Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke GPSen til å fungere.

 

Den får ikke kontakt med noenting, alle koordinater står i 0 og antall satelitter er også 0.

 

Må jeg slå den på på en eller annen måte for at den skal motta signaler fra satelitter eller er det noe gæli med telefonen min?

Lenke til kommentar

Får ikke GPSen til å fungere.

 

Den får ikke kontakt med noenting, alle koordinater står i 0 og antall satelitter er også 0.

 

Må jeg slå den på på en eller annen måte for at den skal motta signaler fra satelitter eller er det noe gæli med telefonen min?

 

Bruker du GPS innnendørs tar det lang tid før den får kontakt. Opplever at den lettere finner posisjonen når jeg kjører en når jeg står stille. Det kan ta 10 min før den finner satelitter første gangen.

Lenke til kommentar

Får ikke GPSen til å fungere.

 

Den får ikke kontakt med noenting, alle koordinater står i 0 og antall satelitter er også 0.

 

Må jeg slå den på på en eller annen måte for at den skal motta signaler fra satelitter eller er det noe gæli med telefonen min?

 

Bruker du GPS innnendørs tar det lang tid før den får kontakt. Opplever at den lettere finner posisjonen når jeg kjører en når jeg står stille. Det kan ta 10 min før den finner satelitter første gangen.

 

Jeg fikk den tirsdag forrige uke og den har vært på siden den gang. Den har med andre ord vært innendørs, på biltur og utendørs uten at den har registrert noen posisjon.

Lenke til kommentar

Den widgeten der oppe var faktisk verdt å registrere seg for. Veldig bra - han har skjønt det, han som har laget den. Spørs om HTC kommer til å like det, men. De stoppet visst en lignende widget for et annet OS for en stund siden. Men nå har jeg den ihvertfall.

 

Noen som vet pixelstørrelsen på bakgrunnsbildene på telefonen forresten? De er vel en del bredere enn skjermbredden, siden bildet 'følger' sidene når man blar?

Lenke til kommentar

Noen som vet pixelstørrelsen på bakgrunnsbildene på telefonen forresten? De er vel en del bredere enn skjermbredden, siden bildet 'følger' sidene når man blar?

Bildene som ligger som standard har 1200x 800 pixler. Informasjon om bilder finner du med å gå på <i> over bildet.

 

post-211433-1279746754,1948_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan internett fungerer på Wave? Jeg vil ikke ha alt for høy mobilregning, så hvordan kan jeg gjøre sånn at mobilen ikke går inn på mobilnettet hele tiden for å oppdatere facebook etc? Gjør ikke noe at den kobler seg på trådløse nettverk, men dere skjønner sikkert :) vet noen også hvordan man kan flytte på widgets på skjermen og hvordan man får widgetene til hovedskjermen?

Vet noen forresten hvordan man laster inn de widgetene som er nevnt ovenfor? gjør man det via dataen eller mobilen og hvordan fungerer det?

Jeg fikk min i dag, så er ganske fersk!

Lenke til kommentar

Har den ikke for hånden atm så blir litt synsing:

 

- for å slå av mobildata: gå på innstillinger og huk AV "skru på datapakke" eller noe lignende.

- Du flytter widgets med å holde på de slik at den får en firkant rundt seg, nå kan du flytte widgeten. For å legge de bort må du først trykke på 'widgets' øverst i venstre hjørne. Vender du mobilen i landskapsmodus mens du har trykket på 'widgets' kan du flytte og bestemme hovedskjerm.

 

For å få den vær-widgeten som nevnt ovenfor må du laste ned og åpne den filen. Om du gjør d via pc-en og sender via blåtann går fint. Eventuelt kan du laste den ned via mobilen direkte (har ikke prøvd dette selv).

 

Tips: jeg har på datapakke osv, men har valgt at facebook, mail og lignende kun skal oppdateres manuelt! Dette gjør du på innstillingene til de forskjellige widgetene. Jeg venter da til jeg er på wifi før jeg oppdaterer.

Lenke til kommentar

Angående disse 2 dll filene som enkelte mangler.

 

Jeg hadde også dette problemet. Jeg søkte etter disse filene og fant de men med feil navn (under mappen C:\Programfiler\Common Files\Samsung\DeviceService). Filnavnene hadde fått en "_" foran (rapi.dll het _rapi.dll, ceutil.dll het _ceutil.dll).

 

Jeg kopierte filene og fjernet _ fra filnavnene. La dem for sikkerhetsskyld i mappen "C:\WINDOWS\system32" også.

 

Etter dette funket oppdateringen uten problemer.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere Wave brukere.

 

- Finnes det et marked tilsvarende android marked og appstore, og er det mange programmer å skaffe der?

 

- Filtrerer samsung vekk dårlige applikasjoner eller er de like tilgjengelige som andre. Eller finnes det ingen som utvikler dårlige applikasjoner til bada : ) ?

 

- Denne telefonen er en prøvekanin fra samsung. Merkes det, eller føles den veldig 'komplett', målt mot iOS og Android.

 

- Tror dere det er noe fremtid i denne plattformen, eller kommer samsung til å avslutte prosjektet om et par år?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg synes den virker veldig komplett. Liker hele oppsettet mye bedre en min x10 mini. Er en herlig telefon. Og det finnes tilsvarende marked som android. Er bare mye mindre apps der...

 

Hva Samsung gjør om noen år, vet vel bare de. Men jeg tror det er en fremtid i Bada. Wave har jo solgt i bøtter og spann, og telefonen er veldig bra å bruke :)

Lenke til kommentar

er det ikke rundt 300 apps nå ? Var knapt 10 til å begynne med om jeg ikke tar feil?

Og tlf har solgt over en mill kopier så er jo lov å håpe på at det blir utviklet mye mer til denne :) Ender med at jeg kjøper tlf selv, har ille lyst på galaxy S men pengene strekker ikke til etter å ha brukt opp all cashen på en mnd i usa :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...