Gå til innhold

Voldtektsbølgen i Norge


Anbefalte innlegg

Det er ikke en meneskerett å bo i norge. I Usa slipper man ikke inn om man er straffet. Samme praksis bør innføres i norge. Om man ikke har statsborgerskap så er det rett ut ved dom. Som norsk statsborger gjelder selvfølgelig det samme for alle, om dem er etnisk norsk eller innvandrer, fengsel. MEn om man ikke har statsborgerskap, er asylsøker eller arbeidsinvandrer så bør folk kastes på dør.

 

Eksempel er østeuropere som kommer til norge for en eneste ting, å plyndre og stjele. Eller dem som kommer for å selge dop, og kun det. Slike har ingen rettighet til å benytte seg av velferdsstaten. De skal dømmes, og sendes på første fly ut.

Likhet for loven, for meg er det et ukrenkelig prinsipp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likhet for loven, for meg er det et ukrenkelig prinsipp.

Kan ikke se at det å sende en polsk statsborger tilbake til polen for å sone sin dom der er ulikhet for loven."Du skal sone din dom i dit respektive hjemland" Dette gjelder ALLE, og er i så måte helt likt for alle som blir dømt. Likhet for loven.

 

Å sende en norsk statsborger som kommer fra polen tilbake til polen for å sone er derimot en annen ting. Da er norge hans hjemland, og han soner her.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hvordan kan en norsk domstol dømme noen til å sitte i fengsel i utlandet? Det kan vel bare hjemlandets domstoler? Vi kan selvsagt utvise slike, men vi har ingen garanti for at de faktisk blir straffet når de kommer hjem. Noen får rette på meg hvis jeg tar feil, men utleveringsavtalene gjelder følgende:

 

1. Dersom en person er dømt i norsk rett, eller siktet av norsk politi, kan vi be om utlevering. Vi har dog ikke noe absolutt krav på dette.

 

2. Et annet land ber om utlevering av en person som oppholder seg i Norge. Igjen er plikten begrenset, vi leverer ikke ut norske statsborgere, eller mennesker som risikerer dødsstraff, eller dersom forbrytelsen ikke er straffbar etter norsk lov.

 

Så kommer det vi snakker om her: Utvisning etter utlendingsloven. Det betyr bare at under gitte omstendigheter kan folk utvises fra landet fordi vi ønsker det. Da sendes de ut til det landet de har naturlig tilhørighet til. Men det er opp til domstolene i det landet å vurdere om personen skal straffes der.

 

Dette har meg bekjent vært problemet med mange øst-europeiske tyveribander. De vet at det verste de kan risikere er å bli utvist etter en kortere fengselsstraff i Norge. Tilbake i hjemlandet er de frie borgere igjen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det var bare et eksempel som viste at utvsning av personer som begpr kriminelle handlinger kan rettferdigjøres og fremdeles falle under "likhet for loven".

 

Hva som skjer når de ankommer hjemlandet gir jeg beng i, så lenge de ikke har lov å returnere til norge før "dommen" er over.

Lenke til kommentar

Ble litt sitattull fra en annen tråd. Beklager. :)

 

Mener du at å sende ut noen uten norsk statsborgerskap som bryter loven er et brudd på det prinsippet?

Det er tilleggstraff, ja, jeg mener det er et brudd på det prinsippet.

 

Kan ikke se at det å sende en polsk statsborger tilbake til polen for å sone sin dom der er ulikhet for loven."Du skal sone din dom i dit respektive hjemland" Dette gjelder ALLE, og er i så måte helt likt for alle som blir dømt. Likhet for loven.

Dersom du bryter loven i Norge sitter du i fengsel i Norge. Vi outsourcer ikke fengsel, særlig ikke til utlandet.

 

Likhet for loven betyr lik straff og like soningsforhold.

 

Å sende en norsk statsborger som kommer fra polen tilbake til polen for å sone er derimot en annen ting. Da er norge hans hjemland, og han soner her.

Det sier seg selv.

 

Kjenner magen vrenger seg når det prates om "like rettigheter"

Jeg kjenner magen vrenger seg når det prates om "oss og dem". Når det tas til orde for at vi skal sanksjonere en kriminell handling avhengig av nasjonalitet.

 

Hvordan kan man forvente å ha like rettigheter når man ikke en gang forstår språket i landet man har valgt å bosette seg i?

Hvilken fordømt betydning har det om personen ikke forstår språket? Det er fullstendig irrelevant.

 

Like rettigheter har aldri eksistert.

Og derfor bør vi forkaste prinsippene vi bygger samfunnet vårt på. Ja, det høres ut som en god ide.

Endret av Simon Aldra
Sitatkluss
Lenke til kommentar

De to siste quotene er da ikke mine men det er ikke så nøye.

