Gå til innhold

Hvorfor sagger (ikke) du?


Anbefalte innlegg

Definisjon fra wiki: "Sagging er en form for moderne mote hos ungdom. Verbet å sagge vil si at buksen er plassert ca 5 cm, eller mer lenger nede enn normalt."

 

Hva synes du om sagging, hvor langt er det greit at buksa henger, hva er grunnen til at så mange sagger og hvorfor gjør du (ikke) det?

 

sagging.jpg

 

Personlig sagger jeg ca. 5 cm med buksa, men bruker ellers en preppy stil uten noen skateklær/logoflash etc.

Jeg mener at når det ser ut som du har driti i buksa så begynner det å bli litt voldsomt.

Grunnen til at så mange ungdommer sagger, tror jeg er fordi at det symboliseres med noe 'laid-back' aktig. Grunnen til dette er at det er normalt å tro at sagging kommer fra de kriminelle som sagget i fengselene fordi de ikke fikk lov å bruke belte. Noe som ikke stemmer.

Endret av Bappi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at så mange ungdommer sagger, tror jeg er fordi at det symboliseres med noe 'laid-back' aktig. Grunnen til dette er at det er normalt å tro at sagging kommer fra de kriminelle som sagget i fengselene fordi de ikke fikk lov å bruke belte. Noe som ikke stemmer.

Jo, det stemmer.

snopes.com-kilde

 

OT: Litt sagg er kult, for mye sagg er teit, ikkeno sagg er tvilsomt.

Endret av Thend
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg sagger, beltet dekker akkurat ræv-sprekken / buksa er på hoftene og ikke magen.

Da vil liv-størrelsen bli litt videre enn normalt.

Stikker jeg til en dressbutikk så trekker fyren buksa 40cm lenger opp og da bruker jeg plutselig 10 størrelser mindre i bredde.

Lenke til kommentar

Sagging, og slike baggy bukser generelt, som vist på bildet over blir litt vel i overkant for min del. Om noen sagger bittelitt synes jeg det ser helt greit ut, så lenge man ikke ser bokseren langt oppi ræva. Personlig har jeg buksa litt under kanten av bokseren, men sørger alltid for å ha genser/t-skjorte over buksa igjen, så jeg er nok ingen sagger. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes sagging er kjempestygt.

Desverre blir jeg tvunget til sagging av en rekke moderne bukser, som er sydd med så korte hofter at de ikke klarer å holde seg oppe. De er laget for å sitte tvers over rompesprekken. Dette klandrer jeg motebransjen for.

 

Faktisk sliter jeg med å finne bukser som er høye i livet. Noe som er MYE mer praktisk, behaglig, og etter min mening mer elegant. Men dette ble "ut" og kalt "gæssing", da sagge-moten ble inn.

 

Jeg savner og ønsker meg tilbake bukser med høyt liv.

Lenke til kommentar
Jeg synes sagging er kjempestygt.

Desverre blir jeg tvunget til sagging av en rekke moderne bukser, som er sydd med så korte hofter at de ikke klarer å holde seg oppe. De er laget for å sitte tvers over rompesprekken. Dette klandrer jeg motebransjen for.

 

Faktisk sliter jeg med å finne bukser som er høye i livet. Noe som er MYE mer praktisk, behaglig, og etter min mening mer elegant. Men dette ble "ut" og kalt "gæssing", da sagge-moten ble inn.

 

Jeg savner og ønsker meg tilbake bukser med høyt liv.

Armani er flinke med bukser med høyt liv. Armani Jeans er ekstremt høye, mens de andre linjene følger tett etter.

Lenke til kommentar

Jeg sluttet å sagge da jeg var 16-17år. Følte at jeg hadde vokst fra det på et vis, så fra da av skulle jeg bli litt mer voksen i klesveien.

 

Hvorfor jeg startet å sagge; Vel de andre gutta i klassen drev med det, så jeg derfor følte jeg at denne trenden måtte følges for å bli mer akseptert. Patetisk, men sant. Nå har jeg heldigvis fått jekket opp mitt selvbilde noen hakk siden den gang, så nå kler jeg meg slik jeg selv lyster. Det innebærer ikke sagging for å si det slik.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Jeg synes sagging er kjempestygt.

Desverre blir jeg tvunget til sagging av en rekke moderne bukser, som er sydd med så korte hofter at de ikke klarer å holde seg oppe. De er laget for å sitte tvers over rompesprekken. Dette klandrer jeg motebransjen for.

 

Faktisk sliter jeg med å finne bukser som er høye i livet. Noe som er MYE mer praktisk, behaglig, og etter min mening mer elegant. Men dette ble "ut" og kalt "gæssing", da sagge-moten ble inn.

 

Jeg savner og ønsker meg tilbake bukser med høyt liv.

 

Da klarer du rett og slett ikke finne bukser som passer. De aller fleste bukser sitter ordentlig hvis du kjøper riktig str, så lenge du ikke kjøper noe streetwear-dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...