Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Funker denne oppdateringen for TEN telefoner også?

Får ikke sjekket selv, men kjenner ei med TEN telefon som gjerne vil oppdatere.

 

Den har ikke kommet enda. Har vært i kontakt med samsung, og de sa at vi skulle få oppdateringen samtidig med ulåste telefoner. Ikke overraskende at det ikke skjedde.

Det er bare å smøre seg med tålmodighet, om vi er såpass heldige at vi faktisk får denne oppdateringen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bugs sålangt med samsung's egen gingerbread:

 

  1. Mindre presis GPS - iallefall hittil.
  2. Flere crash-bugs. Hadde aldri det problemet før, men nå har den crasha to-tre ganger over helgen.
  3. Rekkefølgen på "mest besøkt" og ikonene i nettleseren er snudd opp-ned, og dermed håpløs.

Noen som har samme erfaring?

Lenke til kommentar

Begynner å bli dritt lei dette nå. Det har seg slik at hver gang jeg mottar en melding eller samtale, eller når alarmen ringer, så popper tastaturet opp. HVER gang må jeg trykke tilbaketasten før jeg kan enten trykke på meldinga, ta telefonen eller slå av alarmen.

 

Kjører MIUI og bruker WP7 tastatur. Men, har hatt problemet siden jeg fikk MIUI, og jeg antar det finnes en enkel av/på løsning. Noen? :)

Den løsninga som er aller enklest er å slutte med eksperimentelle og uoffisielle ROMs, uansett hvor ansette og populære de er. Bryskt men sant. Når man innstallerer slikt må man regne med å måtte bli frustrert både én og ørten ganger.

Nuff said. :hrm:

 

Greit nok det. Men så har jeg omtrent kun positivt å si om MIUI, og om jeg så må leve med denne bugen, velger jeg MIIUI fremfor standard ROMs :)

 

Lenke til kommentar

Kjører nå romkitchen beta 2.2. Er ikke helt fornøyd med tlf. slik den er nå. Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å gå over til orginal jvh? Ser at Kies vil ikke oppgradere den slik den er nå.

jvh ligger ute på samfirmware.com, last ned og legg inn med Odin..

 

bleh. må lage bruker for og få lasta ned derfra gitt.

 

Andre steder man kan laste ned?

Lenke til kommentar

Til de som surmuler over google, har jo selvfølgelig googlet først. Har prøvd å roote med Gingerbreak og via SuperOne Click, ingen av delene funker. Men takk til de som var snille nok til å linke.

Problemet er at ikke alle "gamle løsninger på å roote" fungerer lengre, dermed bør en finlese litt på XDA-forumet.

 

Men når jeg har letet etter løsninger i flere timer og prøvd diverse, så ser jeg ikke noe galt i å spørre her ;)

Lenke til kommentar

Kjører nå romkitchen beta 2.2. Er ikke helt fornøyd med tlf. slik den er nå. Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å gå over til orginal jvh? Ser at Kies vil ikke oppgradere den slik den er nå.

jvh ligger ute på samfirmware.com, last ned og legg inn med Odin..

 

bleh. må lage bruker for og få lasta ned derfra gitt.

 

Andre steder man kan laste ned?

 

Har ikke funnet noe annet sted, jeg. Ikke noe problem å lage bruker, vel?? :)

Lenke til kommentar

Til de som surmuler over google, har jo selvfølgelig googlet først. Har prøvd å roote med Gingerbreak og via SuperOne Click, ingen av delene funker. Men takk til de som var snille nok til å linke.

Problemet er at ikke alle "gamle løsninger på å roote" fungerer lengre, dermed bør en finlese litt på XDA-forumet.

 

Men når jeg har letet etter løsninger i flere timer og prøvd diverse, så ser jeg ikke noe galt i å spørre her ;)

 

Chainfire root funker på den nylige gingerbread JVH.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

 

Du finner link til filen ca 3/4 ned på første side. Les instruksjonene først hvis du er usikker:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke bruke de offisielle fw som kommer via Kies? Det er så moro at dere er så ivrige på roms, men er helt fra dere når de er installert og det slår meg litt. Var det så lurt egentlig? Når man skal legge inn slikt så burde man ha litt kunnskaper, synes at dere "leker" litt for mye med oppsettene deres.

 

Jeg merker ikke noen spes problem med den offisielle Gingerbread, selv gidder jeg ikke å forske å tulle med telefonen. Håper dere får rettet opp feilene deres. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som det er nevnt flere ganger her, så er det vanlig at batterimålingen løper litt løpsk etter en FW-oppgradering. Den normaliserer seg etter hvert.

