Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

 

Er ikke han overalt da? Eller har han gjort universet så altfor stort at han må konsentrere seg om denne ubetydelige bitte bitte lille homoplaneten her?

 

Så langt finnes det ingen grunn til å si at denne planeten er ubetydelige. Ingen andre planeter kan så langt måle seg med denne. Hvorfor da Gud skulle være et annet sted, er ikke godt å si ;)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det er angivelig fordi hva guden din gjorde med denne planeten, hvorfor valgte han den lille jordklumpen her når der er så nærmest uendelig mye å velge i, og hvorfor bare denne?

Hysj da, nå må du ikke få dem til å finne på enda mer tull da og sette griller i hodene på dem... :)

 

Du har faktisk de her inne som tror at gud kjører en slags paralell "sims" med flere jordkloder der han prøver ut de forskjellige menneskene på disse planetene... Du har til og med en versjon der denne jorden, altså Tellus, var den eneste som "feilet" (Du vet, med den påståtte synden...) mens alle de andre ignorantene på de andre planetene fremdeles løper nakne og uvitende rundt i eplehagen til gud... :no:

 

Det er med endre ord galt å tenke selv :blink: Litt av en gud må jeg si, som først skaper intelligens for så å fordømme den.. :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

Er ikke han overalt da? Eller har han gjort universet så altfor stort at han må konsentrere seg om denne ubetydelige bitte bitte lille homoplaneten her?

 

Så langt finnes det ingen grunn til å si at denne planeten er ubetydelige. Ingen andre planeter kan så langt måle seg med denne. Hvorfor da Gud skulle være et annet sted, er ikke godt å si ;)

Ja, men det er angivelig fordi hva guden din gjorde med denne planeten, hvorfor valgte han den lille jordklumpen her når der er så nærmest uendelig mye å velge i, og hvorfor bare denne?

Igjen, fordi Han er her.

 

21253134.jpg68100799.jpg

Lenke til kommentar

Ja, de to er meget nærme beslektet... :no:

 

Herregud, jeg har ikke ord....

 

Det eneste som kommer meg i hu i så måte er at hvis IHS sin gud er glad i mennesker må han virkelig rå elske insekter, da vekten av verdens insekter overstiger vekten av alle andre arter i verden.... De er definitivt i overtall her på jorden....

Lenke til kommentar

Av og til ser jeg det komiske i dine innlegg IHS, og må trekke på smilebåndet av f.eks dine gud-i-hornet bilder (som jeg ikke helt forstår, men det er kanskje ikke meningen heller).

 

Men så husker jeg at du mener dette seriøst, og da blir jeg bare litt trist på dine vegne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, fordi Han er her.

 

21253134.jpg68100799.jpg

Du er virkelig ikke sann..

Ja tror du det er tilfeldig at neshornbillen har samme design som neshornet ? Den til og med beveger hornet opp og ned som neshornet når den føler seg truet. Selvfølgelig er det en høyere bevisthet bak skaperverket, slike ting som dette beviser det.

Lenke til kommentar

MEN DET VAR DA SOM BARE IHS!

 

Så fordi nesehornbillen "ligner" på et nesehorn, er det fordi Gud har laget det slik? Du klarer ikke å TENKE deg til at det kan ha oppstått via tilfeldigheter, adapsjon eller andre faktorer? Igjen, så MÅ dere hyperkristne dekke over med at "Ham" selvfølgelig har gjort dette med vilje. Og dette er jaggu meg ikke noe bevis for at det finnes en Gud. Skjerp deg, slike ting holder ikke på et slikt forum. Her har vi litt mer vett i hue!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Er det svaret ditt altså, universalsvaret "fordi det bare er sånn"?

 

Eller valgte gud å skape liv på jorden fordi at han hadde så lyst til å skape et neshorn og en bille som lignet på hverandere, og jorden passe flott til det. Er ikke Gud på Mars og Jupiter, eller i resten av denne ubetydelige galaksen og resten av universet?

Lenke til kommentar

MEN DET VAR DA SOM BARE IHS!

