Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Håper kvaliteten er god nok til at det syns. Har sammenlignet med samboeren sin iPad Air og da blir det veldig tydelig, tok også bilde med disse ved siden av hverandre.

Bildene er riktignok tatt med mobilen, men jeg ser fint forskjellen på de to på pc`n.

 

post-210727-0-36976900-1388430365_thumb.jpg

 

post-210727-0-15987400-1388429131_thumb.jpg

 

Edit: Legger ved en link til en tråd hvor han ene er på sin niende pad, han har også lagt ut ett bilde av tastaturet (siste posten).

Endret av Imp03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper kvaliteten er god nok til at det syns. Har sammenlignet med samboeren sin iPad Air og da blir det veldig tydelig, tok også bilde med disse ved siden av hverandre.

Bildene er riktignok tatt med mobilen, men jeg ser fint forskjellen på de to på pc`n.

 

attachicon.gif20131230_200353.jpg

 

attachicon.gif20131230_184800.jpg

Edit: Legger ved en link til en tråd hvor han ene er på sin niende pad, han har også lagt ut ett bilde av tastaturet (siste posten).

Fordel å få med linken!

 

https://discussions.apple.com/thread/5559562?start=15&tstart=0

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et nettbrett før nyttår og har hatt det i fire dager nå. Fra før har jeg en smarttelefon og nok av pcer til det meste. Der jeg studerer er det også god tilgang på pcer. Nettbrettet jeg kjøpte er et Ipad mini m/retinaskjerm. Nå lurer jeg på om jeg egentlig bare skal benytte meg av angreretten og få tilbake pengene, for jeg ser ikke helt behovet for Ipaden. Det er en kul greie...men? Er det noen som kan gi meg noen gode argumenter for at jeg skal beholde det? Skjermen er fantastisk bra, noen kule apper er det, som sagt en kul greie og det er morsomt å ha fått prøvd det, men er veldig usikker på om det er verdt pengene.....Det er som et dyrt plagg som man egentlig ikke trenger og som antakelig bare blir hengende i skapet.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Jeg ville snudd spørsmålet litt, trenger du egentlig bærbar PC?

 

Jeg har hatt nettbrett i flere år nå, sammen med både stasjonære PC-er og bærbare. For er halvt år siden kvittet jeg meg med alle bærbare, og nå bruker jeg ipad til alt unntatt gaming. Det er ikke noe spesielt iPad gjør som ikke PC kan, men den er etter min mening langt bedre egnet til de tingene mange typiske bruker bærbare til, som ofte er surfing og mediakonsumsjon. Et nettbrett er mer sofavennlig, er raskere klar til bruk, har oftest bedre batteribruk og er langt mer portabel.

 

Miniens skjerm blir for noen litt liten til skolearbeid og andre oppgaver, for meg er sweet spot'en rundt 10 tommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville snudd spørsmålet litt, trenger du egentlig bærbar PC?

 

Jeg har hatt nettbrett i flere år nå, sammen med både stasjonære PC-er og bærbare. For er halvt år siden kvittet jeg meg med alle bærbare, og nå bruker jeg ipad til alt unntatt gaming. Det er ikke noe spesielt iPad gjør som ikke PC kan, men den er etter min mening langt bedre egnet til de tingene mange typiske bruker bærbare til, som ofte er surfing og mediakonsumsjon. Et nettbrett er mer sofavennlig, er raskere klar til bruk, har oftest bedre batteribruk og er langt mer portabel.

 

Miniens skjerm blir for noen litt liten til skolearbeid og andre oppgaver, for meg er sweet spot'en rundt 10 tommer.

Jeg er nettopp ute etter argumenter for og imot og takker derfor for dine synspunkter. Det gjør beslutningen min lettere og får meg til å tenke på ting jeg ikke har vurdert.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et nettbrett før nyttår og har hatt det i fire dager nå. Fra før har jeg en smarttelefon og nok av pcer til det meste. Der jeg studerer er det også god tilgang på pcer. Nettbrettet jeg kjøpte er et Ipad mini m/retinaskjerm. Nå lurer jeg på om jeg egentlig bare skal benytte meg av angreretten og få tilbake pengene, for jeg ser ikke helt behovet for Ipaden. Det er en kul greie...men? Er det noen som kan gi meg noen gode argumenter for at jeg skal beholde det? Skjermen er fantastisk bra, noen kule apper er det, som sagt en kul greie og det er morsomt å ha fått prøvd det, men er veldig usikker på om det er verdt pengene.....Det er som et dyrt plagg som man egentlig ikke trenger og som antakelig bare blir hengende i skapet.

