Gå til innhold

Voldtektsbølgen i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg skal gå så langt at jeg vil dømme en rase her. Men kan jo ikke være uenig i det faktum at det er en veldig høy andel av enkeltgrupper i mange (synlige) kriminelle miljøer. 

 

Vi kan jo også takke den "politisk korrekte" Ola-Norman for mye av det som skjer. 

 

Det har jo tross alt hvert uhørt å snakke om enkeltgrupper i den offentlige rom. Nå syntes jeg derimot at jeg kan si langt mer i dag før jeg blir kalt rasist, en hva jeg kunne for noen år tilbake, så vi er på rett vei mener jeg. 

 

For at vi skal kunne få bukt på de utfordringene vi står ovenfor, så må vi kunne diskutere disse åpent. Det er jo gjerne først når et miljø blir åpenlyst diskutert, og vurdert med sanksjoner, at de "snille" i det samme miljøet vender mot sine egne. 

 

De "snille" blir gjerne da talspersoner som jobber for strengere integreringskrav og straffesanksjoner som f.eks å kunne enklere sende kriminelle ut av landet.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I både primær, tertiær og sekundærnæringene. Som FlinkeFreddy utdyper litt over.

FlinkeFreddy utdypet sin påstand like lite som deg. HVORFOR er Norge avhengige av innvandrere innenfor næringslivet?

 

Innvandrerene i Norge som helhet bidrar ikke til Norge på noe som helst ønskelig vis.

Hvorfor ikke?

Det får du nesten spørre dem om.

 

Sånn bortsett fra din ubegrunnede påstand om innvandrere i næringslivet, hvilke positive kvaliteter mener du innvandrere bidrar med i Norge?

 

Les en avis.

Jeg skal ikke falle ned på ditt nivå og komme med en ironisk og usaklig kommentar. Skal vi fortsette å diskutere vil jeg at nivået skal heves over dette.

Ikke-vestlige menn anmeldt i 16 av 17 voldtektsaker i Stavanger

 

"Alle overfallsvoldteker i Oslo som ble anmeldt i 2008 var begått av ikke-vestlige innvandrere" (Finner ikke noen artikkel om dette i farten, men jeg trodde dette var almenn kunnskap.)

 

Rekordmange overfallsvoldtekter - gjerningsmenn utelukkende av ikke-vestlig opprinnelse

 

Men jeg mener det, følg med i avisene og observer hvor ofte gjerningsmannen er "av utenlandsk opprinnelse", "mørkhudet" eller "ikke-vestling".

 

Fordi vi har empati for andre mennesker, et ønske om å hjelpe de i nød.

På bekostning av ditt eget folks trygghet? Vanvidd.

Endret av 793
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se hva geir skrev på forrige side. Skal vi ta alle under en kam og straffe alle? 21 voldtektsoverfall er da ikke så mange? Hvis det stemmer at så mye som 7/10 av alle voldtekter ikke anmeldes og blir begått av en personen kjenner, da er vel sjansen stor for at normenn er de verste synderene?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Greit nok at man ikke skal dra alle under samme kam, men når en så stor prosentandel av kriminaliteten i Norge er utført av innvandrere, kan man jo henvise til statistikken hvorvidt det er en god idè å slippe så mange av dem inn i det som pleide å være et fredfylt land.

Sakset fort og gæli fra dette innlegget av TWFA:

 

"..Av 1000 etniske nordmenn er 2-3 straffet for forbrytelser, mens 997 ikke er det. Av 1000 personer med innvandrerbakgrunn er 5-6 straffet for forbrytelser, mens 994 ikke er det. Det betyr at innvandrere er omtrent dobbelt så ofte kriminelle som nordmenn, men det er fortsatt bare noe promille av dem [...]"

 

Snur vi ørlite på det kan vi si at innvandrere er 3 promille mindre lovlydige enn etniske nordmenn.

