Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

hei, hva mener du? Hvordan trykker jeg install en gang til i kontoen min? Hvilket program?

Clicky

 

hei, men hva mener du? Jeg spurte om en annen måte å få inn programmene enn å reinstallere. For meg ser det ut som om du bare viser til en annen måte å installere programmer fra Android MArkets.

Når du logger deg på kontoen din i market på nett, ser du alle app-ene dine. da kan du bare trykke på install derfra, så svisjer de in på sgs-en..

 

ok, men da forutsetter du at jeg har en konto. Hvis jeg har installert alle programmene uten konto, så funker sikkert ikke dette, dessverre. Men takk likevel, skal få meg en konto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har hatt denne tlf. siden i høst og må si jeg er kjempefornøyd. Kjører nå Doc's siste froyo-rom.

 

Jeg bruker tlf. en del i jobbsammenheng der jeg ringer til folk som jeg ikke har i adresseboka. jeg kunne gjerne tenkt meg at mitt nr ikke viser når jeg ringer til andre enn de jeg har i adresseboka, mens det viser når jeg ringer de jeg har i adresseboka. Finnes det en innstilling eller app som kan gjøre den jobben?

Har ikke prøvd dette selv så jeg vet ikke om det funker, men en kombinasjon av tillatte nr og grupper kanskje. Maybe.

 

Skulle tro at Tasker kan gjøre jobben, men jeg har ikke forsøkt å lage et slikt opplegg.. Noen Tasker eksperter som vet?

 

Har ikke prøvd å gi meg i kamp med Tasker ennå, har vært inne å sett litt på det, men det virker som det kreven en del konfigurering og plundring for å få noen nytte av det.

 

Såvidt jeg kan se kan denne funksjonen kun slås av eller på - for alle nummer i innstillingene til telefonen. Kanskje det finnes en widget som kan slå av eller på visning av nummer?

Lenke til kommentar

Når jeg kobler til Kies får jeg bare beskjeden "Dette er den siste versjonen av fastvaren" Siste fastvareversjon: PDAJPA/PHONEJPP/CSCJP3 (TEN).

 

Gjør jeg noe feil? Eller er det fordi jeg har operatørlåst telefon. Jeg har 2.2 på telefonen (har ikke sett noe til 2.2.1)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går på denne eller SG2 å laste ned GoogleMaps kart på forhånds, slik at jeg ikke er avhengig av internett? F.eks hele Norge og kan så bruke det til navigering.

Last ned Google Brut. Dette er en modifisert utgave av Maps som tillater caching av tiles og navigasjon i Norge. Denne ligger ikke i Market, men du finner den enkelt på XDA.

 

 

Det finnes også applikasjoner som kan laste ned tiles til pc slik at du kan flytte dem over på telefonen.

 

I tillegg er Norgeskart en flott applikasjon som gir tilgang til turkart og sjøkart på androidtelefoner.

Lenke til kommentar

Når jeg kobler til Kies får jeg bare beskjeden "Dette er den siste versjonen av fastvaren" Siste fastvareversjon: PDAJPA/PHONEJPP/CSCJP3 (TEN).

 

Gjør jeg noe feil? Eller er det fordi jeg har operatørlåst telefon. Jeg har 2.2 på telefonen (har ikke sett noe til 2.2.1)

 

Du har TEN, slik jeg har fått det med meg er dette telenor sin produktkode, og de har ikke gitt ut mer enn android 2.2 enda.

 

edit: så akkurat dette fra samsung norge på facebook:

 

Wenche Meådal

Når kommer android 2.2.1 til TEN?

onsdag

 

Roger Andreassen

med det tempoet samsung har på opdateringer til produktene sine så blir det vel på sensommeren

 

 

Samsung Norge

Hei Wenche!

Android 2.2.1 vil dessverre ikke bli gjort tilgjengelig. Neste oppdatering vil altså være til Android 2.3 - også for TEN.

Hilsen Samsung Norge

Wenche Meådal

Hm, det var jo rettferdig.

