Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Oppdaterte min tlf i dag og da har facebook forsvunnet fra lista. Kun twitter og myspace som er tilgjengelig. Brukte Kies til å oppdatere til XXJF7 versjonen. Andre som har samme hendelse?

 

 

Min sånn å hente fra facebook har aldri vært på den lista. Er det noen måte å få fram den på? Har ikke oppdatert den eller noe, bare brukt den litt etter at jeg kjøpe den i går.

 

For å synke facebook må du inn på "mine kontoer" og velge facebook. Merk så av for "kontaktsynkronisering" og velg "synkroniser nå". Du kan også sette opp hvor ofte telefonen skal synkronisere via facebook. Dette gjør du på "mine kontoer" og velger innstillinger for sosiale nettverk. (vist med et tannhjul-ikon)

Tusen takk :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, da var det min tur til å knote med firmware oppgradering... :hrm:

 

Har jo lest om andres problemer med dette i tråden her før, så jeg visste om rapi.dll og den andre .dll fila, og at de måtte være der. Så jeg søkte på maskinen, og joda, begge to ligger i C:\Programfiler (x86)\Common Files\Samsung\DeviceService.

 

Så jeg starter oppgraderingen. Telefonen er funnet av Kies og alt er topp. Men neida; kunne ikke fullføre fordi RAPI.dll mangler??

 

Så jeg kopierte disse filene over til C:\Windows\System32 også, siden noen sa det var lurt.

Prøvde så igjen, denne gang i Download Mode.

 

Men tror du ikke samme melding kommer igjen da?

 

Hvilke mapper skal disse filene ligge i, egentlig? Og har det noe å si at de filene jeg har der er navnet med små bokstaver, og altså ikke RAPI.dll men rapi.dll f.eks.?

 

[endret] Heldigvis er ikke telefonen 'bricket', den funker fint etter at jeg slo den på på vanlig måte igjen og alt er intakt ser det ut til. Men vil jo gjerne få dette firmware opplegget til å funke da. [/endret]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Holder på å få flass.

 

Har en Lenovo T510 med Win 7 Pro, og Samsung Kies.

 

Makan til søppel!

 

Får ikke oppdatert tlf, har prøvd alt som er skrevet her, med bytting av .dll-filer etc.

 

 

Noen andre flotte tips til hvordan jeg skal få dette til?

 

Skal forøvrig straks selge den (iPhone 4 på fredag), men vil gjerne ha nyeste firmware. Har ALLER første firmware på min, takket været en av de første tlf som kom til Norge...

Lenke til kommentar

Er det Win7 som er problemet? Jeg bruker også Win7 (64bit til alt overmål).

 

Noen som suksessfullt har oppdatert firmware på Win7 her?

 

Prøv å gjør det uten å sette mobilen i download mode.

 

Jeg gjorde det i download mode fordi Kies ba meg om det for gjenoppretting. Jeg trodde derfor telefonen allerede var 'død' firmwaremessig. Men det viste seg jo at den funker fint etterpå. Så jeg skal vel prøve igjen, denne gang uten download mode, og altså med rapi.dll og ceutil.dll i både Samsung\DeviceService og System32 mappene. Så får vi se.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Er det Win7 som er problemet? Jeg bruker også Win7 (64bit til alt overmål).

 

Noen som suksessfullt har oppdatert firmware på Win7 her?

 

 

Jeg lasta ned de to filene som manglet. Er vel i denne tråden også, eller i en annen. la de inne og alt funket fint. Er lett å google seg frem til også :). Har win7 64

Lenke til kommentar

Er det Win7 som er problemet? Jeg bruker også Win7 (64bit til alt overmål).

 

Noen som suksessfullt har oppdatert firmware på Win7 her?

 

 

Jeg lasta ned de to filene som manglet. Er vel i denne tråden også, eller i en annen. la de inne og alt funket fint. Er lett å google seg frem til også :). Har win7 64

 

Ja ja. rapi.dll og ceutil.dll lå begge i C:\Programfiler (x86)\Common Files\Samsung\DeviceService hos meg fra før (kom med installasjonen av Kies altså), og det funka ikke. Jeg kopierte dem derfor derfra og over til C:\Windows\System32 og prøvde igjen, men det hjelper ikke; jeg får fremdeles opp melding om at rapi.dll ikke finnes på systemet. Så da gidder jeg ikke mer foreløpig.

