Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har den ikke for hånden atm så blir litt synsing:

 

- for å slå av mobildata: gå på innstillinger og huk AV "skru på datapakke" eller noe lignende.

- Du flytter widgets med å holde på de slik at den får en firkant rundt seg, nå kan du flytte widgeten. For å legge de bort må du først trykke på 'widgets' øverst i venstre hjørne. Vender du mobilen i landskapsmodus mens du har trykket på 'widgets' kan du flytte og bestemme hovedskjerm.

 

For å få den vær-widgeten som nevnt ovenfor må du laste ned og åpne den filen. Om du gjør d via pc-en og sender via blåtann går fint. Eventuelt kan du laste den ned via mobilen direkte (har ikke prøvd dette selv).

 

Tips: jeg har på datapakke osv, men har valgt at facebook, mail og lignende kun skal oppdateres manuelt! Dette gjør du på innstillingene til de forskjellige widgetene. Jeg venter da til jeg er på wifi før jeg oppdaterer.

Jeg trooor jeg skjønte hva du mente, tusen takk! :D

 

Mener du instillinger->tilkoblinger->bruk pakkedata (som ikke da er grønn?) Hvis jeg da evt skal inn på mobilnett, kan man bare ta den grønn igjen, blir det riktig? Beklager at jeg er litt grønn her, men er første smart-telefonen min :)

 

 

Er det forresten noen som vet hvordan apps fra mysamsungwave.com fungerer? skal man laste de ned på data eller på telefon? Må man gjøre noe spesielt for at de skal virke?

Lenke til kommentar

da jeg prøvde å oppgradere, så kom jeg halveis før oppgraderingen faila. fikk beskjed om å gjenopprette firmware, men jeg får ikke mobilen på i det hele tatt. klarer å få mobilen i "download modus", men det hjelper lite når kies ikke finner mobilen. Er det noen som vet om en løsning til dette, eller må jeg bytte ut telefonen til en ny en..

Lenke til kommentar

da jeg prøvde å oppgradere, så kom jeg halveis før oppgraderingen faila. fikk beskjed om å gjenopprette firmware, men jeg får ikke mobilen på i det hele tatt. klarer å få mobilen i "download modus", men det hjelper lite når kies ikke finner mobilen. Er det noen som vet om en løsning til dette, eller må jeg bytte ut telefonen til en ny en..

 

Les tidligere i tråden om dette problemet....

Lenke til kommentar

Samsung Wave får mye skryt for skjermen, her er fremgangsmåte for å aktivere mDNIe slik at skjermen blir enda mer lyssterk og får kraftigere farger.

 

Tast * # 0228 #

Trykk på # syv ganger på rad

Trykk nr. 6

Trykk nr. 5

 

Denne menyen kommer frem:

[1] ACL Mode = [on]

[2] mDNIe Tuning Mode = [off]

[3] HW mDNIe Mode = [off]

[4] Gamma Test Mode = [off]

 

Trykk nr. 2 for å endre til "on"

Trykk nr. 3 for å endre til "on"

 

Nå skal menyen se slik ut:

 

[1] ACL Mode = [on]

[2] mDNIe Tuning Mode = [on]

[3] HW mDNIe Mode = [on]

[4] Gamma Test Mode = [off]

 

Trykk på bekreft og du er ferdig.

 

Dersom du ikke ser endringen med det samme så slå av og på skjermen med skjermknappen.

 

Edit: Ny innstilling gjør at default lysstyrke 5 tilsvarer 2 etter mDNIe er aktivert.

Endret av Photofil
Lenke til kommentar

tlf er å finne for 499 med en totalpris på 2047 kr med netcom super talk. Er jo 1000 lapp billigere enn andre steder! Har dog bare sammenlignet med telenor, djuice og uten abb...

Nedturen er jo at du binder deg til netcom... Men fortsatt så er det billig å betale 2047 for telefonen da :D

Lenke til kommentar

tlf er å finne for 499 med en totalpris på 2047 kr med netcom super talk. Er jo 1000 lapp billigere enn andre steder! Har dog bare sammenlignet med telenor, djuice og uten abb...

Nedturen er jo at du binder deg til netcom... Men fortsatt så er det billig å betale 2047 for telefonen da :D

 

Jeg kjøpte mobilen med det abonnementet. Det som er bra er at denne telefonen er ikke opperatør låst. Usikker på hvorfor det er sånn. Men jeg og en kamerat har denne telefonen og ingen av oss har opperatør lås på den selvom vi har kjøpt med abonnement.

 

Dermed kjøpte jeg samsung wave til 2000 kr og bruker mitt one call abonnement :)

Lenke til kommentar

Hello fellow Wave eiere :)

 

Har fått fatt i denne snertne telefonen jeg og no, og kan ikke si noe annet enn att jeg er superfornøyd :D

 

Har though ett spørsmål ang. taskmanageren i Wave.

Skjønner att man skal holde inne midtknappen for å komme til den, men finner ikke noen valg for å slå av enkeltprogrammer, kun "End All Applications".

 

Tips mottas med stort takk :)

Lenke til kommentar

Har den ikke for hånden atm så blir litt synsing:

 

- for å slå av mobildata: gå på innstillinger og huk AV "skru på datapakke" eller noe lignende.

- Du flytter widgets med å holde på de slik at den får en firkant rundt seg, nå kan du flytte widgeten. For å legge de bort må du først trykke på 'widgets' øverst i venstre hjørne. Vender du mobilen i landskapsmodus mens du har trykket på 'widgets' kan du flytte og bestemme hovedskjerm.

 

For å få den vær-widgeten som nevnt ovenfor må du laste ned og åpne den filen. Om du gjør d via pc-en og sender via blåtann går fint. Eventuelt kan du laste den ned via mobilen direkte (har ikke prøvd dette selv).

 

Tips: jeg har på datapakke osv, men har valgt at facebook, mail og lignende kun skal oppdateres manuelt! Dette gjør du på innstillingene til de forskjellige widgetene. Jeg venter da til jeg er på wifi før jeg oppdaterer.

Jeg trooor jeg skjønte hva du mente, tusen takk! :D

 

Mener du instillinger->tilkoblinger->bruk pakkedata (som ikke da er grønn?) Hvis jeg da evt skal inn på mobilnett, kan man bare ta den grønn igjen, blir det riktig? Beklager at jeg er litt grønn her, men er første smart-telefonen min :)

 

 

Er det forresten noen som vet hvordan apps fra mysamsungwave.com fungerer? skal man laste de ned på data eller på telefon? Må man gjøre noe spesielt for at de skal virke?

Prøver igjen jeg, noen som kan svare?? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...