Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Har den ikke for hånden atm så blir litt synsing:

 

- for å slå av mobildata: gå på innstillinger og huk AV "skru på datapakke" eller noe lignende.

- Du flytter widgets med å holde på de slik at den får en firkant rundt seg, nå kan du flytte widgeten. For å legge de bort må du først trykke på 'widgets' øverst i venstre hjørne. Vender du mobilen i landskapsmodus mens du har trykket på 'widgets' kan du flytte og bestemme hovedskjerm.

 

For å få den vær-widgeten som nevnt ovenfor må du laste ned og åpne den filen. Om du gjør d via pc-en og sender via blåtann går fint. Eventuelt kan du laste den ned via mobilen direkte (har ikke prøvd dette selv).

 

Tips: jeg har på datapakke osv, men har valgt at facebook, mail og lignende kun skal oppdateres manuelt! Dette gjør du på innstillingene til de forskjellige widgetene. Jeg venter da til jeg er på wifi før jeg oppdaterer.

Jeg trooor jeg skjønte hva du mente, tusen takk! :D

 

Mener du instillinger->tilkoblinger->bruk pakkedata (som ikke da er grønn?) Hvis jeg da evt skal inn på mobilnett, kan man bare ta den grønn igjen, blir det riktig? Beklager at jeg er litt grønn her, men er første smart-telefonen min :)

 

 

Er det forresten noen som vet hvordan apps fra mysamsungwave.com fungerer? skal man laste de ned på data eller på telefon? Må man gjøre noe spesielt for at de skal virke?

Prøver igjen jeg, noen som kan svare?? :)

 

Du laster dem ned via Kies- programmet som fulgte med mobilen- Deretter går du til samsung apps FRA Kies. Her laster du ned de apps som du vil ha- de blir lastet ned til PC først. For å få de over på telefon MÅ telefonen være tilkoblet Kies- merk! ikke bare PC'en, men Kies må "erkjenne" at mobilen din er tilkoblet. Du vil se mobil bildet ditt på Kies når den er tilkoblet. Deretter går du på "My downloads" I samsung apps vinduet som jeg regner med du har åpnet fra Kies. Der ser du alle appsene du har lastet ned- de som er ferdig lastet ned til PC'en har en oransje knapp ved siden av hvor det står "Install". Det er her du klikker når mobilen er tilkoblet- og du vil se at det den begynner å installere app'en på telefonen. MERK! Når appsene i "my downloads" er "tåkete" betyr det at mobilen din ikke er tilkoblet.

 

Håper dette var forståelig, skrev alt i en hast:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har god/dårlig erfaring med siste firmware? Er den stabil, nye/fiksede funksjoner? Funker f.eks. Samsung Apps på telefonen igjen? Klipp-og-lim, funker det? Leste noe om at denne funksjonen manglet på noen telefoner (firmware versjoner), men det funker på min, så jeg vil helst ikke 'oppgradere' til en versjon som f.eks. ikke støtter dette (har ikke flashet, så jeg sitter med S8500XXJEE)

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ikke registrert verken mastercardet mitt eller visakortet mitt i samsung apps gjennom kies? Skulle gjerne kjøpt spillet: http://www.samsungapps.com/topApps/topAppsDetail.as?productId=G00000070453&listYN=Y

Kan noen forresten fortelle meg hvilket firmware som er det nyeste? Jeg kjøpte min wave på fredag, og kies skal ha det til at den allerede har nyeste firmware. Det kan jo stemme, men er litt skeptisk :p.

Lenke til kommentar

Fikk min Wave på onsdag og jeg kjører følgende FW:

 

S8500CVJE3

 

Har though ett spørsmål, har jeg oversett noe på tastaturinnstillinger eller må jeg også oppgradere til ny for å få norsk QWERTY? Får jo til både Æ,Ø og Å ved å holde inne A eller O, men det hadde vært kjekt med dedikerte taster :tease:

Lenke til kommentar

Fikk min Wave på onsdag og jeg kjører følgende FW:

 

S8500CVJE3

 

Har though ett spørsmål, har jeg oversett noe på tastaturinnstillinger eller må jeg også oppgradere til ny for å få norsk QWERTY? Får jo til både Æ,Ø og Å ved å holde inne A eller O, men det hadde vært kjekt med dedikerte taster :tease:

oppgrader fw, så får du æ,ø og å i egne taster

 

noen som gidder å gjøre meg en tjeneste? Slå litt svakt oppe kameraet. Når jeg gjør det, så kommer det en lyd som om at det er noe løst inni der..

 

Takk

Ingen lyder på min...

takk, da stikker jeg og bytter den i morgen

Lenke til kommentar

Hjelp!

Har gjort den tabben å kjøpe min Samsung Wave hos Pixmania fra et fransk lager!

