Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Det er viljen til å forsøke som bør oppmuntres, ikke resultatet. Og en anmeldelse handler først og fremst om sistnevnte.

Sorry, men gode intensjoner og nyskapende elementer bør ikke automatisk gi god karakter hvis gameplay eller andre ting trekker ned. De kommer uansett til å selge mange spill på å tilby en unik spillopplevelse, og det bør være oppmuntring nok.

 

Jeg hadde og følelsen av at dette spillet var en smule hypet, og at det ikke kom til å nå helt til topps.

Tror egentlig vi er enige, jeg. Les innlegget mitt en gang til. Et dårlig spill bør ikke få god kritikk bare fordi tanken er god.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi om akkurat du, Isbilen, mener at spillet er dårlig uten å sikkert faktisk ha prøvd det, syns jeg ikke du skal presentere det som en generell idè. Alle mener ikke at dette er et dårlig spill, og det er en grunn til at DB og VG gir det 6'er.

 

Innrøm, at det er et elsk - hat-spill, finito!

 

EDIT: Jeg har prøvd spillet, og jeg skal innrømme at det ikke traff meg. Alikevel, spillet var ikke dårlig; det var bare et spill som ikke falt helt i min smak. Var jo flott grafikk og interessante gameplayelementer som sikkert en stor mengde folk kan få mye glede ut av. Men at det var et direkte dårlig spill, det er jeg faen ikke med på.

 

6/10, er det så dårlig?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det jeg håper på er at andre spillutviklere vil se på dette spillet og være glad for at utviklerne av Heavy Rain har turt å gjøre det. Slik at de selv kan slippe å gjøre de samme "feilene" (som de selv synes) og forsøke å gjøre det enda bedre. Forhåpentligvis kan dette finslipe potensielle flere lignende spill i årene som kommer.

 

Selv synes jeg det virker som om de har gjort litt for mye utav enkelte ting. Jeg er f. eks ikke spesielt interessert i å "pusse tennene" til en tv-spillkarakter. Ei har jeg noe ønske om å ta på leppestift på en tv-spillkarakter og synes de har kunnet spart seg for de scenene. Men det er tross alt prøving slik jeg ser det. Kanskje har de dreti litt på draget, men da vil de sikkert lære av det. Og kanskje skrive en enda bedre historie neste gang.

 

Uansett så tror jeg ikke dette er noen kalkun. Man bør være litt forsiktig med å bruke det uttrykket uten å faktisk ha spilt spillet, helst opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Jeg liker å ta litt hardt i når det gjelder hype. Dette er kanskje et spill jeg kunne rundet hvis jeg var nødt, og i så måte er det vel greit nok, men jeg vil ikke at det skal lages flere. Forsåvidt kan jeg godt forsvare at deler av dette spillet er rimelig rælete uansett.

Har du runnet spillet? Før du uttaler deg så sterkt vil jeg gjerne at du fullfører det, ikke bare spiller demoen.

 

Ser ingen grunn til å kalle et spill som heavy rain "rælete", annet enn å provosere.

 

Hva er galt med at folk prøver å eksperimentere litt? Mange av de beste spillene kommer akkurat fra at noen velger å gå nye veier.

Lenke til kommentar

Dere snakker om "kalkun" i forbindelse med dette spillet, etter at spillet har fått 6/10 på Spillverket.no, en side som ikke akkurat er den mest respekterte spillsiden enda (da bør det heller tittes bort til gamer.no, som forresten ELSKET spillet, i likhet med alle anmeldelser som ligger på gamerankings.com og alle andre norske spillsider, + vg, så langt).

 

Dette er Spillverket som forsøker å skille seg fra mengden og få flere "klikk".

 

En ting til: Å sammenligne spillet med Mass Effect 2 med en slik negativ tone rundt det hele blir totalt feil av anmelder. Mass Effect 2 er blant de bedre på dette området, true enough, men samtidig er det et spill hvor halve spillet (sånn ca..) IKKE overhodet "driver handlingen fremover" (som anmelder jo ser ut til å ønske så sterkt), men heller kun består av et SVÆRT lukket område hvor Lag A skyte-kriger med Lag B. Totalt uinteressant, historiemessig.

 

En annen ting er at anmelder sannsynligvis ikke så like kritisk på "den oooh så fantastiske historien til Mass Effect 2!!"! Jeg kan komme på veeeeeeeeeldig mange vanvittig kjedelige samtaler (og det er forresten alt du kan påvirke interaktivt i det spillet - samtalene) i det og Biowares andre spill. Jeg er en Bioware fan - de fokuserer litt på historie, i motsetning til andre spillselskaper som gir crap i historie, MEN! INGEN er så fokusert på interaktiv historie som man selv kan påvirke som Quantic Dream.

