Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et par spørsmål om WP 7 som nå er ute på markedet:

 

Hvorfor bør jeg velge WP 7 fremfor en iphone 4s?

 

Hva er den største forskjellen på WP 7 og iphone 4s?

 

Er litt forvirret over alle valgene der ute, og setter stor pris på litt hjelp fra dere :)

 

Å svare på slike spørsmål blir veldig fra person til person, men jeg kan jo forsøke på min måte. Først og fremst er det viktig at du selv ramser opp hva du bruker/ønsker å bruke telefonen til.

 

Jeg skriver til deg nå som jeg sa til ei venninna når ho vurderte Windows Phone:

 

Visst

- du bruker aktivt Twitter, Facebook eller Linkedin

- du liker å ha gode muligheter til mail

- kalenderen er viktig for deg

- du ringer og sender mye sms

- du bruker Spotify eller Wimp

- du liker å poste bilder/statusoppdateringer på facebook/twitter

- du vil ha kanskje den mest geniale oversikten over kontakter og hva de driver på med

- du synes det å ha en fysisk kamerknapp er kjekt (det synes jeg!)

 

så velger du Windows Phone. I tillegg til at jeg synes det er godt på alt det over, så er det svært raskt, enkelt å bruke og pent å se på, og det uansett hvilken telefon du faktisk velger (take that, Android!)

 

Hovedforskjellene er blitt mindre og mindre, men den største er vel at på Windows Phone bruker du Zune, på iPhone bruker du iTunes. Og isteden for daukjedelige ikoner på iPhone, så får du bevelige "tiles" som pusher informasjon, bilder og info på en morsom og kjekk måte. iPhone har også en drøss mere applikasjoner, men du finner de mest populære og store applikasjonene på begge to nå. Det jevner seg egentlig bare ut! :)

 

Så spørs det jo igjen hvilken type Windows Phone du velger. iPhone 4S er jo iPhone 4S anyway. Mange vil nok påpeke at det er en forskjell på skjermene, at iPhone har en fantastisk skjerm, men etter min mening skal man være ganske kresen og legge opp til det om man skal tenke på den forskjellen i det daglige bruk. HTC Radar, HTC Titan, Samsung Omnia W og Nokia Lumia 800 har alle overkommelige skjermer som iallefall jeg ikke har savnet noe spesielt på så langt, og det tror jeg også gjelder for den helt vanlige bruker der ute.

 

Dersom kamera er en avgjørende faktor, vil jeg kanskje si at iPhone 4S vinner. Men HTC Titan tar faktisk veldig bra bilder den også, og har noen funksjoner som f eks iPhone hadde vært tjent med. HTC Radar har også i mine øyne et relativt godt kamera, tross specs på papiret og prisen på telefonen. Lumia 800 har jeg enda ikke fått testet i dagslys, mest kveld og innendørs, så den tør jeg ikke så mye om. Felles for dagens mobilkameraer er uansett at de fungerer best i dagslys, innendørs kommer de fleste til kort uansett og kan absolutt enda ikke sammenlignes med et vanlig kamera eller speilrefleks (jeg er hobbyfotograf, og stiller nok sikkert et høyere krav enn andre). :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Den største forskjellen mellom iphone og windows phone er at Apple tilbyr få forskjellige telefoner der eneste variasjon er mengde minne og svart eller hvit.

 

For Windows Phone er det mange helt forskjellige telefoner fra de med ekstra stor skjerm til de med topp design eller andre egenskaper. Større variasjon, altså.

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål om WP 7 som nå er ute på markedet:

 

Hvorfor bør jeg velge WP 7 fremfor en iphone 4s?

 

Hva er den største forskjellen på WP 7 og iphone 4s?

 

Er litt forvirret over alle valgene der ute, og setter stor pris på litt hjelp fra dere :)

 

Å svare på slike spørsmål blir veldig fra person til person, men jeg kan jo forsøke på min måte. Først og fremst er det viktig at du selv ramser opp hva du bruker/ønsker å bruke telefonen til.

