Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg har fått langt bedre batterilevetid med siste versjon av Cyanigenmod. Eneste er at jeg en dag plutselig hadde tømt batteriet på tre og en halv time, der skjermen som hadde vørt på en halvime visstnok hadde brukt 77% av batteriet, og watchdog ikke rapporterte noe unormalt. En reboot hjalp på, og har ikke hatt det problemet siden. Med mindre det skjer igjen, har jeg virkelig unnet en ny hverdagsrom. Bare synd kameraet ikke holder mål.

 

Noen som vet om et kameraprogram som fungerer med autofokus, touch-to-focus og ikke byr på problemer? Gjerne gratis, men ejg overlever å betale for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skjedd et par ganger siste uka/par ukene; plutselig klarer ikke telefonen å bruke datanett lenger. Får ingen melding eller noe, og ser ut som den sender data, men klarer ikke oppdatere widgets, email etc. Vet ikke om dette er etter siste oppdatering eller var slik før også. Jeg har djuice abb fra Telenor.

 

Noen flere som har det samme problemet?

 

jarle

Lenke til kommentar

OM INTERNMINNE:

Har stusset over å ha hatt så lite plass igjen på telefonen den siste tiden. Må slette apps for å gjøre oppdateringer, etc. Har flyttet alt som kan flyttes til sd, likevel bikket den rundt 15 mb.

 

Prøvde denne guiden, en slags softhack for å tillate flere apps til sd. Funket dessverre ikke på de som virkelig tar plass, i.e. flahsplayer, facebook, gmail. Og de som kan flyttes pga dette står fremdeles i "kun på telefon"-kategorien, men tar mindre plass. Betyr det at de ikke er flyttet helt, eller er det bare headeren som ligger igjen?

 

Prøvde så å se på alt jeg oforvarende hadde på sd-kortet, og det viste seg at en ebook-leser hadde lagret 30 mb med bøker i internminnet, selv om de ligger på kortet.

 

Så det var et par tips fra min side, men jeg lurer fremdeles på om jeg kan stole på hva som tar plass hvor. Jeg vil slippe å tenke på lagringsplass. Vet man kan roote telefonen og lage partisjon av sd-kortet til fake-intern, men jeg vil holde min intakt egentlig. Noe sjanse for at det blir bedre støtte for diskplasskontroll i fremtiden?

Lenke til kommentar

Det som er litt snodig er at når jeg nå hadde en full wipe av telefonen, så fikk jeg mye bedre plass selv om jeg har installert så og si de samme appsa som jeg hadde fra før. Lurer på om det har vært noe cache som bygger seg opp som jeg ikke har hatt kontroll på. Uansett herlig å ikke tenke på plassbegrensningen, så lenge det varer.

Lenke til kommentar

Har skjedd et par ganger siste uka/par ukene; plutselig klarer ikke telefonen å bruke datanett lenger. Får ingen melding eller noe, og ser ut som den sender data, men klarer ikke oppdatere widgets, email etc. Vet ikke om dette er etter siste oppdatering eller var slik før også. Jeg har djuice abb fra Telenor.

 

Noen flere som har det samme problemet?

 

jarle

 

Liten oppdatering på saken:

Fikk problemet igjen i dag nå på jobben. Denne gangen endret jeg mobilnett fra bare GSM til auto (GSM/WCDMA). Da fungerte det igjen. Deretter satte jeg den tilbake til bare GSM igjen, og igjen så fungerer det som det skal. Så det er noe med mobilnett funksjonen, og gjetter dette kom etter siste patch.

 

Edit:

Kan og være et problem hos Telenor selvsagt...

 

jarle

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

OM INTERNMINNE:

Har stusset over å ha hatt så lite plass igjen på telefonen den siste tiden. Må slette apps for å gjøre oppdateringer, etc. Har flyttet alt som kan flyttes til sd, likevel bikket den rundt 15 mb.

 

Prøvde denne guiden, en slags softhack for å tillate flere apps til sd. Funket dessverre ikke på de som virkelig tar plass, i.e. flahsplayer, facebook, gmail. Og de som kan flyttes pga dette står fremdeles i "kun på telefon"-kategorien, men tar mindre plass. Betyr det at de ikke er flyttet helt, eller er det bare headeren som ligger igjen?

 

Prøvde så å se på alt jeg oforvarende hadde på sd-kortet, og det viste seg at en ebook-leser hadde lagret 30 mb med bøker i internminnet, selv om de ligger på kortet.

 

Så det var et par tips fra min side, men jeg lurer fremdeles på om jeg kan stole på hva som tar plass hvor. Jeg vil slippe å tenke på lagringsplass. Vet man kan roote telefonen og lage partisjon av sd-kortet til fake-intern, men jeg vil holde min intakt egentlig. Noe sjanse for at det blir bedre støtte for diskplasskontroll i fremtiden?