 

Så fordi nesehornbillen "ligner" på et nesehorn, er det fordi Gud har laget det slik? Du klarer ikke å TENKE deg til at det kan ha oppstått via tilfeldigheter, adapsjon eller andre faktorer? Igjen, så MÅ dere hyperkristne dekke over med at "Ham" selvfølgelig har gjort dette med vilje. Og dette er jaggu meg ikke noe bevis for at det finnes en Gud. Skjerp deg, slike ting holder ikke på et slikt forum. Her har vi litt mer vett i hue!

Ja, det er også derfor disse papegøyene har fargene rød, orange, gul, grøn, lysblå, mørkeblå i riktig rekkefølge. Det er helt tydelig en høyere bevisthet bak skaperverket. Dette er ikke tilfeldig.

 

At mennesker forsøker å komunisere med skaperen av det hele, er helt naturlig.

 

scarletmacaw.jpg

800px-Rainbow-diagram-ROYGBIV.svg.png

parrotrainbow.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

MEN DET VAR DA SOM BARE IHS!

 

Så fordi nesehornbillen "ligner" på et nesehorn, er det fordi Gud har laget det slik? Du klarer ikke å TENKE deg til at det kan ha oppstått via tilfeldigheter, adapsjon eller andre faktorer? Igjen, så MÅ dere hyperkristne dekke over med at "Ham" selvfølgelig har gjort dette med vilje. Og dette er jaggu meg ikke noe bevis for at det finnes en Gud. Skjerp deg, slike ting holder ikke på et slikt forum. Her har vi litt mer vett i hue!

Ja, det er også derfor disse papegøyene har fargene rød, orange, gul, grøn, lysblå, mørkeblå i riktig rekkefølge. Det er helt tydelig en høyere bevisthet bak skaperverket. Dette er ikke tilfeldig.

 

At mennesker forsøker å komunisere med skaperen av det hele, er helt naturlig.

 

scarletmacaw.jpg

800px-Rainbow-diagram-ROYGBIV.svg.png

parrotrainbow.jpg

 

HEhe, er dette ett av din bevis på guds eksistens`? At en papegøyetype har nesten de samme fargene som regnbuen? Er jorda rundt slik at vi vet hvilken form fotballene skal ha også da eller?

Lenke til kommentar

Sorry, McHalvorsen forskjellige ting i naturen bekrefter at det er en høyere bevisthet bak det hele, slik er det bare. Lite man kan få gjort med det.

 

walnut_brain.jpg

 

Hvordan kommer du til den konklusjonen?

 

Premiss: Valnøttkjerner ligner på hjerner.

Premiss: Ingenting kan ligne på en hjerne uten å ha blitt skapt av en gud.

Konklusjon: Ergo finnes det en gud.

 

Premiss: En fugl har fargene rød, hvit, sort, gul og blå.

Premiss: Bare gud kan lage noe som er rødt, gult og blått.

Konklusjon: Ergo finnes det en gud.

 

...

Jeg ser HVOR du vil hen, men...

Premiss: Steiner kan ikke fly

Premiss: IHS kan ikke fly

Konklusjon: IHS er en stein

Lenke til kommentar

Det er en høyere bevisthet bak alle disse tingene, Red Frostraven

 

remote_image_26738_0.jpg

En sommerfugl som ser ut som et visent løvblad

 

Premiss: <Fyll inn>

Premiss: <Fyll inn>

Konklusjon: Gud eksisterer

 

Forsøk å få premissene til å passe og støtte konklusjonen din.

 

Her er mitt argument:

Premiss: Genetikk forandrer seg over tid gjennom evolusjon

Premiss: Naturlig utvelgelse favoriserer sommerfugler som ligner noe som finnes i naturen

Konklusjon: Sommerfugler som ligner noe som finnes i naturen kan skyldes evolusjon

 

I klartekst/normal tekst: Evolusjon kan føre til at dyr ligner noe som finnes i naturen.

Lenke til kommentar
I klartekst/normal tekst: Evolusjon kan føre til at dyr ligner noe som finnes i naturen.

Det er riktig som du skriver her. For primær oppgaven til den sommerfuglen er å se ut som noe annet for ikke å bli spist, og skulle det være en gud som har kontruert den ville det ikke da vært lurere å kontruert den som en ABRAMS A1M1 stridsvogn? Da ville jo ingen ha klart å spise den og oppgaven løst... Så er gud dum eller noe? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...