Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

Før alt skal bli digitalt er man nødt til å få bedre linjer til folks flest. Det vil ikke være profit nok til å kunne utelate de som sitter på 0.6 mbit linjer. Jeg vil tippe at det vil ta mange mange år før spillbutikkene forsvinner og alt blir digitalt. Første steget vil være å gjøre alle spill tilgjengelig digitalt og fysisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Det er plutselig en kar som driver og sender meg meldinger, på Xbox LIVE, med ukvemsord og han bruker rasistiske uttrykk.

Regner med at det er nulltoleranse på XBL når det gjelder rasisme.

 

Finnes det noen å rapportere det? Annet enn File a complaint.

Utrolig plagsomt.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

"Problemet" er vel at det ikke er noe penger i dvd/blu-ray. Faktisk så er det en utgift. Digitalt salg på proprietære plattformer eller proprietære medium, er det masse penger i. Som vi alle vet, gikk Sony for den lønnsomme varianten med Vita..

Endret av formkake
Lenke til kommentar

De kommer nok til å velge Blu-Ray, leste de ryktene for 2-3 mnd sia. Og jeg er helt sikker på at de kommer til å la det være mulig å bruke fysisk kopi, selv foretrekker jeg også å ha fysiske spill. Games on Demand, Steam, etc, det fungerer bra, og jeg bruker det. Men jeg syntes det er best å kunne ha ett fysisk spill.

 

Men om Microsoft planlegger å ha en billigere konsoll som kanskje skal være mindre og lettere (slim), eller noe lignende da. Så tror jeg at det er en mulighet for at de lanserer en konsoll som kun baserer seg på kun Games on Demand, altså kun digitalt.

 

Men jeg tviler veldig sterkt på at de kommer til å kun lansere en 100% digital konsoll, som baserer seg på Games on Demand og at folk må ha internett tilgang. Det vil nok bli et alternativ, med mulighet for en form for fysisk kopi uansett.

Lenke til kommentar

Jeg tror Microsoft planlegger 2 forskjellige Xboxer neste gen.

Den ene vil være mer slik som arcade versjonen, bare der får man med en 20 GB HDD til dine spill, noe hos meg er ikke nok! Da vil spillene være på de ryktene som er ute, de derre minnediskene.

 

Den harde versjonen "hardcore" vil ha en HDD på minst 500GB fra start, samt ha tilgang til Blu-Ray( får håpe de endelig lever i nuet "nåtiden") pluss man får noe tablet lignende kontroll.

Spillene blir enten digitalt eller fysisk. Selv jeg tror det vil ta minst 8 år før alt er digitalt, er ikke alle som har supernett. Jeg sitter kun på 649kb for downloadspeed og det er altfor lite til spill via nett eller streaming ala OnLive.

 

Er ville spekulasjoner her, men det er jo gøy!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Virker pussig om MS utelukker blu ray denne gangen. Trodde at konseptet var mer enn en spillmaskin og da virker det naturlig at den kan spille blu ray filmer. Ja det er fullt mulig å streame filmer, men blu ray gir fremdeles bedre kvalitet.

 

Hvem har ikke bluray/dvd spiller nå? Selv jeg som har lik null interesse for bluray kjøpte en spiller til 399kr. De er så billige nå pluss de er nesten utdaterte allerede med alle muligheter det er i dag for å se film digitalt.

 

Se på Wii forøvrig, den tilbydde ikke dvd avspilling en gang, enda spillene var på dvd plater. Det hindret den likevel ikke fra å selge i bøtter og spann.

 

Og MS har jo kanskje verdens beste filmstreaming tjenester på Live, hvorfor skal de pushe et format de sikkert taper penger på?

 

Ingen optical drive betyr også langt mindre hardware problemer. Det største konsoll problemet er jo omtrent at drevet slutter å fungere. Særlig på PS3 har dette vært et stort problem.

 

Jo mindre bevegelige deler jo solidere konsoll. Og billigere.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Ser du ikke hva jeg skriver da? De flere og flere TVer produseres med 3D funksjon.

Du kan ikke se alt i ekte 3D. Jeg regner med at du har samme funksjon som jeg har, nemlig 2D til 3D og det kan vel nærmest ikke kalle 3D. 3D effekten på filmer og spill som er skapt for 3D er langt langt bedre. Jeg sitter heller ikke å ser på 2D sendinger i 3D. Nå siktet jeg til filmer generelt og at Xboxen burde ha en funksjon som gjorde at man kan spille i 3D

Lenke til kommentar

og 3D

 

De fleste spill i dag har jo 3d option. Ikke at jeg tror særlig mange gidder å spille i det. Selv synes jeg det er forferdelig. Frameraten halveres i de fleste spill også.

 

"De fleste" er en ganske store overdrivelse, da det bare er rundt 15 spill som har det på Xbox 360. Liste over dem finner man forøvrig her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...