Gå til innhold

Ingen iPad-planer hos Acer


Anbefalte innlegg

Sett på keynoten? apple sjefen selv sa denne IKKE skal erstatte pc, men komme inn mellom smarttelefon og pc.

 

Det er ikke meningen man skal gjøre alt på denne som på en pc. dette er en sak for de som vil ha noe lett å surfe på i sofakroken, på tur og lignende. altså en tillegsprodukt. ikek erstatningsprodukt.

Feil =D Den skal ikke mellom mobil og pc den skal komme inn i mellom analog veggklokke og mobil tlf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry, det her blir så dumt at jeg ikke engang gidder å svare på det.

Vel, du svarer nå likevel ;)

 

Som sagt så forstår jeg at iPad kanskje ikke er noe for deg. Kanskje har du behov for å til enhver tid kunne stappe inn minnekort og minnepenner og obskure usb-dingser. Det har ikke jeg. Jeg kan godt se for meg at jeg kjøper en iPad når Macbook-en min skal byttes ut. I de situasjonene jeg heller bruker laptop enn stasjonær så holder en iPad i lange baner.

Det morsomme med sammenligningene er at de tar ugangspunkt i gamle dingser som "intuitivt" burde vært slått ned i støvlene av denne nye eplefjøla. Likevel viser det seg at vesentlige deler av funksjonaliteten til fjøla kan erstattes og til dels utvides ved å anskaffe disse enkle dingsene for en slikk og ingenting. Dette er bare toppen av isberget som viser hvor dårlig padda egentlig er. Synd at så dårlige produkter er dømt til å bli en salgssuksess på grunn av utseende, merketilhørighet og eplelogoen. Hadde nøyaktig samme fjøl kommet fra en hvilken som helst annen produsent (uten eplelogo og de designmessige kjennetegnene til Apple, men likevel pen) så ville fjøla blitt slaktet og ledd ut av en hel IT-verden. Men på grunn at at Apple står bak den så skal vi likesom ta den seriøst?

 

1. Nettbrett er ikke et godt norsk ord for dette.
Har du et bedre norsk ord? Internettfjøl?
Hva med "nettfjøl"? Eller "nettavle"? (tavle er jo i slekt med tablet ...)

Gode forslag :thumbup: Jeg likte nettfjøl på grunn av at nettavle for kan misforstås som nett-avle og bare ber om skrivefeil med trippel t. Men jeg liker også ordklangen til nettbrett. Hmm.. nettbrett, nettfjøl, nettbrett .. Jeg må venne meg litt til ordene før jeg bestemmer meg hvilket jeg liker best.

Lenke til kommentar
Gode forslag :thumbup: Jeg likte nettfjøl på grunn av at nettavle for kan misforstås som nett-avle og bare ber om skrivefeil med trippel t. Men jeg liker også ordklangen til nettbrett. Hmm.. nettbrett, nettfjøl, nettbrett .. Jeg må venne meg litt til ordene før jeg bestemmer meg hvilket jeg liker best.

 

"Nettbrett" blir litt sånn som med "minnepinne". Snappy og fint, for all del, men "nettfjøl" høres mye... norskere ut. Det høres norsk og bra og HARDT ut. Type fjell-og-fisk-og-svartmetall-HARDT. Jeg stemmer på "nettfjøl".

Lenke til kommentar
jeg foreslår nettplate.

eller nettskjerm

Too late. Det ble "nettfjøl".

Og du kommer ikke til å få nettfjøl, nettfjøl, nettfjøl ut av hodet nå.

Det blir som en sang du ikke blir kvitt.

(Tenk på "grisen står og hyler", og bytt ut siste ord med "nettfjøl".)

(" hmm-hmm-hmm .... Steve Jobs' nye nettfjøl ... la-la-la-la-la-laaa ...)

Sorry ...

 

Skal vi ta "multi touch" når vi først er i gang?

Fler-røring?

Mang-røring?

Græbbing?

Skjermfomling?

Fomling?

Fikling?

Lenke til kommentar
jeg foreslår nettplate.

eller nettskjerm

Too late. Det ble "nettfjøl".

Og du kommer ikke til å få nettfjøl, nettfjøl, nettfjøl ut av hodet nå.

Det blir som en sang du ikke blir kvitt.

(Tenk på "grisen står og hyler", og bytt ut siste ord med "nettfjøl".)

(" hmm-hmm-hmm .... Steve Jobs' nye nettfjøl ... la-la-la-la-la-laaa ...)

Sorry ...

 

Skal vi ta "multi touch" når vi først er i gang?

Fler-røring?

Mang-røring?

Græbbing?

Skjermfomling?

Fomling?

Fikling?

 

...nå er det jo allerede de som kaller keyboards for "tafsatur", så da burde vel "massetafsing" eller "[nettfjøl med] massetafsbarhet" kunne funke. Ergo vil man ha "massetafseskjerm" eller kanskje "massegrafseskjerm", omså.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Apple liker å strippe første generasjon for funskjoner og tilganger for så å systematisk føre disse inn i 2nd, 3rd, 4th, 5th o.s.v generasjonene. Kanskje for å øke presset på de som allerede har kjøpt en tidligere generasjon til å kjøpe den nyeste. Samme med ipod og iphone. Det er kvalmende markedsføring etter min mening.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...