Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men som det er med nesten alle produkter så vil jeg tro at utvalget er på et helt annet plan. Hvis man finner noen butikker som spesialiserer seg på Mini-ITX så tror jeg at utvlaget er av den litt bedre typen. Som nevnt i førsteposten så har du jo www.Mini-itx.com.

 

 

Edit: Skri v leif var innom

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hm, jeg syns de ser så trasige ut :p

Utseende og design teller mye for min del, så jeg kjøper ikke ting som jeg ikke syns ser bra ut. :)

 

Har i lengre tid sett på dette:

 

4166491534_bbfa338c84_b.jpg

 

 

Den må jeg si var utrolig vakker, Link?

 

Altså ja jeg skal lage en "gamer" jeg å men kjører ikke de mest værste spilla, Skal ha en Athlon 635 4 - kjerner 3,2ghz - 6 gb Xms 1333mhz ram - 4tb Hdd - xfx 5750 1gb Grafkort.

 

Så jeg er fornøyd så lenge de støtter Eyefinetyen min og Cod,css.

men vi får se.

 

en ting til dette kabinette her kommer med en 300w psu. jeg har en 500w som jeg brukr den dag i dag men klarer den 300wattern systemet mitt?

 

 

 

 

 

 

noen flere som har tips til mITX kab?

Endret av Onyx
Siterer bilde.
Lenke til kommentar

Ok, på tide å vekke liv i ITX-planene igjen.

 

Som nevnt tidligere i tråden er jeg ute etter en liten og effektgjerrig maskin.

Primærbruk blir emulatorer (Mariokart 64, oh yeah!) og avspilling av HD-video. Gjerne Fifa 2010/11 også, men det blir vel fort vanskelig. Kassen skal bygges selv, og blir dermed ikke større enn den må.

 

Står fortsatt låst på gigabyte sitt H55 kort kombinert med en i3 eller en i5.

Jeg vil helst slippe unna et dedikert skjermkort da dette vil øke høyden på kabinettet samt. sluke strøm og mest sansynlig vippe meg over på en vanlig psu. Jeg vil helst ha en pico-psu med ekstern strømforsyning. Ikke mer en ca. 150W til disposisjon med andre ord.

 

Av innvendige enheter skal der inn en SSD + en slimline BD-spiller og 4gig minne (overkill?). Kjører en ekstern NAS-løsning på media.

 

4-USB porter skal være tilgjengelig fra fremsiden av kabinettet så da er det vel 2 headers som gjelder? Her skal 4 håndkontrollere på, usikker på type. Bruker vel uansett ikke mye strøm?

 

Så med dette i mente har jeg satt opp følgende handleliste:

Gigabyte GA-H55N-USB3: 821,-

OCZ Platinum 1333MHz 4GB: 878,-

Intel I5 760: 1649,-

 

+ psu, CPU-kjøler og BD-rom.

 

Forslag til utbedring?

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Hmm... godt mulig det er en bedre løsning.

Evt. hva med Gigabyte H55 med i3 + et HD5570?

Dette er et så pass effektgjerrig kort at jeg burde vel kunne klare å holde riggen godt under 150W ? Ytelsen blir vel hakket over AMD komboen KjellV foreslår, men det blir vel mligens fortsatt litt tynt for spill som Fifa?

Lenke til kommentar

Hmm... godt mulig det er en bedre løsning.

Evt. hva med Gigabyte H55 med i3 + et HD5570?

Dette er et så pass effektgjerrig kort at jeg burde vel kunne klare å holde riggen godt under 150W ? Ytelsen blir vel hakket over AMD komboen KjellV foreslår, men det blir vel mligens fortsatt litt tynt for spill som Fifa?

 

5570 ligger på 10 watt idle og rundt 40 watt under load, så det skal nok fungere fint. Men du har jo også HD 5550 som skal vøre veldig lydløst http://www.hardware.no/artikler/xfx_radeon_hd_5550/77834 Blir vel en hundre lapp eller to du kan bruke på andre ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...