Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål til folket her; går det an å overføre savegames fra en ipad 2 til min nye ipad air(som snart kommer i hus her) ?? Eller må man bare installere appen(spillet) og begynne helt på nytt igjen?

 

Du tar en fullstendig iCloud Backup først, også setter du opp den nye via iCloud og vips så legger den inn alle applikasjoner og alt nøyaktig slik som du hadde på din forrige, alt er nøyaktig likt sortert osv.. Hva som skjer med saved-games osv kommer helt an på spillet, hvorvidt utvikler har inkludert iCloud API eller ikke.

 

De fleste spill har jo iCloud for saved-games, men jeg blir stadig overrasket over hvilket spill som har og ikke har. Kjæresten spiller mange diverse (forferdelige..) spill på sin iPad og det er nesten alltid sånn at de mest "omfattende" som gjerne kobler seg til Facebook og det hele har en løsning som er helt på trynet hvor du må kontakte utvikler / utgiver osv for å få overført data, mens helt meningsløse spill som "Coockie Clickers" eller hva det nå enn heter har klart å få på plass full iCloud støtte så alt går sømløst og automatisk.

Lenke til kommentar

Blir nokk kjøp i butikk neste apple produkt ja. Ikke mange fordeler ved å kjøpe på nett i denne sammenhengen nei.

 

Kommer helt an på produktet, iPad mini med retina for eksempel som visstnok skal være i veldig begrenset opplag i starten er stortsett tryggere å bestille rett fra Apple i det den blir lagt ut for du har null garanti for hvor mange som havner i butikk og du må gjerne ha vært på forehåndsliste i en god, god stund, eventuelt overnatte utenfor butikken for å sikre deg en.

 

Samme gjaldt jo de nye MacBook Pro med retina modellene, de som bestilte rett fra Apple hadde de gjerne etter 2-4 dager, mens de dukket vell ikke opp hos Humac eller Eplehuset før etter 5-7 dager.

Lenke til kommentar

Jeg har for mye data på enhetene til å bruke iCloud men har alltid fungert med lokal itunes. Dog syncer jeg en del apper mot iCloud i tillegg men aldri full backup dit.

 

Ellers synes jeg hverken iCloud eller iTunes er noen fullgod løsning. Jeg ønsker å kunne spille av mitt mediainnhold uansett hvilken enhet jeg er på så lenge jeg logger inn med min Apple-id. Noe som ikke fungerer selv med "home-sharing" om man er utenfor sitt hjemmenettverk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Min Ipad air som eg bestillte på fredag står nå som "Delay-non Tnt Industrial Action. Recovery Actions Underway" på TNT sine nettsider.

 

Og på apple.no står det "In Transit to Customer - Shipment Delayed HVIDOVRE, CO DK"

 

Skulle leveres i dag den 6.nov :(

 

Vurderer sterkt å kjøpe på den lokle ekjøp butikken og så sende tilbake den eg får fra apple.no, evt bruke angrefristen fra elkjøp. Hater å vente... :p

Endret av teitstol
Lenke til kommentar

 

Kommer helt an på produktet, iPad mini med retina for eksempel som visstnok skal være i veldig begrenset opplag i starten er stortsett tryggere å bestille rett fra Apple i det den blir lagt ut for du har null garanti for hvor mange som havner i butikk og du må gjerne ha vært på forehåndsliste i en god, god stund, eventuelt overnatte utenfor butikken for å sikre deg en.

 

Samme gjaldt jo de nye MacBook Pro med retina modellene, de som bestilte rett fra Apple hadde de gjerne etter 2-4 dager, mens de dukket vell ikke opp hos Humac eller Eplehuset før etter 5-7 dager.

 

Men i dette tilfelle så får vi produktet en uke seinere, ingen sporing og ingen forskjell i pris.

 

teitstol:

Samme står her, faktisk litt forvirrende for hos meg står det:

Levering 8. nov

Beregnet leveringsdato levering: 6. nov - På vei til kunden - utsendelsen følger tidsplanen.

Hater selv å vente, men her i byen er ipad utsolgt fra Lefdal og Elkjøp og det er kun de som selger den:(

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

iCloud-sync har fortsatt mye å gå på ja. Hjelper lite at Apple legger opp til et fantastisk økosystem, hvis ikke ALT kan synces mellom enhetene dine. Alle universale spill burde ha icloud-saving som et minstekrav. Og det burde gjelde alle mediaprogrammer også, som blant annet videoprogrammer, musikk- og podcastprogrammer.

 

Dette er noe Apple lett kunne lagt inn som et obligatorisk krav. Litt brutalt for noen kanskje men Apple er ikke fremmed for å stille strenge krav.

 

Jeg sier ikke at slik synkronisering bør være obligatorisk, eller nødvendigvis være skrudd på for alt automatisk. Men de av oss som ønsker fullstendig sømløs interaksjon mellom enhetene burde ha muligheten til dette i 2013.

 

Slik synkronisering skal fungere sømløst, og hvis det er noen ting som ikke synces mellom plattformer, så blir hele funksjonen ubrukelig fordi man ikke kan stole på den. Å eie mac, ipad og iphone er ikke så fantastisk som det kunne vært. (Selv om konkurrentene ikke nødvendigvis er noe bedre)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...