Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Jeg bare mener visse diskusjoner ikke er vits i å fortsette med når man ser at man ikke kommer noen vei. Dere skal ha IHS osv. til å bøye/ydmyke seg, men dere skjønner vel at det ikke går? Ergo, stop trying...

 

Edit: Jeg ser at du, stikk i strid med ditt idol, begjærer overdådige høyttalere i din luksusdoning(som du egentlig ikke trenger) er ikke det litt hyklersk?

 

Hva snakker du om? Er det hyklersk å ha et skikkelig anlegg? Det du sier?

 

Hvis jesus er ditt store forbilde, ja.... Du elsker virkelig jesusen din og det han gjorde for deg, men alikevel så krever du ett liv i overdådig lydluksus i bilen din. Jeg synes det er hyklersk dersom du er enig i hva jesus stod for og hans meninger.

 

Mener du virkelig at folk som kommer med helt forskrudde meninger og bastant påstår disse skal få fortsette uten at noen prøver å stoppe dem? Jeg er virkelig glad ikke alle tenkte som deg i 1939-1940.

 

Skal vi la rasister ture på som bare rakkern da? Selvom de holder seg innenfor forumet rammer? Du skjønner vel innerst inne at når folk som sitter på feks stor kunnskap innen biologi og evolusjonsteorien ikke klarer å holde seg når IHS holder på som han gjør?

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ha interesser for lyd uten at det går utover troen på Jesus.

Hør hva jeg sier da, det er greit at dere har prøvd, men du innser

vel at du ikke klarer å omgjøre meningene våre over et forum!?

 

Hvis du ikke har noe bedre å si nå så sier jeg takk og god natt. ;)

Han prøver ikke å omvende deg, han prøver å diskutere med deg.

 

Det er hele hensikten med å være registrert på forumet.

Lenke til kommentar

Man kan ha interesser for lyd uten at det går utover troen på Jesus.

Hør hva jeg sier da, det er greit at dere har prøvd, men du innser

vel at du ikke klarer å omgjøre meningene våre over et forum!?

 

Hvis du ikke har noe bedre å si nå så sier jeg takk og god natt. ;)

 

Ser du selv nå hvor provosert du ble over min påstand? At du er en hykler fordi du liker god lyd i bilen og tror på jesus..... Merket du selv at du måtte svare meg på det og at du ble bittelitt irritert?

 

Skjønner du nå hvorfor folk diskuterer mot IHS og hans påstander?

 

Sov godt

Lenke til kommentar

Man kan ha interesser for lyd uten at det går utover troen på Jesus.

Hør hva jeg sier da, det er greit at dere har prøvd, men du innser

vel at du ikke klarer å omgjøre meningene våre over et forum!?

 

Hvis du ikke har noe bedre å si nå så sier jeg takk og god natt. ;)

 

Ser du selv nå hvor provosert du ble over min påstand? At du er en hykler fordi du liker god lyd i bilen og tror på jesus..... Merket du selv at du måtte svare meg på det og at du ble bittelitt irritert?

 

Skjønner du nå hvorfor folk diskuterer mot IHS og hans påstander?

 

Sov godt

 

Ja jeg ble litt småelig irritert fordi jeg syntes det var litt teit sagt av deg. Dere diskuterer fordi dere liker å se hvordan IHS osv. reagerer?

Lenke til kommentar

Man kan ha interesser for lyd uten at det går utover troen på Jesus.

Hør hva jeg sier da, det er greit at dere har prøvd, men du innser

vel at du ikke klarer å omgjøre meningene våre over et forum!?

 

Hvis du ikke har noe bedre å si nå så sier jeg takk og god natt. ;)

 

Ser du selv nå hvor provosert du ble over min påstand? At du er en hykler fordi du liker god lyd i bilen og tror på jesus..... Merket du selv at du måtte svare meg på det og at du ble bittelitt irritert?

 

Skjønner du nå hvorfor folk diskuterer mot IHS og hans påstander?

 

Sov godt

 

Ja jeg ble litt småelig irritert fordi jeg syntes det var litt teit sagt av deg. Dere diskuterer fordi dere liker å se hvordan IHS osv. reagerer?

