Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har konfigurert Gmail-kontoen min som eneste e-post konto på telefonen (fordi jeg har koblet Gmail igjen til POP3-kontoene og får dem dermed via Gmail), men det virker ikke som om telefonen sjekker Gmail med jevne mellomrom? Eller det vil si, dersom den gjør det, gjør den det svært sjeldent? Når jeg klikker på '...' og velger 'Last ned' så er det stadig vekk e-post å hente der.

 

Hvor (hvis mulig) kan jeg sette hvor ofte den skal sjekke?

 

Har gått igjennom alle menyer jeg kan finne, men finner ikke noe valg for å endre oppdaterings-hyppighet.

 

 

En annen ting; trenger jeg egentlig å bruke Kies til å overføre musikk til telefonen? Eller kan jeg like gjerne bare koble den til PCen, åpne mappene og overføre direkte? Har gjort det sånn både på SE C902 og HTC Desire ihvertfall.

 

 

En tredje ting: Fjernes alt av personlige innstillinger, SMS, kontakter etc. ved firmware-oppdatering? Hvordan backer jeg i så fall enkelt opp dette først (har kjøpt 16GB minnekort dersom det hjelper)?

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Begynner jo å merke at Wave ikke har like stor brukerbase som Desire... :ermm:

 

-Valgte å prøve å fjerne det vanlige Gmail-oppsettet, og satte den opp via Exchange ActiveSync istedet, noe som faktisk går greit. Da hentet den ned e-poster først, så ble det stille en stund, så sjekket den serveren igjen, men det ble tidsavbrudd, så sjekket den igjen, men tidsavbrudd, osv. osv. osv. helt til jeg slo av og på telefonen. Hvis det blir sånn kan jeg jo ikke bruke den metoden heller. Men vi får se nå om det var en tilfeldig 'hickup'.

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt Kies for første gang, og det funka jo forsåvidt OK det. De har visst forresten lagt ut en versjon for Windows 7, for dere som trenger det (som meg). Ligger på samsung.no

 

Men når det gjelder overføring av filer kommer jeg nok til å bare bruke vanlig mappevisning i Windows heretter. Like greit, og man har litt mer kontroll på hvor ting havner. Når jeg brukte drag-and-drop i Kies kom f.eks. musikken ikke i Music-mappa, men 'utenfor'. Har visst ikke noe å si i praksis, men for ryddighetens skyld har det jo det.

 

Fint å kunne ta backup av kontakter og meldinger gjennom Kies, da.

 

Litt trøbbel for meg også helt i starten, da det var en av tre drivere for telefonen som ikke ble korrekt installert da jeg koblet til telefonen. Men jeg gikk til Windows Update, lastet ned det som var av oppdateringer der (en av dem var microSD -kort relatert så jeg) og installerte, restartet PCen, og da jeg koblet til telefonen igjen etterpå gikk alt bra.

 

Det som er litt merkelig dog er at når jeg koblet fra telefonen når jeg var ferdig i Kies / mappevisning, og gikk tilbake til telefonen, så var ALLE widgetene på sidene borte(!). Det var fem blanke sider bare. Så jeg måtte legge på plass alle widgetene på nytt. Noe merkelig.

 

 

-Synes vel generelt etter å ha gått fra HTC Desire til denne, at det er plusser og minuser. Jeg synes Desire stort sett virker mer robust og 'proff' når det gjelder software, mens Wave egentlig er bedre på hardware (virker solid, veldig bra skjerm, og jeg liker metall).

 

Widgetene på Wave virker litt 'uferdige', og grafikk (bilder) både i enkelte widgeter (Venne-widgeten f.eks.) og i nettleseren er ofte piksellerte av en eller annen grunn. Disse widgetene er også trege i bruk i forhold til tilsvarende (nesten identiske utseendemessig) på Desire. Man må nesten scrolle "med makt" på den ene her, mens på Desire ruller den avgårde nedover lista med et lite 'push'.

 

Sikkerheten på selve telefonen 'out-of-the-box' liker jeg bedre på Wave. Her kan man sette opp PIN på opplåsningsskjermen (altså at man må taste en PIN hver gang telefonen har gått "i dvale" og man skal bruke den igjen), mens på Desire er det bare mønster-tegning. På Wave kan man også få telefonen til å sende 'tyvens' kontaktinformasjon til et spesifisert nummer dersom noen setter inn et 'fremmed' SIM-kort. På Desire kan man dog laste ned programmer der man kan følge telefonen via GPS og basestasjoner dersom den blir stjålet/mistet, og også ta backup og slette innhold over-the-air, men bare så lenge original SIM er installert (i min erfaring).

 

Så det er plusser og minuser - sikkert mye mer jeg kunne nevne. Jeg håper Samsung, og de som utvikler apps, "skjerper seg" litt, både på design / utseende men også funksjonalitet og "smoothness" på apps / software, så kan dette bli veldig bra etterhvert.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Men jeg skulle fortsatt gjerne vite om alt av innstillinger etc. blir borte ved en firmware oppdatering? Jeg turte ikke å oppdatere ennå, etter alt jeg har lest her. Venter litt på neste firmware tror jeg. Men uansett - blir ting backet opp, eller borte?

