Gå til innhold

Voldtektsbølgen i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I de statistikkene bør man også koble et lavt utdanningsnivå, høy arbeidsledighet og ymse former for sosial ulikhet med mere.

Derfor er de unnskyldt?

På ingen måte. Men det forklarer hvorfor deres etniske gruppe er overrepresentert på kriminalstatistikken, mørke pigmenter i huden har ingen innvikrning på hvor kriminell man blir, unntatt om hudfargen påvirker hvordan samfunnet som sådan behandler deg.

 

I tillegg kommer en god del ikke-voldelige narkotikarelaterte forbrytelser der svarte er overrepresentert i USA. Dette representerer en svært stor del av statistikken. Men det er beside the point.

 

Jeg snakker sjelden om skyld og unnskyldninger, det gjør jeg ikke nå heller. Det viktigste er å forklare tallene med årsaker.

 

Det er ganske mange faktorer man kan forklare kriminalitet ut fra, til nå er det svært lite som tyder på at pigmentfargen i huden har noen innvirkning.

Ikke lek idiot. Pigmentfarge i seg selv har selvfølgelig ingenting å si for en persons oppførsel og tenkemåte. Koblinger inne i hjernen ser jeg ingen usannsynlighet for at kan være annerledes på den gjennomsnittlige hvite mannen og den gjennomsnittlige svarte mannen. De to har tross alt gått to vidt forskjellige stier innenfore evolusjonen. Se på Europa og så se på Afrika og benekt at disse forskjellene umulig kan ha noe å gjøre med biologi å gjøre. Vi anerkjenner at menn og kvinner tenker og løser problemer annerledes, hvorfor ikke være åpen for at forskjellige raser også tenker og løser problemer forskjellig?

Jeg leker ikke idiot, og jeg liker ikke antydningen. Om du unnskylder, vil jeg gjerne ha meg frabedt slikt tull. Det legger vi bak oss.

 

Det er lite som er umulig, men det er mye som er usannsynlig. Kvinner og menn er forskjellige, det har med fundamentalt forskjellige biologiske oppgaver å gjøre. Eksempelvis har ikke vi menn en livmor, og derfor kan vi ikke føde barn. Det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret avspeiler dette, at mannen skal bære ved og slakte tigre, men kvinnene skal passe barna.

 

Så over til, hm, rasespørsmålet. Det er ingen seriøs forskning som tyder på at rasene er forskjellige, rent utover hudfargen. Enkelte raser er fysisk tilpasset forskjellige miljøer, eksempelvis gjør den sorte pigmentfargen mørke mennesker mer tilpasset til varme, solrike områder, eskimoenes tette kroppsbygning er egnet for den ekstreme kulden.

 

I motsetning til den teorien om rasenes forskjeller, rent intellektuelt sett, er det ganske mye som backer opp teorien om at samfunnets påvirkning har ganske mye å si for hvordan et menneske ender opp. Svarte i USA har vært mer eller mindre juridisk likestilt siden slutten av 60-tallet, men institusjonell rasisme, holdninger og ymse fordommer har holdt dem tilbake, til en viss grad gjør de det enda.

 

Afrikas utvikling er enkel å forklare, men femti år med generell vanstyre, for ikke å snakke om forsøk på å gjennomføre overgangen fra u-land til i-land i løpet av tiårsperioder, en utvikling det tok de europeiske statene to århundre å gå gjennom, kan også ha vært en årsak.

 

Jeg kan ikke benekte noe som helst, men jeg kan heller ikke sannsynliggjøre det. Og det tviler jeg på at du klarer.

Lenke til kommentar
Disse voldtektsmenn bør få avhogd sine edle deler, slik at de ikke kan voldta igjen.
Husk at rettssystemet gjør feil og falske anmeldelser forekommer. Det er ikke lett å gjøre om på amputasjoner.
Så bør vi åpne for bordeller, slik at disse dyrene får utspilt behovet.
Eller med en merfornuftig innvandringspolitikk så måtte de få utløp for sine behov i landet de kom fra.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble begått 21 overfallsvoldtekter i Oslo i fjor. Vi har ca 40 000 mannlige afrikanske innvandrere i landet. Det vil si at en av 2000 begår voldtekter. Hva med de 1999 andre? Skal de straffes kollektivt for ugjerninger begått av en halv promille av deres landsmenn?

 

Geir :)

 

Hva med å trekke i fra alle alle som ikke er bosatt i Oslo, alle som kom hit pga. en jobb/utdanning osv. og trekk inn andre kriminelle handlinger enn voldtekt og se hvilket tall vi sitter igjen med. Sammenlign dette tallet opp mot andre grupper i samfunnet og se om du er like fornøyd med regnestykket ditt.

