Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unrevoked endrer ikke noe på telefonen utenom recoveryimage, så alle apps og tilhørende data forblir som de er, ROMen og.

Viss du ikke har planer om å installere en annen ROM vil jeg anbefale deg å installere "Superuser" av ChainsDD fra market for å administrere hvilke programmer som har tillatelse til å bruke root-funksjoner.

Alle custom ROM kommer med denne forhåndsinstallert.

 

Vil du være stålsikker, ta en backup med titanium eller mybackup.

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Jeg har testet Oxygen rom litt og syntes den er fantastisk, men sliter litt med at telefonen blir treig etter en dag eller 2, og en reboot må til for å få tilbake hastigheten. Noen andre som har opplevd det?

 

Jeg kjører med anbefalt Radio og har ikke gjort noen sånne s-off modifikasjoner, kun rom installasjon.

Lenke til kommentar

Da har eg rootet med unrevoked, men titanium backup får ikke root rettigheter sier det....

 

Busybox problemer....

 

Hadde samme problem etter at jeg rootet. Fant ikke noen god løsning, og endte opp med ROM fraMoDaCo. De har både ferdiglagde gratisutgaver som ligner til forveksling på standard HTC, og et kjøkken der du kan lage dine egne for ti pund i året - veldig bra for å fjerne all drit som bare tar opp plass i standard-HTC-versjonen.

 

Tror dette er det mest forsiktige man kan gjøre hvis man faktisk vil bruke funksjonene som åpner seg med en rootet telefon. Å bare skaffe seg superbrukerfunksjoner er tydeligvis ikke nok - og det blir fort kjedelig å skrive "su" i et terminal-program og beundre firkanten (#) som kommer frem.

 

Husker imidlertid at jeg slet med å få flashet MoDaCo ROMen første gang - det ble to ganger ut med batteriet i panisk angst etter krasj før jeg fulgte instruksjonens råd om å slette telefon-cachen; da gikk det fint. Dette er noen måneder siden nå; hvordan det går i dag, vet jeg ikke...det blir uansett egen regning og risiko....

 

Edit: To råd til:

1) Kjøp Titanium Backup Pro først som sist.

2) Bruk den bare til det aller nødvendigste - altså til gjenoppretting av apps der viktige brukerdata går tapt hvis du laster ned fra Market på nytt (helst vha AppBrain). Bruk andre backupmuligheter til kontakter, meldinger, telefonlogg etc. Dette er spesielt viktig hvis du går fra en ROM til en annen.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Noen som har litt peiling eller tør å tippe hvor mye det ville kosta å fikse power knappen på telefonen? Den er ødelagt pga. vannskade. Tenker ikke på noe nøyaktig pris, men sånn ca. pris. 500, 1000 eller mer? Chess skulle ha 320 kr (+frakt for å sende inn) bare for å gi meg en prisantydning, og det var visst uaktuelt å kunne snakke med eller sende e-mail til en av reperatørene.

Lenke til kommentar

Jeg har testet Oxygen rom litt og syntes den er fantastisk, men sliter litt med at telefonen blir treig etter en dag eller 2, og en reboot må til for å få tilbake hastigheten. Noen andre som har opplevd det?

 

Jeg kjører med anbefalt Radio og har ikke gjort noen sånne s-off modifikasjoner, kun rom installasjon.

 

Har ikke merket dette, har brukt oxygen siden betaen. Har s-off og anbefalt radio

Lenke til kommentar

Jeg har testet Oxygen rom litt og syntes den er fantastisk, men sliter litt med at telefonen blir treig etter en dag eller 2, og en reboot må til for å få tilbake hastigheten. Noen andre som har opplevd det?

 

Jeg kjører med anbefalt Radio og har ikke gjort noen sånne s-off modifikasjoner, kun rom installasjon.

 

Har ikke merket dette, har brukt oxygen siden betaen. Har s-off og anbefalt radio

Ok, kanskje jeg må prøvd å få lagt inn s-off jeg også da! Men hva er HBOOT: N1Table, ser du kjører det og?

 

Og er det vanskelig å legge inn dette? Er det bare å laste ned ei .zip fil og laste dem inn i recovery?

 

Fikk til titanium. Ny busybox gjorde susen.

 

Er det vits å kjøpe full versjon av denne appen?

Jeg har greid meg veldig fint uten betal versjonen av titanium backup!

Lenke til kommentar

Ok, kanskje jeg må prøvd å få lagt inn s-off jeg også da! Men hva er HBOOT: N1Table, ser du kjører det og?

 

Og er det vanskelig å legge inn dette? Er det bare å laste ned ei .zip fil og laste dem inn i recovery?

 

 

Når du legger inn en annen HBOOT endrer du hvor mye plass som skal gå til hva. Standard er System=258 mb, Cache=41 mb og Data=152 mb.

 

Siden "Data" er internminne og system er plassen hvor du har systemdata, er det bedre å ha mer plass til Data.

N1 table har: system=149 mb cache=98 og Data=203.