 

Jeg skriver til deg nå som jeg sa til ei venninna når ho vurderte Windows Phone:

 

Visst

- du bruker aktivt Twitter, Facebook eller Linkedin

- du liker å ha gode muligheter til mail

- kalenderen er viktig for deg

- du ringer og sender mye sms

- du bruker Spotify eller Wimp

- du liker å poste bilder/statusoppdateringer på facebook/twitter

- du vil ha kanskje den mest geniale oversikten over kontakter og hva de driver på med

- du synes det å ha en fysisk kamerknapp er kjekt (det synes jeg!)

 

 

Hovedforskjellene er blitt mindre og mindre, men den største er vel at på Windows Phone bruker du Zune, på iPhone bruker du iTunes. Og isteden for daukjedelige ikoner på iPhone, så får du bevelige "tiles" som pusher informasjon, bilder og info på en morsom og kjekk måte. iPhone har også en drøss mere applikasjoner, men du finner de mest populære og store applikasjonene på begge to nå. Det jevner seg egentlig bare ut! :)

 

Så spørs det jo igjen hvilken type Windows Phone du velger. iPhone 4S er jo iPhone 4S anyway. Mange vil nok påpeke at det er en forskjell på skjermene, at iPhone har en fantastisk skjerm, men etter min mening skal man være ganske kresen og legge opp til det om man skal tenke på den forskjellen i det daglige bruk. HTC Radar, HTC Titan, Samsung Omnia W og Nokia Lumia 800 har alle overkommelige skjermer som iallefall jeg ikke har savnet noe spesielt på så langt, og det tror jeg også gjelder for den helt vanlige bruker der ute.

 

Dersom kamera er en avgjørende faktor, vil jeg kanskje si at iPhone 4S vinner. Men HTC Titan tar faktisk veldig bra bilder den også, og har noen funksjoner som f eks iPhone hadde vært tjent med. HTC Radar har også i mine øyne et relativt godt kamera, tross specs på papiret og prisen på telefonen. Lumia 800 har jeg enda ikke fått testet i dagslys, mest kveld og innendørs, så den tør jeg ikke så mye om. Felles for dagens mobilkameraer er uansett at de fungerer best i dagslys, innendørs kommer de fleste til kort uansett og kan absolutt enda ikke sammenlignes med et vanlig kamera eller speilrefleks (jeg er hobbyfotograf, og stiller nok sikkert et høyere krav enn andre). :)

 

Er litt uenig i dine påstander.

 

Ringer og sender mye meldinger, like god på iPhone.

Spotify eller Wimp, like god på begge.

Fysisk kameraknapp, det har begge. Du bruker ene volumtasten på iPhone.

 

Alle punktene var ikke like gode men er enig i at den sosiale integrasjonen er meget bra på WP.

 

 

Tiles er veldig subjektivt, jeg synes det er helt på tryne, andre elsker det. Synes ikke ikonene på 4S er kjedelige, med den skarpheten som skjermen til iPhone har blir det ekstremt skarpt og fint, slik skarphet finnes det ikke hos WP mobiler.

 

Skjermen er utrolig bra hos iPhone, eneste hake er at det er litt dårlig farger.

 

iPhone vinner nok på kameradelen.

 

Ikke for å virke beskyttende overfor iPhone, synes det var litt teit å poste spørsmålet her hvor "WP fanboysa" henger. De fleste innlegg her vil nok gå i WindowsPhone sitt favør uansett hvordan du vrir og vender på det, slik er det i alle slike tråder. Spør du i iPhone tråden vil du få svar som gir godt lys over iPhone og det samme i Android tråden.

Lenke til kommentar

Ja, ikke den beste plassen for unbiased response, helt klart.

 

Mitt råd vil være å kjøpe en billig windows phone telefon nå, da du uansett ikke vil ha deg en dyr telefon som er obsolete før året er omme (iphone 5 kommer vel etterhvert, samt apollolinjen fra windows phone fra nokia og de andre).