Håper alt er i rute, sånn at vi får 2.3 sammen med resten av gjengen da!

Takker for svar :)

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Hvorfor skal egentlig Telenor på død og liv ha sin egen eksklusive programvare? Ville de egentlig være med i "Capativate og x-antall andre varianter av SGS-gjengen" der borte i statene, men fikk bare ha en egen programvareversjon.

 

Ikke skjønner jeg helt hvorfor det finnes x-antall ulike versjoner av SGS, der de eneste forskjellene i største fall er et litt anderledes utseende, kanskje en blitz og noen andre knapper. Helt meningsløst bruk av ressurser som ellers kunne blitt brukt på å gjøre SGS til et helt 100% produkt fra dag 1.

Lenke til kommentar

Istedenfor å sitte og vente på samsungifisert og treg 2.3 rom, hvorfor ikke flashe til en custom rom? Finner veldig mange fine til forskjellige behov på xda forumene :] anbefaler selv Darkys rom som fåes i 2.2 og 2.3 versjon. (2.3 versjonen er i RC5.3)

Dere skjønner hva jeg mener med "treg" stock rom om dere prøver en rom som er myntet på hastighet. Har flashet og prøvd ut mange roms igår og idag, ekstreem forskjell fra stock til f.eks MIUI og Darkys (hvorav førstnevnte er en helt syk rom, men uheldigvis så er det et par essensielle bugs der, f.eks veldig ustabil dekning osv på galaxy s versjonen)

Lenke til kommentar

Istedenfor å sitte og vente på samsungifisert og treg 2.3 rom, hvorfor ikke flashe til en custom rom? Finner veldig mange fine til forskjellige behov på xda forumene :] anbefaler selv Darkys rom som fåes i 2.2 og 2.3 versjon. (2.3 versjonen er i RC5.3)

 

Er RC 5.3 så stabil og god at jeg kan basere meg på å bruke den og slippe å flashe telefonen igjen titt og ofte?

Nå har jeg hatt Froyo siden i høst en gang.. (En modda rom basert på JPA)

Men så har telefonen nå begynt å klikke litt, får ikke ned notification-screen lenger..

Lenke til kommentar

Om du ikke er et spesielt tilfelle som meg, ja.

Mitt merkelige tilfelle (som jeg ikke kan finne noen andre med samme problem) er at jeg ikke kan sende sms nå, men motta og ringe det kan jeg :S Prøvd fullstendig reflash og forskjellig modem også. Ikke et problem jeg gidder å lete meg mer inn i for i dag, har ikke noe behov for å sende en sms sålenge jeg kan ringe enn så lenge : ]

Ellers er den suuperrask og pen som Darkys alltid har vært :D

Lenke til kommentar

Om du ikke er et spesielt tilfelle som meg, ja.

Mitt merkelige tilfelle (som jeg ikke kan finne noen andre med samme problem) er at jeg ikke kan sende sms nå, men motta og ringe det kan jeg :S Prøvd fullstendig reflash og forskjellig modem også. Ikke et problem jeg gidder å lete meg mer inn i for i dag, har ikke noe behov for å sende en sms sålenge jeg kan ringe enn så lenge : ]

Ellers er den suuperrask og pen som Darkys alltid har vært :D

Sjekka at SMS-senteret er korrekt? Meldinger -> Meny -> Settings -> Message centre ...

 

 

 

 

Mitt hadde blitt resatt en gang, måtte skrive inn på nytt.

 

 

 

Lenke til kommentar

jeg kjører selv cyanogenmod 7, experimental til galaxy s, og er veldig fornøyd. Noen småbugs er det, og man bør flashe om igjen ganske ofte (hver gang det kommer en ny nightly build). battery drain har akkurat blitt forbedret, noe som er veldig bra!

 

Veldig bra hvis du vil helt vekk fra det samsung gir ut.

 

link

 

nederst på siden er det en changelog.

Lenke til kommentar

Om du ikke er et spesielt tilfelle som meg, ja.

