Gå til innhold

Finnes det en gud?


Anbefalte innlegg

Det er en høyere bevisthet bak alle disse tingene, Red Frostraven

 

remote_image_26738_0.jpg

En sommerfugl som ser ut som et visent løvblad

I klartekst/normal tekst: Evolusjon kan føre til at dyr ligner noe som finnes i naturen.

Forklar, Red Frostraven

 

Neshornbillen har ingen bevisthet om hvordan neshornet ser ut og oppfører seg.

En høyere bevisthet som "ser" begge to har selvsagt det.

 

21253134.jpg

68100799.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp, Hvem ville du trodd på? Mennesker som har levd noen tiår, er feilbarlige og begrensede, eller en som vet alt og skapte verden?(Gud)

 

Tror du vitenskapsmenn vet mere enn Gud?

For å prøve å være litt med på leken din, jeg tror på vitenskapsmennene. Det er rett og slett fordi at de har noe å si. I motsetning til Gud som aldri har gitt lyd fra seg, ihvertfall ikke som jeg har hatt mulighet til å observere, hverken live eller på opptak.

 

Tror du på Mayane sin versjon om at jorden holdes opp av 5 trær i forskjellige farger, eller vitenskapens og astronomenes versjon om at tyngdekraft holder den samlet og går i bane rundt solen? - Link -

 

EDIT: Kom til å tenke på Terrorists have two eyes, Pandas have two eyes. Coincidence? I think not.

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en middels dårlig svenskevits:

 

En smart svenske, nordmannen og julenissen er i et rom sammen.

De har en julegløgg som bare en av dem kan drikke.

 

Hvem drikker gløggen?

 

 

Hverken julenissen eller smarte svensker eksisterer. Nordmannen drikker gløggen

 

 

Med samme resonnement:

 

Hvem er smartest av Gud og det mest idiotiske mennesket på planeten?

Lenke til kommentar

Nettopp, Hvem ville du trodd på? Mennesker som har levd noen tiår, er feilbarlige og begrensede, eller en som vet alt og skapte verden?(Gud)

 

Tror du vitenskapsmenn vet mere enn Gud?

Menneskenes som har levd noen tiår, feilbarlige og begrensede eksperimenter = eksistensen av Gud. Vi skapte dette.

 

Ergo funker ikke teorien din.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg ser jo hva IHS prøver på, men her går det igjen - som alltid. Ting han ikke forstår, er det Gud som selvsagt står bak. Ja, selvfølgelig er det Gud.

 

Naturen vår er flott den, det er mye utrolig rundt om kring som virkelig imponerer meg. Men dette er jo et resultat av millioner av år med tilpasning, sannsynligvis.

 

Men IHS, hva tror du om aliens? Finnes det annet liv ute i verdensrommet?

Lenke til kommentar

Jeg ser jo hva IHS prøver på, men her går det igjen - som alltid. Ting han ikke forstår, er det Gud som selvsagt står bak. Ja, selvfølgelig er det Gud.

 

Naturen vår er flott den, det er mye utrolig rundt om kring som virkelig imponerer meg. Men dette er jo et resultat av millioner av år med tilpasning, sannsynligvis.

 

Men IHS, hva tror du om aliens? Finnes det annet liv ute i verdensrommet?

Hvis det er livsformer på andre planeter i verdensrommet, er de like livsformene her på jorden.

Lenke til kommentar

IHS, stopp før du gjør deg totalt til latter for alle og enhver..

 

Du mangler helt åpenbart forståelse for hvordan evolusjon fungerer. Jeg må bare gi en liten kommentar til din neshorn/billehorn-sammenligning. En bille er en såkallt Arthropod, ett neshorn er en såkallt Chordat. Begge disse rekkene innen zoologien ble atskillt for flere millioner år siden og deler helt usannsynlig lite gener sammen, så sannsynligheten for at ett såkallt "neshorn-gen" skulle nedarves over millioner av år og ikke forekomme hos ribbemaneter, pigghuder, bløtdyr, leddmark osv er bare en latterlig tanke. Forstår du det?

 

Problemet med personer som deg er, at dere har ingen solid kunnskap om biologi/evolusjon/zoologi. Dermed finner dere "sammentreff" i naturen som f.eks fargen på en papegøye og regnbue, og umiddelbart vinkler dette til en overnaturlig kraft - Gud.

 

takk

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forklar, Red Frostraven

 

Neshornbillen har ingen bevisthet om hvordan neshornet ser ut og oppfører seg.

En høyere bevisthet som "ser" begge to har selvsagt det.

 

http://img231.imageshack.us/img231/6905/21253134.jpg

http://img529.imageshack.us/img529/4999/68100799.jpg

Du må forstå at dette ikke holder vann. Dette alene er ikke et bevis på Guds eksistens – om den i det hele tatt eksisterer. («Den» for kjønnsnøytralitet.) Som du vet, baserer religion seg på tro, med andre ord kan man ikke fastslå at «min religion er riktig!» helt uten videre. Dette er jo hovedgrunnen til religionenes opphav; for at mennesker skal ha noe å tro på. Om hvorvidt Gud eksisterer eller ei skal jeg ikke avgjøre, men jeg kan avsløre såpass at jeg ikke er ateist. Sånn sett er jeg på et annet plan enn andre i denne tråden. Jeg ønsker heller ikke å diskutere dette utover, holder det privat.

 

Poenget mitt er at du bør innse at man ikke kan verifisere en eventuell Guds eksistens ved å se på dens eventuelle skaperverk. Som sagt, det er her religion spiller en essensiell rolle, altså tro.

 

Konklusjonen er derfor at det du driver med, er rett og slett en gjentakende løkke – du poster såkalt bevis for Guds eksistens og dens skaperverk – med evolusjonistene får livene sine ekspandert med flere år takket være ukontrollerbar latter. (Du forstår poenget.) Det er kanskje noe å tenke over, fordi nå utgir du deg rett og slett ikke annet enn som et troll. Dette er ikke indikert som personangrep.

Lenke til kommentar

Hmm..finnest det en gud?

Jeg liker å se på det slik: gud er en superioritet, universet er en superioritet ergo gud finst, men ikke i den formen mange fremmstiller det som.

Jeg tror ikke det er en person.

Om noen har sett "The Secret" er dette lettere å forstå..

Og du kan be til din "gud" men syvende og sist er det universe som setter ting i sving, og i og med at universet kan tilby deg hva du vil, vil det på en måte bevise at ja, det finst en gud.

Men gud er bare et ord, universet er den kraften som "bestemmer" til syvende og sist.

 

Cheers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...