Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Det nye designet på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller enda bedre; Alle som har relevant kodeerfaring med IPB3 bør melde seg frivillig til å jobbe gratis for diskusjon.no frem til alle kinks og bugs er borte.

 

Men som vanlig er det vel lettere å klage og syte enn å gjøre noe selv.

Jobbe gratis for en kommersiell bedrift? Nei takk. Endret av kaffenils
Lenke til kommentar

Er det ikke i det minste mulig å få orden på fargene ?

Er jo umulig å se noe som helst, bare en sammenhengende "post" nesten jo..

Akkurat dette kan ikkje eg forstå eigentleg, eg synst det er klare skiljer mellom innlegga. Menmen, er kanskje forskjell på skjerm, og kva ein synst er klare skiljer. 

 

 

Det er også utrolig mange poster som ikke har sitat-"boble",

om det skyldes dårlig sitering av bruker eller det nye utseendet kan jo diskuteres.

Alle gamle sitat, det vil seie dei frå før oppgraderinga, var øydelagd, men det er noko som skal fiksast/er i ferd med å verte fiksa.
Lenke til kommentar

Eller enda bedre; Alle som har relevant kodeerfaring med IPB3 bør melde seg frivillig til å jobbe gratis for diskusjon.no frem til alle kinks og bugs er borte.

 

Men som vanlig er det vel lettere å klage og syte enn å gjøre noe selv.

Jobbe gratis for en kommersiell bedrift? Nei takk.

 

Bra det er noen som er klare på det.

 

Hadde diskusjon.no vært en ren non-profitt organisasjon så skulle jeg godtatt svært mange av manglene, samt at man har problemer ved en oppgradering (og jeg skulle ha bidratt). Men diskusjon.no eies av Norges største mediakonsern. Og jeg tror ikke Edda Media holder diskusjon.no i live som en gest til oss brukere.

Lenke til kommentar

Spøørsmål til de ansvarlig for denne oppgraderingen:

1:Hvorfor hadde dere ikke de mest brukte temaene fra den tidligere versjonen klare til bruk i den nye versjonen FØR oppgraderingen?

2: Hvorfor lot dere til og med være å teste de temaene som kommer med IPB? Det er jo bugs i flere (alle)?

3: Hvorfor "vasket" dere ikke databasen for gamle koder som ikke støttes lenger, og gjorde dem om til nye FØR lanseringen, slik at man slipper at ingen gamle quotes, snapbacks og spoilertags fungerer?

4: Hvorfor sjekket dere ikke at f.eks. bildevisning (av større bilder) fungerte tilfredsstillende?

5: Hvordan kunne dere overse at "getnewpost" elns var blitt byttet ut med "getlastpost" i min innlegg, og hvorfor er ikke en så KRITISK (for mange brukere) mangel, som kunne vært rettet på UNDER ETT MINUTT fikset enda etter TO DØGN?

6: Hvilken inkompetent jævel har hatt ansvaret for dette?

 

Føler dere burde komme på banen her og redegjøre for hvorfor omleggingen gikk så dårlig som den kunne gå ( med mindre man med vilje går inn for å få det verre), og komme med en beklagelse ovenfor brukerne. Det eneste dere faktisk kunne gjort for å drite dere mer ut, var å miste hele databasen.

Lenke til kommentar

Er det ikke i det minste mulig å få orden på fargene ?

 

Er jo umulig å se noe som helst, bare en sammenhengende "post" nesten jo..

 

Det er også utrolig mange poster som ikke har sitat-"boble",

om det skyldes dårlig sitering av bruker eller det nye utseendet kan jo diskuteres.

Du må nesten si hvilket skin det er du bruker ellers så er den tilbakemeldingen du kommer med rimelig håpløs for drift..

Lenke til kommentar
Spøørsmål til de ansvarlig for denne oppgraderingen:

1:Hvorfor hadde dere ikke de mest brukte temaene fra den tidligere versjonen klare til bruk i den nye versjonen FØR oppgraderingen?

Du tenker på de temaene som var med ifra den gamle forumversionen? Den nye utgaven av IPB støtter ikke de gamle temaene. De er under utvikling men støtter ikke nye utgaven av forumet.
Lenke til kommentar

Du tenker på de temaene som var med ifra den gamle forumversionen? Den nye utgaven av IPB støtter ikke de gamle temaene. De er under utvikling men støtter ikke nye utgaven av forumet.