 

Uansett. Slik tankegang som du legger ut her er ene og alene grunnen til at vi blir plyndret. Rett og slett utnyttet.

 

Tankeeksperiment: LA os si at samtlige tiggere, småkriminelle og fattige i østeuropa dro til norge for å stjele. Hva gjør vi med dem. Jo vi gir dem mat og husrom gratis. Tilogmed pensjon om dem sitter i buret lenger enn et år.

 

Henger dette på greip?

At norske statsborgere skal bruke sine hard opptjente skattepenger på snyltere og utnyttere fra østblokkland? Har vi fengselskapasitet til dette? Nei, da blir dem satt rett på gata og kan bare fritt frem fortsette å plyndre uskyldige nordmen med loven i hånd. Latterlig.

 

Merk: jeg snakker da om personer som kommer til landet ene og alene for å utnytte systemet. Det være seg østeuropeere, somaliere, amerikanere svensker eller what ever. Ønsker de ikke å bidra positivt til felleskapet norge så er det vår fulle rett til å kaste dem på dør.

Lenke til kommentar

Om jeg var så fattig og ikke hadde hatt penger nok til å gi selv en liten smule mat til min familie og hadde hatt valget mellom å fortsatt i den takten for resten av livet eller tatt sjansen på å dra til Norgefor å plyndre, vodta eller drepe for så å kanskje bli tatt og da kanskje sone 4år i et "kjempeluksushjem" i forhold til hva jeg har vært vant til for deretter å kunne dra hjem til min familie med norsk pansjon i hånda å forsørge dem for resten av livet takket være at jeg "ofret" 4år av mitt ellers for jævlige liv, så ja.

 

Hvem ville vel ikke ofre alt for å kunne forsørge dem man er glad i.

 

Ikke alle såkalte arbeidsinnvandrere arbeider for pengene sine.

Tro det eller ei.

Lenke til kommentar

De to siste quotene er da ikke mine men det er ikke så nøye.

 

Uansett. Slik tankegang som du legger ut her er ene og alene grunnen til at vi blir plyndret. Rett og slett utnyttet.

 

Tankeeksperiment: LA os si at samtlige tiggere, småkriminelle og fattige i østeuropa dro til norge for å stjele. Hva gjør vi med dem. Jo vi gir dem mat og husrom gratis. Tilogmed pensjon om dem sitter i buret lenger enn et år.

 

Henger dette på greip?

At norske statsborgere skal bruke sine hard opptjente skattepenger på snyltere og utnyttere fra østblokkland? Har vi fengselskapasitet til dette? Nei, da blir dem satt rett på gata og kan bare fritt frem fortsette å plyndre uskyldige nordmen med loven i hånd. Latterlig.

 

Merk: jeg snakker da om personer som kommer til landet ene og alene for å utnytte systemet. Det være seg østeuropeere, somaliere, amerikanere svensker eller what ever. Ønsker de ikke å bidra positivt til felleskapet norge så er det vår fulle rett til å kaste dem på dør.

Jeg forstår hva du mener, men jeg syns bare prinsippene er for viktige til å spille med, og i mine øyne er det akkurat det dette er.

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener, men jeg syns bare prinsippene er for viktige til å spille med, og i mine øyne er det akkurat det dette er.

Prinsippet om at alle skal behandles likt er jeg veldig enig i. Alle skal ha rett til en rettferdig rettsak osv. Men det som jeg ser på her er domsutmåling. Det faktum av at enkelte kommer til landet med et mål, nemlig å stjele og utnytte vårt system, er etter min mening skjerpende omstendigheter, og derfor må straffen økes i forhold til om en nordman eller "fastboende" hadde gjort det samme. En slik skjerpet straffeutmåling bør etter min mening innkludere utvisning fra landet.

 

Men det er vell lit på siden av den opprinnelige diskusjonen.

 

Når det gjelder overfallsvoldtekter. Så ønsker jeg at straffen for dette blir skjerpet mye! Det er vell noe av det verste man kan gjøre mot et menneske, og gjerningsmannen har i mine øye satt fra seg alle menneskelige trekk i det øyeblikket han gjør en slik handling.

Slike typer voldtekter er også gjerne knyttet til spesiell folkegrupper. Har enda til gode å høre om en slik voldtekt utført av en etninsk nordman. (gjerne gi meg kilder på dette om noen har, for akkurat ang nordmenn veit jeg ikke sikkert)

Norske men bedriver ofte en helt annen for for vodltekt når dette skjer, nemlig i hjemmet, eller blandt folk man "kjenner". (Dette er selvsagt like ille som overfallsvoldtekter, men stiller i en litt annen gruppe)

 

Når overfallsoldtekter viser en så tydelig sammenheng til kultur, så bør norge opptre preventivt mot disse. Norges oppgave og fokus bør være på å bekytte sine egne innbyggere først og fremst, og så tenke på andre. Dersom en person er en klar risiko for samfundet bør han utvises dersom han ikke er norsk statsborger.