 

 

Splitte mine bramseil... Hvis du synes jeg kom med noe teit, så klarer du ikke engang å fatte hvor teite vi synes IHS sine påstander er. Det er ikke påstandene som er problemet, men hvordan han bastant, uten tvil hevder hvordan ting er. Dette kan ikke han gjøre, han er rett og slett ikke den eventuelle skaperen av universet og kan derfor heller ikke vite hvordan ting henger sammen. Derfor, fordi hans bastante og noget spesielle uttalelser kommer uten kilder eller håndfaste bevis eller noe som ligner på bevis i det hele tatt diskuterer vi med han, ikke fordi vi vil se hvordan han reagerer.

 

Du skjønner, det kan hende noen lettlurte fjols dupper innom denne tråden og ser hva han skriver og tror på det, bare det i seg selv er en grunn til å tale han imot.

Lenke til kommentar

Dere skal ha IHS osv. til å bøye/ydmyke seg,.....

Ehhh, når ble det ydmykende å bruke fakta, viten og kunnskap? Det er mulig at du tror det er ydmykende, men det er altså ikke det for alle oss andre, så når vi ber ham om å faktisk underbygge det han sier ihvertfall bare litt så er det en grunn til det. Jeg er klar over at bevis og annet slik sekulært sludder ikke er populært eller i bruk nede på bedehuset, men diskusjon.no er altså ikke et bedehus, derfor vil vi gjerne se litt fakta på det som påståes.

 

Vet ikke om du har oppfattet det selv, eller er i stand til det, men når vi ydmykende ber folk om å bøye seg for våre ønsker om et minstemål av fakta er det faktisk i et ærlig forsøk på å se om dette stemmer og deretter forsøke å lære noe av det. Man lærer ikke noe nytt av påstander (hvis man ikke tror blindt!!), ihvertfall gjør ikke jeg og en god del andre det, da påstander sammen med "personlige bevis" er som søppel å regne som underbygging av noe som helst.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en som faktisk krever bevis og underbygging av påstander er ti ganger mer åpen for alle ting enn en religiøs som har lukket seg helt om den ene "forklaringen", til og med når vi ser bort i fra at de religiøse "forklaringene" er tuftet på rene påstander....

 

Så isteden for å sitte der å forsvare ignoranse burde du heller forstå at folk her inne, selv om de maser aldri så mye om beviser. faktisk prøver å lære seg noe nytt. Problemet er at vi ikke sluker alt rått, noe ingen burde gjøre, men så vet du det :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Quoter meg selv fra forrige side, da jeg gjerne vil ha IHS til å svare på dette. :)

 

IHS, selvfølgelig er denne sommerfuglen din fantastisk. Ja, kjempefantastisk, og det finnes utrolig mye fantastiske ting her på denne fantastiske planeten vi lever på, i dette fantastiske universet. Ja, jeg mener det, det er mye utrolige ting der ute, som man ikke helt kan fatte hvorfor det har blitt slik. Men ærlig talt IHS, som noen over her sier, hvorfor er du SÅ bastant og 100% sikker på alt du skriver? Du kommer her med en selvtillit på 1000, og er helt sikker på dine argumenter. Så sikker at vi andre tar feil, uansett hva du mener. Har du i det heletatt bukket under for en argumentasjon?

 

Du må bare innse at du ikke kan være 100% sikker på slike ting som du kommer med.

 

"Selvfølgelig finnes Gud"

 

"Selvfølgelig er det en høyere bevissthet bak dette"

NEI, det er ingen selvfølge, for dette er noe vi ikke VET svaret på. Hvor mange ganger må folk skrive dette til deg?

 

Om du hadde vært mye mer ydmyk i din argumentasjon og diskusjonsteknikk, hadde vi hatt mye mer respekt for deg. Akkurat nå har jeg like mye respekt for deg som et lite barn som tror det kan alt i verden.

 

Les innlegget mitt minst 3 ganger før du svarer meg NØYE nå. Vær så snill, og ikke kom med noen absurde svar om Gud, men heller om DEG. Om du ikke klarer å svare meg skikkelig og velformulert nå, så ser jeg meg nødt til å heise troll flagget. For dette er intet annet enn en idiotisk diskusjon hvor 99% av folkene her inne er imot deg, og du KUN bruker tomme og idiotiske argumenter på maks 2 setninger. Det blir ingen fyldig og saklig diskusjon av det.