Mitt merkelige tilfelle (som jeg ikke kan finne noen andre med samme problem) er at jeg ikke kan sende sms nå, men motta og ringe det kan jeg :S Prøvd fullstendig reflash og forskjellig modem også. Ikke et problem jeg gidder å lete meg mer inn i for i dag, har ikke noe behov for å sende en sms sålenge jeg kan ringe enn så lenge : ]

Ellers er den suuperrask og pen som Darkys alltid har vært :D

Sjekka at SMS-senteret er korrekt? Meldinger -> Meny -> Settings -> Message centre ...

 

 

 

 

Mitt hadde blitt resatt en gang, måtte skrive inn på nytt.

Nvm, +4792001000

 

det fungerte! Takk! :D

 

 

 

DO'H! Hva skal stå der? netcom

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går på denne eller SG2 å laste ned GoogleMaps kart på forhånds, slik at jeg ikke er avhengig av internett? F.eks hele Norge og kan så bruke det til navigering.

Last ned Google Brut. Dette er en modifisert utgave av Maps som tillater caching av tiles og navigasjon i Norge. Denne ligger ikke i Market, men du finner den enkelt på XDA.

 

 

Det finnes også applikasjoner som kan laste ned tiles til pc slik at du kan flytte dem over på telefonen.

 

I tillegg er Norgeskart en flott applikasjon som gir tilgang til turkart og sjøkart på androidtelefoner.

 

Og om man har behov for de nyere mulighetene i google maps så kan man aktivere Buffer.

i G.Maps: Meny->Mer->Bufferinnstillinger, Huk av Forhåndshenting på mobil.

Så er det bare å surfe rundt på kartet og det lagres på mobilen til offline bruk, på samme vis om i Brut Maps (bare at Brut som nevnt kan gjøres mer effektiv ved å laste ned tiles)

 

(Ved wipe og bytte av rom, så tømmes bufferet)

Lenke til kommentar

Hei, har hatt denne tlf. siden i høst og må si jeg er kjempefornøyd. Kjører nå Doc's siste froyo-rom.

 

Jeg bruker tlf. en del i jobbsammenheng der jeg ringer til folk som jeg ikke har i adresseboka. jeg kunne gjerne tenkt meg at mitt nr ikke viser når jeg ringer til andre enn de jeg har i adresseboka, mens det viser når jeg ringer de jeg har i adresseboka. Finnes det en innstilling eller app som kan gjøre den jobben?

Har ikke prøvd dette selv så jeg vet ikke om det funker, men en kombinasjon av tillatte nr og grupper kanskje. Maybe.

 

Skulle tro at Tasker kan gjøre jobben, men jeg har ikke forsøkt å lage et slikt opplegg.. Noen Tasker eksperter som vet?

 

Har ikke prøvd å gi meg i kamp med Tasker ennå, har vært inne å sett litt på det, men det virker som det kreven en del konfigurering og plundring for å få noen nytte av det.

 

Såvidt jeg kan se kan denne funksjonen kun slås av eller på - for alle nummer i innstillingene til telefonen. Kanskje det finnes en widget som kan slå av eller på visning av nummer?

 

Google er en god venn i nøden :) Ved å bruke prefixer kan en sette opp tlf. til å legge inn bestemte prefix på nr som ikke er i kontaktlisten. Og ved å sette prefixet #31# så blir nummeret skjult.

... Bare sånn hvis noen andre trengte det samme

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært alright fornøyd med batteritiden på min, starta bra i 2.1 med to døgn.. så gikk det mer og mer nedover. Nå har jeg hatt en full dag, men lading må til med andre ord.

 

Etter at jeg fikk 2.3.3 la jeg jo merke til at Maps lå så høyt oppe på batteribruken og telefonen var mye våken. Så da ble testen, slå av Latitude og se hvor lenge den holder seg da...

 

Etter 14.5 timer er jeg nede på 86% og det eneste som er slått av er Latitude. Lover bra. Syncer/pusher fortsatt gmail og en annen epost-konto.

Vel, nå har det seg sånn at jeg liker Latitude, så jeg håper de kan komme med en fiks for dette.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...