Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Her er beviset: BEVIS

 

Nå hr.godeste RWS, har du bevis på at dette ikke stemmer? - påstander uten bevist vet du - det avfeier vi til peppers!

Og siden når ble den tafatte lefsa bevis? Den er jo opphavet til alle disse spinnville påstandene dere driver å skal trøkke på folk over alt dere setter deres ben, for ikke å snakke om fakta feil og bent frem løgn som står i den boka også, så det "beviset" må du nok så langt vest at du kan se havet før du treffer noen som tror på det....

 

Dårligste beviset jeg har sett! Jeg også kan dra frem eventyret om rødhette og ulven og si at jeg har bevis for at ulven spiste bestemora til rødhette... det må jo være sant, for det står jo der i den boka.... :no:

 

PS: Siden det var DU som fremmet påstanden hviler bevis byrden på DEG! Så vet du det...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er beviset: BEVIS

 

Nå hr.godeste RWS, har du bevis på at dette ikke stemmer? - påstander uten bevist vet du - det avfeier vi til peppers!

Og siden når ble den tafatte lefsa bevis? Den er jo opphavet til alle disse spinnville påstandene dere driver å skal trøkke på folk over alt dere setter deres ben, for ikke å snakke om fakta feil og bent frem løgn som står i den boka også, så det "beviset" må du nok så langt vest at du kan se havet før du treffer noen som tror på det....

 

Dårligste beviset jeg har sett! Jeg også kan dra frem eventyret om rødhette og ulven og si at jeg har bevis for at ulven spiste bestemora til rødhette... det må jo være sant, for det står jo der i den boka.... no.gif

 

PS: Siden det var DU som fremmet påstanden hviler bevis byrden på DEG! Så vet du det...

 

 

A-ha så det var ulven som spiste bestemora til rødhette! Ja jeg hadde mine mistanker. Den sleipe dritten.

 

Når det gjelder Bibelen, så anseer du det som det dårligeste beviset du har sett. Jaja, det er nå like fullt beviset for det. Dårlig eller ei...

 

...og ett dårlig bevis, betyr ikke at beviset ikke stemmer! Jada, så vet du det smile.gif

 

Og når det gjelder Bibelen, så er det ett fantastisk bra bevis. Selv uavhengige ikke-religiøse forskere er enige om at Bibelen er forbløffende bra, og stemmer svært bra fra A-Å.

 

Ellers må hvert individ ta standpunkt til selv, om f.eks Jesus er Guds sønn eller ei. Om Gud eksisterer eller ei. Men selve fakta opplysningene, historiene i bibelen osv sier forskerne virker til å stemme svært bra med hva som faktisk skjedde.

 

...og profetiene i Bibelen, kan alle se som gidder å lese dem se har gått i oppfyllelse allerede og går i oppfyllelse akkuratt nå i vår tid. Er kun noen endetids profetier igjen, der en god del av dem nylig har gått i oppfyllelse det siste ti årene og forøvrig holder på å gå i oppfyllelse akkuratt nå.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Bibelen er ikke noe annet enn en god bok. Vi har jo motbevist mye av det som står i det med dagens forskning. Det er morsomt at dere gang på gang drar frem Bibelen som bevis. Det blir jo som mange her påpeker, finne en tilfeldig bok og konstantere at det som hender i boka er en sann hendelse. Det blir jo ikke helt rasjonelt riktig det, eller hva?

 

Hvis dere kan forske dere frem med håndfaste bevis om at det finnes en Gud per idag, så skal jeg endre mine tvil. Så istedet for å klamre dere fast i Bibelen som tydeligivis ikke har gitt særlig bevis de siste 2000 år, så kan dere finne noen nye? Og det bør jo ikke by på store problemene siden dere er så sikre i deres sak?

 

Og nei, det er ikke et "håndfast" bevis at Gud helbredet såret ditt etter forrige kjøkkenvisitt.

Lenke til kommentar

Her er beviset: BEVIS

 

Nå hr.godeste RWS, har du bevis på at dette ikke stemmer? - påstander uten bevist vet du - det avfeier vi til peppers!

Og siden når ble den tafatte lefsa bevis? Den er jo opphavet til alle disse spinnville påstandene dere driver å skal trøkke på folk over alt dere setter deres ben, for ikke å snakke om fakta feil og bent frem løgn som står i den boka også, så det "beviset" må du nok så langt vest at du kan se havet før du treffer noen som tror på det....

