Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Du kan få en del ekstra kule items viss du spiller facebook spillet og btw :)

 

Å kalle det opplegget der for et "spill" er vel å ta litt hardt i. Plagsomt markedsføringsmiddel er vel mer riktig.

 

Jeg liker risk jeg da :p

 

Ok, visste ikke at Risk var en konkurranse i å spamme folk på facebook.. Eneste "gameplay" i facebook spillet er at man må logge inn ofte og ha mange på lista si i spillet.

 

Jeg oppfatter også dette "spillet" som ett spill med svært mangelfullt innhold og ett forsøk på å få folk til å spamme facebook veggen sin med secret world reklame.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har invitert nøyaktig 1 person til Secret War etter å ha hørt med vedkommende først. Spam kommer nok an på personen, må ikke skylde på spillet. :)

 

Og ja, spiller hovedsaklig for å få tak i diverse ingame-stæsj gratis. Samt weapon skins som jeg håper kan brukes til å legge på selvmekkete våpen etter hvert.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har invitert nøyaktig 1 person til Secret War etter å ha hørt med vedkommende først. Spam kommer nok an på personen, må ikke skylde på spillet. :)

 

Og ja, spiller hovedsaklig for å få tak i diverse ingame-stæsj gratis. Samt weapon skins som jeg håper kan brukes til å legge på selvmekkete våpen etter hvert.

 

Når hele konseptet pepres med "RECRUIT YOUR FRIENDS FOR THE SECRET WAR" så skylder jeg på spillet og ikke de stakkarene som vil låse opp ekstra utstyr igjennom den verste form for reklame, sosial media-spam. :p

Lenke til kommentar

Hehe, det er klart at noen blir fristet til å spamme hvis de har noe å tjene på det. Men, som sagt, det kommer mye an på personen. Jeg er snill nok til å spørre de i vennekretsen min som kan tenkes å spille TSW før jeg sender en invitasjon kun til dem alene. :)

 

Det som er/var verre er jo *ville-spillene der noen velger å spamme alle de kjenner på Facebook. "Nei, frøken, jeg vil ikke hjelpe deg å strigle hesten din. Selv om det kanskje er en skjult mening for noe annet..."

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

jaja..bare 14 dager til vi får smake litt på selve spillet da..

Det blir bra.

 

Er litt forvirrer over funcom sin reklame som er like i nærheten av å påstå at med "master pack" får man syv talismans som gjør at man blir powerfull nok til å gå rett i trynet på alle bosser.

Trodde liksom at man i det minste måtte spisse skillsene mer er enn bare litt for å kunne klare det, ellers blir det jo bare dumt.

 

Og ingen levels.

Det er da virkelig en xp bar der.

4 ganger på vei fra 0 til max får man poeng å bruke på skills før den resetter seg å begynner på nytt.

Det er da vel levels kamuflert som poeng......eller ???

 

Spillet der man ikke spør hva lvl man er, men hvor mange poeng man har puttet inn i skills. :-)

Samma sak.

Lenke til kommentar

Man har maksimum 7 aktive og 7 passive skills. Dette vil si at man kommer til "max lvl" rimelig fort.

Men man kan jo da altså bytte på innenfor skills om man får kjøpt opp flere skills etterhvert.

 

og vær aktiv og passiv skill har 7 nivåer.

7 x 14 = 98 for å makse ut en "setup"

Så kan man jo har mange "setup" :-)

 

Eller blir vel egentlig 6 x 14 +1 siden skill nummer 7 er en superskill som man bare kan ha en av

85 skillz kansje. :-) ??

Litt usikker.

Lenke til kommentar

Forskjellen på andre spill som har lvler er at når du angriper fiender som er mye høyere lvl en deg så klarer du ikke gjøre noe skade pga miss og one hit death. Her kan du gå og angripe fiender i alle områder og gjøre skade. De har høgere hp da så du trenger en grupp. En gruppe lvl 5 i wow kan ikke ta en 80 mob f.eks, i the secret world kan en gruppe nybegynnere ta mobs i sene områder.

 

Funcom har selv sakt du ikke trenger "lvl" i startområde, får du me deg en gjeng kan du fere direkte til områder rettet mot senere. Men jeg kommer til og følge storylinen de har satt opp uansett, vil ikke gå glipp av noe, da dette ser fantastiskt ut i mmo sammenheng. Har aldri gledet meg til et spill som jeg gjør her. Og 11 mai nærmer seg med stormskritt :)

Lenke til kommentar

Viss det er sånn som jeg har fått inntrykk av.

 

85 skills for å maxe en setup. (litt usikker på om dette er rett regnet)

 

man har en "Gear manager" der man kan bytte ut sitt gear og vilken skills som skal være aktiv.

 

så man kan bygge seg en tank, helaer, damage i en og samme char.(bytting av alt er to tre klikk med musen, nesten garantert off battle)

 

Når man da skal danne seg ett party og være en av de første til å gå på en superboss er det sikkert ønskelig at alle chars har maxet skills til alle roller + gear, slik at man kan eksprimentere med hva som må til for å klare det uten å måtte finne nye spillere til å bytte ut chars som ikke funker.

 

Da sitter man med in figur som har brukt 85+84+84=253 poeng på skill points.

Pluss gear til alle roller.

 

Det er langt i fra sikkert at en char som er rigget for party duger noe servlig til solo pve og at det optimale er er å ha solo gear+skillz og party skills +gear.

Viss alle de skillsene er ulik snakker vi 506 poeng.

 

Viss pvp trenger helt andre skills en pve kan du legge til opptil 84 poeng til :-)

 

kansje forskjellige bosser krever totalt annen setup.. Legg til opptil 84 poeng i skills pr boss :-)

 

osv osv. :-)

 

 

ahh..

Jo mer jeg tenker på den nesten ubegrensede mengde muligheter/utfordringer dette spille kan potensielt by på, jo mer gleder jeg meg. :-)

Lenke til kommentar

Forskjellen på andre spill som har lvler er at når du angriper fiender som er mye høyere lvl en deg så klarer du ikke gjøre noe skade pga miss og one hit death. Her kan du gå og angripe fiender i alle områder og gjøre skade. De har høgere hp da så du trenger en grupp. En gruppe lvl 5 i wow kan ikke ta en 80 mob f.eks, i the secret world kan en gruppe nybegynnere ta mobs i sene områder.

 

Funcom har selv sakt du ikke trenger "lvl" i startområde, får du me deg en gjeng kan du fere direkte til områder rettet mot senere. Men jeg kommer til og følge storylinen de har satt opp uansett, vil ikke gå glipp av noe, da dette ser fantastiskt ut i mmo sammenheng. Har aldri gledet meg til et spill som jeg gjør her. Og 11 mai nærmer seg med stormskritt :)

'

 

11. mai? 19. Juni er release, så ser ikke hvorfor 11. mai skal være så spennende.

Lenke til kommentar

Det har jo vært invite only beta ei stund, regner med det gikk å få seg invite som vanlig i invite only. Men om det er åpen beta så skal jeg være ærlig å si at jeg ser ikke gleden med det. Mye bedre å bli overveldet i orgasmisk glede 19. Juni!

 

Greit å bruke beta tiden til å bli kjent med logikken i spillet.

Så slipper man å henge etter å fomle og ikke skjønne noe når spillet starter.

Denne tankegangen er kansje for gamlinger som meg som trenger litt tid til å sette meg inn i nye ting :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...