Det vet jeg. Spørsmålet er hvorfor dette ikke var på plass før oppgraderingen. Selv om det vel henger en del folk her som er mer teknisk bevandret enn andre steder, er det meningsløst å tvinge folk til å måtte bruke et helt annet grenesnitt enn de er vandt til. Det er elendig mtp. brukervennlighet og -opplevelse.

red: At det er vanskelig å implementere HELT det samme i den nye versjonen er en ting, men de kunne gjort enkle elementtilpaninger (særlig farge) for å få det noenlunde likt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Du tenker på de temaene som var med ifra den gamle forumversionen? Den nye utgaven av IPB støtter ikke de gamle temaene. De er under utvikling men støtter ikke nye utgaven av forumet.

Det vet jeg. Spørsmålet er hvorfor dette ikke var på plass før oppgraderingen. Selv om det vel henger en del folk her som er mer teknisk bevandret enn andre steder, er det meningsløst å tvinge folk til å måtte bruke et helt annet grenesnitt enn de er vandt til. Det er elendig mtp. brukervennlighet og -opplevelse.

For lite folk i drift-staben og egentlig vil jeg tippe og mangel på aktiv bruk av upgrade.diskusjon.no

 

Under forrige oppdatering så ble det interne forumet oppgradert en god stund i forkant så moderatorer og admins kunne bruke den oppdaterte versionen daglig og sitte å bruke den nye oppdateringen, dette ble ikke gjort denne gangen. Det kan være noe av grunnen vil jeg tro :shrug:

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall tydelig at noen på administrasjonsnivå ikke har hatt den nødvendige kompetansen som trengs for å ha ansvaret for slike omlegginger. Eller så kan man konkludere med at alt har gått i hundene fordi Ueland forsvant. :p

Kan hende ting er på bedringens vei: @Ueland <- "Jobber litt med forumet :)"

Vi har fått en ninja-admin.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Det er ikke kun citater i gamle tråde der ikke virker, det gælder også indrykninger og tabeller, se fx

post-132057-1266848902,4276_thumb.png

fra denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1024832&st=0

 

Og HVIS man så prøver at trykke 'EDIT' på en post i håb om at man så kan gemme den i ny format, og laver forhåndsvisning, ja så går det HELT galt. Da de gamle tags ikke tolkes korrekt. :realmad::wallbash:

post-132057-1266848936,0135_thumb.png

 

Der må have været en vældig dygtig sælger på banen, der har kunnet overbevise om at man bare kunne lave skift fra gammelt til nyt uden at overhovedet tænke sig om!!

 

Et MINIMUM af aftestning ville vel ikke have været urimeligt at forlange?

:hmm::mad::no::roll::wallbash::realmad::grumpy::thumbdown:

Lenke til kommentar

Syns det skulle vært mulig å gjøre sånn at andre ikke kan søke opp min postehistorikk. Slik at om noen søker på nicket mitt for å se postene mine så vil det ikke vises noe. Selvfølgelig en funksjon som hver bruker kan vurdere om de vil ha selv eller ikke.

 

Hvorfor ikke?

 

Dette er særdeles nyttig for å enten finne igjen poster man vet eksisterer men har "mistet" adressen til.

Samtidig gir det en mulighet til å "bedømme" kunnskapsnivået til trådstarter. Spesielt i en elektronikk/leksehjelp/teknologi etc kategorier kan dette være av betydning for hvilket nivå en skal legge svaret på. For ikke å snakke om også "hjelp maskinen min virker ikke", noen forstår enkelt hva de skal gjøre dersom man sier... fyr opp regedit og endre verdien ditt og datt. Andre sitter igjen som spørsmålstegn. Ofte er ikke startposten nok til å vite hvilket kunnskapsnivå man skal legge svaret på.

 

Og til slutt: Funksjonen er perfekt til å vurdere om en trådstarter kanskje troller, eller bare er ute etter å kverulere. Funksjonene har spart meg for mange timer i kategorier som samfunn og politikk. Jeg gidder (vanligvis) rett og slett ikke lenger å bruke tid på kverulanter.

 

Men selv om funksjonen fjernes vil det jo ennå være mulig å google....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...