 

Bare applikasjonens ressursfiler blir flyttet til minnekortet, dette innebærer alle bilder/ikoner/tekstfiler/databaser etc. Derfor vil den vise at applikasjonen fortsatt tar noe plass på internminnet i tillegg til minnekortet. Det er også slik at utviklerne må angi spesifikt hvis de vil bruke eksternt minne til caching av midlertidige filer, noe ikke alle er like flinke til. Det vil derfor bygge seg opp en vesentlig mengde cache på enkelte applikasjoner over tid.

 

Det som er litt snodig er at når jeg nå hadde en full wipe av telefonen, så fikk jeg mye bedre plass selv om jeg har installert så og si de samme appsa som jeg hadde fra før. Lurer på om det har vært noe cache som bygger seg opp som jeg ikke har hatt kontroll på. Uansett herlig å ikke tenke på plassbegrensningen, så lenge det varer.

 

Som jeg nevner over, applikasjoner kan bygge seg opp mye cache over tid, og alt av cache er heller ikke synlig for brukeren i alle tilfeller. Factory Reset vil hjelp på dette, full reinstallering (dvs først avinstallere så installere) av pakker bør også gjøre susen.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Prøver å innstalere den nye updaten på min Desire, har roota med unrevoked (clockworkmod?).

MEN, jeg får følgende feilmelding når jeg prøver å oppdatere:

E: failed to verify whole-file signature

E: signature verification failed

Installation aborted.

 

Suggestions?

 

Fant:

On your Phone

 

1. open Astro and go to "download" folder

2. long-press and select "edit"

3. press "move"

4. press back button

5. press "edit" from the top menu bar

6. press "paste"

7. long press the file

8. press "edit", then press "rename"

9. rename to update.zip then press OK

 

 

Installation

 

1. power off phone

2. hold "volume down" and turn on phone

3. A screen should appear showing your phone's system searching for various files. Scroll down to “recovery” using the volume down button and press the “Power” button

4. When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time. This may take a few attempts

5. From the menu that appears, use the trackball to select "Apply sdcard:update.zip." Press down on the trackball to start.

6. When the screen displays "Install from sdcard complete" use trackball to select "reboot system now" and wait for the phone to power back up.

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal bruke mobilen som mobilt bredbånd, vil den takle HDSPA hastigheter? Eller MÅ jeg skaffe meg et sånt mobilt bredbånd modem for at det skal fungere optimialt?

 

Begrensningen er 7.2 Mbps der det er mulig å få ut av telefon nettet. Jeg testet min telefon som Portabel WI-fi hotspot i dag og det funket kjempe bra.

Pcen kobler seg da opp på HTC Network (du kan endre navn til hva du vil), du skriver inn koden som står på telefonen, og vips er du på nett.

Testet både min Desire og Desire Z (den har dobbel hastighet i forhold til Desire).

Jeg sitter å teller på knappene om jeg skal kutte ut mitt mobile bredbånd jeg har på den ene bærbare pcen jeg har med på reiser, og ut til folk jeg fikser pcene hos. For ser ut som at telefonen vil fungere like bra.

Bakdelen er begrensingen på 500 MB jeg nå har via Tele2 super cheap (dog ubegrenset frem til påske) mot 5 GB på det mobile bredbåndet.

 

Fordeler er jo at via telefonen kan jeg surfe hele døgnet, på det mobile bredbåndet mellom 1700 til 0800 og i helgene.

 

På telefonen vil det koste 1 kr per MB over grensen etter påske, totalt sett vil jeg nok kunne spare på det ved å kutte ut det mobile bredbåndet jeg betaler 100 kroner for per måned, for det kan gå uker og måneder mellom hver gang jeg bruker det.

Lenke til kommentar

Har skjedd et par ganger siste uka/par ukene; plutselig klarer ikke telefonen å bruke datanett lenger. Får ingen melding eller noe, og ser ut som den sender data, men klarer ikke oppdatere widgets, email etc. Vet ikke om dette er etter siste oppdatering eller var slik før også. Jeg har djuice abb fra Telenor.

 

Noen flere som har det samme problemet?

 

jarle

 

Liten oppdatering på saken:

Fikk problemet igjen i dag nå på jobben. Denne gangen endret jeg mobilnett fra bare GSM til auto (GSM/WCDMA). Da fungerte det igjen. Deretter satte jeg den tilbake til bare GSM igjen, og igjen så fungerer det som det skal. Så det er noe med mobilnett funksjonen, og gjetter dette kom etter siste patch.

 

Edit:

Kan og være et problem hos Telenor selvsagt...

 

jarle

 

Den slutta å synce/laste ned via telenor datanett i natt igjen.

Dersom man setter telefonen til å BARE bruke GSM for datanett, så slutter den etter noe tid (feks en dag eller noe) å laste ned data/slutter synce.

 

Hadde aldri dette problemet før de siste uka, trolig etter siste oppdatering som var sist uke(?). Det virker som for meg at telefonen ikke klarer motta data etter en stund. Jeg kan se pila opp for å sende blinker, men veldig lite eller ikke noen aktivitet på pila ned som skal da vise den mottar data.

 

Ingen andre som har dette problemet?

 

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...