Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare vil iPad feile, det at den feiler vil også hjelpe Windows 7.

I allefall i følge denne karen:

http://windows7news.com/2010/01/28/why-the-ipad-will-fail-and-help-windows-7-to-succeed/

 

Noe sier meg at han ikke er helt upartisk :)

Innlegget er skrevet 28. januar, lenge før releasen av iPad og på en nettside som heter windows7news.com. Hadde du forventet noe annet? Han hadde aldri i verden sagt det samme i dag, uansett hvor partisk han er... :p

Lenke til kommentar

Tester nå. (Har Sparebank1.)

 

EDIT: fungerte ikke.

 

Flere nettbanker har løsninger som virker på iPad, som omgår javaappleten fra BANKiD. Jeg bruker selv Skandiabanken med BANKiD på telefon. Jeg vet at f.eks. DNB Nor har en løsning for pålogging uten java. Sparebank1, derimot, har ikke det.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Det tok under halve tiden det tok å selge så mange iPhoner. 28 dager i forhold til 74 dager. Det er litt av en forskjell vil jeg si :)

 

Å sammenligne med iPhone launch blir ganske tullete med tanke på at iPhone kun fungerte på AT&T, du måtte binde deg i 24 måneder til et svært dyrt abonnement og den ble i svært liten grad eksportert (den var jo ubrukelig). Hadde iPhone vært solgt åpen, uten binding slik som iPad vil jeg tro iPhone hadde solgt det dobbelte første måneden.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Det tok under halve tiden det tok å selge så mange iPhoner. 28 dager i forhold til 74 dager. Det er litt av en forskjell vil jeg si :)

 

Å sammenligne med iPhone launch blir ganske tullete med tanke på at iPhone kun fungerte på AT&T, du måtte binde deg i 24 måneder til et svært dyrt abonnement og den ble i svært liten grad eksportert (den var jo ubrukelig). Hadde iPhone vært solgt åpen, uten binding slik som iPad vil jeg tro iPhone hadde solgt det dobbelte første måneden.

 

Jeg kjøpte iphone fra usa. hacket den og den var åpen. men droppet abbonemanget. resultatet var billig iphone:)

Lenke til kommentar

Flere nettbanker har løsninger som virker på iPad, som omgår javaappleten fra BANKiD. Jeg bruker selv Skandiabanken med BANKiD på telefon. Jeg vet at f.eks. DNB Nor har en løsning for pålogging uten java. Sparebank1, derimot, har ikke det.

 

-KJ

DnBNOR har en iPhone-løsning som nok dekker de fleste behov man kan finne på å ha på telefonen, men er kanskje ikke noe særlig om man f.eks. skal reise lenge og kun ha tilgang til denne versjonen på iPad.

 

Newton MessagePad solgte forresten ca. 200000 enheter i løpet av sine 5 år i produksjon. Jeg synes det relevante tallet ikke bare er antall solgte enheter, men like mye antallet som sitter på gjerdet og venter på at iPad skal bli tilgjengelig; ikke godt å si hvor store problemer Apple har med å få opp produksjonen. 1 million er uansett nok til å få et marked for Apps opp og gå, og da har de en selvforsterkende vekst på gang. Dette øker forspranget på konkurrentene langt mer enn salgstall i seg selv indikerer.

Lenke til kommentar

Tester nå. (Har Sparebank1.)

 

EDIT: fungerte ikke.

 

Flere nettbanker har løsninger som virker på iPad, som omgår javaappleten fra BANKiD. Jeg bruker selv Skandiabanken med BANKiD på telefon. Jeg vet at f.eks. DNB Nor har en løsning for pålogging uten java. Sparebank1, derimot, har ikke det.

 

-KJ

skandiabanken har da aldri brukt java applet for login, aldri de siste to-tre årene jeg har hat det ihvertfal.

Lenke til kommentar

Det tok under halve tiden det tok å selge så mange iPhoner. 28 dager i forhold til 74 dager. Det er litt av en forskjell vil jeg si :)

 

Å sammenligne med iPhone launch blir ganske tullete med tanke på at iPhone kun fungerte på AT&T, du måtte binde deg i 24 måneder til et svært dyrt abonnement og den ble i svært liten grad eksportert (den var jo ubrukelig). Hadde iPhone vært solgt åpen, uten binding slik som iPad vil jeg tro iPhone hadde solgt det dobbelte første måneden.

Mange sa at iPhone ville floppe grunnet den høye prisen og det at man måtte binde seg for to år.

Den solgte riktignok litt bedre etter at prisen ble redusert, men det er ved "launch" som er interessant.

Og med tanke på at iPad egentlig bare er et alternativ til netbooks, ser det veldig bra ut. Ikke rart netbook-salget sliter litt :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte iphone fra usa. hacket den og den var åpen. men droppet abbonemanget. resultatet var billig iphone:)

Jeg prøvde å understreke launch/den første måneden. Svært få eksporterte iPhone den første tiden, siden den var umulig å verken aktivere eller låse opp.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

skandiabanken har da aldri brukt java applet for login, aldri de siste to-tre årene jeg har hat det ihvertfal.

 

Og det har heller ingen påstått.

 

BANKiD har en javaapplet, men en del banker har løsninger som unngår å bruke den.

 

Skandiabanken er en av dem.

 

-KJ

Lenke til kommentar
DnBNOR har en iPhone-løsning som nok dekker de fleste behov man kan finne på å ha på telefonen, men er kanskje ikke noe særlig om man f.eks. skal reise lenge og kun ha tilgang til denne versjonen på iPad.

Du trenger ikke bruke mobilutgaven av DnBs nettbank selv om du bruker iPhone, det går fint å logge inn i den vanlige webutgaven også slik at man får tilgang til flere tjenester som f.eks. aksjehandel.

 

Har logget meg inn på webutgaven på min iPhone flere ganger. Men man må logge inn på en litt annen måte enn det man kanskje er vant til (det dukker opp et par valgalternativer der det står at man trenger java etc i forbindelse med den vanlige innloggingen), ved det alternativet jeg bruker trengs det kodebrikke + personlig kode for å komme inn.

Lenke til kommentar

Har brukt iPad nå i fire, fem dager og er strålende fornøyd. Den gjør alt det jeg ønsket at den skulle gjøre. Nå har den mer eller mindre erstattet min bærebare maskin som jeg (hjemme) bruker til internett, bilder ++.

 

Også på skolen under teoretiske forelesninger der jeg ikke trenger Adobe sin programvare bruker jeg, og kommer til å fortsette å bruke iPad som noteringsverktøy. Pages funker veldig bra, og tastaturet er helt naturlig for meg å bruke. Keynote vil også funke helt sjef under presentasjoner og fremvisninger i jobb - og studiesammenheng.

 

Har lastet ned et par bøker gjennom iBooks, og det virker ikke så gæli, men tar nok litt tid å bli vant til. Spilling på dingsen er også veldig morsomt, men det er ikke det jeg bruker den mest til.

 

Musikkfunksjonaliteten på den er jo litt bakvendt, det er som en gigantisk mp3-spiller. Har noen album som jeg hører på her og der mens jeg leser nettaviser, surfer etc. Kjenner jeg gleder meg til Spotify App og multitasking til høsten. Til video er den helt sjef! Har slengt inn noen HD filmer og episoder fra noen serier, og det er sweet!

 

Dette er definitivt en kul dings, leketøy, verktøy og en erstatter til laptop. Ihvertfall for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...