 

Dårligste beviset jeg har sett! Jeg også kan dra frem eventyret om rødhette og ulven og si at jeg har bevis for at ulven spiste bestemora til rødhette... det må jo være sant, for det står jo der i den boka.... no.gif

 

PS: Siden det var DU som fremmet påstanden hviler bevis byrden på DEG! Så vet du det...

 

 

A-ha så det var ulven som spiste bestemora til rødhette! Ja jeg hadde mine mistanker. Den sleipe dritten.

 

Når det gjelder Bibelen, så anseer du det som det dårligeste beviset du har sett. Jaja, det er nå like fullt beviset for det. Dårlig eller ei...

 

...og ett dårlig bevis, betyr ikke at beviset ikke stemmer! Jada, så vet du det smile.gif

 

Og når det gjelder Bibelen, så er det ett fantastisk bra bevis. Selv uavhengige ikke-religiøse forskere er enige om at Bibelen er forbløffende bra, og stemmer svært bra fra A-Å.

 

Ellers må hvert individ ta standpunkt til selv, om f.eks Jesus er Guds sønn eller ei. Om Gud eksisterer eller ei. Men selve fakta opplysningene, historiene i bibelen osv sier forskerne virker til å stemme svært bra med hva som faktisk skjedde.

 

...og profetiene i Bibelen, kan alle se som gidder å lese dem se har gått i oppfyllelse allerede og går i oppfyllelse akkuratt nå i vår tid. Er kun noen endetids profetier igjen, der en god del av dem nylig har gått i oppfyllelse det siste ti årene og forøvrig holder på å gå i oppfyllelse akkuratt nå.

 

 

Det skjer ganske mange hendelser til enhver tid i verden, så å få disse unøyaktige og diffuse profetiene til å stemme med det som skjer er ikke veldig vansklig, dersom man legger godvilja til. Vet du at hver generasjon i ett par tusen år har trodd dommedag nærmer seg?

 

Hvilke forskere sier at noahs ark har eksistert? At verden har vært totalt oversvømt (selv den høyeste fjelltopp) Det har altså vært 6000 meter med vann over hele jorda, hvor i svarte har dette blitt av? Uansett hvor store skylapper du har, og uansett hvor mye du tror så blir det feil å si at biblen inneholder håndfaste fakta og historiske sannheter. Det vet du absolutt ingenting om, så sant du ikke har en tidsmaskin i bøttekottet ditt.

 

Dere kristne kan godt fraskrive dere det GT så mye dere vil, men husk at dersom GT er fake så er grunnlaget for jesu eksistens borte, derfor må dere passe dere litt for å ikke tro på guds første ord.

Lenke til kommentar

Bibelen er ikke noe annet enn en god bok. Vi har jo motbevist mye av det som står i det med dagens forskning....

motbevist ?

 

Bibelen handler om det opprinnelieg Guds folk (det gamle testamentet) og det nye Guds folk (det nye testamente) To høyest reelle og historiske folke grupper.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Som ikke minst er kjemperealistiske?

 

Nei, jeg skjønner ikke at dere gidder å kverulere engang, fordi dere veit like godt som oss, at det finnes ikke noe skikkelig grunnlag for det dere sier. Om bibelen er deres eneste bevis, da har vi egentlig vunnet for lenge, lenge siden.

 

Hvorfor klamrer dere dere fast i bibelen som om det skulle ha vært et leksikon som inneholder fakta for alt i universet? Når dere tror at mennesket er et så heftig vesen(som det ikke er i det heletatt), som står i sentrum av alt, og Gud er universets sentrum osv osv, så klarer jeg ikke annet enn å fastslå at dere dekker til "jeg vet ikke" med Gud.

 

Og fortell meg, hvorfor har vi mennesker onde hensikter? Om Gud har skapt alt i universet med perfekt balanse, hvorfor må vi mennesker være onde? Det henger ikke på greip i det heletatt. Hvis jeg var Gud, ville jeg virkelig ha prøvd å perfeksjonere ting.

Lenke til kommentar

Hvorfor klamrer dere dere fast i bibelen som om det skulle ha vært et leksikon som inneholder fakta for alt i universet?

Hva snakker du om ? Bibelen handler ikke om universet.

 

Bibelen handler om det opprinnelieg Guds folk (det gamle testamentet) og det nye Guds folk (det nye testamente) To høyest reelle og historiske folke grupper. I den forbindelse er det brukt litt fargeleggende og stemningsskapend, nasjonalromantikk og dikt. Hvis du vet hva det er da ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

A-ha, så visst du hevder at solen ikke eksisterer, så trenger du ikke bevise det for å få rett? Du slipper unna bevisbyrden du altså? Din luring! Hahaha! Den blir jo litt for enkel, blir den vel ikke?

