Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IHS, stopp før du gjør deg totalt til latter for alle og enhver..

 

Du mangler helt åpenbart forståelse for hvordan evolusjon fungerer. Jeg må bare gi en liten kommentar til din neshorn/billehorn-sammenligning. En bille er en såkallt Arthropod, ett neshorn er en såkallt Chordat. Begge disse rekkene innen zoologien ble atskillt for flere millioner år siden og deler helt usannsynlig lite gener sammen, så sannsynligheten for at ett såkallt "neshorn-gen" skulle nedarves over millioner av år og ikke forekomme hos ribbemaneter, pigghuder, bløtdyr, leddmark osv er bare en latterlig tanke. Forstår du det?

 

Problemet med personer som deg er, at dere har ingen solid kunnskap om biologi/evolusjon/zoologi. Dermed finner dere "sammentreff" i naturen som f.eks fargen på en papegøye og regnbue, og umiddelbart vinkler dette til en overnaturlig kraft - Gud.

 

takk

ATI vs GeForce,

 

Å si at neshornet og neshornbillen "ble atskillt for flere millioner år siden" er helt absurd.

 

Det er en høyere bevisthet bak det du ser.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Forklar, Red Frostraven

 

Neshornbillen har ingen bevisthet om hvordan neshornet ser ut og oppfører seg.

En høyere bevisthet som "ser" begge to har selvsagt det.

 

21253134.jpg

68100799.jpg

Du må forstå at dette ikke holder vann. Dette alene er ikke et bevis på Guds eksistens – om den i det hele tatt eksisterer. («Den» for kjønnsnøytralitet.) Som du vet, baserer religion seg på tro, med andre ord kan man ikke fastslå at «min religion er riktig!» helt uten videre. Dette er jo hovedgrunnen til religionenes opphav; for at mennesker skal ha noe å tro på. Om hvorvidt Gud eksisterer eller ei skal jeg ikke avgjøre, men jeg kan avsløre såpass at jeg ikke er ateist. Sånn sett er jeg på et annet plan enn andre i denne tråden. Jeg ønsker heller ikke å diskutere dette utover, holder det privat.

 

Poenget mitt er at du bør innse at man ikke kan verifisere en eventuell Guds eksistens ved å se på dens eventuelle skaperverk. ....

I dette tilfellet lar det seg gjøre.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet lar det seg gjøre.

Nei, dessverre, det er ingenting som henviser til bevis i denne saken. Skal dog si meg enig i at jeg heller ikke tror at det har blitt til av seg selv.

 

Men det blir feil å legge det frem som bevis. Rett og slett. Forstår du ikke hva vi mener?

Du får rett og slett ikke dette til uten en bevissthet som er bevisst begge deler, det være seg neshornet og neshornbillen, papegøyen og regnbuen, sommerfuglen og løvbladet, hjernen og hvalnøtten. Uten en bevissthet bak det hele lar dette seg ikke gjennomføre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, stopp før du gjør deg totalt til latter for alle og enhver..

 

Du mangler helt åpenbart forståelse for hvordan evolusjon fungerer. Jeg må bare gi en liten kommentar til din neshorn/billehorn-sammenligning. En bille er en såkallt Arthropod, ett neshorn er en såkallt Chordat. Begge disse rekkene innen zoologien ble atskillt for flere millioner år siden og deler helt usannsynlig lite gener sammen, så sannsynligheten for at ett såkallt "neshorn-gen" skulle nedarves over millioner av år og ikke forekomme hos ribbemaneter, pigghuder, bløtdyr, leddmark osv er bare en latterlig tanke. Forstår du det?

 

Problemet med personer som deg er, at dere har ingen solid kunnskap om biologi/evolusjon/zoologi. Dermed finner dere "sammentreff" i naturen som f.eks fargen på en papegøye og regnbue, og umiddelbart vinkler dette til en overnaturlig kraft - Gud.

 

takk

ATI vs GeForce,

 

Å si at neshornet og neshornbillen "ble atskillt for flere millioner år siden" er helt absurd.

 

Det er en høyere bevisthet bak det du ser.

 

 

Herregud...

 

La meg prøve å forklare, selvom du mest sannsynlig har en mur forran din tro.

 

Se på dette bildet! Bildet skisserer utviklingen av DYRERIKET(animalia). Navnene rundt omkring på grenene er PHYLUM eller rekker. Vanlig inndeling av arter om det er dyre- eller planteriket er:

Rike --> Phylum --> Klasse --> Orden --> Familie --> Slekt --> Art. Har du tenkt å krangle på inndelings-systematikk? Ta det opp med alle biologer i hele verden...

 

En bille er ett insekt. Denne finner vi under phylum Arthropda som er helt øverst til høyre. Ett neshorn er under phylum Chordata - sub.phylum Vertebrata(Ryggstrengsdyr). Dette bildet er basert på flere tiårs av forskning innen dyresystematikk, for det meste basert på gensekvenser. Grunnen til at vi får to hovedgrener innen dyreriket er fordi dyrene i hvert phylum blir mer og mer ulik hverandre(GENETISK). Ett insekt har absolutt INGENTING med ryggstrengsdyr, som forøvrig er sub.phylumet mennesker inngår i. Hvordan kan du ikke skjønne dette? Vennligst slå ned den idiotiske muren av stolthet du har forran deg og innse FAKTA!

 

th_idiot.jpg

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar

IHS, stopp før du gjør deg totalt til latter for alle og enhver..

 

Du mangler helt åpenbart forståelse for hvordan evolusjon fungerer. Jeg må bare gi en liten kommentar til din neshorn/billehorn-sammenligning. En bille er en såkallt Arthropod, ett neshorn er en såkallt Chordat. Begge disse rekkene innen zoologien ble atskillt for flere millioner år siden og deler helt usannsynlig lite gener sammen, så sannsynligheten for at ett såkallt "neshorn-gen" skulle nedarves over millioner av år og ikke forekomme hos ribbemaneter, pigghuder, bløtdyr, leddmark osv er bare en latterlig tanke. Forstår du det?

