Gå til innhold

Super Bowl på NRK, hvorfor?


robertaas

Anbefalte innlegg

Ja, men Champions League trakk uansett langt flere seere, og er dermed også så mye som 1/4 større. Men som sagt, så føler jeg ikke at det har noe å si, da Super Bowl på mange måter ikke er langt unna, og det er utrolig imponerende med tanke på at det er en nasjonal finale.

 

Jeg skrev feil, mente selvsagt 252 :p Tallene er sprikende, men at det lå på rundt 210-220 er ihvertfall det som går igjen mest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at dette er et tema i det hele tatt jeg. Det må da være kjempepositivt at NRK sender Super Bowl. Det er natt til mandag, hvor ofte sitter du å ser på NRK da?

 

Når ble amerikansk fotball en mer sær sport enn mange andre sporter som NRK sender hundrevis av timer i året? Jeg kjenner knapt ingen her i USA som IKKE skal ser på Super Bowl i dag.

Og du sier at dette bare er en sport som spilles i USA... Det er direkte feil :)

Lenke til kommentar

Jøss! Hvordan er stemningen der nede nå?

 

Må si jeg får mer og mer interessen for denne sporten for hvert sekund som går omtrent. At NRK viser denne kampen bygger bare opp et bedre forhold for oss til 'Football', noe som er utelukkende positivt. Er det noe som virkelig kan forene mennesker på tvers av landegrenser, så det er sport og idrett! :)

Lenke til kommentar
Jøss! Hvordan er stemningen der nede nå?

 

Må si jeg får mer og mer interessen for denne sporten for hvert sekund som går omtrent. At NRK viser denne kampen bygger bare opp et bedre forhold for oss til 'Football', noe som er utelukkende positivt. Er det noe som virkelig kan forene mennesker på tvers av landegrenser, så det er sport og idrett! :)

 

Stemningen kunne vel ikke vært bedre, bortsett fra at det er feil lag som leder :p

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Bare som respons til emnetittelen; Hvorfor ikke?

Ikke at NRK har noe bedre å sende på denne tiden av døgnet likevel. Jeg sitter også og følger med denne sportsfenomenet og i likhet med mye annen sport, finner jeg den fengende å følge med på.

I motsetning til mange andre som klager over hva lisenspengene går til, så betaler jeg faktisk lisens og dette mener jeg gir litt valutta for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Morsomt å se på disse "atletene" ødelegge kroppene på hverandre. Møkkasport. :)
De er nå pysete med alt beskyttelsesutstyr som ikke brukes i vanlig rugby. Blir komiske å se på. Vatterte skuldre er jo sånn som damene brukte på 80-tallet. :p

 

I likhet med at stavsprang er en pysete idrett fordi de lander på en madrass?

Lenke til kommentar

dersom arrangementet hadde gått samtidig som CL finalen, som gjorde at ett av de måtte vike for det andre hadde jeg forstått at dere drar frem CL som sammenlikning. Men selv da ville vel kanskje NRK brukt to kanaler til det, slik at folk kunne få velge selv.

 

Og hvis du skal bruke de 525 millionene som så CL finalen så kan man også bruke den ene milliarden som NFL sier ser på superbowl. Altså den ene milliarden mennesker som har mulighet til å se det..

Lenke til kommentar
Det er 2 spørsmål som helt dukker opp når man ser at NRK pusher denne spesielle sporten som kun spilles i USA:

 

-Er dette et tegn for fullstendig journalistisk knefall for alt de ser i nyhetsmedia fra USA? Bruker de mange sendeminutter på det i USA så må de automatisk også sende det i Norge.

 

-Betaler vi lisens til NRK for at de skal spre kulturen fra USA? Skulle de vise sære sporter som ingen i nesten Norge skjønner hadde vel cricket eller pelote vært mere naturlige europeiske valg.

 

Kan noen forklare dette?

 

Pengene det koster å sende Tippeligakamper er da enda mer bortkastet?!? Synes det er flott at NRK tar initiativ til å sende viktige begivenheter i litt mindre kjente sporter. Synes nesten det er rart at de ikke sender et enda mer variert utvalg, det er for eksempel sjelden internasjonal motorsport på TV.

 

Om vi skal snakke lisenspenger så forsvant din rett til å uttale deg om du zappet deg gjennom NRK mens MGP gikk i går. Sendingene der koster ca. 10000kr/sek (tallet er tatt fra skattelistene til VG).

 

Om du ikke har noen bedre begrunnelse for å la vær å sende Superbowl enn at sporten kommer fra USA så får du bare sitte der å surmule som alle de andre radikale pøbelungene.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Det er 2 spørsmål som helt dukker opp når man ser at NRK pusher denne spesielle sporten som kun spilles i USA:

 

-Er dette et tegn for fullstendig journalistisk knefall for alt de ser i nyhetsmedia fra USA? Bruker de mange sendeminutter på det i USA så må de automatisk også sende det i Norge.

 

-Betaler vi lisens til NRK for at de skal spre kulturen fra USA? Skulle de vise sære sporter som ingen i nesten Norge skjønner hadde vel cricket eller pelote vært mere naturlige europeiske valg.

 

Kan noen forklare dette?

 

Det har underholdningsverdi, og det spilles ikke bare i USA. Norge har flere lag, f.eks Eidsvoll 1814s som har gjort det bra i Europa! Dessuten så er cricket ikke på lang nær så fengende.

 

Ved å bruke din logikk kunne man også si at vi ikke burde se på f.eks amerikanske filmer heller. Det finnes jo nok av Europeiske, liksom >_<

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...