Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Ja - skal vel sies at jeg 'grein' litt tidlig i sta; det går jo (i prinsippet iallefall) an å klikke på en link nederst på YouTube mobile som heter Skrivebord, og da skal man formodentlig få 'ordentlig' YouTube og ikke mobilversjonen. Men jeg vet ikke hvordan det funker ennå, for jeg får bare timeout når jeg gjør det...

 

[endret] Ah, nå kom jeg inn... Ska-vi-seee....[/endret]

 

[endret 2] Nei - dette går så forbaska tregt + timeouter, at jeg får komme tilbake med en oppdatering på hvordan det gikk når vi er på gamlehjemmet. [/endret 2]

 

[ednret 3] Flooooott, flott, flott. YouTube-videoer i 'ordentlig' utgave funker ikke på denne telefonen, fordi den ikke støtter Flash. Selv om den støtter Flash. Forstå det den som kan. Yay. [/endret 3]

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har telefonen i Download modus, og da står det "kobler til enheten, vent litt" i kies

 

Jeg klarer alikevel klikke på oppgraderingsikonet, og trykke gjennopprette, men da den er på STEP 4 i prosessen "oppgrader" kommer meldingen:

Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere

 

Fatter ikke det her, tusen takk til dere som svarer :) Da vet jeg iallefall at flere har samme problem... har noen flere tips, så fyr løs!

 

Får samme problem som deg. Før i det hele tatt jeg begynner nedlasting får jeg feilmld om at rapi.dll mangler.

Skal definitivt huske på dette elendige oppgraderingsverktøyet før jeg kjøper en samsung mobil igjen.

Hadde samme probelm selv med rapi.dll no når jeg skulle oppdatere min telefon.

Løste seg ved at jeg lasta ned fila fra www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?rapi.

Måtte også laste ned CEUTIL.ddl fra http://www.dll4free.com/ceutil.dll.html.

Funket hvertfall for meg

 

hvordan får jeg pakket ut filene :hmm:

Lenke til kommentar

Ja - skal vel sies at jeg 'grein' litt tidlig i sta; det går jo (i prinsippet iallefall) an å klikke på en link nederst på YouTube mobile som heter Skrivebord, og da skal man formodentlig få 'ordentlig' YouTube og ikke mobilversjonen. Men jeg vet ikke hvordan det funker ennå, for jeg får bare timeout når jeg gjør det...

 

[endret] Ah, nå kom jeg inn... Ska-vi-seee....[/endret]

 

[endret 2] Nei - dette går så forbaska tregt + timeouter, at jeg får komme tilbake med en oppdatering på hvordan det gikk når vi er på gamlehjemmet. [/endret 2]

 

[ednret 3] Flooooott, flott, flott. YouTube-videoer i 'ordentlig' utgave funker ikke på denne telefonen, fordi den ikke støtter Flash. Selv om den støtter Flash. Forstå det den som kan. Yay. [/endret 3]

 

Skjønner ikke hva du "griner" av? :-)

Her går alt smooth, både mobilversjon og vanlig visning av YouTube.

Jeg har versjon S8500OXBJED, har altså ikke oppgradert telefonen.

 

Etter å ha kastet HTC Touch Pro på skraphaugen, er denne telefonen en ren fryd å "leke" med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det normal standar at jeg bare har 70 tegn til sms?

Jeg hadde samme problemet selv, inntil jeg fant ut at det var fordi jeg hadde satt instillingene for tegnstøtte til unicode (jeg tenkte vel at det var smart...). Hvis du setter den på GSM-alfabet eller automatisk isteden, så har du plutselig 160 tegn til rådighet igjen.

 

Du finner innstillingen ved å gå inn på meldinger > instillinger > tekstmeldinger > tegnstøtte.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sliter med å få sendt mail fra telefonen (hotmail).

Ikke noe problem å laste inn, men får ikke sendt...

 

Noen tips?

 

 

Jeg sliter med det samme, har hørt med min operatør (One call) og de finner ingen feil hos seg. Hvilken software har du? Jeg har S8500XXJF1.

 

Noen tips her folkens?

Lenke til kommentar

Klarer fint å sende fra min gmail via exchange activesync. Dobbeltsjekk alle innstillinge(da-h, d har det sikkert gjort;))

 

Fant ut at ved synking med google calendar får jeg avtaler en dag på forhånd når de kommer på mobilen. Dette gjaldt kun avtaler som var gjaldt "Hele dagen". Endret samtlige sånne avtaler og ga de heller spesifikke tider. :)

 

Ellers: håper det kommer en fitness app som feks cardiotrainer har på android. Er vel det eneste viktigste jeg kommer til å savne når jeg selger min android mobil.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt meg en wave nå, og den ser lekker ut, men jeg har sikkert hatt mer probelemer enn mange?

