Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Er visse mangler i alle OS, såklart ville WP vært best "dersom XYZ", jeg bare føler akkurat det samme gjelder meego harmattan ;) . Er alt ting jeg savner fra meego harmattan, men andre ting er wp bedre på.

 

Det er bare slik det er, antar jeg.

 

Syntes uansett WP er så langt mye bedre enn det jeg har prøvd ellers, forutenom de to OS jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mangel på etablert Omnia W-tråd spør jeg her.

 

På min skjerm henger bilder litt igjen, litt som på plasma-TVer. Ikke veldig merkbart i praksis, men utvilsomt tilstede.

 

F.eks. hvis jeg går fra låsskjerm (bruker helt svar bakgrunn) og til å taste kode henger klokkeslettet så vidt igjen. Går jeg fra WordFeud til svart skjerm henger bokstavene ganske tydelig igjen.

 

Som sagt ikke noe jeg merker med mindre jeg er på utkikk etter det, men lurer likevel på om det er vanlig. Samsung skal jo kunne dette med skjermer.

Lenke til kommentar

Hva er den beste WP mobilen tilgjengelig per dags dato? Lumia 800?

HTC Titan

 

Er det bra integrering mot Google sine tjenester som epost, kalender og kontakter?

Ja

 

 

 

Er norsk ordbok og norsk tastatur tilgjengelig?

Ja, men ordboka er ikke veldig bra. Tastaturet er imidlertid omtrent perfekt.

 

 

 

Dere som har gått i fra Android og over til WP, hva er de største manglende på WP kontra Android?

"Send til" -> Velg applikasjon. Dette er til en viss grad implementert i WP7.5, men det er bedre på Android.

 

 

Lenke til kommentar

Kan vel diskuteres hva som er best av Lumia 800 og Titan. Størte fordelen med Titan er den store skjermen. Men på Lumia har du litt bedre skjerm, samt blandt annet gode Nokia-apps som feks Kjør/Drive. Men jeg vil vel si dette er de to beste per dags dato. :)

Konkurrenten til Titan er Lumia 900, og den er foreløpig ikke å få fatt i. ;)

 

HTC Radar og Lumia 800 kan sammenlignes mer. :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

I mangel på etablert Omnia W-tråd spør jeg her.

 

På min skjerm henger bilder litt igjen, litt som på plasma-TVer. Ikke veldig merkbart i praksis, men utvilsomt tilstede.

 

F.eks. hvis jeg går fra låsskjerm (bruker helt svar bakgrunn) og til å taste kode henger klokkeslettet så vidt igjen. Går jeg fra WordFeud til svart skjerm henger bokstavene ganske tydelig igjen.

 

Som sagt ikke noe jeg merker med mindre jeg er på utkikk etter det, men lurer likevel på om det er vanlig. Samsung skal jo kunne dette med skjermer.

 

Image Retention dette er en av de negative sidene til en AMOLED skjerm. Merket det på Galaxys S2en jeg hadde, var mest merkbart på lav lystyrke og mørk grå skjerm etter noe lyst.

Image burn kan også forekomme men krever veldig lang eksponering :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Konkurrenten til Titan er Lumia 900, og den er foreløpig ikke å få fatt i.

 

Tja... vil nok si at 800 er like mye konkurrent. Mindre skjerm gjør den ikke til et helt annet produkt mot en helt annen målgruppe. Alt fra iphone 4s til sgs2 til note til lumia710 er vel strengt tatt konkurrenter.

 

Vil vel si at 800 har fordeler over titan og vice versa. Hvilke som passer deg best blir jo en smakssak.

 

 

Steinegal: jeg har ikke noe slikt på min AMOLEDskjerm på 800'n :s .

Lenke til kommentar

Kan vel diskuteres hva som er best av Lumia 800 og Titan. Størte fordelen med Titan er den store skjermen. Men på Lumia har du litt bedre skjerm, samt blandt annet gode Nokia-apps som feks Kjør/Drive. Men jeg vil vel si dette er de to beste per dags dato. :)

 

Hvilken av de har best kamera, og hvilken av de har best batteri.

 

Tidligere erfaring med HTC tilsier at både batteri og kamera er totalt ubukelig.

Lenke til kommentar

Titan har oppgitt høyre standby og kapasitet. Men dette blir nok omtrent nulla ut under bruk, siden skjermen er så mye større. Kamera er nok omtrent like gode. HTC har skjerpa seg på kamerafronten. Kjenner til hva du sier. Jeg har ikke lest noe om høytalerene, men de har skuffa meg tidligere på HTC. Hadde HD7 og den var noe av det dårligste jeg har hatt på lyd.

Lenke til kommentar

Hmm, tror kanskje HTC Titan blir litt i største laget.

 

Et par spørsmål til før jeg bestemmer meg for om jeg skal gå over til WP eller bli værende på Android.

 

Er der enkle måter å skrue av/på wifi, mobildata osv? På Android er jo dette i notifications baren som en drar ned. Veldig enkelt og elegant.

 

Hvordan er utvalget av programmer til WP? Er der et sted jeg kan få oversikt over hva som er tilgjengelig? Har jo over 100 programmer på min Galaxy S2, så frykter at mange av de ikke vil være tilgjengelig om jeg går over.

Lenke til kommentar

Du skru det av via en tile på startskjermen :) .

 

Mye av det du brukte apps til på sgs2 er integrert i WP. Sjekk Windows marketplace på nettet tror jeg er mulig.

 

 

edit: lite aber: jeg savner en måte å avslutte programmer på. Dette blir som på android, at man bare legger dem i bakgrunnen eller går bakover til de lukker seg, noe som er litt strange måte å gjøre ting på.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Du skru det av via en tile på startskjermen :) .

 

Mye av det du brukte apps til på sgs2 er integrert i WP. Sjekk Windows marketplace på nettet tror jeg er mulig.

 

 

edit: lite aber: jeg savner en måte å avslutte programmer på. Dette blir som på android, at man bare legger dem i bakgrunnen eller går bakover til de lukker seg, noe som er litt strange måte å gjøre ting på.

 

Jeg har aldri sett eller følt problemet med å avslutte et program, når det uansett ikke er synlig andre steder enn å holde inn tilbakeknappen. Da er det for meg "avsluttet", men lett å snappe opp igjen om jeg gjør mye på en gang.

 

Mye av det man gjør på WP er jo også integrert i telefonen, så det krever jo i seg selv ikke at du avslutter de :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...