Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, håper på det. Sumo-appen på ipad er knall.

Jeg tok like gjerne og spurte Sumo-sjefen om en Windows 8-app, så får vi se. Men det skulle bare mangle.

 

Oppdatert: Hun melder om at de har planer om en Sumo-app for Windows 8.

 

Nok off topic.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Ryktes om 2 Samsungmodeller som kommer med Windows Phone 8:

 

 

Dersom opplysningene stemmer (finn gjerne frem en klype salt før du leser videre) blir de kommende telefonene slik:

 

Samsung GT-I8370 (Macro)

•4 tommers WVGA (480 x 800 piksler) Super AMOLED

•1,5 GHz tokjernet Krait-prosessor

•8 GB lagring, støtte for minnekort

•5 MP kamera, 1,9 MP frontkamera

•Pris: 2600 - 3300 kroner

 

Samsung GT-I8750 (Odyssey)

•4,8 tommers 720x1280 piksler HD Super AMOLED

•1,5 GHz tokjernet Krait-prosessor

•16/32 GB lagring, støtte for minnekort

•8 MP kamera, 1,9 MP frontkamera

•Pris: 3700 - 4400 kroner

 

Begge telefonene sies å skulle komme på markedet i fjerde kvartal, og så vidt vi forstår skal disse selges på det europeiske markedet. Når de skal vises frem er vi sannelig ikke sikre på, men vi vet at Nokia og Microsoft sannsynligvis skal presentere Windows Phone 8-modeller 5. september, så vi antar at tiden rundt denne datoen er et godt anslag.

 

Kilde: http://www.mobili.no/nyheter/slik-blir-samsungs-wp8-mobiler/

Lenke til kommentar

Håper de kommer med noe midt i mellom, synest 4" er litt lite, og 4.8" virker litt stort. Men om den i motsetning til Lumia 900 har en mindre ramme så kan det nok gå. Men de må nok heve seg på software-tilbudet også om de skal konkurrere med Nokia. For øvrig spennende at det ikke er en ren HW-port av SGSIII, CPU'en er i hvert fall 100 Mhz raskere.

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hva som har skjedd med min titan? Hatt den i 1 mnd +/- og natt til i går fikk den besett mye dårligere batteri. Jeg har ikke lagt inn nye apps, kontoer eller noe annet i det siste. Bare brukt den som normalt. Restartet den etter at det oppstod, uten at det hjalp nevneverdig.

 

Før holdt den 1. Døgn ca. Nå ligger jeg på rundt 14-16 timer..!

Lenke til kommentar

Det som er synd er når produsentene kommer med flere skjermstørrelser og bare den største modellen har de beste spesifikasjonene (kamera, oppløsning, hastighet osv). Dette gjelder flere produsenter og platformer.

 

Er ikke alle som vil ha rundt 5 tommer stor skjerm men som heller ikke vil ha en dårligere telefon ellers.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Noen som har forslag til hva som har skjedd med min titan? Hatt den i 1 mnd +/- og natt til i går fikk den besett mye dårligere batteri. Jeg har ikke lagt inn nye apps, kontoer eller noe annet i det siste. Bare brukt den som normalt. Restartet den etter at det oppstod, uten at det hjalp nevneverdig.

 

Før holdt den 1. Døgn ca. Nå ligger jeg på rundt 14-16 timer..!

 

Har du aktivert "posisjon"? Flere "live tiles" aktivert?

Lenke til kommentar

Da skal jeg endelig få testet ut Windows Phone i en periode, får låne meg en Nokia Lumia 800 som jeg skal bruke frem til jeg mest sannsynlig anskaffer meg en iPhone 5 (om det ikke skulle bli en helomvending her) og er jo litt spent på hvordan dette blir.

 

Sitter med ett inntrykk av at Nokia Lumia 800 strengt tatt er like bra, om ikke bedre enn Lumia 900 på flere områder? Sett bort ifra den større skjermen (med samme oppløsning..) så er de vell mer eller mindre identiske på alt av maskinvare for utenom at Lumia 900 har et frontkamera (bruker jeg aldri uansett) og alle tester jeg har lest refererer til Lumia 800 som den mest solide av de to, og at Lumia 800 har bedre batterilevetid til tross for mindre batteri.

 

 

Veldig spent på hvordan dette blir og ettersom jeg går fra en iPhone 4 (ikke 4S) så regner jeg med at ytelsen burde føles ganske så bra ettersom Lumia 800 til tross for noe beskjedne spesifikasjoner til å være 2012 fremdeles overgår maskinvaren til iPhone 4 med unntak av skjermoppløsningen, men til gjengjeld så får jeg lekt meg litt med AMOLED av typen "ikke oversaturerte farger" som jeg opplever på endel Samsung modeller.

