Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, faktisk. Har en kompis som går under alas nolifer, som ligger på 1850+, og når han spiller sammen med meg i 1600+ dominerer han med hvilken som helst hero.

 

Poenget mitt er at det er umulig å definere hva som er en OP eller en UP hero ut ifra normal matchmaking. Fordi om man har opplevd å bli pwnd av en Solstice opptil flere ganger, betyr ikke det at heroen er OP.

Lenke til kommentar

Hehe, faktisk. Har en kompis som går under alas nolifer, som ligger på 1850+, og når han spiller sammen med meg i 1600+ dominerer han med hvilken som helst hero.

 

Poenget mitt er at det er umulig å definere hva som er en OP eller en UP hero ut ifra normal matchmaking. Fordi om man har opplevd å bli pwnd av en Solstice opptil flere ganger, betyr ikke det at heroen er OP.

 

Det er absolutt mulig å definere hva som er OP, eller UP. Når han smurfer med deg vil han kunne heltene og spillet bedre enn de andre derfor er han OP, jeg kan vinne spille hvem som helst helt og vinne på det nivået. Ophelia carry er ikke umulig om du ligger 10k over i goldfarm.

 

Det at en helt er OP er hvis den er ubalansert i forhold til de andre- Hvis du ser på turneringer og 1 helt blir enten picket eller bannet hvert game, er ofte den helten OP. Kan være av forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
Hehe, faktisk. Har en kompis som går under alas nolifer, som ligger på 1850+, og når han spiller sammen med meg i 1600+ dominerer han med hvilken som helst hero. Poenget mitt er at det er umulig å definere hva som er en OP eller en UP hero ut ifra normal matchmaking. Fordi om man har opplevd å bli pwnd av en Solstice opptil flere ganger, betyr ikke det at heroen er OP.
Det er absolutt mulig å definere hva som er OP, eller UP. Når han smurfer med deg vil han kunne heltene og spillet bedre enn de andre derfor er han OP, jeg kan vinne spille hvem som helst helt og vinne på det nivået. Ophelia carry er ikke umulig om du ligger 10k over i goldfarm. Det at en helt er OP er hvis den er ubalansert i forhold til de andre- Hvis du ser på turneringer og 1 helt blir enten picket eller bannet hvert game, er ofte den helten OP. Kan være av forskjellige grunner.

 

En hero blir instapicket/bannet i en turnering av flere grunner, og det som refereres til OP, er i følge min mening ikke en av dem. En spillers enorme ferdigheter med en viss hero, en sterk hero som kontrer mange andre typer heroes, en hero som passer inn i nylige ednringer i meta-game er de viktigste grunnene.

 

Husker f.eks da Keeper ble omgjort for en god stund siden. Han fikk minions i samme patch (om jeg ikke husker feil) som Sol's Bulwark kom ut.

Keeper ble plutselig én av de sterkeste, om ikke den sterkeste heroen i spillet. Dette ikke fordi Keeper var OP, men fordi han passet perfekt inn i et endret meta-game. Med en gang Sol's ble nerfet, ble automatisk Keeper nerfet, uten at de rørte Keeper selv.

Lenke til kommentar
Hehe, faktisk. Har en kompis som går under alas nolifer, som ligger på 1850+, og når han spiller sammen med meg i 1600+ dominerer han med hvilken som helst hero. Poenget mitt er at det er umulig å definere hva som er en OP eller en UP hero ut ifra normal matchmaking. Fordi om man har opplevd å bli pwnd av en Solstice opptil flere ganger, betyr ikke det at heroen er OP.
Det er absolutt mulig å definere hva som er OP, eller UP. Når han smurfer med deg vil han kunne heltene og spillet bedre enn de andre derfor er han OP, jeg kan vinne spille hvem som helst helt og vinne på det nivået. Ophelia carry er ikke umulig om du ligger 10k over i goldfarm. Det at en helt er OP er hvis den er ubalansert i forhold til de andre- Hvis du ser på turneringer og 1 helt blir enten picket eller bannet hvert game, er ofte den helten OP. Kan være av forskjellige grunner.

 

En hero blir instapicket/bannet i en turnering av flere grunner, og det som refereres til OP, er i følge min mening ikke en av dem. En spillers enorme ferdigheter med en viss hero, en sterk hero som kontrer mange andre typer heroes, en hero som passer inn i nylige ednringer i meta-game er de viktigste grunnene.

 

Husker f.eks da Keeper ble omgjort for en god stund siden. Han fikk minions i samme patch (om jeg ikke husker feil) som Sol's Bulwark kom ut.

Keeper ble plutselig én av de sterkeste, om ikke den sterkeste heroen i spillet. Dette ikke fordi Keeper var OP, men fordi han passet perfekt inn i et endret meta-game. Med en gang Sol's ble nerfet, ble automatisk Keeper nerfet, uten at de rørte Keeper selv.

 

Så det du sier er at itemet var OP?

 

Se på dotascenen nå da, etter d2 international har lycan, morph og am blitt nerfet.

De var rett og slett for OP i forhold til de andre heltene. Bruker dette eksempelet fordi det jeg husker best.

 

Kommer også på flere tilfeller hvor msi plutselig brukte en helt annerledes, si slither.

Etter at slither ble brukt som solo, suicide og short ble det fort klart at hey wardsa kan ikke ha 700+ range (vision).

Han hadde da utsikt over hele lanen han var i mens han var der, ikke rart han koste seg.

 

Selvsagt bytter metaen seg, og helter har forskjellige styrker, det er heller ikke en definisjon på OP.

at bulwark ble sterkt for et tidlig pushstrat er jo en selvfølge, om det var/er ophelia kotf eller hvem som helst pusherteam.

