Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Brannfakkel:

 

Mange har tydeligvis hatt store problemer med Kies, men jeg synes det funker flott!

Har oppgradert tlf 3 ganger, og det har gått knirkefritt hver gang. Oppdatere Kies, oppdatere telefon, ferdig. Eneste gangen jeg var sint på programmet var når 2.2.1 var trukket, og jeg trodde det var kies som ikke ville oppdage nye FW. Nå bruker jeg ingen av de andre funksjonene i kies, men til ren FW-oppdatering har det virket helt strålende for meg:)

 

Bring the hate:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører nå romkitchen beta 2.2. Er ikke helt fornøyd med tlf. slik den er nå. Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å gå over til orginal jvh? Ser at Kies vil ikke oppgradere den slik den er nå.

jvh ligger ute på samfirmware.com, last ned og legg inn med Odin..

 

bleh. må lage bruker for og få lasta ned derfra gitt.

 

Andre steder man kan laste ned?

 

OK, hvis du ikke klarer å lage en bruker der bør du nok holde deg unna fw oppgradering også, men jeg trodde du hadde gjort ting før siden du kjørte romkitchen..

 

Er ikke jeg som kjører romkitchen.

Nei seff klarer jeg ikke lager bruker...er så vanskelig atte.... :cry

 

Lasta ned denne nå:

I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000NEEJV3 DOWNLOAD

 

Riktig?

 

 

on another topic:

 

home knappen min har slutta og fungere. Finnes det noen software som tester knapper, eller bør/må jeg sende den inn til rep?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Kjører nå romkitchen beta 2.2. Er ikke helt fornøyd med tlf. slik den er nå. Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å gå over til orginal jvh? Ser at Kies vil ikke oppgradere den slik den er nå.

jvh ligger ute på samfirmware.com, last ned og legg inn med Odin..

 

bleh. må lage bruker for og få lasta ned derfra gitt.

 

Andre steder man kan laste ned?

 

 

 

OK, hvis du ikke klarer å lage en bruker der bør du nok holde deg unna fw oppgradering også, men jeg trodde du hadde gjort ting før siden du kjørte romkitchen..

 

Er ikke jeg som kjører romkitchen.

Nei seff klarer jeg ikke lager bruker...er så vanskelig atte.... :cry

 

Lasta ned denne nå:

I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000NEEJV3 DOWNLOAD

 

Riktig?

 

 

on another topic:

 

home knappen min har slutta og fungere. Finnes det noen software som tester knapper, eller bør/må jeg sende den inn til rep?

 

JVH fra 4 mai er riktig fw.

Sjekk om home knappen er like dårlig etter oppgradering, i så fall vil jeg tro det er hw feil..

Lenke til kommentar

 

JVH fra 4 mai er riktig fw.

Sjekk om home knappen er like dårlig etter oppgradering, i så fall vil jeg tro det er hw feil..

 

Fant ikke helt ut hvordan bruke Odin mot den tar fila, så lasta ned en annen, fra forumet.

 

kjører backup nå, så flasher etterpå.

 

fingers crossed så fungerer home knappen igjen.

 

edit: nope, home knapp fucked. Blir og sende den inn da, og håpe på garanti.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Brannfakkel:

 

Mange har tydeligvis hatt store problemer med Kies, men jeg synes det funker flott!

Har oppgradert tlf 3 ganger, og det har gått knirkefritt hver gang. Oppdatere Kies, oppdatere telefon, ferdig. Eneste gangen jeg var sint på programmet var når 2.2.1 var trukket, og jeg trodde det var kies som ikke ville oppdage nye FW. Nå bruker jeg ingen av de andre funksjonene i kies, men til ren FW-oppdatering har det virket helt strålende for meg:)

 

Bring the hate:)

Støtter opp denne, WinXP og Win7 x64, har oppdatert og kost meg siden 2.1 i juni 2010. Kies har fungert ypperlig og har ikke hatt noe trøbbel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fugumod root fungerer også på JVH 2.3.3 forsåvidt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010141

 

Forsøkte å bruke denne her, men det som skjedde etterpå var at ethvert forsøk på bruk av Wifi sendte telefonen i en uendelig boot-loop.

 

Eneste måten å fikse det på var å flashe telefonen på nytt med PDA-fil fra Samfirmware (4. mai, JVH filen). Men da forsvant jo root igjen. I tillegg så fikk jeg ikke kontakt med KIES etter at jeg hadde brukt Fugu root. (kunne flashe original kernel, telefonen virket helt til jeg forsøkte å slå på Wifi, men KIES fikk ikke kontakt).

