Gå til innhold

Husker du Windows 3.1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1992 er da ikke så veldig lenge siden..

 

Nei om man tenker på alle '92 modell bilene som ruller på veien enda og mange av de er fremdeles fullt brukbare så er det litt sprøtt å tenke på.

 

Når jeg tenker på win 3.1 får jeg følelse av den spede barndom men når man ser en BMW 325 fise forbi blir det ikke helt det samme..

Lenke til kommentar

Når jeg tenker etter så sliter jeg med å huske hva vi brukte win3.11 til...

MS Office fantes i en versjon og den var superkonge over alternativet som dengang var word perfect(forbanna ræl). Vi hadde seff piratkopi av mye rart men som vi ikke brukte, deriblandt Photoshop og Corel Draw. Var ikke en kjeft som brukte det, men alle skulle ha.

 

Det meste skjedde i Dos. Man måtte mekke egne autoexe.bat og config.sys for å flytte ting fra den berømte 640k blokka og over til blokka etter med highmem. Så måtte man laste enten den ene eller den andre memorydriveren, og sette hvilke irq og dma soundblasteren skulle ha

..herregud...

 

pkzip og arj. Husker vi kjøpte DD disketter som var 750k store. Så drilla vi et hull i hjørnet og vips var dem 1,44k. Så formaterte vi dem med <husker ikke navnet> og den ble til 1,7k. Spill som Larry 6 Day of tentacle, gud vet hva ... tok jo 40 disketter ... så gikk man hjem og fikk feil på disk 32, og siden harddisken var på 80MB så var det ikke plass til arj filene, så da måtte man gjøre hele dritten på nytt.

 

Norton utilities med sine undelete og unformat. Husker jeg hadde et absurd program der man kunne lese og modifisere fat tabeller. Husker den var hendig når jeg hadde formatert feil disk, og jeg til alt hell fant den ene tabellen...

 

Programmering i turbo pascal...

 

norton Commander... den var jo konge. Filbehandling i win3.11 var jo en vits. Og fortsatte med det helt til i dag...

 

Mye kule virus. Fikk tak i et falsk virus av den varianten der bokstavene i dos vinduet ramla ned i en haug ... kunne installere den som trs.

 

Harddisk komprimering med stacker... så røk fila og disken forsvant hehe.

 

Men win3.11 var ustabilt som faen. Men mer stabilt enn win3.1. Men spesielt nyttig??? Nja... til word var den det.

Lenke til kommentar
Nei om man tenker på alle '92 modell bilene som ruller på veien enda og mange av de er fremdeles fullt brukbare så er det litt sprøtt å tenke på.

 

Når jeg tenker på win 3.1 får jeg følelse av den spede barndom men når man ser en BMW 325 fise forbi blir det ikke helt det samme..

Nja, mange av forumbrukerne var vel også i sin spede barndom i 92, det er sprøtt å tenke på.

Lenke til kommentar

Hehe husker denne godt. Jeg har tuklet mye med denne i 5-7 års alderen før Windows 95 kom. Ja fikk min første pc av min far da jeg var 4:P

 

Men husker også at vi hadde en pc som min far hadde på kontoret rundt den tiden, Med et Dos basert opprativsystem. Rosa stygg bakrund og så måtte du trykke F1 eller F2 osv for og velge program. Men den sto det vell Copyright med noe på 80tallet om jeg ikke husker feil.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Leverer tjenesten full frossen windows 3.x, eller har de fikset det slik at en slipper forfrysninger og blåskjermer?

 

Dette Operativssystemet som omtales er det som jeg har revet meg mest i håret over. :dribble::wallbash:

 

EDIT: Lurer på om blåskjermene ble introdusert med Windows 95 nå når jeg har fått tid til å reflektere om noe som foregikk for en ganske lang stund siden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...