 

At helter blir OP, det skjer. Det blir som regel fikset på relativt raskt også- jeg personlig synes det er veldig trist at 5 forskjellige carrys som ligner i stilen og passer i samme meta, blir støvete fordi den ene er hakket mer OP. (det blir fort kjedelig å se på den samme helten hvert game)

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Haha. Hadde et så latterlig artig game nettopp. Hadde verdens dårligste start og alle ville CC'e. Kompis, som var på lanen våres som tapte mest sier at vi skal gi faen, så vi gjør det. Så turner vi gamet elegant, før vi fortsetter med to ekstreme tosser. Snur det igjen og vinner. Elsker sånne games.

Lenke til kommentar

Mener at itemet fungerte veldig sterkt hos Keeper ja, og itemet i seg selv var nok litt for sterkt òg. Prisen ble jo tross alt tweaket.

 

Jeg skjønner godt hva du mener her, og jeg og du har nok to litt forskjellige oppfatninger av hva OP betyr i dette spillet. Kan godt ha noe med tidligere spill jeg har spilt.

OP er en hero i mine øyne hvis den uten tvil vil dominere et game uten spesiell effort eller skills, som er umulig og drepe og som dreper ufattelig lett.

Det nærmeste jeg kan tenke meg til en OP hero som har vært i Newerth siden jeg begynte å spille, er Gemini ved release. Han var enormt vanskelig å drepe.

Lenke til kommentar

Ville teste Solstice, så logga på sub-accounten min og spilte en public game. Glemte meg og fulgte ikke med når de starta gamet, så solstice ble instapicked, så da tok jeg heller Monkey King. Hadde vel noe sånt som 35-3, og vi spilte 4v5 med 1 som aldri hadde spilt før og døde og døde og døde hele tiden. Morro,

Lenke til kommentar

Mener at itemet fungerte veldig sterkt hos Keeper ja, og itemet i seg selv var nok litt for sterkt òg. Prisen ble jo tross alt tweaket.

 

Jeg skjønner godt hva du mener her, og jeg og du har nok to litt forskjellige oppfatninger av hva OP betyr i dette spillet. Kan godt ha noe med tidligere spill jeg har spilt.

OP er en hero i mine øyne hvis den uten tvil vil dominere et game uten spesiell effort eller skills, som er umulig og drepe og som dreper ufattelig lett.

Det nærmeste jeg kan tenke meg til en OP hero som har vært i Newerth siden jeg begynte å spille, er Gemini ved release. Han var enormt vanskelig å drepe.

 

Ja gemini var op i starten, så mye hp og trengte ikke engang boots.

 

OP trenger ikke være spesifikt at han har 10k burst dmg eller 10k hp.

 

amun ra var op i starten. Faktisk så hadde s2 en liten periode hvor nesten alle de nye heltene deres var op. Måtte nerfes neste patch.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dreamhon @Dreamhack nærmer seg. Blir spennende å se hvem som stikker av med seieren nå som Fnatic ikke lenger er med. For meg er det 4 lag som stikker seg ut som soleklare favoritter, og det er Complexity, Trademark, Gary Johnson, og Qsquad. Personlig tror og håper jeg at Q Squad går helt til topps. Nova_ sin erfaring tror jeg vil komme veldig godt med, i tillegg som de har et utrolig godt sammensatt lag.

Complexity har jo vært det beste laget i lang tid, men tapte nettop mot TDM i HoN tour, så blir spennende å se om de klarer å omstille seg. De tapte jo mot en litt spesiel strategi fra TDM med push power i form av balphagore, mens de selv kjørte en ganske standard line-up. Kan være de må tenke litt nytt om de vil være med å kjempe helt inn.

TDM vant som nevnt mot Complexity, uten full roster på toppen av det hele. Blir spennende å se dem.

Gary Johnson har spilt mye bra i det siste, desverre har de blitt stoppet av problemer med internett. Har kanskje den mest uspiselige HoN spilleren i Swindle på laget.

 

Blir spennende å se hvem som drar med seg tittelen hjem! :)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke lenge igjen til det braker løs på Dreamhack!

 

Var forresten inne å kikka på Dreamhack sine sider og der vardet oppført prispengene for hvert spill. Dota2 hadde 200 000 SEK, LoL hadde 330 000, mens HoN hadde hele 400 000 SEK. Det hadde jeg faktisk ikke trodd. Men viser vel bare at HoN som Esport står veldig sterkt. Bare Starcraft 2 som har høyere, på drøye 550 000.

Lenke til kommentar

Skulle ikke Testie delta på Dreamhack? Finner ham ikke på rosteren noe sted.

 

Ser at det er en del nye lag nå for tiden, men det er vel trygt å anta at compLexity stikker av med seieren. En stund siden jeg har vært aktiv med HoN nå, men de eneste som kan vise muskler mot compLexity's "sleng all farm på Haxxeren og la ham høyreklikke etter 50 min"-strategi er vel tdM og til en viss grad Sender's lag.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke lenge igjen til det braker løs på Dreamhack!

 

Var forresten inne å kikka på Dreamhack sine sider og der vardet oppført prispengene for hvert spill. Dota2 hadde 200 000 SEK, LoL hadde 330 000, mens HoN hadde hele 400 000 SEK. Det hadde jeg faktisk ikke trodd. Men viser vel bare at HoN som Esport står veldig sterkt. Bare Starcraft 2 som har høyere, på drøye 550 000.

Tja, er vel fordi s2games selv spytter inn penger, de vet vel at dette blir et av de siste store turneringene der HoN er stor, men HoN har jo alltid stått ganske sterkt i Sverige.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...