Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har vi jo snakket om før. Selv om at alle verdens anmeldere gir ett spill 100% så betyr det ingenting. En anmelder på spillverket.no kan da gi spillet 1 av 10 om han føler for det. Subjektivitet FTW!

Subjektivitet, ærlighet osv...

 

Men du kommer ikke i fra at det er noe rart her. Men

jeg skal teste det selv før begynner å mistro Spilverket. De har jo gitt "rare" karakterer før.

Lenke til kommentar
Jeg mener at spillverkets karakter ene og alene bygger på konservatisme. Anmelder har åpenbart sittet så mange tusen timer foran hjernedøde fps og visjonsløse action/adventure at evnen til å tenke utenfor boksen forlengst har forsvunnet.

 

Åpenbart, har du noen flere innsiktsfulle psykologiske vurderinger å komme med basert på hva folk skriver? Siden du er så flink til å trekke slikt ut av en tekst, hva slags inntrykk tror du din post gir leserene om din evne til å argumentere?

 

AtW

Lenke til kommentar

Faller også litt mellom da Heavy Rain bygger på noe av det enkleste innen spill sjangeren "quick time events", finnes ikek noe mer hjernedødt en det ).

 

. Testet demoen nettop et pr ganger og man trenger ikke trykke i det helet tatt for å komme mellom sekvensene (dette gjelder ikke alt av scener, men mange), i detektiv scenen som var med på Demoen skulle man skanne et området - Næmen det du kan se på lyser opp jo hehe (et poeng jeg brukte tidligere på hvordan spill har utviklet seg)). Etter man har skannet og sett på liket etc skal man klatre opp en skråning, om man ikke holder riktig knapp inne sklir han ned, på toppen skal man skanne et lite området, prøver man å gå videre stopper figuren og snur, når man skal tilbake må man også holdet knapper inne eller så faller figuren, men det gjør ingenting, var mye morsommere å se ham tryne ned så trykte ikke på noen knapper ). Selvagt ganske likt Farenheit bare mye enklere virket det som da det var veldig straight forward. Var overasket over hvor bra de har fått til ansiktene på ps3, synes også det var helt grei underholdning men på ingen måte årets spill som en 9 og 10 skulle tilsi. Om spillet skulle ta seg veldig opp i forhold til demoen er det 7 i forhold til demoen ligger jeg også på en sekser og er enig med anmelder.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Heavy skuffelse, ba.no sin anmeldelse triller terningen til 3 og karakteriserer det som en interaktiv B-film.

 

Skal ikke si noe om Heavy Rain-annmeldelsen til BA siden jeg ikke har spillt det, men generelt sett så er BA sine spill-annmeldelser er minst like håpløse som kino-annmeldelsene deres.

 

Når jeg bodde i Bergen så gikk jeg konstant å så filmer som fikk 1 og 2 i terningkast på kinoguiden.

Husker jeg oppdaget den første Starship Troopers (den gode) filmen med denne taktikken, i annmeldelsen ble den slaktet, hovedargumentet var at den var overdreven, bl.a. Smarte innsekt-aliens, finnes tydligvis ikke. :-/

Mens den nye science Fiction-filmen 'District dritkjedlig 9', fikk terningkast 6, der er alien-innsektene som har super-high-tech technology og har reist til jorden med ett stort romskip, aliene i den filmen var superdumme og bor i slummen og spiser søppel.

Der var det ingen selvmotsigelser.. :p

 

Han spill-annmelderen skal alltid sammenligne med den fantastiske XBox, som har gratis spill. Mens på alle PS3-spill så står det på slutten, skal du bruke 600 kr. på dette..

På MAG-annmeldelsen står det skal du bruke 600 + ett par hundringser på headset, på dette spillet, blabla.

Infamous-annmeldelsen var ett bra spill sa han, men han anbefalte heller at folk heller skaffet seg det mye mere moro Crackdown, det var også billigere.

Uten å si at det bare var på en annen plattform, eller over ett år gammelt. :-/

Kunne skjønt Protoype-sammenligning, eller Red Faction.. Siden det var spill som kom ut på samme tidspunkt. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Mens den nye science Fiction-filmen District dritkjedlig 9, fikk terningkast 6, der er alien-innsektene som har super-high-tech technology og har reist til jorden med ett stort romskip, aliene var superdumme og bor i slummen og spiser søppel.

Der var det ingen selvmotsigelser..

 

Ehh mye av poenget er at man blir slik om man blir satt til side og behandlet som dyr (man blir dyr). Derfor ser du også utviklingen til hovedpersonen når han sakte men sikkert mister alt moderne mennesker blir avhengig av. Virker som du har missforstått et pr poenger på veien der i en film jeg synes var ganske så bra (men jeg likte starship troppers også hehe).

 

 

Det han skrev i BA stemte mye med opplevelsen jeg fikk av Heavy rain demoen, så passet meg bra og syntes han skrev bra. For at det er en B-film er det ikke tvil om, men det er også et spill ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Veldig bra anmeldelse på ett spill jeg ikke har prøvd verken demo eller det fullverdige produktet men ser att historien gjentar seg nok en gang. Ett Ps3 eksklusivt spill får "dårlig" karakter og representatene fra SDF er på banen og kritiserer anmeldelsen noe som egentlig er direkte latterlig siden SDF helt sikkert ikke har fått prøvd det fullverdige produktet men skal på liv og død forsvare Sony og dems produkter.

