Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

IR blir ubrukelig hvis det kommer sterkere varmekilder. De ser tross alt varmestrålig (infra rød stråling).

Til forskjell fra NV goggles forsterker bare det lyset som allerede er der.

Here you go mister Lee :)

Night Vision er gruppebetegnelsen så har vi flere typer:

Det sorte/hvite systemet som benytter seg av hvit fosfor som reagerer med lyset. I mange spill(arma f.eks) så heter denne typen nv FLIR. Denne har en sinnsyk kontrast og kan likegjerne brukes i dagslys som i mørket. Optikken tilpasser seg lys så kjapt at du kan se rett på en eksplosjon og den stiller seg superkvikt etter lyset. Dette systemet er ikke vanlig på konvensjonelle våpen.

Det grønne systemet baserer seg på infrarødt lys og benytter seg også av lyset som befinner seg omgivelsene men er svært skjørt for direkte lys. Når man kikker i en lyskilde med dettte systemet "henger" lyset igjen lenge, som øyet ditt rett etter du har sett på sola. Det er dette som er på siktet i BF3. Dette har jeg også brukt mye da jeg tjenestegjorde i militæret.

Endret av Mammakamelen
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men det er jo ikke det. For det fungerer jo i fullt dagslys. (i spillet) og påvirkes ikke nevneverdig negativt av flashlights og slikt. Det som er i spillet er FLIR. Om kontrastfargene er grønn/gul-rød eller "svarthvit" har lite å si, det oppfører seg som FLIR.

edit: hva er egentlig screenshot knappen i dette spillet?!?

Endret av MrLee
Skrevet

Jaja, de orginale x-pec er jo ca 30 da, men 30 er jo ungt :D

Noen som tilfeldigvis har vært borti servere der folk faktisk spiller på lag? Har ikke tid til å knytte meg til noen clan, men hadde vært gøy med litt lagarbeid. :)

x-pec f.eks. De har egen server, men det er ikkje alltid folk der.

Ah, visste ikke at de hadde server. Husker dem fra CS tiden.. en gjeng gamlinger :tease:

Edit: De var visst ikke så gamle alikavel :new_woot:

Skrevet

Men det er jo ikke det. For det fungerer jo i fullt dagslys. (i spillet) og påvirkes ikke nevneverdig negativt av flashlights og slikt. Det som er i spillet er FLIR. Om kontrastfargene er grønn/gul-rød eller "svarthvit" har lite å si, det oppfører seg som FLIR.

Med mindre internett lyver, er det slik man ser ut gjennom et FLIR-sikte:

weapon-sight-FLIR.html_txt_IR_0160.gif

Med andre ord er det FLIR som egentlig blir brukt i spillet. Men, i spillet er det soldater, miner og lignende som blir lyst opp -- ikke varme objekter, slik det burde være. DICE har rett og slett laget et sikte som har tatt det beste fra alle andre sikter uten å legge til en eneste nevneverdig ulempe med det. Eller -- det funker jo ikke gjennom røyk. Hva faen?

Spør du meg, burde siktet fjernes helt...

Skrevet

nå er det seriøst på tide at det kommer noen servere(på ps3) som er dedikert til et brett, er nemlig dritt lei av å komme inn på slutten av en match så ende opp på et annet brett!!!

Skrevet

Flere enn meg som irriterer seg over av å miste en del hp på å "falle" relativt korte avstander?

Bra irriterende å hoppe ned en liten stein og miste 40% hp... Spesielt om du spiller på servere uten HP-regeneration, en må finne en medic som ikke tuber...

• Liker 2
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Skrevet

Har prøvd å spille litt support nå, og har startet med Type 88, men jeg klarer seriøst ikke å bruke den. På lang avstand virker det som om den er for unøyaktig til å drepe effektivt, og på nært hold rekker jeg ikke å fyre av et eneste skudd før den andre personen har drept meg.

Skrevet

Hvorfor skal vi rapportere han Anders fyren? Fordi han har samme navn som han som bombet Oslo og herjet på Utøya skal vi rapportere han? Okay? Han har litt flere bokstaver og "_" i navnet sitt. Slutt å vær så jævla "omg, han heter anders breivik, han må vi drepe, torturere, steine u name it, så jævlig bare fordi han har samme navn som han som bombet Oslo". Skjønner dere godt, men det er forsatt uansett en jævla dårlig grunn for å rapportere. Sikkert bare en kiddo på 10 år som har laget den, og dere vet selv at 10-åringer ikke tenker over slikt.

