Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

I utgangspunktet må vi forvente at WP telefoner kan det samme som alle andre. Blir overrasket om man ikke kan ringe med dem, sende sms, om de mangler kamera osv og touch screen osv er ikke unikt. Dvs, WP8 blir minst like bra som konkurrentene fra apple og android.

 

Er overhode ingen selvfølge at Windows Phone som operativsystem, eller at Windows Phone mobiltelefoner er like gode som alt av andre modeller og operativsystemer på markedet.

 

Hvor tar du den logikken ifra? Hadde det vært sånn at det aldri var noe som var noe dårligere enn andre ting på markedet så hadde vi jo stått på ett og samme sted i årevis.

 

Poenget mitt var at telefonens grunnfunksjoner, dvs ringe med, sende sms, osv er på samme nivå som konkurrentene. Videre så har man altså et bredt utvalg av mobiler som "gjør det samme" dvs de kan gå på nett, vise film, bilder, støtter epost osv. Det er med andre ord ikke funksjonen i seg selv som frister folk til å velge wp. I gamle dager valgte man mobiler med eller uten wifi, bluetooth, osv og da var det større forskjeller på hva de hadde av funksjonalitet. Jeg tror kort sagt at wp hverken har mer eller mindre enn "alle andre".

 

Konkurransen vil derfor gå på menyer, kvalitet, stabilitet osv. Med mindre man er fan av et system, så må det være noe som gjør at folk velger den ene eller andre systemet. Sånn sett så håper jeg at wp telefonene får noe ekstra. Apple har air, fanboys og enormt mye ekstrautstyr (dockingstasjoner osv). Samsung får hbo, og har også s3. HTC har beats audio, one X og et godt rykte.

 

Selv om wp telefonene er flotte, så konkurrerer de i et beintøft marked med mange tøffe konkurrenter. Selv om wp telefonene blir fantastiske, så skal de konkurrere med s3, one x, og iphone.

 

Håper derfor at wp telefonene får noe som de kan slå i bordet med og parkere konkurrentene, og da holder det ikke at den er "bra". Kameraet er høyoppløst, men interpolering? gjør at ihvertfall 41 Mp modellen (808) egentlig var et 5 Mp kamera. Jeg vil tippe at det er et 5-8 Mp kamera nå også, selv om man oppgir 21 Mp.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med siste taler.

 

WP har en god del ting som taler for plattformen, men ingen ting til å veie opp meget skralt utvalg av apps. Når man nå dreper plattormen på nytt med å gjøre apps laget for WP8 ikkekompatible med eldre plattformer så har man igjen rævkjørt kunder som nettopp har investert i ny mobil.

 

Dette får konsekvenser.

 

Dermed så må plattformen komme opp med noe den er vesentlig bedre på enn konkurrentene for å i det hele tatt skulle kunne spise marked. Slik det ser ut i dag ser jeg ikke dette skje med WP8.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Tenker å legge inn noen filmer på Lumia 800, greit til reiser og slikt.

 

Men hvilket format er da anbefalt, og hvilken oppløsning?

MP4. Oppløsning anbefalt originalfilmen (så lenge det ikke er full HD), så slipper du å bruke for mye tid på omkoding... ;)

 

Spurte om det samme her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1398610

Bruker nå Handbrake og det fungerer utmerket. :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...