Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det var det første som falt meg inn når jeg tenkte på en skikkelig Applefanboy-stereotyp.

 

Nei, dette brettet har null bruksområde, og er som sagt kun populært fordi det kommer fra Apple. Artiklen som ble linket til tidligere i tråden var så lite objektiv som det går ann. Nesten som om journalisten var kjøpt og betalt. Selvfølgelig klarte de å legge inn at Microsoft Office var dyrt, helt ute av kontekst.

 

Videoen var også helt grusom. Fyren snakket jo som om dette brettet var den nye kona hans. Herre.

Lenke til kommentar

Bruksområdene er uttalelige. De har både Apple og brukere redegjort for. Man kan gjerne si at man ikke har noe personlig nytte av iPad, men det betyr ikke at den ikke har noen nytte for naboen. Undertegnede ser en rekke bruksområder. Steve Jobs er således engasjert når han omtaler sine produkt, ingenting galt med det. Det finnes ikke noe kjedeligere en gubber i dress som skal forklare ny teknologi. Jobs er et geni. Bare se integrasjonen med iWorks. Fantastisk. Det er en bragd i seg selv. Har redegjort for flere bruksområder her.

 

e: kode

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Thlom: Jau.

Robert: Gadd ikke lese gjennom hele tråden, men tror jeg gjør det nå.

edit: I innlegget du linker til forteller du hvorfor man skal bruke en sånn her istedet for en netbook, men hva med en helt vanlig bærbar PC (tar ikke hensyn til de som mener at Mac ikke er en PC)?

 

Den ene har kun wifi mens den andre har 3g og gps:)

 

Den har ..tredjegenerasjon?

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Mitt kanskje største problem med den er faktisk hvordan det er å holde den og bruke den. Sier ikke at det er noe problem, og skal ikke påstå noe, siden jeg ikke har prøvd den, men det bekymrer meg litt.

 

Dessuten vil iPhone OS gi mange begrensninger. Den virket også litt småtreg eller "laggy" i menyene, mer enn 3GS (ikke se Jobs sin presentasjon når dere skal dømme dette, men "hands on" av Engadget eller lignende. Det er jo ikke et millisekund med ventetid når Jobs leker med den på scenen).

 

Men kul er den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Robert: Gadd ikke lese gjennom hele tråden, men tror jeg gjør det nå.

edit: I innlegget du linker til forteller du hvorfor man skal bruke en sånn her istedet for en netbook, men hva med en helt vanlig bærbar PC (tar ikke hensyn til de som mener at Mac ikke er en PC)?

Det er vel strengt tatt Jobs som redegjør for dette, men poenget er at en iPad verken skal erstatte din smarte mobiltelefon eller din bærbare maskin, men fungere som et mellomledd mellom nettopp din bærebare og din mobiltelefon. Altså et mellomledd. Det er intensjonen med iPad. Altså ingen erstatter, men et supplement.

 

Se hvordan Jobs forklarer det hele;

 

Lenke til kommentar
Thlom: Jau.

Robert: Gadd ikke lese gjennom hele tråden, men tror jeg gjør det nå.

edit: I innlegget du linker til forteller du hvorfor man skal bruke en sånn her istedet for en netbook, men hva med en helt vanlig bærbar PC (tar ikke hensyn til de som mener at Mac ikke er en PC)?

 

Den ene har kun wifi mens den andre har 3g og gps:)

 

Den har ..tredjegenerasjon?

 

 

dum? 3g er mobilnett. hørt om iphone 3g? iphone 3gs?

 

denne skal ikke erstatte pc, er et tillegsprodukt for surfing og slikt:) passer perfekt for meg som ermye på farten

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en lett, tynn, ultraportabel surfemaskin. Det er ikke en laptop:).

En lett og tynn 11,6" med LEDLCD-skjerm er da å anbefale. Det er hvis du har planer om å skrive noe særlig på den da (jeg tror ikke docken er noe særlig å ha med seg på tur). Skal du i hovedsak lese, så er nok iPad mer enn godt nok. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

En annen ting jeg reagerer på

 

Her er Apple fast bestemt på å kjøre et løp med display port, dog velger Apple å ikke inkludere miniversjonen på padda

 

"Support for 1024 x 768 with Dock Connector to VGA adapter; 576p and 480p with Apple Component A/V Cable, 576i and 480i with Apple Composite Cable"

 

Hvor mange forskjellige overganger skal apple eiere egentlig forholde seg til ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...