Kjøpte meg iPad 3 for snart 2 år siden og fant ut at jeg bare brukte den på farta. Surfe på nettet, delta på div fora osv går for min del mye raskere, enklere og bedre på en laptop. Har en laptop på 15.6" men når jeg bytter ut den til våren til en ny laptop på rundt 13" kommer nok iPaden til å omtrent pensjoneres for min del. Så JEG personlig har ikke så mye bruk og nytte av en iPad og vil ha bedre nytte av en mindre laptop istedenfor.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et nettbrett før nyttår og har hatt det i fire dager nå. Fra før har jeg en smarttelefon og nok av pcer til det meste. Der jeg studerer er det også god tilgang på pcer. Nettbrettet jeg kjøpte er et Ipad mini m/retinaskjerm. Nå lurer jeg på om jeg egentlig bare skal benytte meg av angreretten og få tilbake pengene, for jeg ser ikke helt behovet for Ipaden. Det er en kul greie...men? Er det noen som kan gi meg noen gode argumenter for at jeg skal beholde det? Skjermen er fantastisk bra, noen kule apper er det, som sagt en kul greie og det er morsomt å ha fått prøvd det, men er veldig usikker på om det er verdt pengene.....Det er som et dyrt plagg som man egentlig ikke trenger og som antakelig bare blir hengende i skapet.

Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon som deg, eller var. Har på lik linje med deg tilgang på PC de fleste steder jeg ferdes i hverdagen, men har nå hatt forskjellige nettbrett i 3 år og det brukes aktivt nesten hver dag til tross for at PCen er tilgjengelig.

 

Synes det er veldig kjekt å ha den i sofaen når jeg ser på tv ellers så er den alltid en sikker vinner på de litt lengre do besøkene ;) Nå er jeg en del på hytta og da blir den brukt aktivt hele tiden da det er mye mer behagelig å ta med nettbrettet kontra å drasse med en laptop, men til produsering av tekst og lignende er ikke nettbrett ikke noe særlig som du sier. Med andre ord tror jeg du vil få god nytte av din iPad når du er ute å reiser og når du ønsker å koble av litt med enkel nettsurfing.

Lenke til kommentar

Jeg ville snudd spørsmålet litt, trenger du egentlig bærbar PC?

 

Jeg har hatt nettbrett i flere år nå, sammen med både stasjonære PC-er og bærbare. For er halvt år siden kvittet jeg meg med alle bærbare, og nå bruker jeg ipad til alt unntatt gaming. Det er ikke noe spesielt iPad gjør som ikke PC kan, men den er etter min mening langt bedre egnet til de tingene mange typiske bruker bærbare til, som ofte er surfing og mediakonsumsjon. Et nettbrett er mer sofavennlig, er raskere klar til bruk, har oftest bedre batteribruk og er langt mer portabel.

 

Miniens skjerm blir for noen litt liten til skolearbeid og andre oppgaver, for meg er sweet spot'en rundt 10 tommer.

hva hvis du skal skrive en rapport, det er bedre på pc.

hva hvis du skal laste ned filmer?

Lenke til kommentar

Det jeg skrev gjaldt bærbar PC, med trykk på bærbar. I visse ( færre og færre) sammenhenger må man ha en PC, og da er en stasjonær veldig fornuftig med tanke på pris vs ytelse.

 

Med andre ord sier jeg ikke at en ipad kan fullt ut erstatte PC-en, ikke enda i hvertfall. Men jeg synes stasjonær/ipad er en bedre kombo til mitt bruk enn bærbar/stasjonær, av grunner nevnt over.

 

EDIT: Ser nå at jeg uttrykke meg uklart over. Jeg bruker stasjonær til spill, og alt som ipaden min ikke klarer å gjøre. Det inkluderer noe nedlasting og masse spilling. Jeg skriver flesteparten av mine jussinnleveringer på min iPad med bluetooth-tastatur.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

De innleveringene du skriver Jakoozie; bruker du da Pages for å skrive de på iPaden eller? :)

Vurderer sterkt selv å kjøpe meg bluetooth-tastatur selv også bruke iPaden for å skrive innleveringene mine på medisinstudie. Kunne du fortalt meg hvilket tastatur du bruker? :)

Lenke til kommentar

De innleveringene du skriver Jakoozie; bruker du da Pages for å skrive de på iPaden eller? :)

Vurderer sterkt selv å kjøpe meg bluetooth-tastatur selv også bruke iPaden for å skrive innleveringene mine på medisinstudie. Kunne du fortalt meg hvilket tastatur du bruker? :)

Jeg bruker logitech k810. Beste tastaturet jeg har brukt, og det gir mulighet for å sømløst bytte mellom 3 forskjellige bluetooth-enheter. Bruker det både som skoletastatur til ipaden og stuetastatur til PC-en. Liker bedre slike tastatur enn f.eks det som Rudi linker til, fordi det kan brukes på alle mine enheter nå og i fremtiden, samt at det er litt romsligere.

 

Appen jeg bruker er Quick office hd, som har blitt kjøpt opp av Google. Gratis nå. Bruker det sammen med Google drive, og google docs på min stasjonære hvis jeg har lyst på større skjerm. Pages er også OK, men kronglete mes tanke på innleveringer og formatstøtte.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...