 

Det du har riktig i er at en skal ikke bedrive kollektiv avstraffelse, men det er hva som skjer når Norge bedriver en diskriminerende innvandring- og asylspolitikk. Det er en god grunn til at en ikke tar alle under en kam med franskmenn i forhold til hva en gjør med en somalier og det er pga. bakgrunnen for at (majoriteten av) de to nasjonalitetene kom hit.

 

Dessuten stigmatisering av grupper er en naturlig del av menneskers måte å forholde seg til andre mennesker på. Spør en tysker om nordmenn og du vil få en stigmatisert utgave av nordmenn. En bør derfor jobbe utifra hvordan menneskets natur er og ikke jobbe på en måte som overser denne faktoren.

Endret av wilberforce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei, Vi skal bare fortsette å kjøre på i samme tempo slik at den etniske befolkningen blir frarøvet sin arv, være den genetisk eller kulturell,
Har du anelse om hvor mange ganger dette allerede har skjedd siden siste istid?

 

Veldig lite er svaret, pga våre recessive gener så er det faktisk en umulighet at vi er av mikset opphav, vi er en separat gren av menneskeheten med en stolt og rik historie.

 

Miksing i den grad det foregår i dag gjennom import av somaliere og irakere gjennom å bombe dem til helvete i landene de kommer fra slik at de søker tilflukt her er bare feil og ulogisk på så mange måter.

 

Faen for en verden.

 

Om om jeg var en hobbit, alv, somalier, Iraker eller trollmann så ville jeg fortsatt motsette meg masseinvasjonen av fremmede mennesker til landet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å trekke i fra alle alle som ikke er bosatt i Oslo, alle som kom hit pga. en jobb/utdanning osv. og trekk inn andre kriminelle handlinger enn voldtekt og se hvilket tall vi sitter igjen med. Sammenlign dette tallet opp mot andre grupper i samfunnet og se om du er like fornøyd med regnestykket ditt.

Jeg har korrigert det i en senere post...

 

Dessuten stigmatisering av grupper er en naturlig del av menneskers måte å forholde seg til andre mennesker på. Spør en tysker om nordmenn og du vil få en stigmatisert utgave av nordmenn. En bør derfor jobbe utifra hvordan menneskets natur er og ikke jobbe på en måte som overser denne faktoren.

Hvis vi skal jobbe ut fra menneskets naturlige behov for stigmatisering, skal vi anta at alle tyskere som komemr til landet er skapnazister? Eller at alle belgiere er pedofile? Og jobbe ut i fra det??

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Uten å sammenligne alvoret: Vi vet (om jeg ikke husker feil) at nesten 1 av 10 etniske norske gutter mellom 18 og 20 pådrar seg straffer for trafikk-kriminalitet. Bør vi av den grunn nekte alle under 20 å kjøre bil?

 

Hva med afrikanske og norske jenter? Ingen av de afrikanske jentene begår voldtekter, og nesten ingen norske jenter tas for trafikkforseelser eller -kriminalitet. Skal vi nekte afrikanske jenter adgang fordi 50 afrikanske menn ikke har lært å oppføre seg?

 

Geir :)

 

Kanskje vi bør dra lærdom av disse tallene når vi står ved grensen? Hvorfor ta inn landsbygutter fra pakistan uten lære- og skriveferdigheter når vi heller kan ta imot en sykepleier eller ingeniør fra Tanzania? Norge er ikke så stort og det er nok av høyt kvalifiserte folk med gode holdninger rundt i verden som statistisk sett ville høynet snittet av den norske befolkningen.

 

Istedet prøver enkelte å vri hele debatten til at det er ok at vi har en gruppe "ubrukelige" innvandrere når snittet til de (dratt opp av svensker, polakker og ingeniører fra Tanzania oa.) bare er et visst antall godkjente prosentpoeng under det norske snittet.

 

Hvis en slik utvikling fortsetter vil snittet hele tiden senkes, noe som også vil påvirke det norske snittet da et samfunn fylt med konflikter skaper flere konflikter. Og hvordan rettferdigjøres en slik innvandring`, ikke bare ovenfor nordmenn, men også de som blir forhindret i å komme hit fordi andre står foran i køen?

 

Ja til innvandring som bidrar positivt og som kan gi initiativ til nordmenn i å bli bedre selv!

Lenke til kommentar

Hva med å trekke i fra alle alle som ikke er bosatt i Oslo, alle som kom hit pga. en jobb/utdanning osv. og trekk inn andre kriminelle handlinger enn voldtekt og se hvilket tall vi sitter igjen med. Sammenlign dette tallet opp mot andre grupper i samfunnet og se om du er like fornøyd med regnestykket ditt.