 

Problemet med personer som deg er, at dere har ingen solid kunnskap om biologi/evolusjon/zoologi. Dermed finner dere "sammentreff" i naturen som f.eks fargen på en papegøye og regnbue, og umiddelbart vinkler dette til en overnaturlig kraft - Gud.

 

takk

ATI vs GeForce,

 

Å si at neshornet og neshornbillen "ble atskillt for flere millioner år siden" er helt absurd.

 

Det er en høyere bevisthet bak det du ser.

 

 

Herregud...

 

La meg prøve å forklare, selvom du mest sannsynlig har en mur forran din tro.

 

Se på dette bildet! Bildet skisserer utviklingen av DYRERIKET(animalia). Navnene rundt omkring på grenene er PHYLUM eller rekker. Vanlig inndeling av arter om det er dyre- eller planteriket er:

Rike --> Phylum --> Klasse --> Orden --> Familie --> Slekt --> Art. Har du tenkt å krangle på inndelings-systematikk? Ta det opp med alle biologer i hele verden...

 

En bille er ett insekt. Denne finner vi under phylum Arthropda som er helt øverst til høyre. Ett neshorn er under phylum Chordata - sub.phylum Vertebrata(Ryggstrengsdyr). Dette bildet er basert på flere tiårs av forskning innen dyresystematikk, for det meste basert på gensekvenser. Grunnen til at vi får to hovedgrener innen dyreriket er fordi dyrene i hvert phylum blir mer og mer ulik hverandre(GENETISK). Ett insekt har absolutt INGENTING med ryggstrengsdyr, som forøvrig er sub.phylumet mennesker inngår i. Hvordan kan du ikke skjønne dette? Vennligst slå ned den idiotiske muren av stolthet du har forran deg og innse FAKTA!

 

th_idiot.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ser jo hva IHS prøver på, men her går det igjen - som alltid. Ting han ikke forstår, er det Gud som selvsagt står bak. Ja, selvfølgelig er det Gud.

 

Naturen vår er flott den, det er mye utrolig rundt om kring som virkelig imponerer meg. Men dette er jo et resultat av millioner av år med tilpasning, sannsynligvis.

 

Men IHS, hva tror du om aliens? Finnes det annet liv ute i verdensrommet?

Hvis det er livsformer på andre planeter i verdensrommet, er de like livsformene her på jorden.

Jaha, og hva mener du med dette? At de er helt like som oss, altså mennesker? Og at de tror på Gud, altså samme guden som du tror på?

 

Fordi at...?

Byggestenene er de samme. De igjen kan ikke settes sammen, på hvilken som helst måte. I siste ende, livsformene er like livsformene her på jorden.

Jeg forstår ikke hva du mener her. For alt vi vet kan en "alien" som jeg liker å kalle det, være blå(?(mener å ha lest at en blåaktig hud kan være sannsynlig))

 

Men utred gjerne eksakt hva du mener IHS, som jeg etterspør i quouten over her.

 

 

Og en liten ting til, som jeg vil du skal svare på i tillegg, hvorfor kjører Gud avgårde tsunamier, tornadoer og andre naturkatastrofer som tar mange hundre tusen liv? Er dette for å advare oss mot noe?

Lenke til kommentar

Og en liten ting til, som jeg vil du skal svare på i tillegg, hvorfor kjører Gud avgårde tsunamier, tornadoer og andre naturkatastrofer som tar mange hundre tusen liv? Er dette for å advare oss mot noe?

Selvsagt fordi han trenger underholdning. Jeg husker jeg brukte å gjøre liknende ting da jeg spilte Sim City.

Lenke til kommentar

Og en liten ting til, som jeg vil du skal svare på i tillegg, hvorfor kjører Gud avgårde tsunamier, tornadoer og andre naturkatastrofer som tar mange hundre tusen liv? Er dette for å advare oss mot noe?

At det er en høyere bevissthet bak fremstillingen av forskjellige ting i naturen, betyr ikke at denne bevisstheten styrer alt som skjer i naturen, AnaXyd

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Sommerfugler med liksom øyne er et annet eksempel på at det står en høyere bevissthet bak det hele. Sommerfuglen selv er ikke bevisst effekten av de falske øynene og øyenbrynene.

 

 

Hva har det å si om sommerfuglen er bevisst på det eller ikke, om det gir bedre sjanse for overlevelse? Du må skjønne at evolusjon ikke funker ved at et dyr tenker "oi, nå fikk jeg en idé. Hvis jeg hadde hatt skremmende øyne på ryggen hadde jeg hatt bedre sjanse for å overleve".

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finnes det ingen gud. All den tid det finnes NULL, 0 indikasjoner på at noe slikt eksisterer forholder jeg meg til verden slik jeg ser den. Dersom jeg ikke forstår noe, innser jeg at jeg er for dum, istedenfor å forklare det med noe som mest sannsynlig ikke fins. Jeg skjønner at det kan friste å ta en snarvei for å komme seg ut av et forklaringsproblem, men det gir ingen bedre forklaring uansett.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Dellers; Amen!

 

Bortsett fra at jeg vil lære meg det jeg ikke forstår ;)

Jeg prøver selvfølgelig å lære meg ting jeg også. Men dersom jeg likevel ikke skjønner det, så innser jeg at IQ'en ikke er helt på høyde med Einstein. Selv om jeg ikke kan forklare noe, finnes det jo forskere og andre smarte hoder som ofte skjønner litt mer enn hvermannsen.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...