Gå til innhold

Ingen iPad-planer hos Acer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Nettbrett er ikke et godt norsk ord for dette.

 

2. Hw i ipad er så fantastisk dårlig at seff er det ingen andre som kommer til å lage makan. OS + platform + applikasjoner i en ipad er spesialtilpasset. Konkurrenter må enten mekke en egen spesiell linux distro eller kjøre windows. De må lage helt egne applikasjoner, mens ipad kan bruke iphone apps allerede.

Altså er det naturlig at det ikke kommer konkurranse.

Lenke til kommentar
1. Nettbrett er ikke et godt norsk ord for dette.

Har du et bedre norsk ord? Internettfjøl?

 

2. Hw i ipad er så fantastisk dårlig at seff er det ingen andre som kommer til å lage makan. OS + platform + applikasjoner i en ipad er spesialtilpasset. Konkurrenter må enten mekke en egen spesiell linux distro eller kjøre windows. De må lage helt egne applikasjoner, mens ipad kan bruke iphone apps allerede. Altså er det naturlig at det ikke kommer konkurranse.

Det både er konkurranse i massevis og kommer mer konkurranse. Men jeg tviler på at noen av konkurrentene vil ha så kjip maskinvare og programvare.

Lenke til kommentar
Ikke glem digitale bilderammer og mindre smarte telefoner.

 

Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor du later som om oppegående folk ikke ser på andre nettbrett som alternative investeringer?

Javisst, digitale bilderammer og Nokia 3210 er store konkurrenter til iPad ...

 

Andre nettbrett, med mulig unntak av enkelte med Android, er dessverre elendige produkter som ingen med vettet i behold vil ønske å ha i hus. De følger nøyaktig samme oppskrift som har floppet gang på gang hele tiåret.

Lenke til kommentar
Rettelse: Produktet blir av Apple Inc. kalt "iPad", og da skal det, ifølge Språkrådet, skrives "iPad", og ikke "Ipad". Dette er noe hw kan bli flinkere på.

Husker en artikkel fra tek for en stund siden der de sku slutte å skrive iPod og heller skrive Ipod for å ikke reklamere for produktene eller noe sånt. Husker ikke helt men du kan jo søke det frem

 

Ikke glem digitale bilderammer og mindre smarte telefoner.

 

Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor du later som om oppegående folk ikke ser på andre nettbrett som alternative investeringer?

Javisst, digitale bilderammer og Nokia 3210 er store konkurrenter til iPad ...

 

Andre nettbrett, med mulig unntak av enkelte med Android, er dessverre elendige produkter som ingen med vettet i behold vil ønske å ha i hus. De følger nøyaktig samme oppskrift som har floppet gang på gang hele tiåret.

Tja tviler litt på bilderammer da det kan være at de er noe bedre med tanke på multitasking, men en ting er sikkert 3210 er en verdig konkurent til ipad med sin utrolige evne til å ha 1 program åpent

Lenke til kommentar
iPad har det klart fineste designet på markedet, og det veit du.

Derav navnene "GucciPad", "ArmaniPad", osv.

 

Apple har alltid hatt et bedre grep om "Oooh! Pretty!"-segmentet enn sine konkurrenter, og når de kommer med et produkt som mange av "left hemisphere"-segmentet ikke skjønner hensikten med, så er det klart det blir mye ståk.

 

Jeg ser ikke hva jeg skulle bruke en slik 'iPod MaxiTouch' til - eller tilsvarende fra en annen produsent -, men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å kaste bort penger på den bare for å se. (Mer penger enn vett, sannsynligvis.)

 

Om ikke annet kan jeg ha den liggende på salongbordet slik at gjestene kan se den ...

Lenke til kommentar
Husker en artikkel fra tek for en stund siden der de sku slutte å skrive iPod og heller skrive Ipod for å ikke reklamere for produktene eller noe sånt. Husker ikke helt men du kan jo søke det frem

Det ironiske er jo at å bruke iPod, iPhone og iPad som produkter, ikkje produktnavn, er det akkurat det som skjer. Apple får gratisreklame i bøtter og spann fordi heile Tek-nettverket skriv Ipod, Iphone og Ipad i overskriftene heile forbanna tida for å få meir blest om artiklene og fleire lesarar. Typisk tabloidtaktikk ala VG og Nettavisen som gjev ein avsmak på heile greia.