 

Jeg legger også merke til att andre nettsteder har gitt produktet en del høyere score men har ett veldig stort problem når det gjelder anmeldelser fordi, hvilken anmeldelse er den mest riktige. Er den det "dårlige" anmeldelsen eller den "perfekte" som er mest riktig for meg (Hva andre mener om min spillsmak gir jeg regelrett blaffen i) ?

Lenke til kommentar

Vil påstå at om du tar snittet av Metacritic, Gamerankings og Gamestats vil du få en ganske god indikasjon. Men selvfølgelig, smak kan ingen gjøre noe med.

 

 

Problemet er at karakter-inflasjonen har gått så langt at alt under 8 regnes som slakt. Spesielt galt går det når de fleste av disse magasinene som de baserer seg på lever av annonsører.

 

Herlig at det finnes anmeldere som ikke er avhengig av godvilje i spillbransjen som ikke lar seg styre av hype og markedsføring.

 

Husk at 6/10 ikke er slakt, men rett over middels. Fortjener et "spill" basert kun på qte og en dårlig fortelling 8/9?

 

Ellers stusser jeg mer over at mass effect 2 fikk så bra karakter.

 

Og til nimrad, er det ikke slitsomt og drive å forsvare alle produktene til apple/sony/whatever. Ser du dukker opp igjen og igjen når noen kritiserer hypede produkter på forumet. Hvorfor føler du f.eks at du må forsvare spille?

Ikke vondt ment, men så det blant annet også i ipad tråden. Lurer på hva som driver denne produktdyrkelsen, eller om det bare er kverulering.

Lenke til kommentar

Har spilt det igjennom, og må si jeg er ikke er enig i anmeldelsen. Heavy Rain er nok ikke et spill for den vanlige actiontørste PS3 spilleren, men det er alikevell et så ekstremt bra spill at det havner fort opp på 9 og 10 skalaen hos meg. Det er ekstremt sjeldent jeg runner et spill på en kveld, men med Heavy Rain måtte jeg bare, nettopp fordi historien sluket meg såpass at jeg måtte se hva som skjedde videre.

 

Til mitt forsvar vil jeg bare si at de eneste som skiller seg ut her er denne og noen få andre anmeldelser,

Lenke til kommentar

anmelederen må jo ha røykt noen sokker eller hatt en dårlig dag.. Fytti katta for en hærlig spill-opplevelse! Gi oss mer av dette!

 

Til dere som ikke liker demoen; det gjorde ikke jeg heller, synest den var klønete og ga meg et dårlig førsteinntrykk, men sjelden har et spill fått opp pulsen min så mye som i actionscenene i heavy rain, en vet at små feilgrep kan drepe karakteren din og gjøre at en må spille resten av spillet uten han!

 

Dette var mye mer intenst enn både Uncharted2 og Gears of war!

Lenke til kommentar
Jeg mener at spillverkets karakter ene og alene bygger på konservatisme. Anmelder har åpenbart sittet så mange tusen timer foran hjernedøde fps og visjonsløse action/adventure at evnen til å tenke utenfor boksen forlengst har forsvunnet.

Spilling handler ikke om å tenke utenfor boksen, det handler om å ha det moro. Heavy Rain kjører en utradisjonell linje, og da kan du ikke regne med at alle liker spillet, noe du ikke kan skylde på spillerene for.

 

Nå har jeg bare sett demoen selv, men jeg ble heller ikke så imponert av at du må trykke som en tulling for å gå opp en skråning eller at dialog-alternativene snurrer rundt hodet ditt fremfor å bli listet opp på bunn som vanlig.

 

Uansett er det liten tvil om at Heavy Rain skiller seg ut i spilljungelen, og det vil alltid slå begge veier. Noen liker forandringene, noen gjør det ikke. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Synes spillet for altfor mye kreditt for orginalitet, quick time event er eldgammelt Arcade fenomen med Dragons Lair som senere har blitt trykt til sitt bryst av konsoller. Videre er ikke Krim i spill noe nytt her er det et hav og ta av (Broken Sword osv), trolig er det første spillet som bruker quick time i krim sammenheng men veien til å få den ideen er etter min mening veldig kort.

 

sittet så mange tusen timer foran hjernedøde fps og visjonsløse action/adventure at evnen til å tenke

 

Merlig, for jeg synes anmeldelsen tyder på det motsatte. I heavy rain går handlingen videre selv om du ikke gjør noen ting med håndkontrollen i store deler av spillet, hva som ikke er hjerne dødt med Heavy Rain lurer jeg veldig på...

Lenke til kommentar

Da forstår jeg faktisk ikke så veldig godt hvordan han kan hevde at QTE og andre spill-elementer ikke fungerer som di skal , i og med at han er så aktiv her i tråden forventet jeg så og si at han eide spillet og hadde gått igjennom det for å komme med di bastante konklusjonene han har tatt.

 

Personlig har jeg ikke spillt spillet, demoen og vet ikke helt om dette er typen spill for meg, godt mulig jeg kjøper spillet når det går ned i pris og tester det.

Lenke til kommentar

Nope, mye pga at det overhodet ikke klarte å fange min interesse. Så fant ingen grunn til å spille hele spillet. For meg er det mer behagelig å se på en B krim film\serie. Så overhodet ikke noe spill for meg, så om dette quicktime event b-film prosjektet blir stanard fremmover blir det neppe noe for meg :) . Slik sett er jeg veldig enig med anmelder, nytter ikke med klisje b-film kvalitet om dette skal klare å fange meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...