 

Dermed vil jeg vel kanskje rett og slett si: kjøp deg en Nokia Lumia 710. Du blir garantert fornøyd, det er mye tlf for pengene, den er billig, og så tar du spørsmålet igjen når apollotelefonene kommer og iphone5 er kommet.

Lenke til kommentar

Har to spørsmål om HTC Titan og Nokia Lumia 800. Spørsmålene er sikker blitt stilt før, men jeg gidder ikke å bla igjennom over 100 sider.

 

Jeg har begge disse to telefonene, og jeg lurer på hvordan jeg får MMS til å funke på de? Får det ikke til på hverken Lumiaen eller Titanen. På Lumiaen sliter jeg også med å få lagt til E-post. Jeg skal legge inn enn Altibox mail; altså ikke Gmail, Yahoo, Hotmail eller noe sånt.

 

[email protected]

 

Sånn ser den ut.

 

 

 

Ellers vil jeg anbefale dere å skrive hvilke bra apps dere bruker, i denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1380060&p=18375752&st=0entry18375752

Lenke til kommentar
Er litt uenig i dine påstander.

 

Ringer og sender mye meldinger, like god på iPhone.

Spotify eller Wimp, like god på begge.

Fysisk kameraknapp, det har begge. Du bruker ene volumtasten på iPhone.

 

Alle punktene var ikke like gode men er enig i at den sosiale integrasjonen er meget bra på WP.

 

 

Tiles er veldig subjektivt, jeg synes det er helt på tryne, andre elsker det. Synes ikke ikonene på 4S er kjedelige, med den skarpheten som skjermen til iPhone har blir det ekstremt skarpt og fint, slik skarphet finnes det ikke hos WP mobiler.

 

Skjermen er utrolig bra hos iPhone, eneste hake er at det er litt dårlig farger.

 

iPhone vinner nok på kameradelen.

 

Ikke for å virke beskyttende overfor iPhone, synes det var litt teit å poste spørsmålet her hvor "WP fanboysa" henger. De fleste innlegg her vil nok gå i WindowsPhone sitt favør uansett hvordan du vrir og vender på det, slik er det i alle slike tråder. Spør du i iPhone tråden vil du få svar som gir godt lys over iPhone og det samme i Android tråden.

Jeg har selv iPhone 4.

 

Kameraknapp: Nei, du kan ikke sammenligne den fysiske to-stegs knappen med volumknappen på en iPhone.

 

Spotify-klienten er bedre på WP.

 

Kamera og skjerm leder 4S på. 1280x720 på 4,3" blir nok standarden innen ett år uansett.

 

Angående ringing kan ikke iPhone sies å være god på dette. Sensorfeil, brutte samtaler og generell dårlig dekningskvalitet kontra Nokias bransjeledende antenneteknologi. Skal du ha en telefon først og fremst for telefoni-delen, velger du en Nokia.

 

Lumia 800 har også valgt mer solide materialer.

 

iPhone 4S er fortsatt en flott telefon. Men hadde jeg måtte kjøpe ny telefon hadde det blitt en Lumia 800.

Lenke til kommentar
Er litt uenig i dine påstander.

 

Ringer og sender mye meldinger, like god på iPhone.

Spotify eller Wimp, like god på begge.

Fysisk kameraknapp, det har begge. Du bruker ene volumtasten på iPhone.

 

Alle punktene var ikke like gode men er enig i at den sosiale integrasjonen er meget bra på WP.

 

 

Tiles er veldig subjektivt, jeg synes det er helt på tryne, andre elsker det. Synes ikke ikonene på 4S er kjedelige, med den skarpheten som skjermen til iPhone har blir det ekstremt skarpt og fint, slik skarphet finnes det ikke hos WP mobiler.

 

Skjermen er utrolig bra hos iPhone, eneste hake er at det er litt dårlig farger.

 

iPhone vinner nok på kameradelen.

 

Ikke for å virke beskyttende overfor iPhone, synes det var litt teit å poste spørsmålet her hvor "WP fanboysa" henger. De fleste innlegg her vil nok gå i WindowsPhone sitt favør uansett hvordan du vrir og vender på det, slik er det i alle slike tråder. Spør du i iPhone tråden vil du få svar som gir godt lys over iPhone og det samme i Android tråden.