Lenke til kommentar

Jeg mener Thlom peker på noe viktig i denne debatten. Det som er viktig med iPaden i forhold til andre tableter er at den fra bunnen av er konstruert for å benytte fingrene til navigasjon, i stedet for en halvslapp applikasjon oppå et vanlig OS. Et annet viktig punkt er økosystemet rundt iPaden.

 

Med det sagt, så kommer jeg likevel neppe til å kjøpe den.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

er man Apple-fan er man alltid Apple-fan uansett.

person så liker jeg ikke Apple noe særlig.

 

man kan jo f.eks sameligne det med politiske partier.

det finnes personer som stemmer AP ved valg

når så AP gjør noe dumt så blir de forbannet og skuffet

men like forbannet stemmer de AP når det er valg

 

det var jo slik at Apple var i en liten krangel på navnet da de lanserte IPhone og det samme med IPad.

navnene var jo brukt fra før.

 

jeg har ikke hørt om noen andre ( selv om det sikkert finnes) så bare kunne stjele et navn uten at noen bryr seg.

denne måten å gå frem på liker jeg ikke

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Ikke glem digitale bilderammer og mindre smarte telefoner.

Javisst, digitale bilderammer og Nokia 3210 er store konkurrenter til iPad ...

Jeg skjønner du mener det ironisk, men stikk fingeren i jorda og se litt på sammenligningene:

 

pAdda: Tidenes dyreste digitale bilderamme, kan selvsagt vise bilder, kan ikke lese minnekort uten unødvendig dyrt ekstrautstyr, kan ikke lese minnepinner uten unødvendig dyrt ekstrautstyr. Bøtter og spann av produktbindinger (strømadapter, batteri etc)

Bilderamme: Koster ~1/10 av padda, men inkluderer likevel både USB-port og minnekortleser for mange formater.

Konklusjon: Skal man vise bilder så får man gjort det mye mer brukervennlig til 1/10 av prisen. Det skulle ikke forundre meg om bare ekstrautstyret til padda koster mer enn hele bilderamma inkludert minnekortleser og USB.

 

pAdda: Kan surfe på nettet med halvparten av utgavene, stor fargeskjerm, koster ca 4-7 000 kr og thats it.

Nokia 3210: Kan riktignok ikke surfe på nettet og den har bare en liten monokrom skjerm, men den kan både ringe og melde. Skriving går antagelig raskere på grunn av T9. Mye lettere å ha med seg på farta. Koster omtrent null kroner på bruktmarkedet.

Konklusjon: Nokia har noen uunnværlige nyttefunksjoner som padda mangler. Det samme vice versa. Så langt uavgjort så jeg lar prisen peke ut en vinner. ;)

 

Morsomme sammenligninger forøvrig. :) Artig at så "dårlige" produkter viser seg å ha vesentlige styrker i forhold til padda. Hent gjerne frem ennå eldre sammenligninger. F.eks 20 år gamle HP 48 kalkulatorer. Kan f.eks Padda programmeres eller bruke programmer uten godkjenning fra Apple? Nei, men det kan HP 48. Kan padda utvide minnet med minnekort? Nei, men det kan HP 48. Ta det som en sportslig utfordring. Finner vi noe ennå eldre som kan slå padda på enkelte punkter? ::wee:

Lenke til kommentar

Sorry, det her blir så dumt at jeg ikke engang gidder å svare på det. Som sagt så forstår jeg at iPad kanskje ikke er noe for deg. Kanskje har du behov for å til enhver tid kunne stappe inn minnekort og minnepenner og obskure usb-dingser. Det har ikke jeg. Jeg kan godt se for meg at jeg kjøper en iPad når Macbook-en min skal byttes ut. I de situasjonene jeg heller bruker laptop enn stasjonær så holder en iPad i lange baner.

Lenke til kommentar

hvem er nå denne dingsen beregnet på ?

tilsynelatende virker den som den skal erstatte både pc ( inkludert mac) og telefon.

 

problemet er med alle begrensningen er det ikke mange igjen den passer til .

hva er da poenget med å lage den ?

 

det er nok mange som kunne tenke seg den men begrensningene er for mange til at det passer.

 

det virker ikke som om alle har fått de detaljene med seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...