Jeg har korrigert det i en senere post...

 

Dessuten stigmatisering av grupper er en naturlig del av menneskers måte å forholde seg til andre mennesker på. Spør en tysker om nordmenn og du vil få en stigmatisert utgave av nordmenn. En bør derfor jobbe utifra hvordan menneskets natur er og ikke jobbe på en måte som overser denne faktoren.

Hvis vi skal jobbe ut fra menneskets naturlige behov for stigmatisering, skal vi anta at alle tyskere som komemr til landet er skapnazister? Eller at alle belgiere er pedofile? Og jobbe ut i fra det??

 

Geir :)

 

Etter andre verdenskrig hadde nordmenn et dårlig inntrykk av tyskere, noe som er forsvunnet i dag. Ikke på grunn av nordmenn sin egeninnsats, men fordi Tyskland har jobbet aktivt i å skape et annet land. De tyskere som kommer til Norge i dag er derfor av en annen type enn de som kom på 40-tallet.

 

Jeg er sikker på at du finner like mange pøbler og faenskap i Columbia som i Somalia, men nordmenn har likevel et forskjellig inntrykk av de to landene. Ingen som har stemplet alle columbianere pga. hun ene som er tiltalt i Bolivia-saken. Hadde vi sett en konsekvent kutt i menneskesmugling og innvandring av menn uten utdanning fra Somalia, og istedet hadde fått noen få menn og kvinner med høyere utdanning hvert år skal du se at inntrykket av somaliere hadde forandret seg også. En høster som en sår.

Lenke til kommentar
Nei, Vi skal bare fortsette å kjøre på i samme tempo slik at den etniske befolkningen blir frarøvet sin arv, være den genetisk eller kulturell,
Har du anelse om hvor mange ganger dette allerede har skjedd siden siste istid?
Veldig lite er svaret, pga våre recessive gener så er det faktisk en umulighet at vi er av mikset opphav, vi er en separat gren av menneskeheten med en stolt og rik historie.
Du har ikke vitenskapelig bakgrunn for ditt utsagn. Hvilken folkegruppe som har dominert i Norge har endret seg flere ganger siden siste istid og gruppen med bønder som du antagelig vil tro er "urnordmenn" vandret inn fra Baltikum og drev bort jegerne som var her før dem.
Lenke til kommentar
Hvis alle vestlige land tråler inn kremen (ingeniører/leger/vitenskapsmenn osv.) fra befolkningen i utviklingsland, vil ikke dette være enormt skadelig for utviklingslandene
Brain drain er allerede en realitet, men de reiser til USA og Canada.

 

Gir du noen i et utland utdanning gir du vedkommende en billett ut av landet.

Lenke til kommentar

Til wilberforce: Hvis vi drev med arbeidsinnvandring så kunne vi gjort det. jeg er tilhenger av utveksling av båd evarer og arbeidskraft, så det er greit for meg.

 

Nei, jeg tror ikke snittet vil senkes kontinuerlig, fordi annen/tredje generasjons innvandrere stort sett søker høyere utdannelse. Det betyr at med mindre første generasjons innvandringen øker eksponensielt vil disse etter hvert være i mindretall også i sine egne etniske grupper. problemet idag er at somalierne spesielt i alle hovedsak er første generasjon og deres barn, og lever med hjemlandets skikker i ryggmargen. Vi ser på de gruppene med lenger botid at de blir mer integrerte i så måte, om ikke religiøst og geografisk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

[quote name='wilberforce' date=' 9. mars 2010 - 00:21' timestamp='1268090466'

Kanskje vi bør dra lærdom av disse tallene når vi står ved grensen? Hvorfor ta inn landsbygutter fra pakistan uten lære- og skriveferdigheter når vi heller kan ta imot en sykepleier eller ingeniør fra Tanzania? Norge er ikke så stort og det er nok av høyt kvalifiserte folk med gode holdninger rundt i verden som statistisk sett ville høynet snittet av den norske befolkningen.

Hvis alle vestlige land tråler inn kremen (ingeniører/leger/vitenskapsmenn osv.) fra befolkningen i utviklingsland, vil ikke dette være enormt skadelig for utviklingslandene?

 

Og du mener det ikke er skadelig det som foregår nå?

 

Det er ikke snakk om å tråle andre land. Det er snakk om at skal en få mulighet til å entre et annet land annet en pga. ferie, skal en vise seg skikket til å dra dit. Da kan hvert enkelt land bestemme hva som er skikket til å komme inn utifra de erfraninger en gjør seg. Erfaringer i Norge viser at menn uten utdanning fra underutviklede land ikke er en berikelse for Norge. Da må en prøve å balansere dette slik at innvandringen istedet for å dra ned snittet i befolkningen, heller øker det og gir initiativ til nordmenn for å bli bedre også.