 

Så for MEG, som er interessert i kultur med historie, og andre som meg, kommer dette spillet til å være et skritt i riktig retning, TANNPUSS ELLER EI.

 

En aller siste ting: Til de av dere som blir skremt vekk fra å kjøpe spillet grunnen denne ENE "dårlige" anmeldelsen:

Game Revolution 02/10/10 B 80.00%

Computer & Video Games UK 02/10/10 8 out of 10 80.00%

PSM3 Magazine UK 03/01/10 88 out of 100 88.00%

Gametrailers 02/12/10 8.9 out of 10 89.00%

AceGamez 02/16/10 90 out of 100 90.00%

GameSpy 02/12/10 4.5 out of 5 90.00%

Fragland 02/12/10 90 out of 100 90.00%

TotalPlaystation 02/11/10 9 out of 10 90.00%

IGN 02/10/10 9 out of 10 90.00%

Eurogamer 02/10/10 9 out of 10 90.00%

VideoGamer 02/10/10 9 out of 10 90.00%

Kikizo 02/10/10 9 out of 10 90.00%

1UP 02/10/10 A- 90.00%

NZGamer 02/10/10 9 out of 10 90.00%

play.tm 02/10/10 90 out of 100 90.00%

Playstation Official Magazine UK 02/01/10 9 out of 10 90.00%

GamingTrend 02/10/10 91 out of 100 91.00%

Games Master UK 03/01/10 91 out of 100 91.00%

Cheat Code Central 02/16/10 4.6 out of 5 92.00%

WonderwallWeb 02/15/10 9.5 out of 10 95.00%

PSX Extreme 02/10/10 9.5 out of 10 95.00%

Game Informer 03/01/10 9.5 out of 10 95.00%

Game Vortex 02/11/10 98 out of 100 98.00%

GamePro 02/10/10 5 out of 5 100.00%

Gamervision 02/10/10 10 out of 10 100.00%

Boomtown 02/10/10 10 out of 10 100.00%

Playstation Official Magazine US 03/01/10 5 out of 5 100.00%

 

Hmmmmmmmmmmmmmmmm...

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Kjøpte ps3 for en stund tilbake og har konstantert at jeg egentlig ikke liker Typiske konsoll spill. Stereo typen har blitt lette der feks objektene man trenger blinker for deg, kutt scener der man må bevege kontrollen riktig for å komme videre til neste kutt scene, opplaget a til b veier med div objecter som helt tydlig står der slik at man kan gjemme seg bak dem holdet en knapp inne for å sikte opp og slippe knappen for å skvette tilbake, auto aim for å gjøre knotingen med håndkontroll bedre, bruker kunn 3dje person for å gjøre det oversiktlig da det er umulig å bevege seg like fort som med mus. Dette smitter over på pc da mange spill blir direkte konvertert over og blir nesten ikke spillbart i forholdt til slik vi kjente Pc spill feks GTA, Mass Effect osv. Dragon age origins er en litt rar sak da det har lagt seg mitt mellom pc og konsoll spill, som har gjort at det faktisk fungerer mye dårligere på konsoll men Pc versjon kan men merke at det er noe konsoll aktig over spillet (mange eksempler på det men begynner å bli langt svar her hehe)

 

Heavy Rain får jeg inntrykk av går hakket lenger ved å kjøre ren Dragons Lair stil bare mange flere kutt scener er flettet sammen slik at selve historien kan ta flere veier (som en film man bestemmer handlingen på i større grad en Dragons lair som gikk samme vei uansett).

men det er utvilsomt et steg i riktig retning for spillmediets fremtid.
- Mulig denne forenklingen av spill er bra for salgstallene men den type Gamer som jeg er ser ikke veldig lyst på det. Risen var et av spillene jeg satte mest pris på 2009, ikke nødvendigvis pga det var et rpg i gammel stil men endelig noe som man døde uten forvarsel i, som ikke ga deg noe gratis som ga det skikkelig frihet ikke bare gimick frihet som feks Fable 1 -2 i gammel stil :) .

 

edit:

Nå har jeg ikke spillt Heavy Rain, men som nevnt tidligere er jeg sikkert enig med scoren anmelder gir. Får nesten lyst til å teste det bare for å få bekreftet eller avkreftet dette for meg selv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kjøpte ps3 for en stund tilbake og har konstantert at jeg egentlig ikke liker Typiske konsoll spill. Stereo typen har blitt lette der feks objektene man trenger blinker for deg, kutt scener der man må bevege kontrollen riktig for å komme videre til neste kutt scene, opplaget a til b veier med div objecter som helt tydlig står der slik at man kan gjemme seg bak dem holdet en knapp inne for å sikte opp og slippe knappen for å skvette tilbake, auto aim for å gjøre knotingen med håndkontroll bedre, bruker kunn 3dje person for å gjøre det oversiktlig da det er umulig å bevege seg like fort som med mus. Dette smitter over på pc da mange spill blir direkte konvertert over og blir nesten ikke spillbart i forholdt til slik vi kjente Pc spill feks GTA, Mass Effect osv. Dragon age origins er en litt rar sak da det har lagt seg mitt mellom pc og konsoll spill, som har gjort at det faktisk fungerer mye dårligere på konsoll men Pc versjon kan men merke at det er noe konsoll aktig over spillet (mange eksempler på det men begynner å bli langt svar her hehe)