 

Når vi ser på overfallsvoldtekter er dette en form for kriminalitet man normalt regner som seriekriminalitet, altså at ett individ står for flere av disse voldtektene. TWFA nevner at 1 av 2000, rent statistisk sett, er en potensiell bakmann bak en slik overfallsvoldtekt. Men siden vi snakker om en form for kriminalitet man gjerne anser som seriekriminalitet kan vi kanskje anta at det er en enda mindre minoritet av våre afrikanske innvandrere.

 

Når det kommer til voldtekt på generelt grunnlag er det en kjennsgjerning at de fleste voldtekter utføres av menn med en eller annen relasjon til offeret, altså, overgriperen kjenner offeret. Dette er den store majoriteten av voldtekter.

 

Det betyr ikke at alle voldtekter er grusomme overgrep. Jeg har gode venninner som har gått gjennom det helvetet en voldtekt er, men siden vi snakker om hvor mange innvandrere som voldtar norske kvinner er det jo på sin plass å nevne at de aller, aller fleste voldtekter i Norge utføres av nordmenn.

 

Har absolutt ikke noe i mot fargede folk, de er ofte hyggeligere enn den gjennomsnittlige nordmann, men innvandrere som utnytter velferden i Norge og tyr til kriminelle handlinger, legger et dårlig rykte på seg selv og opphavet deres. Leste et sted at for hver hvite amerikaner som begår kriminalitet, var det seks afroamerikanske kriminelle (i Amerika). Dette i tillegg basert på de ~10-15% afroamerikanerne utgjør av det totale innbyggersantallet i Amerika.

I de statistikkene bør man også koble et lavt utdanningsnivå, høy arbeidsledighet og ymse former for sosial ulikhet med mere.

 

Det er ganske mange faktorer man kan forklare kriminalitet ut fra, til nå er det svært lite som tyder på at pigmentfargen i huden har noen innvirkning.

Lenke til kommentar

Nei, det første vi skal gjøre er å forstå at innvandrere bidrar til mye nyttig for Norge. Vi er et land i stor mangel av arbeidskraft, og innvandrere bidrar til å minske dette. Å påstå at innvandrere ikke bidrar til noe i Norge er ikke bare ignorant, men kan også sees på som rasistisk.

Ja, svensker op polakker er innvandrere bidrar til arbeidsmarkedet, mens somaliere og muslimer i langt mindre grad er i arbeidslivet og de som er det bidrar med langt mindre skatt til fellesskapet enn snittet. Samtidig skaper disse gruppene behov for flere arbeidsplasser med barnehager, skoler, norskopplæring, NAV(Stikk innom et kontor og se om du ser en eneste nordmann der...), politi, fengselsvesen, voldtekstmottak....

 

At vi skulle godta en ukontrollert trygdeinnvandring fordi vi trenger arbeidskraft er en bløff. De som slipper inn av disse gruppene skaper bare en enda større mangel på arbeidskraft.

Det andre vi skal gjøre er å finne noen faste kilder på at voldtekter i stor grad foretas av innvandrere. Hva med å snu litt på problemstillingen, og satse ressurser på å integrere innvandrerne bedre slik at dette sjeldnere vil forekomme?
hvorfor i alle dager skulle vi ta risikoen og kostnaden med det? Det er mye enklere og billigere å ikke slippe dem inn i Norge.

 

Og er dette noe du vil være villig til å praktisere der du selv bor? Ha en åpen dør for tyver og voldtektsmenn der du bor og om du gir dem nok penger vil de slutte med denslags? Post adressen din her og fortell dine erfaringer etter et år med den politikken uten låste dører slik du ønsker at Norge skal holde på.

Innvandring er kommet for å bli, og en situasjon som er ønskelig for begge parter.
Ja, innvandring har vi alltid hatt og den trenger vi. Det vi ikke trenger er ukontrollert trygdeinnvandring. Vi må selvsagt være selektive med hvem vi slipper inn i Norge og ikke gi dem fri kost og losji til evig tid og norsk statsbborgerskap bare fordi de kan si ordet "asyl". Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det ble begått 21 overfallsvoldtekter i Oslo i fjor. Vi har ca 40 000 mannlige afrikanske innvandrere i landet. Det vil si at en av 2000 begår voldtekter.