 

Altså bevisbyrden ligger jo ærlig talt på den som har en påstand om noe, om han hevder noe eksisterer eller ei!

 

Og RWS sin påstand er at Bibelen ikke er korrekt, utifra sin egen tankegang regel må han dermed bevise det, visst ikke? Ja hehe, visst ikke...

 

...så blir det avfeid, rett og slett, uten noen grunn! Ja det var hans regel, så regner da selvsagt med den regelen ikke bare gjelder for andre men også han selv.

 

Jeg sa ikke at den som hevder at noe ikke eksisterer automatisk har rett uten bevis, ikke legg ord i munnen på meg. Hvis jeg hevder at solen ikke eksisterer står alle fritt til å motbevise det, og da har jeg selvsagt tatt feil. Det er utelukkende når det kommer til religion at det av en eller annen grunn fungerer på en annen måte.

 

Hva om jeg for eksempel skulle hevde at i månens dypeste krater, på den siden som aldri vender mot jorden, sitter det et par kaniner og har et teselskap? Ligger bevisbyrden på deg for å motbevise det, eller ligger den på meg, som hevdet at dette teselskapet eksisterer?

 

Når det kommer til Bibelen ligger bevisbyrden på den som hevder at Bibelen skal være et bevis for kristendommen, ikke på den som hevder at Bibelen ikke er det. RWS' påstand er bare et svar på den originale påstanden om at Bibelen stemmer, og bevisbyrden ligger på den som hevdet denne opprinnelige påstanden.

Lenke til kommentar
A-ha så det var ulven som spiste bestemora til rødhette! Ja jeg hadde mine mistanker. Den sleipe dritten.

Ja ikke sant? En fryktelig troverdig historie, ikke sant? Problemet ditt er at bibelen har akkurat det samme bevis matriale som eventyret om rødhette...

 

Når det gjelder Bibelen, så anseer du det som det dårligeste beviset du har sett. Jaja, det er nå like fullt beviset for det. Dårlig eller ei...

 

...og ett dårlig bevis, betyr ikke at beviset ikke stemmer! Jada, så vet du det smile.gif

Det er ikke engang et bevis... Kun en samling påstander, på lik linje med andre slike eventyr..

 

Og når det gjelder Bibelen, så er det ett fantastisk bra bevis. Selv uavhengige ikke-religiøse forskere er enige om at Bibelen er forbløffende bra, og stemmer svært bra fra A-Å.

Her har visst noen lurt deg skikkelig er jeg redd. Les deg opp på fakta isteden isteden for å hoppe opp og gripe alle halmstrå fordi de stemmer med hva du tror på...

 

Ellers må hvert individ ta standpunkt til selv, om f.eks Jesus er Guds sønn eller ei. Om Gud eksisterer eller ei. Men selve fakta opplysningene, historiene i bibelen osv sier forskerne virker til å stemme svært bra med hva som faktisk skjedde.
Igjen, bibelen er ikke fakta opplysninger. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette til deg på en måte sånn at også du forstår hva ordet fakta betyr, men jeg tror du gjør lurt i å lese litt om fakta, viten, bevis, teorier osv før du går noe videre med påstandene dine, for de holder ikke mål for fem øre. Se over her ang. den store flommen blandt annet. Vi VET at folk ikke på den tiden hadde klart å lage trebåter som var store nok til å ta med alle dyreslag og da har vi bare skrapet i problemene, for hvor ble vannet av, hvorfor har vi ikke funnet et eneste spor av noen global flom, hvordan foret de dyrene og hvordan forhindret de dyrene i å spise hverandre... etc etc... Så den "fakta" boken du påstår stemmer fra A til Å må du lenger ut på landet med, for det stemmer ikke og dette vet alle bortsett fra de som ikke er så nøye om de lyver litt til seg selv, og andre...

 

...og profetiene i Bibelen, kan alle se som gidder å lese dem se har gått i oppfyllelse allerede og går i oppfyllelse akkuratt nå i vår tid. Er kun noen endetids profetier igjen, der en god del av dem nylig har gått i oppfyllelse det siste ti årene og forøvrig holder på å gå i oppfyllelse akkuratt nå.

He he.. Ignoransen lenge leve eller hva?

