Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Det nye designet på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare hos meg eller er det slik at når du går på mine innlegg, kan du ikke lenger gå til siste side i posten, hvis ikke det er nye innlegg?

 

Jeg mener er jo drit teit at du må innom første siden for så å klikke deg til siste, hvis det ikke er noen nye poster siden sist gang du var innom tråden :wallbash:

 

Bortsett fra er det ikke mye som har irritert meg enda

 

edit: Jo legger til at når jeg logger meg inn på en annnen pc så er jo alle trådene "ulest" selvom jeg har siste innlegg i posten så det funker heller ikke bra :wallbash: Irriterende å tro at JØSS har det vært aktivitet i mine siste 20 tråder....NEI..siste post var jo for 1 uke siden..og den har jeg lest nå 10 ganger for det står at det er nye poster jeg ikke har lest

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Er det bare hos meg eller er det slik at når du går på mine innlegg, kan du ikke lenger gå til siste side i posten, hvis ikke det er nye innlegg?

Hvis du gadd å lese i 5 sekunder hadde du sett at jeg og mange andre sier man kan trykke på den orange pila foran tråden i "mine innlegg" (eller andre steder) for å hoppe rett til siste post.

Bytex, dersom du hadde tatt ditt eget råd, så hadde du sett at Goodall skrev "hvis ikke det er nye innlegg". Altså, er det ingen nye innlegg, så er det ikke noe orange pil foran tråden. For øvrig så har funksjonen til denne pilen blitt endret, så nå går den ikke lenger til siste post, men til første uleste post.

Lenke til kommentar

Har kastet raskt sammen et greasemonkey-script som gir forumet et utseende som ligner mer på det gode gamle, samt fjerner litt ting som jeg ser på som fjas. (Viktigste endringen er etter min mening at den ikke bruker blå font på post-innholdet. Må renames til .user.js før greasemonkey vil laste det)

 

Jeg har tillatt meg å fintune litt ytterligere. Her er min variant:

 

diskusjon-fix.user.js.txt

Endret av ventle
Lenke til kommentar

før fikk jeg opp en liste over forumtråder med nye innlegg når jeg trykket på "flere diskusjoner" på hardware.no

 

er det mulig å få dette tilbake?

 

ellers syntes jeg det har blitt tyngre å lese forumet, vanskelig å fokusere og føler ting flyter litt i hverandre.

 

men bare jeg får tilbake liste over tråder med nye innlegg i fra hardware forum slik jeg gjorde før er jeg fornøyd, har ikke no innteresse av å les om falske pupper og langrenn + div greier når jeg skal lese et hardware forum.

 

kan hende det er meg som ikke har funnet ut hvordan men kan noen hjelpe meg ?

siste 24 timer viser jo ALT fra ALT.

Lenke til kommentar

Nu er det her jo en tråd om designet, men jeg synes nu nok at man skulle koncentre sig mere om de alvorligere fejl.

 

Skins er jo bare kosmetik, som i mine øjne nok kan være irriterende, men jo ikke er alvorligt.

 

Indlæg flyttet: https://www.diskusjon.no/index.php?&app=tracker&showissue=9&view=findpost&p=670

 

Langt alvorligere er da at


  1.  
  2. Gamle indlæg med formatering ikke vises korrekt
  3. Gamle indlæg med formatering ikke kan rettes/besvares korrekt
     

Ad 1) så gælder dette i hvert fald CODE og INDENT, jeg ved ikke om der er andre tags det også går galt med.

ad 2) her går det tilsyneladende galt med AL formatering: BOLD, FONTSIZE, FONTCOLOUR, INDENT, CODE, LINKS, SMILEYS, og muligvis endnu mere.... :cry:

 

Som eksempel på en post med en del formatering, så se på fx post #1 i denne https://www.diskusjon.no/?showtopic=1024832

Prøv at klikke "Svar" og så tryk "Forhåndsvis innlegg"

(Det ser ligeså galt ud hvis jeg prøver med ret som med svar)

 

Det er da noget der bør håndteres ASAP, særligt 2) medmindre man da ønsker at skære forbindelsen til gamle diskusioner... :no:

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Er det bare hos meg eller er det slik at når du går på mine innlegg, kan du ikke lenger gå til siste side i posten, hvis ikke det er nye innlegg?