 

Lovlydighet bør være det minste vi krever når vi slipper personer inn i landet vårt for å beskytte og ta vare på dem. Å missbruke denne tilliten på en så grov måte som en voldtekt bør etter min mening medføre utvisning fra landet dersom man ikke er statsborger.

 

Voldtektsmenn har etter min mening ikke rett til å kreve prinsipiell behandling.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å bevise at en mann kom til Norge for å bryte loven, det blir en antakelse en kan sannsynliggjøre, men jeg syns ikke en gang det er en sterk form for indisie. Men jepp, vi er litt utenfor den opprinnelige diskusjonen. :)

 

-

 

Overfallsvoldtekter er grusomme overgrep. Voldtekter er grusomme overgrep. Drap gjør meg ikke like sint som voldtekt (med unntak av folkemord, men det er for en annen diskusjon). Jeg avskyr menn som voldtar.

 

Men jeg tror ikke vi får færre overfallsvoldtekter om vi øker straffene. Og jeg syns ikke vi skal holde de menneskene som ikke overfaller kvinner og voldtar dem til ansvar for de som gjør det, derfor kan vi ikke hindre dem ved å holde visse etnisiteter utenfor Norge.

 

Det vi kan gjøre for å hindre det er å sørge for mer enn holdningsbygning, indoktrinering av norske verdier, retten til å si nei. Vi må få mer politi på gaten, men fremfor alt må vi ikke la oss lokke til å forsømme vanlig voldtekt, for å bruke en flåsete talemåte, til fordel for mer ekstreme tilfeller, som overfallsvoldtekter.

 

Hver voldtekt er et grusomt overgrep. Og om jeg skal være ærlig tror jeg at voldtekt i nære forhold er mer skadelig psykisk sett, men det er av mindre betydning. Voldtekt er voldtekt, det er alltid grusomt.

Lenke til kommentar

Har enda til gode å høre om en slik voldtekt utført av en etninsk nordman. (gjerne gi meg kilder på dette om noen har, for akkurat ang nordmenn veit jeg ikke sikkert)

 

Her f.eks. var det en nordmann og du finner mange flere saker med nordmenn selv om det i Oslo de siste 3 årene var kun menn med ikke-vestlig bakgrunn slik en er blitt fortalt gjennom mediene.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=156730

 

 

Dette derimot burde overraske mer:

"I 2008 avdekket tallene at 74 prosent av alle anmeldte voldtektsmenn i Oslo hadde ikke-vestlig bakgrunn. 82 prosent av ofrene var etnisk norske kvinner." Hvor er SOS-rasisme ved slike systematiske overfall som ikke bare er spesielt for Oslo, men hele landet(og Europa)?

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar
Jeg avskyr menn som voldtar.

 

Jeg også, og har derfor store problemer med å se at de fortjener noe annet enn en rettferdig rettsak, og thats it. Finnes dem skyldig bør dem fengsles/straffes på lik linje med drap.

 

Hadde jeg kommet over noen som hadde voldtatt ei jente på byen, så tror jeg det har svartnet for meg.

 

Her f.eks. var det en nordmann og du finner mange flere saker med nordmenn selv om det i Oslo de siste 3 årene var kun menn med ikke-vestlig bakgrunn slik en er blitt fortalt gjennom mediene.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=156730

Saken du linker til er jo et typisk "norsk" tilfelle av voldtekt. Det skjer hjemme hos jenta, det er i forbindelse med et ran?

Legg også merke til at makkern var somalsk, et land som ofte går igjen i media som et "problemland" mtp innvandrere og kriminalitet.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bevise at en mann kom til Norge for å bryte loven, det blir en antakelse en kan sannsynliggjøre, men jeg syns ikke en gang det er en sterk form for indisie. Men jepp, vi er litt utenfor den opprinnelige diskusjonen. :)
I praksis har vi fri innvandring til norge nå. Hadde vi ikke hatt det ville vi helt sluppet slike problemstillinger.
Lenke til kommentar

Det var en overfallsvoldtekt og ikke en hjemmevoldtekt selv om ofret ble tvunget inn i leiligheten sin.

 

Jeg synes du er vel forutinntatt, noen raske google-søk avkrefter det du sier om at "alle" er utenlandske.

 

Her f.eks.:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ber-om-hjelp-etter-overfallsvoldtekt-989111.html

Ja, det finens selvfølgelig norske vodltektsmenn, men statistikken som blir vist til tidligere taler jo sin sak. Media er jo også med på å forme et bilde som man blir påvirket av.

 

Men, så er jeg vell på høyresiden politisk sett, og meget kritisk til måten norge håndtrer innvandring og aslysløkere nå. Så da er det jo klart at jeg leter etter argumenter som støtter "min" side av saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...