 

FIkk spørsmål om oppdatering så snart jeg installerte Kies. Det funket ikke, og mobilen låste seg bare og noe grunnet en manglende .dll fil. Har enda ikke fått frem ÆØÅ, men dette kan jeg sikkert finne en fiks på.

 

Jeg prøvde å sende en MMS tidligere, og det funket heller ikke. "Ukjent feil". Sånt gjør meg mektig irritert.

 

Er det noen måte å synkronisere facebooken med kontakter btw? Facebook appen er litt dårlig synes jeg, men tar vel en stund før det kommer en ny app til bada.

 

Får fikle litt mer med den og se hva jeg finner ut...

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt meg en wave nå, og den ser lekker ut, men jeg har sikkert hatt mer probelemer enn mange?

 

FIkk spørsmål om oppdatering så snart jeg installerte Kies. Det funket ikke, og mobilen låste seg bare og noe grunnet en manglende .dll fil. Har enda ikke fått frem ÆØÅ, men dette kan jeg sikkert finne en fiks på.

 

Jeg prøvde å sende en MMS tidligere, og det funket heller ikke. "Ukjent feil". Sånt gjør meg mektig irritert.

 

Er det noen måte å synkronisere facebooken med kontakter btw? Facebook appen er litt dårlig synes jeg, men tar vel en stund før det kommer en ny app til bada.

 

Får fikle litt mer med den og se hva jeg finner ut...

 

Grattis med ny telefon. Har ikke tid å finne alle svarene til deg no, men jeg vil anbefale deg å lese igjennom denne tråden da det er svar på alt du lurer på her inne.

 

Enkelt kan jeg fortelle deg at du mangler en eller to .dll filer på maskinen din og det er grunnen til at du får problem å oppdatere via Kies. Hvor du finner de filene står i tråden.

 

ÆØÅ får du etter du har oppdatert via Kies.

 

Ser at flere har hatt problemer med MMS oppsett. Selv har jeg Chess og etter en kjapp telefon til de ordnet det seg. Var noe som ble gjort med innstillinger av abb.

 

ang. Facebook og kontakter så legger jeg ved sitat fra ett tidligere svar. Det er en ting jeg ikke har fått med i det innlegget. For å synke facebook må du inn på "mine kontoer" og velge facebook. Merk så av for "kontaktsynkronisering" og velg "synkroniser nå". Du kan også sette opp hvor ofte telefonen skal synkronisere via facebook. Dette gjør du på "mine kontoer" og velger innstillinger for sosiale nettverk. (vist med et tannhjul-ikon) Lykke til :)

 

Er det slik at alle Facebook kontaktene også dukker opp i kontaklista? altså blannet sammen med de kontaktene du enten har fra sim, eller har oprettet selv?

 

Det korte svaret er: Ja.

 

Dersom du ikke alt har gjort dette og sett hvor genialt det er kan eg utdype det litt.

Du går inn på kontaktlisten. I menyen ... nede velger du hente venner. Velg facebook profilen din. Alle vennende dine kommer da inn i kontaktlista di med informasjonen deres fra facebook. De kontaktene du har fra før vil bli koblet mot mail og telefon nr fra facebook profilen. Ikke alle har dette synlig på facebook og det kan hende du må koble kontakter sammen manuelt. Kontakten får navnet fra telefonlista ved kobling mot facebook.

Mail, telefon nr, fødselsdato, yrke og arbeidssted hentes fra facebook på de kontaktene som har dette synlig. Kontakten får og profilbildet sitt som thumbnail dersom ikke annet bilde er valgt. Du får enkelt oversikt over historikken din med kontakten. Der vil du se og du kan svare på meldinger, eposter, ringelogg og meldinger fra facebook. Alt sammen pent oppstilt etter tid og dato, eller etter type om du vil det. Du kan også se kontaktens status, bilder og andre aktiviteter på facebook. Dersom du ikke vil ha alle facebook vennene dine i kontaktlista så kan du enkelt fjerne de.

 

Avhengig av hvor mange venner du har kan det ta litt tid å hente alt dette. Det kan være lurt å bruke wifi om dette er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Problemet med Kies har dukket opp igjen også. La inn alle de .dll filene, så oppdaterte jeg telefonen. nå når jeg skal bruke kies funker det ikke igjen. Står liksom å loader for å finne mobilen i en evighet, som det var før.

