Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å prøve å innføre noen som helst form for taktikk i pub matches er i utgangspunktet et sjanseløst prosjekt. For det første blir du mest sannsynlig mutet ved første lyd, for det andre vil det være mer enn nok folk som bare vil gjøre faanskap. Selv om det kan gå fint, så er vel utfallet være det motsatt i rundt 90% av tilfellene.

 

Derfor man er admin.

Har hatt mange bra runder på Wake med pubbers på VoIP. Om de lager trøbbel kaster man dem ut av squaden eller servern.

Lenke til kommentar

Ikke alle som er admin da vettu :p Som skrevet, det kan gå fint. Men for den generelle spiller er VOIP ikke et must, snarere tvert imot noe man ikke vil ha pga folk som bruker det feil. Selv er jeg en "muter". Ikke fordi jeg er imot litt taktikkeri, men fordi det svært sjeldent går ann å høre hva folk sier, forstå det de sier, uten å anstrenge seg mer på det å høre enn å faktisk spille.

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at mange spillere liker Inf only bedre enn servere med tunge kjøretøy er at det er for ubalansert. I BF2 fryktet piloter ingenting fra bakken, all frykt lå i luften, og hadde man kontrollen var kampen så godt som over. Hadde man f.eks. innført attack helikopters på karkand hadde det blitt den mest OP sammensetning i spillet.

 

Jeg husker i Desert Combat der infanteri enhetene hadde mulighet til å spawne som AT / AA gunner: Anti-Tank klassen hadde både AT rakettkaster og AA rakettkaster. Genialt konsept som gjorde det vesentlig farligere å fly både fly og helikopter.

Lenke til kommentar

I BF2 var det nesten ingenting på bakken som faktisk kunne skyte deg ned på svært kort tid. Du kunne enkelt gjøre det med maskingeværet mountet på bilene, men dette tok lang tid hvis helikopteret hadde fult med "HP". På BF:BC2 derimot. Et skudd med Tracer Dart, og frem med RPG7.

 

Noen som vet om Tracer Dart blir og finne i BF3 forresten?

Lenke til kommentar

I BF2 var det nesten ingenting på bakken som faktisk kunne skyte deg ned på svært kort tid. Du kunne enkelt gjøre det med maskingeværet mountet på bilene, men dette tok lang tid hvis helikopteret hadde fult med "HP". På BF:BC2 derimot. Et skudd med Tracer Dart, og frem med RPG7.

 

Noen som vet om Tracer Dart blir og finne i BF3 forresten?

 

Jeg syns Tracer Dart var fett i starten, men det begynner å gå opp for folk at den kan fjernes med smoke, jeg treffer nesten aldri et helikopter som ikke har smoke som spec lenger. Sluttet helt med den, burde vært montert antiluft kanoner på alle brett med heli, slik at motstanderlaget måtte samarbeide for å ta ut den først.

Lenke til kommentar

Siden det er så mange dedikerte sjeler her inne i denne tråden alene, før spillet har kommet ut, må vi jo få til noe spilling sammen.

 

Hadde klan i BF2, og det ga meg noe av mine beste spillminner noensinne.

 

 

Vi trenger nødvendigvis ikke en klan, trenger ikke være så seriøst! :)

 

Tenkte akkurat på det samme i dag, hadde vært et bra initiativ! Må se på det når dagen nærmer seg.

Lenke til kommentar

Klan er et must! Spilte selv svært aktivt i Bf2, det samme i DC forøvrig, og det er desidert det som gjør spillet verdt å spille for min del! Samarbeidet og generell spilling med nye og kjente folk er utrolig moro :)

Det som gjør klanspilling i BF serien så utrolig moro er at hver person har sine egne spesifiserte roller mer enn i andre spill. Man må ha gode spillere i samtlige grener for å vinne kampen, og kommunikasjonen krever mye mer av klanen enn i andre spill.

 

Klanspill > Public :D

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at mange spillere liker Inf only bedre enn servere med tunge kjøretøy er at det er for ubalansert. I BF2 fryktet piloter ingenting fra bakken, all frykt lå i luften, og hadde man kontrollen var kampen så godt som over. Hadde man f.eks. innført attack helikopters på karkand hadde det blitt den mest OP sammensetning i spillet.

Spesielt i begynnelsen var jo BF2 helt vanvittig ubalansert. Husker hvor latterlig det var da man ikke engang kunne få lock-on på fly forfra. Det var i praksis ingenting som stoppet fly fra å gjøre massiv dominanse uten noen som helst risk.

I tillegg hadde man jo de helt utrolige Blackhawk med spillets mest luksuriøse rolle: Pilot. Der kunne man sitte og harve inn poeng mens de bak spydde ut enorme menger med kuler som oppførte seg som granater.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg stor tro på at Dice skal få til en veldig god balanse mellom air/ground og at de ikke går på den samme smellen som med BF2. Feks. i BF2142 var jo faktisk balansen helt ok og man fikk ikke noen ekstrem stor fordel ved å bruke "fly" ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...