Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nextron har X7SPA-HF, men den koster 2000,- + MVA, så den blir jo forholdsvis dyr. Men hva med Asus Hummingbird, er det noen releasedato?

 

Hummingbird er i salg i utlandet, men ikke i Norge. Vet ikke hvorfor. De nettbutikkene jeg har vært i kontakt med vet ingenting om kortet. Tipper det vil havne på ca. samme pris som Supermicro kortet.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt rykter om når D525 hovedkort med innebygd PSU rulles ut? Avventer kjøp til dette kommer.

Denne hadde passet meg midt i blinken.

 

Det er DeLuxe varianten av dette kortet som har innebygget PSU. Har ventet på det siden i mars e.l. Først var det juli som var nevt som release dato.

 

Først var det juli som var nevt som release dato.

Endret av asicman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hummingbird og X7SPA-HF er fine serverkort. ASUS AT5IONT-I DeLuxe er nok et fint HTPC kort når det kommer. Har hatt planer om å montere det bak TV i kjellerstua, men det spørs om det kanskje blir en Zotac boks til i stedet siden DeLuxe kortet lar vente på seg. Zotac'en har også VESA brakett for å montere bak TV.

Lenke til kommentar

Hummingbird er i salg i utlandet, men ikke i Norge. Vet ikke hvorfor. De nettbutikkene jeg har vært i kontakt med vet ingenting om kortet. Tipper det vil havne på ca. samme pris som Supermicro kortet.

 

Jeg ser at Hummingbird typisk ligger rundt £200 i UK så det blir nok ikke noe spesielt billigere enn X7SPA-HF.

 

Management kortet til Hummingbird koster £45 i tillegg. X7SPA-HF har IPMI innebygget.

Endret av asicman
Lenke til kommentar

Da var omsider HTPC'en ferdig.

 

Hardware:

Gigabyte H55N

Intel i3 540

Sapphire HD5570

OCZ GOLD 4GB 1066MHZ

Kingston SSDNow V+ Series 64GB

Termalright APX 140

Sony BC-5600S Blu-Ray drev

picoPSU-160-XT + 150W brick

 

Skisse:

post-138897-1288191538,8732_thumb.jpg

 

Ferdig produkt:

post-138897-1288191325,5055_thumb.jpg

post-138897-1288191338,2443_thumb.jpg

post-138897-1288191348,6293_thumb.jpg

post-138897-1288191357,2438_thumb.jpg

post-138897-1288191368,9211_thumb.jpg

post-138897-1288191379,4373_thumb.jpg

 

Venter nå på en 4bay ekstern HDD med usb 3.0 samt 4x2TB disker.

Da gjenstår det bare å skaffe noen xbox kontrollere før jeg annser meg som ferdig med dette prosjektet.

Dersom bilder av innsiden er av interesse kan det alltids ordnes.

Komentarer og kritikk mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Takk takk :)

Primær bruk er avspilling av film og TV-serier.

Litt ytelse kommer derimot godt med når kompisene kommer på besøk og fifa skal opp på skjermen.

Kan få ordnet bilder av insiden i morgen. Nå er det for mørkt.

 

Nå i ettertid ser jeg flere ting jeg ville gjort annerledes om jeg skulle satt sammen en til.

Føttene ble plassert litt langt ut på sidene og led'ene i knappene ble for kraftige (har koblet de ut nå).

Burde også laget plass til en intern IR-reciever, men det får bli notater for fremtiden.

Nå skal jeg kose meg med film i 1080p.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Rå liten sak det der, hvordan kabinett er det ? Bilder av insiden ønskes helt klart. Hva brukes denne til ?

 

Du redigerte inlegget ditt i etterkant at jeg var i gang med mitt, så jeg svarer i et nytt.

Kabinettet har jeg laget selv.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Rå liten sak det der, hvordan kabinett er det ? Bilder av insiden ønskes helt klart. Hva brukes denne til ?

 

Du redigerte inlegget ditt i etterkant at jeg var i gang med mitt, så jeg svarer i et nytt.

Kabinettet har jeg laget selv.

 

Fikk en liten feeling av at det var hjemmelaget, men det så så bra laget ut at jeg ble usikker. Dette er helt klart noe du kan være stolt over å ha laget.

Lenke til kommentar
Kabinettet har jeg laget selv.

 

Blir nesten fornærmet hvis du virkelig har lagt dette prakt kabinettet uten en skikklig worklogg??? :D

 

 

Sapphire HD5570

 

Soleklart det beste LP kortet jeg har vært borti, hvis du synest det lager litt lyd så prøv msi aferburner der can du lage custom vifteprofil, tror mitt går på mellom 5-7% viftehastighet og ok temps.

Lenke til kommentar

 

Blir nesten fornærmet hvis du virkelig har lagt dette prakt kabinettet uten en skikklig worklogg??? :D

 

Ble nok desverre ingen worklg denne gangen.

Tror ikke den ville blitt veldig interessan uansett.

 

Soleklart det beste LP kortet jeg har vært borti, hvis du synest det lager litt lyd så prøv msi aferburner der can du lage custom vifteprofil, tror mitt går på mellom 5-7% viftehastighet og ok temps.

 

Takker for tipset. Må nesten få justert ned hastigheten på CPU vifta også.

 

 

Her kommer bildene fra innsiden som lovet.

Har ikke tatt meg tid til å sleeve kablene i denne omgang,så litt salat blir det.

Som sagt, komentarer, kritikk og tips mottas med takk :)

 

 

post-138897-1288271196,8842_thumb.jpg

post-138897-1288271203,9925_thumb.jpg

post-138897-1288271211,8118_thumb.jpg

post-138897-1288271218,3126_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...