 

Flere som har problemer med Samsung Apps? Når jeg går inn på den via Widgeten på menyen, så går alt helt fint. Helt til jeg skal begynne å trykke på de forskjellige appsene, da går mobilen helt ut av nettleseren og tilbake til startvinduet. Altså kan ikke trykke på de forskjellige appsene slik at jeg kommer inn på informasjonen om de, og der jeg kan laste den ned.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Flere som har problemer med Samsung Apps? Når jeg går inn på den via Widgeten på menyen, så går alt helt fint. Helt til jeg skal begynne å trykke på de forskjellige appsene, da går mobilen helt ut av nettleseren og tilbake til startvinduet. Altså kan ikke trykke på de forskjellige appsene slik at jeg kommer inn på informasjonen om de, og der jeg kan laste den ned.

 

Dette er en bug. Dersom du endrer språket.

 

Gå inn på innnstillinger > generelt > skjermspråk.

Der har du liste over mange språk. Samsung apps funker med de øverste språka:

Tysk

Engelsk

Fransk

Nederlandsk

Svensk.

 

Språka videre nedover funker ikke på samsung apps.

 

Dansk

Finsk

Norsk

Islandsk

--koreansk eller kinesisk?--

 

Dette er selvfølgelig ikke en holdbar løsning, men for meg funker det å endre språket og så laste ned appen, for så å endre tilbake. Eller bruke Kies.

 

 

 

Noen som vet om Samsung har en oversikt over fix i de ulike FW? Evt en side man kan rapportere bugs?

 

Kjenner best til FW på speilreflekskamera og der er alltid fullstendig info rundt ny FW.

Lenke til kommentar

Når jeg trykker på "widget", på hovedskjermen,ligger Gule sider nede på skjermen, klar til å trekkes opp på hovedskjermen. Der ligger også VG, Dagbladet, Aftenposten og mange andre Widgets.

 

Har du en telefon som er operatørlåst eller kjøpt med abonnement? Hvilken firmvare har du? Den finner du med kies, eller du kan taste *#1234#

S8500CVJE3/S8500TENJE3

Har kjøpt den hos Telenor m/abb

 

 

Apps fungerer på min mobil, med norsk.

 

Du har en mobil med telenor sitt eget oppsett, og dermed egen FW. Alle som har den nyeste FW fra Samsung (S8500XXJF4/S8500OXBJF3) klarer ikke å bruke apps. Du vil etter all sansynlighet ikke få melding om oppdatering før telenor kommer med ny FW.

 

Dette er fordelen og kan være bakdelen med OS som Bada som er åpen og alle kan gjøre som de vil mer eller mindre. I praksis betyr det at dersom man er litt flink med programmering kan man lage seg egne versjoner, slik som Telenor har gjort. Fordelen ar at man er ikke avhengig av at Samsung oppdaterer så ofte da det er mange andre som kan ta den jobben.

 

Man kan også lage egne apps, som for eksempel Google Maps, men da VET jeg at google saksøker deg.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt meg en wave nå, og den ser lekker ut, men jeg har sikkert hatt mer probelemer enn mange?

 

FIkk spørsmål om oppdatering så snart jeg installerte Kies. Det funket ikke, og mobilen låste seg bare og noe grunnet en manglende .dll fil. Har enda ikke fått frem ÆØÅ, men dette kan jeg sikkert finne en fiks på.

 

Jeg prøvde å sende en MMS tidligere, og det funket heller ikke. "Ukjent feil". Sånt gjør meg mektig irritert.

 

Er det noen måte å synkronisere facebooken med kontakter btw? Facebook appen er litt dårlig synes jeg, men tar vel en stund før det kommer en ny app til bada.

 

Får fikle litt mer med den og se hva jeg finner ut...

 

Grattis med ny telefon. Har ikke tid å finne alle svarene til deg no, men jeg vil anbefale deg å lese igjennom denne tråden da det er svar på alt du lurer på her inne.

 

Enkelt kan jeg fortelle deg at du mangler en eller to .dll filer på maskinen din og det er grunnen til at du får problem å oppdatere via Kies. Hvor du finner de filene står i tråden.

 

ÆØÅ får du etter du har oppdatert via Kies.

 

Ser at flere har hatt problemer med MMS oppsett. Selv har jeg Chess og etter en kjapp telefon til de ordnet det seg. Var noe som ble gjort med innstillinger av abb.

 

ang. Facebook og kontakter så legger jeg ved sitat fra ett tidligere svar. Det er en ting jeg ikke har fått med i det innlegget. For å synke facebook må du inn på "mine kontoer" og velge facebook. Merk så av for "kontaktsynkronisering" og velg "synkroniser nå". Du kan også sette opp hvor ofte telefonen skal synkronisere via facebook. Dette gjør du på "mine kontoer" og velger innstillinger for sosiale nettverk. (vist med et tannhjul-ikon) Lykke til :)

 

 

STOR takk til deg for svar! Fikk sånn oppsett av One Call, men kanskje det ikke fungerte. Kan ta en telefon til de.

Endret av stranden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...