 

Heavy Rain får jeg inntrykk av går hakket lenger ved å kjøre ren Dragons Lair stil bare mange flere kutt scener er flettet sammen slik at selve historien kan ta flere veier (som en film man bestemmer handlingen på i større grad en Dragons lair som gikk samme vei uansett).

men det er utvilsomt et steg i riktig retning for spillmediets fremtid.
- Mulig denne forenklingen av spill er bra for salgstallene men den type Gamer som jeg er ser ikke veldig lyst på det. Risen var et av spillene jeg satte mest pris på 2009, ikke nødvendigvis pga det var et rpg i gammel stil men endelig noe som man døde uten forvarsel i, som ikke ga deg noe gratis som ga det skikkelig frihet ikke bare gimick frihet som feks Fable 1 -2 i gammel stil :) .

 

edit:

Nå har jeg ikke spillt Heavy Rain, men som nevnt tidligere er jeg sikkert enig med scoren anmelder gir. Får nesten lyst til å teste det bare for å få bekreftet eller avkreftet dette for meg selv.

Pc-spill suger. Der. Jeg sa det.

Neida. Men generaliseringen din hører ikke hjemme i denne tråden. Dessuten er det en dårlig generalisering.

 

Det jeg mente med "riktig retning", er at historiefortellingen blir dypere og valg man tar påvirker spillets gang. Men jeg er ikke i det hele tatt fan av "gameplayet" i dette spillet.

Lenke til kommentar

Jasså forum konstabel chaos har ikke innlegget noe her å gjøre selv om jeg skriver hele innlegget med tanke på Heavy Rain og spill stilen.

 

Veldig fint at du synes den er dårlig for det var nettop det jeg tenkte når jeg leste svaret ditt og dybden du gir i de hardet ordene dine (så har vi på en måte noe felles)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jasså forum konstabel chaos har ikke innlegget noe her å gjøre selv om jeg skriver hele innlegget med tanke på Heavy Rain og spill stilen.

 

Veldig fint at du synes den er dårlig for det var nettop det jeg tenkte når jeg leste svaret ditt og dybden du gir i de hardet ordene dine (så har vi på en måte noe felles)

Men hvorfor greie alle konsollspill under en kam? Du jo vet jo at det er stor variasjon blant konsollspillene, og grunnen til "konsollifiseringen" på PC er jo mest sannsynlig siden piratkopiering er lettere på PC, og derfor er det mer profitt i konsoller. Tidene skifter, og konsollene har tatt størsteparten av markedet. Det er bare å venne seg til.

Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall glad for at spill går nye veier og gleder meg masse til 24 feb. da jeg skal gå gjennom dette spillet som forhåpentligvis gir meg noe jeg ikke har opplevd siden shenmue og zelda oot. (sammenligner ikke med disse spillene, men det er de som har gjort mest inntrykk på meg og virkelig brent seg i minnet)

 

 

Ellers så skjønner jeg ikke at det er mulig å klage så fælt BARE fordi et spill er hypet. At anmeldelsen til spillverket skiller seg såpass fra alle andre får de selv forklare hvorfor. Jeg er ikke anmelder så legger meg ikke opp i det, men til dere andre som har så mye imot det. La være å kjøpe det så blir det ikke lagd flere sånne spill. Å være imot noe fordi alle andre gleder seg til det synes jeg bare blir teit.. Spes for de som ikke en gang har prøvd det...

Lenke til kommentar

Etter å ha lest en del omtaler rundt Heavy Rain på nettet, uten å ha prøvd spillet selv enda, må jeg si at enten har Spillverket's anmelder missfortstått noe her eller så tar en stor andel av andre spillanmeldere kraftig feil angående de tekniske askeptene rundt spillet.

 

Dog, har ikke helt troverdighet til spillverket som anmeldere enda, en del dårlige artikler og fremføringer gjør at jeg leser omtalene deres uten å ta dem mye til ettertanke. Mye fordi mange av skribentene deres forsøker seg på områder og tekster helt utenfor deres evner, som en liten "humor" artikel de hadde her for en stund siden som fikk meg til å gjøre flere facepalms i løpet av et minutt enn det jeg har gjort i løpet av hele livet.

 

For å si det slikt, spillverkets omtale av dette spillet får meg ikke noe mindre lyst til å kjøpe Heavy Rain, men kanskje mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...