Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min idag etter jeg leverte tilbake en acer timeline 3810. Trodde denne asusen skulle være mer lydløs.

 

 

 

Jeg tok grundig feil.

 

Vifta suser hele tiden, uansett hvor lite jeg bruker maskinen. Hvis maskinen idler hører jeg den, og det er allerede kommet til det punktet der jeg syns at dette er veldig irriterende. HDDen knitrer også - hele tiden. Dette er også utrolig irriterende, og jeg regner ikke med at jeg kommer til å beholde denne datamaskinen noe stort lenger enn til imorgen.

 

Dette er virkelig synd, da dette egentlig er en vidunderlig maskin, som takler alt, bortsett fra det å være en lydløs student-pc.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min idag etter jeg leverte tilbake en acer timeline 3810. Trodde denne asusen skulle være mer lydløs.

 

 

 

Jeg tok grundig feil.

 

Vifta suser hele tiden, uansett hvor lite jeg bruker maskinen. Hvis maskinen idler hører jeg den, og det er allerede kommet til det punktet der jeg syns at dette er veldig irriterende. HDDen knitrer også - hele tiden. Dette er også utrolig irriterende, og jeg regner ikke med at jeg kommer til å beholde denne datamaskinen noe stort lenger enn til imorgen.

 

Dette er virkelig synd, da dette egentlig er en vidunderlig maskin, som takler alt, bortsett fra det å være en lydløs student-pc.

 

Enten er du veldig var for lyder, eller så har du vært uheldig med maskinen. Min er tilnærmet lydløs. Noe knitring kan forekomme, ved oppstart og avslutning, men ellers er maskinens stillegang noe av det jeg er mest fornøyd med! Nå var riktignok min forrige maskin en bråkebøtte av dimensjoner, men likevel

Lenke til kommentar

Vil bare slenge meg på og kommentere et par ting.

 

Dette med viftebråk og knitring fra HDD har jeg ikke merket noe til. Ja du hører HDD når den jobber men det er ikke så irriterende som folk skal ha det til (hvertfall ikke på min).

Viften står omtrent stille hele tiden så lenge jeg bare jobber med surfing o.l.

Hvis man ser HD-filmer eller spiller vil selvfølgelig viften begynne å jobbe på. Synes ikke dette er spesielt irriterende heller pga da har man somregel lyd i headset lr høyttalere uansett.

Jeg syns også at den holder seg bemerkelsesverdig kald. Selv etter flere timer er det ingen problem å hvile hånda på den og feks ha den på fanget. Dette er jeg veldig fornøyd med.

 

PS: Har UL30VT kjøpt fra dustinhome.

Lenke til kommentar

Har fått min jeg også, genial maskin.

 

Dog, HDD er det trolig feil på... Etter en dag med noe lyder fra hdd var det nå høylytt konstant klikking i 1 min. Lyden minnet om et helikopter. :(

 

 

EDIT; Maskinen hang nettopp, eller var veldig treig. Så jeg avsluttet på vanlig måte, og fyrte maskinen opp igjen. Nå kommer den ikke forbi "starter windows" i oppstarten..

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Kom "forbi" startsekvnensen til Windows. Men isteden for å sende meg videre gir windows gir meg beskjed om at en en feil med et nylig installert program har oppstått og tilbyr seg å reparere. Jeg trykker ja, og nå har maskinen stått med svart skjerm i over 15 min.

 

Feilmeldingen ser slik ut (se vedlegg).

post-110948-1264021811_thumb.jpg

 

 

Har prøvd begge valgmulighetene flere ganger, nr.1 har gått i ca 20min akkurat nå.

 

Nå nettopp byttet skjermen fra å være svart til å vise oppstartbildet (kun bildet/bakgrunnen).

 

 

 

EDIT; Nå har jeg fått opp "System Recovery"

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Etter mye tenking har jeg tenkt til å prøve ut denne maskinen nærmere, og jeg kan si meg enig i at viftelyden ikke er så signifikant som jeg først trodde. Knitrelyden derimot er en annen sak, men jeg tror den er overkommelig.

 

En ting jeg sliter litt med nå er flimmer på ekstern skjerm. Jeg har en BenQ 24" her og når jeg kobler til UL30VT så flimmrer skjermen mye, har prøvd med andre datamaskiner og da er flimmeren borte. Er det noen som har opplevd det samme og har peiling på hvordan jeg kan fikse dette?