 

Ikke misforstå meg, jeg syntes det er svært interessant å diskutere med religiøse, for å høre hva deres tanker om livet er, men det funker jo ikke med en viss diskusjonsteknikk som blir ført her.

 

Og i tilegg er jeg meget interessert i mer fakta om deg som person, selv om jeg ikke krever å få det. Selvfølgelig bestemmer du selv om du vil poste noe slikt på et offentlig forum. (Alder, yrke, utdanning tenker jeg spesielt på)

Lenke til kommentar

Du skjønner, det kan hende noen lettlurte fjols dupper innom denne tråden og ser hva han skriver og tror på det, bare det i seg selv er en grunn til å tale han imot.

Så du skriver for at folk ikke skal komme til tro på Gud :!:

 

For at folk ikke skal tro at det finnes noen gud fordi de ikke vet hva vitenskapen har funnet ut.

 

Dette er begge sider tjent med.

Religiøs tro er noe man må ha PÅ TROSS av vitenskapen, og må holdes utenfor vitenskapen.

Lenke til kommentar

Alt tyder på at gud ikke finnes. Det er bare noen gamle toalettruller og en stemme i hodet som taler for at gud finnes. Jeg mener kom igjen!! Kan ikke de religiøse tenke litt for en gangs skyld? Alle de ubesvarte og besvarte religiøse spørsmålene blir så utrolig logiske med svaret: "Det finnes ingen gud".

 

Religiøse kan ta seg en bolle!

Lenke til kommentar

Dere skal ha IHS osv. til å bøye/ydmyke seg,.....

Ehhh, når ble det ydmykende å bruke fakta, viten og kunnskap? Det er mulig at du tror det er ydmykende, men det er altså ikke det for alle oss andre, så når vi ber ham om å faktisk underbygge det han sier ihvertfall bare litt så er det en grunn til det. Jeg er klar over at bevis og annet slik sekulært sludder ikke er populært eller i bruk nede på bedehuset, men diskusjon.no er altså ikke et bedehus, derfor vil vi gjerne se litt fakta på det som påståes.

 

Vet ikke om du har oppfattet det selv, eller er i stand til det, men når vi ydmykende ber folk om å bøye seg for våre ønsker om et minstemål av fakta er det faktisk i et ærlig forsøk på å se om dette stemmer og deretter forsøke å lære noe av det. Man lærer ikke noe nytt av påstander (hvis man ikke tror blindt!!), ihvertfall gjør ikke jeg og en god del andre det, da påstander sammen med "personlige bevis" er som søppel å regne som underbygging av noe som helst.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en som faktisk krever bevis og underbygging av påstander er ti ganger mer åpen for alle ting enn en religiøs som har lukket seg helt om den ene "forklaringen", til og med når vi ser bort i fra at de religiøse "forklaringene" er tuftet på rene påstander....

 

Så isteden for å sitte der å forsvare ignoranse burde du heller forstå at folk her inne, selv om de maser aldri så mye om beviser. faktisk prøver å lære seg noe nytt. Problemet er at vi ikke sluker alt rått, noe ingen burde gjøre, men så vet du det :)

 

Yes, that made sense. :)

 

Jeg er enig i at diskusjon.no ikke er et bedehus,

men ett forum hvor man kan få diskutere, lære og forstå. :)

 

Men nok en gang tar jeg tak i forskjellen på tro og viten;

du må forstå at det er forskjell på å måtte ha bevis på at

Gud finnes - for å kunne "tro", enn å bare tro i sitt hjerte

at han finnes og stole på det - leve livet i troa, uten bevis...

 

Greit nok at folk vil ha fakta, men jeg mener

at det er sunt å ikke måtte vite absolutt alt. :)

Lenke til kommentar

Dere skal ha IHS osv. til å bøye/ydmyke seg,.....