Da må vi rapportere blandt annet alqaida-fyren og de terroristene nede i Afghanistan i samme slengen. Han har jo samme navn som Alqaida.

Men seriøst, skjerp dere. Det er missbruk av rapport knappen.

(No offence)

Men når det gjelder IRNV siktet, det er jo bare kanon, og joda, er nok slik i virkeligheten, bare ikke fullt så skarpt/lyst.

Du er ikke akkurat smart skjønner jeg... No offence! Du la merke til bilde ikke sant?

• Liker 2
Skrevet

Skal jeg si meg ærlig så er det bedre å la fyren være og drite i det enn å "annonsere" det på diskusjon.no eller andre steder. Dårlig credit er også credit, den fyren bak profilen får det som han selv vil ved at en person legger det ut her, en person her sender det til sine venner, osv, osv. Det er dere som gjør det så innmari stort av noe som kunne vært en bortgjemt liten sak. om personen som fant det bare hadde rapportert brukeren, for så å latt det være hadde hvert så mye bedre. Bare vær så snill og husk dette neste gang. Er så forbanna liten vits i og vise dette til alle andre for så og komme med en "se på meg, få han her bannet. Jeg var så flink og fant ham".

• Liker 1
Skrevet

Det er det de har forsøkt og simulere da, men du og jeg vet jo at BF3 ikke akkurat er noen militærsimulator.

Skrevet

Bruker aldri det, kjedelig å venne seg til det, blir bare naub med vanlige sikt. Dessuten bruker jeg ikke sikt på noen av weapons, da jeg er små rusher og capper :p

Skrevet (endret)

Det er det de har forsøkt og simulere da, men du og jeg vet jo at BF3 ikke akkurat er noen militærsimulator.

Jepp. Poenget var at hvis det hadde vært mer realistisk, så hadde det heller ikke vært like OP som det er i dag ettersom det ville blitt påvirket av eksterne lys/varmekilder i større grad. Hvis det var skikkelig IR så ville flammer dekket deg helt f.eks. og hvis det var "tradisjonell NV" så ville (dags)lys og lykter gjøre livet ett helvete...

Således var det mer balansert før patchen(eller husker jeg feil?). Forstår ikke hvorfor de endret det jeg.

Endret av MrLee
Skrevet

I går var det sykt morro å spille. Fikk min første service star som assault, og er ikke langt fra min første service star med Jet :D

Må si at det er mye morsommere å spille med andre, og jeg og gutta i Total Domination eide i maaange timer. Skal ikke se bort ifra at det blir spilling igjen idag, men er litt keen på å spille mot noen, hadde det vært mulig å ordne en liten match?

Vi er kanskje 4-7 stk som spiller sammen. Har egen server, men teamer gjerne opp mot Diskusjon.no på den serveren så samt TD får være på samme lag :D

En annen ting! Rush på Operation Metro er vill SPM booster, spiller lett med snitt på 600 SPM da jeg spiller der, men er for glad i vehicles, så da blir det fort til at jeg spiller andre store conq maps :D

Skrevet

Er det ikke sånn at IR sender ut en lommelykt-effekt som du kan se med andre IR-utstyr? Altså sender ut signaler i omgivelsene for å få bedre bildet. Dette kan ses av andre slike, samt night-vision, men ikke med det blåtte øyet.

Eller tenker jeg på en annen teknologi nå?

Skrevet (endret)

Veldig smakløst å kalle seg det og bruke bildet av gitte person, men er absolutt ingen grunn til å rapportere. Selve navnet er ikke støtende, ikke bildet heller for den saks skyld, selvom det kan virke slik for pårørende.

Hvor mange ganger har jeg ikke sett "hitler"-navn ingame og ikke gitt en større faen? Han drepte langt flere også om det har noe å si for dere.

Men ja, slutt å gå bananas over sånnt, da ender det i VG med noe skikkelig anti-spill-ekstremisme propaganda som politikerene biter på.

Endret av Möllers Tran

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...