Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, kanskje det har blitt det? Har sett det i enkelte modeller, men det er da langt fra noen standard?

 

Det er sammensettingen av funksjonalitet og design som gjør iPad overlegen.

 

Selvsagt bare en personlig mening.

 

Dere som tror du kan bruke vanlig simkort i ipad tar grundig feil. ingen norske simkort fungerer i ipad da ipad bruker micro sim som enda ikke er i bruk i norge

Telenor har kommentert dette @Twitter

 

"Om MicroSIM til iPad: Det er samme type leveringstid som vanlig SIM - altså ikke noe hokus pokus å skaffe slike kort. ;-) Anders K"

 

Klikk.

 

Det er altså intet problem å skaffe slike SIM-kort.

 

Hva så? At 3G ikke finnes i alle netbooks gjør det jo ikke akkurat så revolusjonerende at den finnes i iPad? Hovedproblemet til iPaden er funksjonaliteten, funskjonaliteten er alt for dårlig, det "revolusjonerende" er at den er mye mer begrenset enn andre enheter.

 

AtW

Lenke til kommentar
For meg kan dette bli en interessant fjernkontroll til musikkstyringssystemet mitt. Håper det kommer en fin "dock" den kan settes i på stuebordet, og som ser bra ut. Batterilevetiden gjør at den frister for min del, samt et rent utseende.

 

Ja, det er et interessant bruksområde, men det blir sterkt begrenset når den ikke har et skikkelig OS, i tilegg er den litt i overkant stor og tjukk for fjernkontrollbruk i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
For meg kan dette bli en interessant fjernkontroll til musikkstyringssystemet mitt. Håper det kommer en fin "dock" den kan settes i på stuebordet, og som ser bra ut. Batterilevetiden gjør at den frister for min del, samt et rent utseende.

 

Ja, det er et interessant bruksområde, men det blir sterkt begrenset når den ikke har et skikkelig OS, i tilegg er den litt i overkant stor og tjukk for fjernkontrollbruk i mine øyne.

 

AtW

Fjernkontroll blir kanskje et litt feil begrep å bruke. Men som "styreplate" til en musikkserver (MPD) med spillelister, plateomslag, tekster på sangene etc. vil den gjøre seg bra som. Annet en det har den lite nytte for min del.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle sammenligne IPad med en bærbar pc? Det er ikke en bærbar pc, og det er heller ikke en smartphone, så alle argumenter med at "en bærbar pc er bedre" er jo helt på jordet.

 

Dette er et eget marked. Den skal ikke inn å konkurrere med pcer og mobiltelefoner.

 

Jeg synes den ser perfekt ut til å f.eks se film på i senga, i bilen, på hytta, overalt.

Lenke til kommentar
For meg kan dette bli en interessant fjernkontroll til musikkstyringssystemet mitt. Håper det kommer en fin "dock" den kan settes i på stuebordet, og som ser bra ut. Batterilevetiden gjør at den frister for min del, samt et rent utseende.

 

Ja, det er et interessant bruksområde, men det blir sterkt begrenset når den ikke har et skikkelig OS, i tilegg er den litt i overkant stor og tjukk for fjernkontrollbruk i mine øyne.

 

AtW

Fjernkontroll blir kanskje et litt feil begrep å bruke. Men som "styreplate" til en musikkserver (MPD) med spillelister, plateomslag, tekster på sangene etc. vil den gjøre seg bra som. Annet en det har den lite nytte for min del.

 

ja, jeg skjønner hva du mener, og det er for dette bruket jeg sikter inn kommentarene mine, det er flere gode programmer som lar det interface mot spillelister og annen informasjon i media-avspilleren din, utvalget til Iphone (og dvs Ipad) som gjør det er ganske begrenset

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor ha en slik en når man heller kan ha en bærbar datamaskin?