 

Wifi klarer jeg meg ikke uten, så da får jeg være uten root inntil videre. Har ikke tid til å forsøke så mange ganger akkurat nå. Har lest om andre som sliter med samme feilen, både med fugu og cwm root kernel til 2.3.3. Dog så er det veldig mange som ikke får problemer, så jeg ønsker ikke å "kaste dritt" om noen av disse metodene. Men det er greit å være obs på at enkelte faktisk sliter. Og at løsningen er enkel i så fall. (flashe I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000NEEJV3 fra Samfirmware).

Lenke til kommentar

Har noen små problemer etter siste oppdate. Har ikke noe root eller noe, kun orginal mob. Etter siste oppdate i helgen, har web browseren tatt seg helt, er trg å koble seg til wifi, å i dag kommer jeg meg ikke på nett i det hele tatt hverken 3g eller wifi. Det andre er att på mailklienten må jeg vente lenge før jeg begynner å skrive, for registrerer ikke bokstavene når jeg skriver i normalt tempo:-S Bruker bruker 3x4 tastaturet med xt9. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Problemer med nett skyldes nok Telenor og ikke oppdatering av Android. Siden i går kveld har mange av Telenors kunder ikke kunnet komme på nett, ikke kunne sende mms og enkelte vil også ha problemer med sms. SMS kan bli sendt, men det kan ta uvanlig lang tid før den mottas. Også andre operatører som benytter telenors nett er berørt av dette, men tydeligvis ikke alle. Har vært i kontakt med Telenor om dette i dag, og de sa det skyldtes en stor serverfeil som de jobbet på spreng for å fikse, men de hadde ingen rettetid da. Feilen er tydeligvis fortsatt ikke rettet, i alle fall ikke for alle brukere...

Lenke til kommentar

Problemer med nett skyldes nok Telenor og ikke oppdatering av Android. Siden i går kveld har mange av Telenors kunder ikke kunnet komme på nett, ikke kunne sende mms og enkelte vil også ha problemer med sms. SMS kan bli sendt, men det kan ta uvanlig lang tid før den mottas. Også andre operatører som benytter telenors nett er berørt av dette, men tydeligvis ikke alle. Har vært i kontakt med Telenor om dette i dag, og de sa det skyldtes en stor serverfeil som de jobbet på spreng for å fikse, men de hadde ingen rettetid da. Feilen er tydeligvis fortsatt ikke rettet, i alle fall ikke for alle brukere...

 

Takker for den, rett før jeg klikka helt her:-D

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke bruke de offisielle fw som kommer via Kies? Det er så moro at dere er så ivrige på roms, men er helt fra dere når de er installert og det slår meg litt. Var det så lurt egentlig? Når man skal legge inn slikt så burde man ha litt kunnskaper, synes at dere "leker" litt for mye med oppsettene deres.

 

Jeg merker ikke noen spes problem med den offisielle Gingerbread, selv gidder jeg ikke å forske å tulle med telefonen. Håper dere får rettet opp feilene deres. :)

 

Jeg går ut fra at du ikke har hatt telefonen fra den kom ut i fjor. Jeg fikk min i juni i fjor og de første firmwarene var helt tullete treige. At Samsung slapp en såpass bra telefon med så forferdelig firmware og med Kies, som da faktisk var enda verre enn firmwaren til telefonen gjorde nok sitt til at mange prøvde å gjøre noe med det.

 

Samsung brukte altfor lang tid på å rette opp laggen som var på telefonen etter min mening. Eventuelt at de burde ha gjort noe før den ble sluppet på markedet.

Lenke til kommentar

Er på Romkitchen JVH nå, med CF-kernel og Crysis Sensation-theme. Har også lagt inn SGS II-kameraet. Alt er bra nå, rask, fin, og konge theme(synes jeg).

 

Prøvde å legge inn email-appen som følger med SGS II men den var litt buggy så droppa den... Synes forøvrig at TW4 er helt greit også, men holder meg til LP+ :)

Lenke til kommentar

Ingen som har rootet 2.3.3 ?

 

Har roota 2.3.3 med CF-Root :)

 

Hva kan man gjøre med root på 2.3.3 ? Og ikke svar "hva kan man ikke gjøre?" :)

 

Hovedgrunnen til og roote var vel og konvertere filsystemet på 2.2.1 slik at man ble kvitt lag, men det er jo omtrent ikke lag på 2.3.3, så hvorfor roote?

 

me wanna know.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...