Jeg har selv iPhone 4

 

Angående ringing kan ikke iPhone sies å være god på dette. Sensorfeil, brutte samtaler og generell dårlig dekningskvalitet kontra Nokias bransjeledende antenneteknologi. Skal du ha en telefon først og fremst for telefoni-delen, velger du en Nokia.

 

 

 

Da er det noe galt med din telefon. Min er hvertfall veldig god på samtaler.

Lenke til kommentar

Du har to skikkelige telefoner, Titan for de som ønsker en svær skjerm, Lumia 800 for de som ønsker den mest gjennomførte WP7-mobilen og ønsker en fantastisk lekker og solid bygget telefon.

 

Også har du en liten mengde billigere uten særlig sjel. Men WP7 er i bunn og grunn Lumia 800, med Titan som et halvsært alternativ.

--

 

Veldig uenig i at Spotify er bedre på WP7 enn iOS. Spotify er et av svært få "steder" på telefonen jeg ikke opplever laggfri ytelse. Ikke støtter den skikkelig multitasking heller og ikke støtter den synkronisering av lokale filer fra PC. Men med fler brukere vil den garantert bli forbedret med tiden.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Har to spørsmål om HTC Titan og Nokia Lumia 800. Spørsmålene er sikker blitt stilt før, men jeg gidder ikke å bla igjennom over 100 sider.

 

Jeg har begge disse to telefonene, og jeg lurer på hvordan jeg får MMS til å funke på de? Får det ikke til på hverken Lumiaen eller Titanen. På Lumiaen sliter jeg også med å få lagt til E-post. Jeg skal legge inn enn Altibox mail; altså ikke Gmail, Yahoo, Hotmail eller noe sånt.

 

[email protected]

 

Sånn ser den ut.

 

 

 

Ellers vil jeg anbefale dere å skrive hvilke bra apps dere bruker, i denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1380060&p=18375752&st=0entry18375752

 

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål om WP 7 som nå er ute på markedet:

 

Hvorfor bør jeg velge WP 7 fremfor en iphone 4s?

 

Hva er den største forskjellen på WP 7 og iphone 4s?

 

Er litt forvirret over alle valgene der ute, og setter stor pris på litt hjelp fra dere :)

 

Å svare på slike spørsmål blir veldig fra person til person, men jeg kan jo forsøke på min måte. Først og fremst er det viktig at du selv ramser opp hva du bruker/ønsker å bruke telefonen til.

 

Jeg skriver til deg nå som jeg sa til ei venninna når ho vurderte Windows Phone:

 

Visst

- du bruker aktivt Twitter, Facebook eller Linkedin

- du liker å ha gode muligheter til mail

- kalenderen er viktig for deg

- du ringer og sender mye sms

- du bruker Spotify eller Wimp

- du liker å poste bilder/statusoppdateringer på facebook/twitter

- du vil ha kanskje den mest geniale oversikten over kontakter og hva de driver på med

- du synes det å ha en fysisk kamerknapp er kjekt (det synes jeg!)

 

 

Hovedforskjellene er blitt mindre og mindre, men den største er vel at på Windows Phone bruker du Zune, på iPhone bruker du iTunes. Og isteden for daukjedelige ikoner på iPhone, så får du bevelige "tiles" som pusher informasjon, bilder og info på en morsom og kjekk måte. iPhone har også en drøss mere applikasjoner, men du finner de mest populære og store applikasjonene på begge to nå. Det jevner seg egentlig bare ut! :)

 

Så spørs det jo igjen hvilken type Windows Phone du velger. iPhone 4S er jo iPhone 4S anyway. Mange vil nok påpeke at det er en forskjell på skjermene, at iPhone har en fantastisk skjerm, men etter min mening skal man være ganske kresen og legge opp til det om man skal tenke på den forskjellen i det daglige bruk. HTC Radar, HTC Titan, Samsung Omnia W og Nokia Lumia 800 har alle overkommelige skjermer som iallefall jeg ikke har savnet noe spesielt på så langt, og det tror jeg også gjelder for den helt vanlige bruker der ute.