 

Jeg fikk også problem med at Andriod OS brukte opp batteriet i løpet av natten. Løsningen var å starte opp med vol.up/meny/på-knappen og cleare cachen. Har ikke hatt problemet i ettertid.

 

Anbefaler forøvrig Watchdog som du kan sette til å si fra dersom en applikasjon bruker ufint mye CPU. Jeg har valgt å få beskjed dersom noen overskrider 30%, og da fanger jeg opp når gallery starter opp og holder sin egen CPU-fest i bakgrunnen. vil også plukke opp et hyperaktivt Android OS...

 

 

Ring med kortnummer: hold kortnummertasten nede til kontakten kommer opp.. ikke trykk på grønn tlf...(ringe)

 

Tusen takk til begge to!

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke bruke de offisielle fw som kommer via Kies? Det er så moro at dere er så ivrige på roms, men er helt fra dere når de er installert og det slår meg litt. Var det så lurt egentlig? Når man skal legge inn slikt så burde man ha litt kunnskaper, synes at dere "leker" litt for mye med oppsettene deres.

 

Jeg merker ikke noen spes problem med den offisielle Gingerbread, selv gidder jeg ikke å forske å tulle med telefonen. Håper dere får rettet opp feilene deres. :)

 

Eh, javel?

Lenke til kommentar

Får folk oppdatere til 2.3 i disse dager? Jeg har oppdatering tilgjengelig, men kies klarer selvsagt ikke å gjennomføre oppdateringen og lar telefonen henge i download-modus... Noen tips? :p

Det samme skjedde meg. Min tlf forble i download modus...

 

 

Jeg gikk til samfirmware og installerte derfra via Odin. Fungerer helt supert, det! :)

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke bruke de offisielle fw som kommer via Kies? Det er så moro at dere er så ivrige på roms, men er helt fra dere når de er installert og det slår meg litt. Var det så lurt egentlig? Når man skal legge inn slikt så burde man ha litt kunnskaper, synes at dere "leker" litt for mye med oppsettene deres.

 

Jeg merker ikke noen spes problem med den offisielle Gingerbread, selv gidder jeg ikke å forske å tulle med telefonen. Håper dere får rettet opp feilene deres. :)

Jeg har flashet min med Darkys 10.5 og er utrolig fornøyd i forhold til standard firmware. Mye raskere og mere brukervennlig.

Hva du synes om at andre fikler med telefon og software er ikke så veldig interessant. ^-^ Det er vi som fikler som driver teknologien framover.

Endret av la7dfa.com
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke bruke de offisielle fw som kommer via Kies? Det er så moro at dere er så ivrige på roms, men er helt fra dere når de er installert og det slår meg litt. Var det så lurt egentlig? Når man skal legge inn slikt så burde man ha litt kunnskaper, synes at dere "leker" litt for mye med oppsettene deres.

 

Jeg merker ikke noen spes problem med den offisielle Gingerbread, selv gidder jeg ikke å forske å tulle med telefonen. Håper dere får rettet opp feilene deres. :)

 

De som gjør det uten å vite konsekvenser eller helt hva de driver med, syns jeg kan holde seg på stock. Men de som faktiskt leser seg litt opp på emnet osv syns jeg kan fiksere så mye de vil. Selv er det ganske umulig for meg å "bricke" telefonen min uansett hva jeg gjør, og kan alltids enkelt gå tilbake til den backupen jeg tok før jeg startet å fikle.

 

Hadde jeg ville hatt en helt stock telefon, hadde jeg kjøpt en iPhone. : ] Android gir deg valget.

 

Er jo også derfor det finnes tråder som dette og forum som XDA forums, for å utvikle og hjelpe andre med å sette seg inn i dette, som faktisk er veldig morsomt om en er litt interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører nå romkitchen beta 2.2. Er ikke helt fornøyd med tlf. slik den er nå. Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å gå over til orginal jvh? Ser at Kies vil ikke oppgradere den slik den er nå.

jvh ligger ute på samfirmware.com, last ned og legg inn med Odin..

 

bleh. må lage bruker for og få lasta ned derfra gitt.

 

Andre steder man kan laste ned?

 

OK, hvis du ikke klarer å lage en bruker der bør du nok holde deg unna fw oppgradering også, men jeg trodde du hadde gjort ting før siden du kjørte romkitchen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...