av er Latitude. Lover bra. Syncer/pusher fortsatt gmail og en annen epost-konto.

Vel, nå har det seg sånn at jeg liker Latitude, så jeg håper de kan komme med en fiks for dette.

 

 

 

Ja, det ble 2 døgn, 14 timer. Da var jeg nede på 13% og følte for å lade igjen. Da er jeg fornøyd!

 

Android OS: Sjekk denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1039696

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig god batteritid både på 2.2.1 og 2.3, med lading ca annenhver dag. her om dagen begynte plutselig batteriet å tømmes med 5-10% i timen, slik at det så vidt holder en dag. Jeg la meg med tlf på 97%, og 7 timer senere våknet jeg til 33%! Wifi og 3g slått av!

 

Dette skjedde etter at jeg installerte og begynte å bruke:

SwitchPro

Swiftkey (andbefales sterkt)

Pure Calendar

Minimalistic text

Gesture search (anbefales, bruker ikke bevegelsesaktivering som bruker batt)

 

Android OS listes som hovedforbrukeren av strøm. Noen som kan tenke seg at en av disse kan være det som drar strøm? Jeg kan ikke helt se hvilken/hvorfor? Har også begynt å bruke twitter-widgeten i LP, men denne oppdaterer bare en gang i timen.

 

Jeg hadde en lignende situasjon etter oppgradering til 2.3.3. Android OS spiste strøm uten at jeg kunne se hvorfor. Jeg tok en reboot og cash flush, har ikke sett det etter dette..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig god batteritid både på 2.2.1 og 2.3, med lading ca annenhver dag. her om dagen begynte plutselig batteriet å tømmes med 5-10% i timen, slik at det så vidt holder en dag. Jeg la meg med tlf på 97%, og 7 timer senere våknet jeg til 33%! Wifi og 3g slått av!

 

Dette skjedde etter at jeg installerte og begynte å bruke:

SwitchPro

Swiftkey (andbefales sterkt)

Pure Calendar

Minimalistic text

Gesture search (anbefales, bruker ikke bevegelsesaktivering som bruker batt)

 

Android OS listes som hovedforbrukeren av strøm. Noen som kan tenke seg at en av disse kan være det som drar strøm? Jeg kan ikke helt se hvilken/hvorfor? Har også begynt å bruke twitter-widgeten i LP, men denne oppdaterer bare en gang i timen.

 

Jeg hadde en lignende situasjon etter oppgradering til 2.3.3. Android OS spiste strøm uten at jeg kunne se hvorfor. Jeg tok en reboot og cash flush, har ikke sett det etter dette..

Hva mener du med cash flush?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig god batteritid både på 2.2.1 og 2.3, med lading ca annenhver dag. her om dagen begynte plutselig batteriet å tømmes med 5-10% i timen, slik at det så vidt holder en dag. Jeg la meg med tlf på 97%, og 7 timer senere våknet jeg til 33%! Wifi og 3g slått av!

 

Dette skjedde etter at jeg installerte og begynte å bruke:

SwitchPro

Swiftkey (andbefales sterkt)

Pure Calendar

Minimalistic text

Gesture search (anbefales, bruker ikke bevegelsesaktivering som bruker batt)

 

Android OS listes som hovedforbrukeren av strøm. Noen som kan tenke seg at en av disse kan være det som drar strøm? Jeg kan ikke helt se hvilken/hvorfor? Har også begynt å bruke twitter-widgeten i LP, men denne oppdaterer bare en gang i timen.

Minimalistic text ble en synder hos meg istad, dro no helt sykt med strøm. etter en reboot så ble batteribruken normal igjen :]

Lenke til kommentar

Hei!

Prøver å oppdatere galaxyen min fra 2.2 til det som enn måtte komme nå via Kies.

 

På den nye stasjonære pcen med Win 7 64 bit, nekter pcen å finne mobilen. Har søkt rundt i evigheter og prøvd alt av metoder for å få den til å finne mobilen til intet nytte.

 

Kobla den no i min gamle laptop med Win XP 32 bit. Her blir telefonen funnet og er klar til oppdatering, men får opp at det ikkje er nok diskplass. (må ha 3000 mb ledig av en eller annen grunn). Er det mobilen dette gjelder? For der har eg vært inne og slettet alt mulig av apps, bilder, videoer, you name it! Og fremdeles er det kun 2.7 giga ledig... Eller er det på pcen, for der er det plenty med plass?

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar

 

Hei!

Prøver å oppdatere galaxyen min fra 2.2 til det som enn måtte komme nå via Kies.

 

På den nye stasjonære pcen med Win 7 64 bit, nekter pcen å finne mobilen. Har søkt rundt i evigheter og prøvd alt av metoder for å få den til å finne mobilen til intet nytte.

 

Kobla den no i min gamle laptop med Win XP 32 bit. Her blir telefonen funnet og er klar til oppdatering, men får opp at det ikkje er nok diskplass. (må ha 3000 mb ledig av en eller annen grunn). Er det mobilen dette gjelder? For der har eg vært inne og slettet alt mulig av apps, bilder, videoer, you name it! Og fremdeles er det kun 2.7 giga ledig... Eller er det på pcen, for der er det plenty med plass?

 

 

Har du et skjermbilde av meldingen?

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...