 

EDIT: Flimmeren er der uansett oppløsning.

 

Takker for hjelp.

Endret av ahardware
Lenke til kommentar

Har nå hatt pc'n i en dag. Kan komme tilbake med litt mer info generelt om hvordan den er i bruk senere. Jeg var litt skeptisk etter å ha hørt om HDD knitring og lignende.. Jeg har ikke merket noe til dette selv, legger man øret inntil kan man selvsagt høre at harddisken jobber. Dette ble dog lett overdøvet av min lenovo t60p som stod ved siden av. Ellers er jeg igrunn veldig fornøyd. Har ikke testet batteritiden, men i sparemodus var det vel oppgitt ca 9 timer igjen av batteriet.

Lenke til kommentar
Etter mye tenking har jeg tenkt til å prøve ut denne maskinen nærmere, og jeg kan si meg enig i at viftelyden ikke er så signifikant som jeg først trodde. Knitrelyden derimot er en annen sak, men jeg tror den er overkommelig.

 

En ting jeg sliter litt med nå er flimmer på ekstern skjerm. Jeg har en BenQ 24" her og når jeg kobler til UL30VT så flimmrer skjermen mye, har prøvd med andre datamaskiner og da er flimmeren borte. Er det noen som har opplevd det samme og har peiling på hvordan jeg kan fikse dette?

 

EDIT: Flimmeren er der uansett oppløsning.

 

Takker for hjelp.

Har du prøvd å koble UL30VT til annen skjerm/TV?

Lenke til kommentar

Jeg klarer enda ikke bestemme meg. Folk sier at man egentlig ikke har bruk for det dedikerte skjermkortet på VT'en(med mindre man skal spille), ettersom maskinen fra før av klarer å dra HD. Og dersom maskinen, i mitt tilfelle, ikke skal brukes til noe særlig spilling, så lurer jeg på å bestille en A i stedet. Noen som har noen gode argumenter for VT'en? :)

Lenke til kommentar
Jeg klarer enda ikke bestemme meg. Folk sier at man egentlig ikke har bruk for det dedikerte skjermkortet på VT'en(med mindre man skal spille), ettersom maskinen fra før av klarer å dra HD. Og dersom maskinen, i mitt tilfelle, ikke skal brukes til noe særlig spilling, så lurer jeg på å bestille en A i stedet. Noen som har noen gode argumenter for VT'en? :)

 

Dette vil jeg ikke si meg enig i... At A problemfritt spiller av all 1080p nekter jeg å tro..

Referer til min post litt tidligere med 1080p testing.

Nvidia kortet har støtte for CUDA og om jeg ikke er på så altfor tynn is; er dette meget avgjørende med riktig codec.

 

Igjen selv med optimalistert codec feiler UL30VT! Dvs den spiller av som en drøm, men er man obs og leter etter feil man på enkelte scener finne det.

Lenke til kommentar
Jeg klarer enda ikke bestemme meg. Folk sier at man egentlig ikke har bruk for det dedikerte skjermkortet på VT'en(med mindre man skal spille), ettersom maskinen fra før av klarer å dra HD. Og dersom maskinen, i mitt tilfelle, ikke skal brukes til noe særlig spilling, så lurer jeg på å bestille en A i stedet. Noen som har noen gode argumenter for VT'en? :)

 

Skal du redigere film så er VT modellen å gå for.

Lenke til kommentar
Jeg klarer enda ikke bestemme meg. Folk sier at man egentlig ikke har bruk for det dedikerte skjermkortet på VT'en(med mindre man skal spille), ettersom maskinen fra før av klarer å dra HD. Og dersom maskinen, i mitt tilfelle, ikke skal brukes til noe særlig spilling, så lurer jeg på å bestille en A i stedet. Noen som har noen gode argumenter for VT'en? :)

 

Skal du redigere film så er VT modellen å gå for.

Det har jeg ingen planer om. Jeg skal stort sett bruke den til å se film på TV med, nettlesing, tekst og generelt lett bruk.

 

... men det er jo argumentet med at det er kjekt å ha litt å gå på ifht skjermkortet. Det kan jo være kjekt å kunne bruken maskinen til litt spilling, evt. 1080 dersom det blir bruk for det. Selv om jeg har TV som støtter 1080, spiller jeg nesten bare av 720-filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...