 

Seriøst, hvor vanskelig er det å sitte å lese om gamle profetier og så skrive noe slik at det skal virke som om disse gikk i oppfyllelese i den nyeste utgaven av blekka som kalles bibelen egentlig? Du snakker som om du tror de folkene som skrev dette var stokk dumme og ikke øynet sjansen de hadde til å la noen av disse "profetiene" gå i oppfyllelse.... Trenger jeg å minne deg på at etterkommerne av skribentene som skrev den første versjonen av bibelen, jødenes GT, IKKE tror det spøtt på at disse fantastiske profetiene er oppfylt? De løper fremdeles rundt og leter etter messiasen sin... Så påstandene dine holder ikke vann i tre sekunder engang..

 

Men du siter vel og venter på den store våte drømmen du, den herlige dommedagen. Den er vel rett rundt hjørnet vet jeg... Problemet er at det er at hjørne som er så svært at det har tatt to tusen år å komme rundt det og enda er jeg redd for at du kommer til å parkere tøfflene lenge før noen får oppleve den fantastiske dommedagen... :) Beklager å være den som kom med den nyheten, men du må ikke stirre deg blind på slike profetier skjønner du. Det har nemlig samtlige kristne i alle generasjoner gjort før deg også, så i så måte er du i godt selskap...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg en ting til: Vi vet i dag at det finnes rundt omkring 500 millarder galakser i universet. I dette ufattelig store universet, med alle de ufattelig forskjellige planeter og stjerner skal altså den kristne guden ha valgt seg ut ikke bare en bitte liten og ufattelig ubetydelig planet, men han valgte seg ut et ufattelig lite og ignorant stamme på denne lille planeten også, som sitt folk....

Ikke noe rart det RWS, Gud er her.

 

Det der er en fornærmelse mot folk som tar seg tid til å virkelig argumentere mot deg, IHS. Du skal ikke se bort fra at folk gir deg opp til slutt.

Lenke til kommentar

Hvorfor klamrer dere dere fast i bibelen som om det skulle ha vært et leksikon som inneholder fakta for alt i universet?

Hva snakker du om ? Bibelen handler ikke om universet.

 

Bibelen handler om det opprinnelieg Guds folk (det gamle testamentet) og det nye Guds folk (det nye testamente) To høyest reelle og historiske folke grupper. I den forbindelse er det brukt litt fargeleggende og stemningsskapend, nasjonalromantikk og dikt. Hvis du vet hva det er da ?

Hvordan får det deg til å tro at Gud har skapt universet, om deres bevismateriale ikke handler om det engang? At dere bruker en bok med nasjonalromantikk og dikt sier bare enda mer om hvor håndfast dette beviset deres er.

 

Du kommer med så lite argumenter at det er håpløst. Hvorfor gidder du å diskutere med oss i det heletatt? Du har ikke klart å overbevise meg på noen som helst måte, jeg blir faktisk bare mer irritert på hvor arrogante og lite villige dere er til å ta til dere ny kunnskap og endre de forhåndsinnstilte skjemaene dere har i hodet deres. Jeg håper ikke alle religiøse er som deg, IHS.

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg en ting til: Vi vet i dag at det finnes rundt omkring 500 millarder galakser i universet. I dette ufattelig store universet, med alle de ufattelig forskjellige planeter og stjerner skal altså den kristne guden ha valgt seg ut ikke bare en bitte liten og ufattelig ubetydelig planet, men han valgte seg ut et ufattelig lite og ignorant stamme på denne lille planeten også, som sitt folk....

Ikke noe rart det RWS, Gud er her.

Det der er en fornærmelse mot folk som tar seg tid til å virkelig argumentere mot deg, IHS. Du skal ikke se bort fra at folk gir deg opp til slutt.

Hva er det du ikke forstår ? Gud er her, Hans folk er her.

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg en ting til: Vi vet i dag at det finnes rundt omkring 500 millarder galakser i universet. I dette ufattelig store universet, med alle de ufattelig forskjellige planeter og stjerner skal altså den kristne guden ha valgt seg ut ikke bare en bitte liten og ufattelig ubetydelig planet, men han valgte seg ut et ufattelig lite og ignorant stamme på denne lille planeten også, som sitt folk....

Ikke noe rart det RWS, Gud er her.

Det der er en fornærmelse mot folk som tar seg tid til å virkelig argumentere mot deg, IHS. Du skal ikke se bort fra at folk gir deg opp til slutt.

Hva er det du ikke forstår ? Gud er her, Hans folk er her.

Er ikke han overalt da? Eller har han gjort universet så altfor stort at han må konsentrere seg om denne ubetydelige bitte bitte lille homoplaneten her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...