Regnestykket ditt er feil. Oslo er ikke det samme som Norge.

 

Faktum er at voldtekt som regel blir begått av en offeret kjenner, og de blir ikke like ofte anmeldt.

Og anmeldte overfallsvoldtekter begått av fremmede menn blir sjeldnere oppklart enn anmeldte voldtekter begått av bekjente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sakset fort og gæli fra dette innlegget av TWFA:

 

"..Av 1000 etniske nordmenn er 2-3 straffet for forbrytelser, mens 997 ikke er det. Av 1000 personer med innvandrerbakgrunn er 5-6 straffet for forbrytelser, mens 994 ikke er det. Det betyr at innvandrere er omtrent dobbelt så ofte kriminelle som nordmenn, men det er fortsatt bare noe promille av dem [...]"

 

Snur vi ørlite på det kan vi si at innvandrere er 3 promille mindre lovlydige enn etniske nordmenn.

Feil, de er 100% mindre lovlydige enn etniske nordmenn, du blander sammen prosenter og prosentpoeng.

 

Uansett er dette tall for samtlige innvandrere og da tar du med svensker, dansker og polakker som i snitt er mer lovlydige enn enn etniske nordmenn. Det vi trenger er statistikker på hvilken andel av somaliere, afghanere eller irakere som er straffet, men det vil selvsagt bli sensurert.

Lenke til kommentar

Feil, de er 100% mindre lovlydige enn etniske nordmenn, du blander sammen prosenter og prosentpoeng.

Nei, det gjør jeg ikke. De begår dobbelt så mange lovbrudd pro cent, men om vi ser lovlydigheten regner vi ut fra 994/1000 mot 997/1000. Differeransen mellom de to er tre promille. Differansen i prosentpoeng blir også 3 promille, jeg antar likheten mellom de to svarene kommer av at differansen mellom nordmenn og innvandrere er såpass liten.

 

Uansett er dette tall for samtlige innvandrere og da tar du med svensker, dansker og polakker som i snitt er mer lovlydige enn enn etniske nordmenn. Det vi trenger er statistikker på hvilken andel av somaliere, afghanere eller irakere som er straffet, men det vil selvsagt bli sensurert.

Det ville være interessant statistikk å se, men frem til vi ser den får vi nøye oss med den statistikken vi har. Forøvrig har vi nok eksempler på at Øst-Europeere bryter norsk lov, for å ha det nevnt.

 

Ellers adresserer du ikke resten av innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Har absolutt ikke noe i mot fargede folk, de er ofte hyggeligere enn den gjennomsnittlige nordmann, men innvandrere som utnytter velferden i Norge og tyr til kriminelle handlinger, legger et dårlig rykte på seg selv og opphavet deres. Leste et sted at for hver hvite amerikaner som begår kriminalitet, var det seks afroamerikanske kriminelle (i Amerika). Dette i tillegg basert på de ~10-15% afroamerikanerne utgjør av det totale innbyggersantallet i Amerika.

I de statistikkene bør man også koble et lavt utdanningsnivå, høy arbeidsledighet og ymse former for sosial ulikhet med mere.

Derfor er de unnskyldt?

 

Det er ganske mange faktorer man kan forklare kriminalitet ut fra, til nå er det svært lite som tyder på at pigmentfargen i huden har noen innvirkning.

Ikke lek idiot. Pigmentfarge i seg selv har selvfølgelig ingenting å si for en persons oppførsel og tenkemåte. Koblinger inne i hjernen ser jeg ingen usannsynlighet for at kan være annerledes på den gjennomsnittlige hvite mannen og den gjennomsnittlige svarte mannen. De to har tross alt gått to vidt forskjellige stier innenfore evolusjonen. Se på Europa og så se på Afrika og benekt at disse forskjellene umulig kan ha noe å gjøre med biologi å gjøre. Vi anerkjenner at menn og kvinner tenker og løser problemer annerledes, hvorfor ikke være åpen for at forskjellige raser også tenker og løser problemer forskjellig?