 

Fikk forresten ikke Exchange ActiveSync til å funke ordentlig med Gmail heller; den nekter å 'pushe' mail til meg automatisk der også. D.v.s. jeg fikk bare opp 'server timeout' på den uansett når jeg gjorde det manuelt, så...

Så jeg har satt opp Gmail via den dedikerte muligheten på telefonen for det igjen, men da må jeg vel bare belage meg på å måtte oppdatere manuelt. På Desire kom e-posten dalende ned med jevne mellomrom automatisk. Men men.

Lenke til kommentar

Innstillinger o.l. blir ikke borte ved en oppdatering. Har oppdatert til nyeste firmware selv og hadde ingen problemer under selve oppdateringsprosessen men Samsung Apps-problemet på telefonen sliter jeg også med.

 

Er ingen storforbruker av e-mail selv så der har jeg ikke noe å komme med dessverre.

Lenke til kommentar

En liten 'greie' jeg oppdaget nå;

 

Monster Beats Tour by Dr. Dre (øreplugger) m/ ControlTalk (fjernkontroll) funker ikke på denne telefonen. D.v.s. fjernkontrollen funker ikke i det hele tatt, og faktisk er det av en eller annen grunn sånn at midt-knappen på kontrollen må trykkes ned, for hvis ikke forsvinner veldig mye av bassen(!). Så jeg har nå teipet rundt kontrollen med svart elektrikerteip, så den knappen holdes inne konstant. Så får jeg ihvertfall brukt dem som vanlige ørepropper til musikk. Vet ennå ikke om mikrofonen på dem kan brukes til samtaler, men nå har jeg vel uansett antageligvis teipet over den...

 

Disse øreproppene fungerte forøvrig ikke ordentlig på Desire heller så det er sagt, men der var ikke dette problemet med midt-knappen som 'struper' musikken, man kunne besvare anrop med den, og pause musikk med den. Volumknappene fungerte dog ikke der heller (funker visst kun på iPhone 3GS).

Lenke til kommentar

Litt trøbbel for meg også helt i starten, da det var en av tre drivere for telefonen som ikke ble korrekt installert da jeg koblet til telefonen. Men jeg gikk til Windows Update, lastet ned det som var av oppdateringer der (en av dem var microSD -kort relatert så jeg) og installerte, restartet PCen, og da jeg koblet til telefonen igjen etterpå gikk alt bra.

 

Problemet med driverne skyldtes kanskje at du ikke hadde Windows Mobile Device Center.....

men det er bra du fikk løst problemet ditt.

Lenke til kommentar

 

Sikkerheten på selve telefonen 'out-of-the-box' liker jeg bedre på Wave. Her kan man sette opp PIN på opplåsningsskjermen (altså at man må taste en PIN hver gang telefonen har gått "i dvale" og man skal bruke den igjen), mens på Desire er det bare mønster-tegning. På Wave kan man også få telefonen til å sende 'tyvens' kontaktinformasjon til et spesifisert nummer dersom noen setter inn et 'fremmed' SIM-kort. På Desire kan man dog laste ned programmer der man kan følge telefonen via GPS og basestasjoner dersom den blir stjålet/mistet, og også ta backup og slette innhold over-the-air, men bare så lenge original SIM er installert (i min erfaring).

 

Det stemmer som du sier at telefonen ber om passord/ kode dersom du setter på telefonlås under Innstillinger/ sikkerhet. Du kan også sette på Privat lås. Da vil den be om kode for å komme inn på meldinger, kontakter, kalender osv. Koden er selvvalgt og ikke samme som pinkoden til sim.

 

Du kan sette opp en egen Samsung konto og via denne kan du låse telefonen, fjern-slette telefonen, eller følge den via GPS. så du trenger ikke en egen app slik som på Desire.

 

 

 

 

Men jeg skulle fortsatt gjerne vite om alt av innstillinger etc. blir borte ved en firmware oppdatering? Jeg turte ikke å oppdatere ennå, etter alt jeg har lest her. Venter litt på neste firmware tror jeg. Men uansett - blir ting backet opp, eller borte?

 

Vet ikke helt hva du tenker på med innstillinger her, men i hovedsak blir ingenting endret. Eneste jeg kan komme på er at i nyeste firmware er det endringer for sommeretid. Dette er ikke en egen DST innstilling lenger, men sommertida følger stedet du legger inn klokka etter. Eksempelvis Berlin som har samme tidssone og sommertid.

Automatisk oppdatering av klokka har jeg ikke prøvd.

 

 

 

 

 

Begynner jo å merke at Wave ikke har like stor brukerbase som Desire... :ermm:

 

-Valgte å prøve å fjerne det vanlige Gmail-oppsettet, og satte den opp via Exchange ActiveSync istedet, noe som faktisk går greit. Da hentet den ned e-poster først, så ble det stille en stund, så sjekket den serveren igjen, men det ble tidsavbrudd, så sjekket den igjen, men tidsavbrudd, osv. osv. osv. helt til jeg slo av og på telefonen. Hvis det blir sånn kan jeg jo ikke bruke den metoden heller. Men vi får se nå om det var en tilfeldig 'hickup'.