Har endelig klart å oppgradere SW via Kies etter hjelp fra forumet med filer som manglet, men er like langt når det gjelder norske tegn, språk og ordliste. Etter oppdatering har jeg ikke fått noe ny tilgang til flere språk eller valg. Kjørte oppdatering i går kveld.

Noen som har hatt samme problem eller som har forslag til løsning? (Går inn på "Settings"-"General"-"Display language")

Lenke til kommentar

Da har jeg å gått til innkjøp av min første touch telefon. Har egentlig sagt at jeg aldri skal ha det pga touchen med tanke på å skrive melding. Men det skal jo ikke så mange meldingene til før man faktisk får litt fart på det.

 

Er meget godt fornøyd med min telefon så langt. Har ikke prøvd å oppdatere den så langt pga lite tid, men i morgen på jobb har jeg god tid til å sette meg ned å leke med den hele dagen :new_woot:

 

På forhånd, selv om jeg sikkert ikke får bruk for alle, så vil jeg bare takke for at folk kommer med tips osv. Er fint å vite hvor man skal begynne å lete om jeg skulle være så uheldig at noe ikke funker.

Lenke til kommentar

Ble en slik telefon på meg også, kanonflott skjerm og resten av telefonen.

Men er det slik at skjermen skal være løs i nedre kant? altså mulig å løfte på den nede ved menyknappen?

 

Kjøpte telefonen i går, og frykter at selger skal kreve å reparere, noe som tar en uke eller 2.

Lenke til kommentar

Ble en slik telefon på meg også, kanonflott skjerm og resten av telefonen.

Men er det slik at skjermen skal være løs i nedre kant? altså mulig å løfte på den nede ved menyknappen?

 

Kjøpte telefonen i går, og frykter at selger skal kreve å reparere, noe som tar en uke eller 2.

 

Nei, den skal ikke være løs noen steder. Høres ut som en produksjonsfeil, og regner med du kan bytte denne uten videre.

Lenke til kommentar

Ble en slik telefon på meg også, kanonflott skjerm og resten av telefonen.

Men er det slik at skjermen skal være løs i nedre kant? altså mulig å løfte på den nede ved menyknappen?

 

Kjøpte telefonen i går, og frykter at selger skal kreve å reparere, noe som tar en uke eller 2.

Det skjedde faktisk med meg på min første wave, det er bare å bytte den!

Lenke til kommentar

Er det slik at alle Facebook kontaktene også dukker opp i kontaklista? altså blannet sammen med de kontaktene du enten har fra sim, eller har oprettet selv?

 

Det korte svaret er: Ja.

 

Dersom du ikke alt har gjort dette og sett hvor genialt det er kan eg utdype det litt.

Du går inn på kontaktlisten. I menyen ... nede velger du hente venner. Velg facebook profilen din. Alle vennende dine kommer da inn i kontaktlista di med informasjonen deres fra facebook. De kontaktene du har fra før vil bli koblet mot mail og telefon nr fra facebook profilen. Ikke alle har dette synlig på facebook og det kan hende du må koble kontakter sammen manuelt. Kontakten får navnet fra telefonlista ved kobling mot facebook.

Mail, telefon nr, fødselsdato, yrke og arbeidssted hentes fra facebook på de kontaktene som har dette synlig. Kontakten får og profilbildet sitt som thumbnail dersom ikke annet bilde er valgt. Du får enkelt oversikt over historikken din med kontakten. Der vil du se og du kan svare på meldinger, eposter, ringelogg og meldinger fra facebook. Alt sammen pent oppstilt etter tid og dato, eller etter type om du vil det. Du kan også se kontaktens status, bilder og andre aktiviteter på facebook. Dersom du ikke vil ha alle facebook vennene dine i kontaktlista så kan du enkelt fjerne de.

 

Avhengig av hvor mange venner du har kan det ta litt tid å hente alt dette. Det kan være lurt å bruke wifi om dette er tilgjengelig.

 

Oppdaterte min tlf i dag og da har facebook forsvunnet fra lista. Kun twitter og myspace som er tilgjengelig. Brukte Kies til å oppdatere til XXJF7 versjonen. Andre som har samme hendelse?

Lenke til kommentar

Oppdaterte min tlf i dag og da har facebook forsvunnet fra lista. Kun twitter og myspace som er tilgjengelig. Brukte Kies til å oppdatere til XXJF7 versjonen. Andre som har samme hendelse?

 

 

Min sånn å hente fra facebook har aldri vært på den lista. Er det noen måte å få fram den på? Har ikke oppdatert den eller noe, bare brukt den litt etter at jeg kjøpe den i går.

 

For å synke facebook må du inn på "mine kontoer" og velge facebook. Merk så av for "kontaktsynkronisering" og velg "synkroniser nå". Du kan også sette opp hvor ofte telefonen skal synkronisere via facebook. Dette gjør du på "mine kontoer" og velger innstillinger for sosiale nettverk. (vist med et tannhjul-ikon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...