 

 

Er det noen tips og triks jeg burde ta høyde for før jeg stuper uti senere på dagen? Hvordan oppdateres telefonen osv med tanke på Windows Phone 7.5? Er det bare å koble til en Windows 8 maskin eller må det horribel proprietær Nokia programvare til? Ettersom utvalget av applikasjoner til Windows Phone er temmelig snevert hvilke burde jeg anskaffe meg i første omgang? Da tenker jeg at typen gratis da jeg ikke gidder å investere i applikasjoner til en plattform jeg kanskje bare skal bruke litt over en måned.

 

Er det noen kjente irritasjonsmomenter og sortehull jeg burde være klar over og unngå? Har hørt rykter om at du er låst til Windows Live / Bing søk, er det noen måte å omgå dette og heller få brukt Google på en logisk og integrert måte, eller er du helt låst til Live / Bing?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Når du kobler Lumiaen til PC-en, får du beskjed om å installere Zune for å synkronisere, Hva slags apper er du ute etter? Trykker du på søkeknappen kommer du til bing. Du må nok bruke IE og gå til google.no for å bruke google.

Lenke til kommentar

Søkeknappen sender deg til bing. Du kan selvsagt bruke nettleseren å gå til google.no og søke i vei der.

 

Oppdateringer gjøres via Zune.

 

Av programmer og spill er det bare å teste i vei. Alt er tilgjengelig som prøveversjoner, men dette ser du selv.

 

Integrering av facebook chat er helt suverent så snart du vender deg til det. Har du flere som har WP så er dette enda mer suverent da alt går via chatten der, men oppleves som vanlig sms, bare uten kostnaden som sms gir.

 

Berøringen av skjerm føles litt overfølsom i starten, men dette er også en tilvenning.

 

Tror du kommer til å bli fornøyd etterhvert som du får testet den ut. Veldig uvant i starten, men så er det bare det perfekte systemet.

Lenke til kommentar
Er det noen tips og triks jeg burde ta høyde for før jeg stuper uti senere på dagen? Hvordan oppdateres telefonen osv med tanke på Windows Phone 7.5? Er det bare å koble til en Windows 8 maskin eller må det horribel proprietær Nokia programvare til? Ettersom utvalget av applikasjoner til Windows Phone er temmelig snevert hvilke burde jeg anskaffe meg i første omgang? Da tenker jeg at typen gratis da jeg ikke gidder å investere i applikasjoner til en plattform jeg kanskje bare skal bruke litt over en måned.

 

Er det noen kjente irritasjonsmomenter og sortehull jeg burde være klar over og unngå? Har hørt rykter om at du er låst til Windows Live / Bing søk, er det noen måte å omgå dette og heller få brukt Google på en logisk og integrert måte, eller er du helt låst til Live / Bing?

 

Windows Phone 7/7.5 oppdateres med Zune, du trenger ikke Windows 8 til dette. Windows Phone 8 vil mest sansynlig få "over the air" oppdateringer, så da trengs ikke et program for dette. Du bare plugger den i, så sjekker den etter oppdateringer.

 

Når det kommer til applikasjoner, ta heller å gå en tur innom Marketplace å sjekk på de mest populære gratisapplikasjonene. Så er det egentlig bare å gå nedover så lenge du orker. Man kan gjerne kalle utvalget snevert, men det er mye gode applikasjoner der og jeg finner det meste jeg trenger :)

 

Jeg synes ikke det er fryktelig mange "sorte hull". Bingsøket fungerer, og skal du bruke Google så bruk nettleseren eller finne en applikasjon som søker direkte i Google. Det er enkelt å "pinne" applikasjoner til hjemskjermen, så da går det omtrent like raskt som om du skulle ha brukt det vanlige Bing søket.

 

Windows Live (live, hotmail, outlook) er rett og slett bare noe du "må ha", siden det er din konto på telefonen, på samme måte som at jeg "må ha" Googlekonto på Android, for betaling av applikasjoner osv osv. Når det kommer til mail osv er det ikke noe problem å ha andre kontoer, og det fungerer svært bra. Den absolutt beste mailklienten på mobil som jeg vet om.

 

Kjekke ting:

- Lag grupper i kontakter (som arbeidskollegaer, bestevenner, familie osv)

- Bruker du Facebook og Twitter er det svært godt integrert, spesielt på fotodelen.

- Bruk noen minutter på å koble folk til Facebook (dette blir gjort av seg selv, men det er alltid noen du må se over)

- Legg inn tiles for WIFI, mobildata osv. Enklere og kjappere :) Min favoritt: http://www.bestwp7apps.net/2011/10/connectivityshortcuts-all-the-wp7-settings-in-one-tap.html

 

Ellers er det bare å lete igjennom laste ned ting og tang og ellers utforske. Det er ikke farlig ;) Selv finner jeg Windows Phone til å være knall i bruk, det er raskt og jeg har iallefall aldri opplevd noen problemer. Nå skal det også sies at vi er såpass nærme Windows Phone 8 at om du følger med litt de neste dagene så kan det jo hende det dukker opp noen telefoner som faller i smak, samt at Windows Phone 8 er et STORT skritt videre for WP, med mye nye funksjoner og diverse annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...