 

Dersom kamera er en avgjørende faktor, vil jeg kanskje si at iPhone 4S vinner. Men HTC Titan tar faktisk veldig bra bilder den også, og har noen funksjoner som f eks iPhone hadde vært tjent med. HTC Radar har også i mine øyne et relativt godt kamera, tross specs på papiret og prisen på telefonen. Lumia 800 har jeg enda ikke fått testet i dagslys, mest kveld og innendørs, så den tør jeg ikke så mye om. Felles for dagens mobilkameraer er uansett at de fungerer best i dagslys, innendørs kommer de fleste til kort uansett og kan absolutt enda ikke sammenlignes med et vanlig kamera eller speilrefleks (jeg er hobbyfotograf, og stiller nok sikkert et høyere krav enn andre). :)

 

Er litt uenig i dine påstander.

 

Ringer og sender mye meldinger, like god på iPhone.

Spotify eller Wimp, like god på begge.

Fysisk kameraknapp, det har begge. Du bruker ene volumtasten på iPhone.

 

Alle punktene var ikke like gode men er enig i at den sosiale integrasjonen er meget bra på WP.

 

 

Tiles er veldig subjektivt, jeg synes det er helt på tryne, andre elsker det. Synes ikke ikonene på 4S er kjedelige, med den skarpheten som skjermen til iPhone har blir det ekstremt skarpt og fint, slik skarphet finnes det ikke hos WP mobiler.

 

Skjermen er utrolig bra hos iPhone, eneste hake er at det er litt dårlig farger.

 

iPhone vinner nok på kameradelen.

 

Ikke for å virke beskyttende overfor iPhone, synes det var litt teit å poste spørsmålet her hvor "WP fanboysa" henger. De fleste innlegg her vil nok gå i WindowsPhone sitt favør uansett hvordan du vrir og vender på det, slik er det i alle slike tråder. Spør du i iPhone tråden vil du få svar som gir godt lys over iPhone og det samme i Android tråden.

 

Jeg vet at flere av punktene mine er like gode på begge telefoner, men som jeg også skrev først var at det var mine helt personlige meninger. Kameraknappen på Windows Phone telefoner er kjekk å ha, og er uenig med at volumeknappen på iPhone gjør helt det samme.

 

For folk som bruker mye tid på å følge med på twitter og facebook, er i mine øyne WP det absolutt beste alternativet bare der, og det er i bunn og grunn nok for de fleste.

 

Hovedsakelig ramset jeg opp de tingene som en gjennomsnittsbruker, glad i sosiale tjenester, glad i å holde orden i kalender osv trenger. Hva man velger blir helt opp til hver og en, de fleste systemene nå begynner å bli så gode at det ikke lenger er forskjell på hva man kan, men heller hvordan man gjør det man kan.

 

De menneskene som har kommet til meg om slike spørsmål før har som regel vært vanlige brukere med enkle brukermønster på telefonene sine: facebook, twitter, ringe, maile, kalender, sms og diverse nyttige Apps. Totalt sett da har jeg rett og slett foreslått Windows Phone, og det er ingen så langt som har angret på valget i ettertid. Kjøpte HTC Radar til mamma, søstra mi har også HTC Radar, dama kjøpte seg Lumia 800, en kollega kjøpte seg Lumia 800 og samtlige har ikke angret ett sekund. Når man i tillegg har et system som ikke føles tregere ut selv om man fyller det opp med applikasjoner og gjør ting, men som bare kjører på i en herlig fart, da kan det i mine øyne ikke gå galt.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åsj, da har låsetasten hengt seg opp på min iPhone 4. Så da tenker jeg det blir en lumia nå istedenfor å vente på eventuelt 910... Sender iphonen på servie, får en ny tilbake og selger den. :)

 

Vente på hvit da tro? Eller blå elle svart..? :p

 

Rosa! Så awesome... Sitter min rosa 800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...