Hvis du gadd å lese i 5 sekunder hadde du sett at jeg og mange andre sier man kan trykke på den orange pila foran tråden i "mine innlegg" (eller andre steder) for å hoppe rett til siste post.

Bytex, dersom du hadde tatt ditt eget råd, så hadde du sett at Goodall skrev "hvis ikke det er nye innlegg". Altså, er det ingen nye innlegg, så er det ikke noe orange pil foran tråden. For øvrig så har funksjonen til denne pilen blitt endret, så nå går den ikke lenger til siste post, men til første uleste post.

Det er jo bare å klikke på datoen i kolonnen for siste post ...

Lenke til kommentar

*Ok da vet jeg det at nå er det datoen man trykker på...men uansett syntes det var bedre ¨når det sto sider

 

Men for og hoppe over til noe annet...har forumet blitt ekstremt ustabilt etter oppgraderingen??? Synes det er ute av drift nesten hele tiden nå jeg :hmm:

 

Er det all OL tastingen som har skylda eller er det no annet muffens?

Lenke til kommentar

Det er noe Invision, utviklerne av forumprogramvaren, må fikse litt på. Vi er i en liten særstilling da vi vel er verdens største forum basert på IPB3 (4. største basert på Invision uavhengig av versjon). Vi tyter rett og slett for mye her på forumet (neida, bare tuller). Dessverre ikke noe som var lett å sjekke i et testmiljø.

 

Det positive er at vi har deres oppmerksomhet og det jobbes med. Samtidig kan dette gi oss litt ekstra slagkraft mot Invision i fremtiden, da jeg tror de er smått imponert over hvor stor vi er :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er det noen som stusser på at den "oransje pila" ikke funker når du bruker ulike PC'er ?

 

Virker som de bruker en cookie eller noe for selv om jeg har lest alle innlegg under "mine innlegg" (dvs. ingen "oransje piler" lengre) så dukker masse tråder opp igjen med oransje pil om jeg bytter PC. Ikke gøy å lese gammet nytt en gang til...

Lenke til kommentar

Tenker du på den oransje pila?

 

Nei, jeg tenker på disse mappene som før var rød/lilla.

 

 

Er det noen som stusser på at den "oransje pila" ikke funker når du bruker ulike PC'er ?

 

Virker som de bruker en cookie eller noe for selv om jeg har lest alle innlegg under "mine innlegg" (dvs. ingen "oransje piler" lengre) så dukker masse tråder opp igjen med oransje pil om jeg bytter PC. Ikke gøy å lese gammet nytt en gang til...

 

Skriver under på denne, en nedgradering i forhold til hva som var før! Dette MÅ fikses :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er det noen som stusser på at den "oransje pila" ikke funker når du bruker ulike PC'er ?

 

Virker som de bruker en cookie eller noe for selv om jeg har lest alle innlegg under "mine innlegg" (dvs. ingen "oransje piler" lengre) så dukker masse tråder opp igjen med oransje pil om jeg bytter PC. Ikke gøy å lese gammet nytt en gang til...

Det er et kjent problem. De har skrudd av på serveren funksjonen som husker hvilke tråder du har lest. Dette er for å lette på ytelsesproblemene. Enn så lenge så er du avhengig av cookies lokalt på maskina di. Dermed blir det litt å lese på nytt om du benytter flere maskiner.

Lenke til kommentar

Det er et kjent problem. De har skrudd av på serveren funksjonen som husker hvilke tråder du har lest. Dette er for å lette på ytelsesproblemene. Enn så lenge så er du avhengig av cookies lokalt på maskina di. Dermed blir det litt å lese på nytt om du benytter flere maskiner.

 

så de vil ordne dette når de har fått fikset ytelsesproblemene?

Lenke til kommentar

Skriver under på denne, en nedgradering i forhold til hva som var før! Dette MÅ fikses :thumbdown:

Det er dette eller at forumet henger seg i tide og utide. Du får velge. Invison og drift er på saken, men det kommer til å ta litt tid.

 

så de vil ordne dette når de har fått fikset ytelsesproblemene?

Ja. :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...