Ehhh, når ble det ydmykende å bruke fakta, viten og kunnskap? Det er mulig at du tror det er ydmykende, men det er altså ikke det for alle oss andre, så når vi ber ham om å faktisk underbygge det han sier ihvertfall bare litt så er det en grunn til det. Jeg er klar over at bevis og annet slik sekulært sludder ikke er populært eller i bruk nede på bedehuset, men diskusjon.no er altså ikke et bedehus, derfor vil vi gjerne se litt fakta på det som påståes.

 

Vet ikke om du har oppfattet det selv, eller er i stand til det, men når vi ydmykende ber folk om å bøye seg for våre ønsker om et minstemål av fakta er det faktisk i et ærlig forsøk på å se om dette stemmer og deretter forsøke å lære noe av det. Man lærer ikke noe nytt av påstander (hvis man ikke tror blindt!!), ihvertfall gjør ikke jeg og en god del andre det, da påstander sammen med "personlige bevis" er som søppel å regne som underbygging av noe som helst.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en som faktisk krever bevis og underbygging av påstander er ti ganger mer åpen for alle ting enn en religiøs som har lukket seg helt om den ene "forklaringen", til og med når vi ser bort i fra at de religiøse "forklaringene" er tuftet på rene påstander....

 

Så isteden for å sitte der å forsvare ignoranse burde du heller forstå at folk her inne, selv om de maser aldri så mye om beviser. faktisk prøver å lære seg noe nytt. Problemet er at vi ikke sluker alt rått, noe ingen burde gjøre, men så vet du det :)

 

Yes, that made sense. :)

 

Jeg er enig i at diskusjon.no ikke er et bedehus,

men ett forum hvor man kan få diskutere, lære og forstå. :)

 

Men nok en gang tar jeg tak i forskjellen på tro og viten;

du må forstå at det er forskjell på å måtte ha bevis på at

Gud finnes - for å kunne "tro", enn å bare tro i sitt hjerte

at han finnes og stole på det - leve livet i troa, uten bevis...

 

Greit nok at folk vil ha fakta, men jeg mener

at det er sunt å ikke måtte vite absolutt alt. :)

Selvfølgelig er poenget med å "tro", det å nettopp tro. Dette tror jeg de fleste forstår, men det som irriterer oss er vel måten enkelte her mener med uten tvil at sånn er det. Selv om man tror det, så er man ikke 100% sikker mener nå jeg.

 

Du kan vel ikke med 100% sikkerhet si at Gud finnes? Om du skal ta et rasjonelt valg. Eller for å gjøre det enklere for deg, er du 100% sikker på at jorden er universets sentrum?

 

Mulig den første bryter litt med hva du tror, men den andre bør du kunne svare på.

 

Men jeg vet ikke hva du mener med disse som tror på Guder som får deg til å "tro" at du ender opp med 72 jomfruer når du kjører et fly inn i en bygning? Alt dette handler jo om kun en ting, det å tro. Er det ikke litt galt å tro, når vi kommer til dette?

Lenke til kommentar

Dere skal ha IHS osv. til å bøye/ydmyke seg,.....

Ehhh, når ble det ydmykende å bruke fakta, viten og kunnskap? Det er mulig at du tror det er ydmykende, men det er altså ikke det for alle oss andre, så når vi ber ham om å faktisk underbygge det han sier ihvertfall bare litt så er det en grunn til det. Jeg er klar over at bevis og annet slik sekulært sludder ikke er populært eller i bruk nede på bedehuset, men diskusjon.no er altså ikke et bedehus, derfor vil vi gjerne se litt fakta på det som påståes.

 

Vet ikke om du har oppfattet det selv, eller er i stand til det, men når vi ydmykende ber folk om å bøye seg for våre ønsker om et minstemål av fakta er det faktisk i et ærlig forsøk på å se om dette stemmer og deretter forsøke å lære noe av det. Man lærer ikke noe nytt av påstander (hvis man ikke tror blindt!!), ihvertfall gjør ikke jeg og en god del andre det, da påstander sammen med "personlige bevis" er som søppel å regne som underbygging av noe som helst.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en som faktisk krever bevis og underbygging av påstander er ti ganger mer åpen for alle ting enn en religiøs som har lukket seg helt om den ene "forklaringen", til og med når vi ser bort i fra at de religiøse "forklaringene" er tuftet på rene påstander....