 

Fikk forresten ikke Exchange ActiveSync til å funke ordentlig med Gmail heller; den nekter å 'pushe' mail til meg automatisk der også. D.v.s. jeg fikk bare opp 'server timeout' på den uansett når jeg gjorde det manuelt, så...

Så jeg har satt opp Gmail via den dedikerte muligheten på telefonen for det igjen, men da må jeg vel bare belage meg på å måtte oppdatere manuelt. På Desire kom e-posten dalende ned med jevne mellomrom automatisk. Men men.

 

Ser på forumet her at noen har problemer med Exchange ActiveSync på gammel fw, så kan hende dette vil endre seg om du kjører en oppgradering.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp bestilt min samsung wave og den er på vei i posten. Gleder meg! :new_woot:

 

Noen som har tips til kule widgets/apps til telefonen? Vet at Bada er et nytt OS og da utvalget er ganske labert, men det finnes da sikkert noen kule og bra der ute :cool:

 

Hvilke apps ønsker du da? Pr i dag er det lite brukbare apps for min del, men ønsker du spill så er det litt alternativer.

 

Du kan laste ned Samsung Kies, Der kan du sjekke alle tilgjengelige apps og laste de ned, så når du får telefonen er det bare å koble den til og legge inn apps.

 

Kies og apps.

Lenke til kommentar

Hei.

Kjøpte meg en Wave på fredagen og er superfornøyd med den. Det eneste som jeg savner er ÆØÅ på tastaturet. Har hørt og lest at flere har fått det etter oppdatering. Men når jeg kobler telefonen til Kies så får jeg opp at det ikke er noe oppdatering tilgjengelig. Jeg har versjon : 105252121lis8500cvje3

 

Noen som har tips

Lenke til kommentar

Litt trøbbel for meg også helt i starten, da det var en av tre drivere for telefonen som ikke ble korrekt installert da jeg koblet til telefonen. Men jeg gikk til Windows Update, lastet ned det som var av oppdateringer der (en av dem var microSD -kort relatert så jeg) og installerte, restartet PCen, og da jeg koblet til telefonen igjen etterpå gikk alt bra.

 

Problemet med driverne skyldtes kanskje at du ikke hadde Windows Mobile Device Center.....

men det er bra du fikk løst problemet ditt.

 

Njo... Jeg gikk inn på linken du postet, men utfra det jeg leste der er Windows Mobile Center myntet på Windows Mobile OS telefoner. Så da gadd jeg ikke installere det. Men det kan vel tenkes at det installerer noen drivere som man trenger da, uavhengig av type telefon.

 

Det kan forresten tenkes at det ville gått greit uten at jeg hadde gått til Windows Update også, og bare hadde koblet telefonen fra og til igjen. Men jeg har på følelsen at det kom opp oppdateringer som løste dette problemet når jeg hadde koblet til telefonen og det ikke funka helt.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg får ikke til å hente mobilnummer med facebook, for når jeg trykker på "Hente venner" så kommer det bare opp "Exchange ActiveSync", "Myspace" og "Twitter"...

 

Noen andre som har det problemet?

Endret av drMMM
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp bestilt min samsung wave og den er på vei i posten. Gleder meg! :new_woot:

 

Noen som har tips til kule widgets/apps til telefonen? Vet at Bada er et nytt OS og da utvalget er ganske labert, men det finnes da sikkert noen kule og bra der ute :cool:

 

 

Det er ganske smålig med utvalg sammenlignet med Android, men utvikling er veldig bra etter min mening. Jeg har et par tips ja,

 

Need for Speed- SHIFT, beste gratis app'en for øyeblikket, trenger jeg å si mer?

NFS-SHIFT

 

Hit my Boss, et greit tidsfordriv hvor du tar et bilde av personen du vil banke opp. F.eks sjefen din, som du deretter møljer ned med fingrene.

Hit my boss

 

Al Jazeera, trolig den beste nyhetsappen(i hvert fall på et språk vi forstår)

Al Jazeera

 

Dette er noen jeg kom på i farta, har dårlig tid, vil lage en mer omfattende liste etterhvert. Har også fått tak i info om kommende apps, mange fantastiske på vei! Gled dere

Lenke til kommentar

Kanskje vi burde opprette en egen tråd for Bada apps? Det er jo (minst) en for Android apps.

 

Communityen blir jo ikke bedre enn vi gjør det til selv, mener jeg. Vi er jo Bada community. Forhåpentligvis vokser tilhengerskaren og tilgjengelige apps fort. Pluss at jeg personlig ønsker meg apps som er litt bedre designet, både i fargevalg, utseende og funksjon.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg får ikke til å hente mobilnummer med facebook, for når jeg trykker på "Hente venner" så kommer det bare opp "Exchange ActiveSync", "Myspace" og "Twitter"...

 

Noen andre som har det problemet?

 

Har det samme jeg også

 

Gå inn på¨"mine kontoer" og velg facebook kontoen. Merk av for kontaktsynkronisering. Da blir den tigjengelig på "hente venner"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...