 

Hvis ikke kan en bare slutte med alle disse statistikkene og regnskapene og heller si at det Norge skal drive med er å kun hjelpe andre mennesker (på bekostning av egen velferd). Men da må en dog utvide horisonten og se verden for hva den faktisk er, og det er 6mrd mennesker og 200 land.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar
Nei, Vi skal bare fortsette å kjøre på i samme tempo slik at den etniske befolkningen blir frarøvet sin arv, være den genetisk eller kulturell,
Har du anelse om hvor mange ganger dette allerede har skjedd siden siste istid?
Veldig lite er svaret, pga våre recessive gener så er det faktisk en umulighet at vi er av mikset opphav, vi er en separat gren av menneskeheten med en stolt og rik historie.
Du har ikke vitenskapelig bakgrunn for ditt utsagn. Hvilken folkegruppe som har dominert i Norge har endret seg flere ganger siden siste istid og gruppen med bønder som du antagelig vil tro er "urnordmenn" vandret inn fra Baltikum og drev bort jegerne som var her før dem.

Ja, la oss akseptere ditt verdensperspektiv, fortsatt er virkeligheten at vi befinner oss i Norge i det herrens år 2010 og vi blir innvadert av mennesker som i denne omgangen kommer faen så langt borte fra, dvs det er ikke lengere nært beslektede "fjellaper", men "jungelaper" som innvaderer oss, dette er noe helt nytt, de er annereldes på så mange andre måter enn våre beslektede fjellapevenner i de omkringliggende områdene som i tidligere tider har krysset vårt territorie, denne gangen er det noe vi ikke vet utfallet av, konsekvensene kan potensielt sett bli katastrofale i løpet av kun et par generasjoner, hva vi har av kultur og samfunn som har tatt flere tusen år å bygge kan bli revet ned i løpet av kun et par generasjoner på grunn av tankeløs kortsiktighet.

 

Samme hvordan du vrir og vender på det, samme hva du tror vår historie er, så er vårt blod fortsatt verdig bevaring.

Lenke til kommentar
Hvis vi skal jobbe ut fra menneskets naturlige behov for stigmatisering, skal vi anta at alle tyskere som komemr til landet er skapnazister? Eller at alle belgiere er pedofile? Og jobbe ut i fra det??
Vi burde jobbe ut ifra faktumet at folk fra primitive stammesamfunn vil ha store vansker med å tilpasse seg et moderne samfunn.
Lenke til kommentar

Til wilberforce: Hvis vi drev med arbeidsinnvandring så kunne vi gjort det. jeg er tilhenger av utveksling av båd evarer og arbeidskraft, så det er greit for meg.

 

Nei, jeg tror ikke snittet vil senkes kontinuerlig, fordi annen/tredje generasjons innvandrere stort sett søker høyere utdannelse. Det betyr at med mindre første generasjons innvandringen øker eksponensielt vil disse etter hvert være i mindretall også i sine egne etniske grupper. problemet idag er at somalierne spesielt i alle hovedsak er første generasjon og deres barn, og lever med hjemlandets skikker i ryggmargen. Vi ser på de gruppene med lenger botid at de blir mer integrerte i så måte, om ikke religiøst og geografisk.

 

Geir :)

 

Saken er jo at det blir dratt fram statistikker på økonomi, kriminalitet osv. for å forsvare innvandring når innvandringen vi har ikke er basert på å bedre noen av disse statistikkene. Så hvorfor bry seg med å prøve å framstille de positivt, når vi vet hva som kan gjøres av innvandring for å få de til å se ut slik vi helst vil at de skal være(Sett at vi alle vil ha et samfunn med økt velferd i form av lav kriminalitet, god økonomi, stabilitet osv.).

 

Angående snittet så skyldes majoriteten av befolkningsveksten i dag innvandring(altså netto ny innvandring, ikke barn født i Norge av innvandrere). Så selv om andre og tredje genereasjon er mer integrert enn første (det skulle forøvrig bare mangle) så vil en stadig få et større påfyll utenfra enn det som blir produsert innenfra og snittet vil dermed gå nedover.

 

Dessuten, hvis målet er å få de integrert i samfunnet hvorfor ikke ta de som har best forutsetning. Vi får ikke mindre indisk kultur til Norge ved å ta inn en indisk ingeniør istedet for en bonde uten lese- og skriveferdigheter. Jeg tror vi får mer indisk kultur på den måten da en utdannet inder med gode holdninger/rent rulleblad osv vil ha større forutsetning for å formidle sin kultur og dermed gjøre nordmenn mer tilbøjelig til å ta inn denne kulturen også.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...