 

Ja, innvandring har vi alltid hatt og den trenger vi.

Vennligst forklar hvorfor!

Endret av 793
Lenke til kommentar

Ja, innvandring har vi alltid hatt og den trenger vi.

Vennligst forklar hvorfor!
Vi har hatt innvandring i Norge i vel 10.000 år og en viss innvandring er nødvendig for å unngå innavl og stagnasjon. Vi trenger å slippe inn de som kan bidra positivt til Norge for å maksimere vår egen velferd og for å sikre fremtiden. Ved å være selektiv kan vi vi bedre snittet av befolkningen i Norge.

 

Har man derimot en ukontrollert trygdeinnvandring slik vi har idag blir snittet av de som bor i Norge dårligere, vi får dårligere økonomi og i fremtiden vil vi ikke engang klare å finansiere det nivået med velfersd som vi har idag.

Lenke til kommentar

Han kan vel snakke fritt slik jeg gjør uavhengig av UH...

 

Det sårer meg at minoritetenes minoritet skal ødelegge for innvandrere. Skulle ha vært mye strengere krav for å komme til Norge, samt oppfølging og tatt inn færre innvandrere til fordel for å ta inn flere FN flyktninger slik at vi for inn dem som trenger det, samt mindre papirarbeid

Lenke til kommentar

Det ble begått 21 overfallsvoldtekter i Oslo i fjor. Vi har ca 40 000 mannlige afrikanske innvandrere i landet. Det vil si at en av 2000 begår voldtekter.

Regnestykket ditt er feil. Oslo er ikke det samme som Norge.

Sant nok. På landsplan var det 70 overfallsvoldtekter eller forsøk på samme. Men utenfor Oslo ble ikke alle begått av afrikanere. La oss, siden statistikken ikke gir oss de nøyaktige tallene, anta at på landsbasis ble 50 voldtekter gjennomført av gjerningsmenn med afrikansk bakgrunn. Det betyr at av drøyt 40 000 menn var fortsatt drøyt 40 000 uskyldige. Og at av 800 menn var 799 uskyldige. Poenget er det samme. Skal vi straffe en hel gruppe for gjerninger begått av en promille av dem?

 

Uten å sammenligne alvoret: Vi vet (om jeg ikke husker feil) at nesten 1 av 10 etniske norske gutter mellom 18 og 20 pådrar seg straffer for trafikk-kriminalitet. Bør vi av den grunn nekte alle under 20 å kjøre bil?

 

Hva med afrikanske og norske jenter? Ingen av de afrikanske jentene begår voldtekter, og nesten ingen norske jenter tas for trafikkforseelser eller -kriminalitet. Skal vi nekte afrikanske jenter adgang fordi 50 afrikanske menn ikke har lært å oppføre seg?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Feil, de er 100% mindre lovlydige enn etniske nordmenn, du blander sammen prosenter og prosentpoeng.

Man kan strengt tatt ikke si at noe er 100% mindre enn noe annet, fordi 100% av noe er nettopp det, og 100% mindre da måtte være ingenting. Nordmenn er i snitt 997 promille lovlydige. Innvandrere i snitt 993 promille. Du kan derimot si at dobbelt så mange (100% fler) er kriminelle.

 

Uansett er dette tall for samtlige innvandrere og da tar du med svensker, dansker og polakker som i snitt er mer lovlydige enn enn etniske nordmenn. Det vi trenger er statistikker på hvilken andel av somaliere, afghanere eller irakere som er straffet, men det vil selvsagt bli sensurert.

Nei, det er tallene for ikke-vestlige innvandrere. Det vet du, vi har diskutert dem før.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hva med afrikanske og norske jenter? Ingen av de afrikanske jentene begår voldtekter, og nesten ingen norske jenter tas for trafikkforseelser eller -kriminalitet. Skal vi nekte afrikanske jenter adgang fordi 50 afrikanske menn ikke har lært å oppføre seg?
Klarer de dokumentere at de har midler til å forsørge seg selv og sine uten å belaste Norge så bør de få midlertidig tillatelse til å bo her.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...