 

Er dine filer med store bokstaver? Altså RAPI.dll og CEUTIL.dll?

Lenke til kommentar

Greit! Da fikk jeg det til å funke! :new_woot:

 

Litt synd at man skal måtte være beta-tester, men men.

 

Det viste seg at de to filene, rapi.dll og ceutil.dll må ligge ikke bare i C:\Programfiler (x86)\Common Files\Samsung\DeviceService, men også i C:\Programfiler (x86)\Samsung\Kies og muligens også i C:\Programfiler (x86)\Samsung\USB Drivers. Og kanskje da også i C:\Windows\System32. Jeg kopierte dem i alle fall til alle de mappene (bare 'Kies' og 'USB Drivers' var på forhånd uprøvd, som nevnt over), og da funka det!!

 

Så dere som har problemer; kopier de filene 'overalt', så funker det nok.

 

Merker ingen stor forskjell så langt, annet enn ÆØÅ på tastaturet og at sms-ene mine desverre har 'klumpet seg sammen', slik at alle innkommende fra en person ligger på en rekke nedover, mens alle mine ligger på en rekke under der igjen, og ikke som det var; at mine svar lå rett under hver melding de var svar på. Ja ja.

Lenke til kommentar

Var egentlig fast bestemt på x10 Mini eller Mini Pro, men så fristet Desire for mye...

Nå, når Desire er 100% umulig å få tak i og mest sannsynlig kommer med Super LCD i neste omgang, så er vel det her det beste alternativet?

Hadde det vært Android hadde jeg hoppet på telefonen på sekundet, men er enda litt skeptisk til Bada.

Så gjennom samsung apps, og det er jo igrunn nok spill til min bruk, men hvordan ligger det ann med "customisatioN" av layout, widgets, etc?

 

(Har lest store deler av tråden, men spørr like greit på nytt)

Hva synes dere som har telefonen?

Da kanskje spesifikt ifht ting man kan gjøre på Android.

Lenke til kommentar

Mangler og listen over ting jeg ikke liker blir kortere etter hver update, noe som kommer ofte (2 den siste mnd). På hovedskjermene kan du KUN ha widgets ikke snarvei til apps - kjipt, men ok jeg overlever. har kun sitt 2 avi filmer på mobilen, går knirkefritt.

Desverre er det noen apps på min android jeg ikke kan leve uten.

Lenke til kommentar

Mangler og listen over ting jeg ikke liker blir kortere etter hver update, noe som kommer ofte (2 den siste mnd). På hovedskjermene kan du KUN ha widgets ikke snarvei til apps - kjipt, men ok jeg overlever. har kun sitt 2 avi filmer på mobilen, går knirkefritt.

Desverre er det noen apps på min android jeg ikke kan leve uten.

 

Kun Widgets ikke apps, overlever den ja.

Filmer skal visst være ekstremt bra, fra det jeg har hørt.

Hvilke apps da? :)

Lenke til kommentar

Kan jo være en ide å sjekke ut (i.e. Google) Windows Mobile Device Center. Kan lastes ned (versjon 6.1 for Vista/W7) og installeres. Sannsynligvis vil det rette opp problemet med manglende ceutil.dll og rapi.dll.

Ville nok ikke hjulpet i mitt tilfelle ihvertfall, i og med at problemet her var at disse filene ikke lå i Samsungs egne mapper (bortsett fra i DeviceService), og jeg regner med at Windows Mobile Device Center ikke ville ha lagt dem i Samsungs mapper heller.

Men for andre kan det vel muligens være verdt et forsøk, siden jeg ser flere som nevner det.

Lenke til kommentar

Angående ceutil.dll og rapi.dll: disse filene er en del av Windows Mobile Device Center (Windows ActiveSync) og skal ligge i katalogen c:\Windows\system32.

 

På min PC som kjøres Windows 7 Pro finnes ikke disse filene andre steder. Derimot finnes filene _ceutil.ddl og _rapi.dll (med underscore)i katalogen C:\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService og det blir jo noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...