Hvorfor skal vi ha "x" når vi like gjerne kan ha "y"? Det er pessimistisk tenking. Utviklingen ville stått stille om alle skulle tenkt slik. Denne bransjen fungerer slik at ett produkt fører til et annet og dermed perfekterer seg etter kundens behov. Når det er sagt så fungerer det omvendt også. Nye produkt skaper behov som vi ikke har hatt før og dermed tjener mer penger samtidig som det gjør livene våre enklere.

 

Om ikke annet så har i hvert fall iPad satt i gang en ny trend og den vil garantert føre til at vi får bedre produkter i fremtiden. Kritiser gjerne produktet, men ikke avvis idéen.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal alle sammenligne IPad med en bærbar pc? Det er ikke en bærbar pc, og det er heller ikke en smartphone, så alle argumenter med at "en bærbar pc er bedre" er jo helt på jordet.

 

Dette er et eget marked. Den skal ikke inn å konkurrere med pcer og mobiltelefoner.

 

Jeg synes den ser perfekt ut til å f.eks se film på i senga, i bilen, på hytta, overalt.

 

Om jeg lager en bærbar PC ut tar vekk skjermen, så er argumentet "hvorfor skal jeg kjøpe denne, når jeg kan kjøpe en bærbar PC" helt legitimt, uansett hvor mye jeg insisterer på at det er et helt annet produkt, og ikke konkurrerer med bærbare PCer. Hva kan man gjøre med denne, som man ikke kan med en bærbar PC (eller en iphone for den saks skyld)? Antakelig ingenting, da må den finne seg i å konkurrere mot og ble sammenliknet med bærbare PCer, folk har ikke et eget iPad-budsjett, denne må konkurrere mot andre aktuelle artikler folk kan kjøpe.

 

AtW

 

Hvorfor ha en slik en når man heller kan ha en bærbar datamaskin?

Hvorfor skal vi ha "x" når vi like gjerne kan ha "y"? Det er pessimistisk tenking. Utviklingen ville stått stille om alle skulle tenkt slik.

 

Det er ikke bra for utviklingen om folk ukritisk omfavner dårlige ideer heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

VENT MED Å KJØPE iPad!!! Jeg leste akkurat et utrolig kult rykte!

 

Hørte med en kompis som jobber hos Apple i USA. Han hadde fått hendene på en iPad nano, den har alle de samme funksjonene som iPad, men er jo da ganske mye mindre. Jeg skal ta et bilde og legge ut straks. Jeg liker at de har klart å krympe den ned enda mer. Det er jo helt utrolig gjort egentlig. Først har du en bare en liten skjerm som iPad, så får du krympet den ENDA lengre ned. Apple er helt klart helt på frontlinjene i innovasjon.

 

iPad nano kan spille musikk, surfe på nett og med den nye feature'n som kommer med iPad nano kommer sikkert de fleste fans til å pisse i buksa. Den har nemlig telefonfunksjon også. OG man kan sende meldinger! Dette gjør at man faktisk kan bruke iPad nano hvor som helst!

 

Prisen blir omtrent det samme, kanskje litt lavere. Men mobilfunksjonen på iPad nano gjør det jo absolutt verdt å vente på. Jeg tror jeg skal hoppe over iPad og bare vente på iPad nano. Den har ikke fått noe release dato ennå, men det ser utrolig lovende ut!

 

Her er bildet jeg lovte:

 

iphone.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Har ikke lest gjennom hele denne tråden - lurer på hva dette med manglende multitasking betyr. Kan jeg f.eks høre på musikk fra iTunes samtidig som jeg surfer på nettet? Og med en torrent-klient i bakgrunnen?

Itunes har man alltid kunne brukt mens man gjør noe annet, på alle Mac og iPod modeller, er nok heller å ha et spill liggende i bakgrunnen som ikke går.

 

Edit: Tror jeg skal kjøpe en, stefar skal ha den med en gang, så jeg får testet den og se om jeg skal bruke stipendpengene mine på den.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...