 

Så isteden for å sitte der å forsvare ignoranse burde du heller forstå at folk her inne, selv om de maser aldri så mye om beviser. faktisk prøver å lære seg noe nytt. Problemet er at vi ikke sluker alt rått, noe ingen burde gjøre, men så vet du det :)

 

Yes, that made sense. :)

 

Jeg er enig i at diskusjon.no ikke er et bedehus,

men ett forum hvor man kan få diskutere, lære og forstå. :)

 

Men nok en gang tar jeg tak i forskjellen på tro og viten;

du må forstå at det er forskjell på å måtte ha bevis på at

Gud finnes - for å kunne "tro", enn å bare tro i sitt hjerte

at han finnes og stole på det - leve livet i troa, uten bevis...

 

Greit nok at folk vil ha fakta, men jeg mener

at det er sunt å ikke måtte vite absolutt alt. :)

Selvfølgelig er poenget med å "tro", det å nettopp tro. Dette tror jeg de fleste forstår, men det som irriterer oss er vel måten enkelte her mener med uten tvil at sånn er det. Selv om man tror det, så er man ikke 100% sikker mener nå jeg.

 

Du kan vel ikke med 100% sikkerhet si at Gud finnes? Om du skal ta et rasjonelt valg. Eller for å gjøre det enklere for deg, er du 100% sikker på at jorden er universets sentrum?

 

Mulig den første bryter litt med hva du tror, men den andre bør du kunne svare på.

 

Men jeg vet ikke hva du mener med disse som tror på Guder som får deg til å "tro" at du ender opp med 72 jomfruer når du kjører et fly inn i en bygning? Alt dette handler jo om kun en ting, det å tro. Er det ikke litt galt å tro, når vi kommer til dette?

 

Det stemmer, jeg kan ikke være 100% sikker på at Gud finnes,

men det er ingen hindring for meg i å tro. Jeg tror uansett! :yes:

 

Jeg er ikke 100% sikker på at jorden er universets sentrum,

men det har jeg heller ingen spesiell formening om...

 

Å tro på den måten du nevner tilslutt er litt feil ja,

jeg mener det er galskap, og det er en ganske voldsom

forskjell fra mitt livssyn. De som en gang begynte å

drepe for sin religion, mener jeg var skrudde i hue.

Dette førte også til at mange den dag i dag

sier at Gud har skylden for krig, osv. :roll:

 

Bandet Dream Theater har skrevet en sang om dette "In The Name of God" :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå at man tror på noe som det ikke finnes noen indisier på at eksisterer. Jeg skjønner at man kan tro på noe om man har fått et lite hint, men når alt man har å gå etter er en gammel bok, som for alt vi veit er like troverdig som Ringenes Herre, kan jeg ikke fatte at milliarder av mennesker forholder seg til denne boka. Hadde en gud eksistert, og ment at folk skulle tro på den, ville den vel for pokker sagt ifra på en eller annen måte? Det er jo også så mange forskjellige relgioner som nødvendigvis utelukker hverandre, at selv dette bør være en pekepinn på at man etter all sannsynlighet feil. Hvorfor skal et lass med mennesker tro på én gud og noen andre på en annen? Hadde det faktisk vært en gud ville vel for pokker alle forholdt seg til denne.

Troen har jo også forandra seg opp gjennom tida. Man har stort sett bytta ut en religion, for å ende opp med den man har idag. Mener man da at folk var uopplyste før? Hvorfor skulle Tor med hammeren være mindre troverdig enn denne Gud?

Jeg syns det blir så mye svada og løse tråder når det gjelder dette med religion at det egentlig bare virker som visvas.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har aldri forstått hvorfor det må være en spesifikk gud som står bak det hele. Hvis man syns verden er for fantastisk til å være tilfeldig, kan jo hvilket som helst vesen være godt nok..

 

Jeg anbefaler deismen.

... og forskjellen er at du tror at det kan være alt mulig sludder fremfor noe spesifikt sludder? :) Syntes ikke det var noe å anbefale akkurat, da sannheten er at vi ikke vet og da blir det like mye tull å tro at "noe" står bak som at Zevs, Tor eller Odin gjør det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...