 

Så alt i alt gir N1 table deg mer plass til Data og mindre til system, og siden du aldri kommer til å bruke 258 mb til systemadata (med mindre du flasher Sense HD roms som installeres til NAND) er dette lurt da di vil få mye mer plass til apps osv.

Det er ganske enkelt å flashe HBOOTS. Så lenge du har S-Off, trenger du bare å boote til Fastboot, åpne Cmd via AndroidSDK/tools/ og skrive "fastboot flash hboot bravo_alphaspl-n1table.img".

 

En tutorial S-Off: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805811

 

Husk: eget ansvar

Lykke til!

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Når du legger inn en annen HBOOT endrer du hvor mye plass som skal gå til hva. Standard er System=258 mb, Cache=41 mb og Data=152 mb.

 

Siden "Data" er internminne og system er plassen hvor du har systemdata, er det bedre å ha mer plass til Data.

N1 table har: system=149 mb cache=98 og Data=203.

 

Så alt i alt gir N1 table deg mer plass til Data og mindre til system, og siden du aldri kommer til å bruke 258 mb til systemadata (med mindre du flasher Sense HD roms som installeres til NAND) er dette lurt da di vil få mye mer plass til apps osv.

Det er ganske enkelt å flashe HBOOTS. Så lenge du har S-Off, trenger du bare å boote til Fastboot, åpne Cmd via AndroidSDK/tools/ og skrive "fastboot flash hboot bravo_alphaspl-n1table.img".

 

En tutorial S-Off: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805811

 

Husk: eget ansvar

Lykke til!

Takk for en meget god forklaring :)

 

Så s-off var bare for å slå av alt av sikkerhetsinstillinger da?

Og HBOOT fikser plassmangel osv! Og hva er fordelen med å ha så stor Cache som N1 har?

 

Jeg har nå gjort dette, og gikk fra 22MB ledig til 78MB ledig :) Nå har jeg totalt 198MB. Jeg flashet bravo_alphaspl-n1table.img, da jeg har lest at folk flest har brukte den. Men bravo_alphaspl-data.img gir deg jo nesten 61MB til!

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Takk for en meget god forklaring :)

 

Så s-off var bare for å slå av alt av sikkerhetsinstillinger da?

Og HBOOT fikser plassmangel osv! Og hva er fordelen med å ha så stor Cache som N1 har?

 

Jeg har nå gjort dette, og gikk fra 22MB ledig til 78MB ledig :) Nå har jeg totalt 198MB. Jeg flashet bravo_alphaspl-n1table.img, da jeg har lest at folk flest har brukte den. Men bravo_alphaspl-data.img gir deg jo nesten 61MB til!

 

For å være ærlig vet jeg ikke hva cachen gjør. Sliter ikke med plassmangel selv, men jeg har hørt mange bruker den, så jeg tenkte den måtte være bra for noe. Bruker et rom med a2sd+ og jeg har partisjonert SDkortet med en EXT4 partisjon på 1 gb, så alle appsene blir installert der, har ca. 800 mb ledig atm. Da kan du installere widgets på sd kortet slik at de likevell kan brukes.

Endret av L4r5
Fjerna gigantisk quote
Lenke til kommentar

For å være ærlig vet jeg ikke hva cachen gjør. Sliter ikke med plassmangel selv, men jeg har hørt mange bruker den, så jeg tenkte den måtte være bra for noe. Bruker et rom med a2sd+ og jeg har partisjonert SDkortet med en EXT4 partisjon på 1 gb, så alle appsene blir installert der, har ca. 800 mb ledig atm. Da kan du installere widgets på sd kortet slik at de likevell kan brukes.

Det er Oxygen du også kjører? Jeg kjører Oxygen og ser det støtter noe av det samme:

 

Legacy A2SD with support for EXT2/3/4

 

Hvordan får jeg aktivert dette? Og hvordan får jeg delt opp mitt minnekort slik at jeg kan lage en EXT4 på 1GB, mens de resterende 7GB blir vanlig FAT32?

Endret av L4r5
Fjerna gigantisk quote
Lenke til kommentar

Det er Oxygen du også kjører? Jeg kjører Oxygen og ser det støtter noe av det samme:

 

Legacy A2SD with support for EXT2/3/4

 

Hvordan får jeg aktivert dette? Og hvordan får jeg delt opp mitt minnekort slik at jeg kan lage en EXT4 på 1GB, mens de resterende 7GB blir vanlig FAT32?

 

Du kan enten lasten ned Rom manager og partisjonere derfra, men da får du max 512 mb ext3. Du kan også flashe Amon-Ra Recovery (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=839621). Der kan du lage så stor partisjon du vil. Etterpå må du velge å oppgradere den fra ext2 til ext3, og hvis du vil fra ext3 til ext4. Du kan også bruke programmer via pcen, men jeg har ikke hatt stort hell med dette (MiniTool Partition Wizard Home Edition), men andre har brukt gparted og det har fungert bra. Selv bruker jeg Amon-Ra recovery.

A2SD er automatisk, så du trenger ikke å gjøre noe med det. Hvis du finner en plass hvor du kan velge mellom "Automatic", "Internal" eller "External" så velger du "Automatic"

Endret av L4r5
Fjerna gigantisk quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...