Gå til innhold

Chrome går forbi Safari


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å ja, men takk for oppklaringen da. Med er det altså fortsatt hele 10% som bruker noe annet enn det som står i listen, eller hva er misc?

 

Beklageligvis så aner jeg ikke hva som kommer inn under denne diverse-hanken her :)

 

Antar at dette er søkemotorer. Altså "robotene" til Google, Bing, Yahoo, m.fl. De står nok for en hel del trafikk til såpass store sites som diskusjon.no. (Tråder blir jo indeksert i søkemotorene ganske fort)

Lenke til kommentar

Merkelig at Opera 9 skal være så mye mer utbredt enn Opera 10, da muligheten for oppgradering tilbys ved oppstart når ny versjon er ute.

 

Forøvrig må jeg si meg enig i at Opera er gulle godt for webutviklere. Selv bruker jeg IE, FF, Chrome og Opera daglig. Liker Opera best og deretter Chrome.

 

Det jeg vektlegger, det som utgjør forskjellen som gjør at jeg liker Opera mye bedre enn for eksempel Firefox, er adskillig bedre tab-bar (som jeg har vertikal, passer mye bedre på bredt toskjermsoppsett) og evne til å takle/håndtere 30+ åpne tabs over lengre tid.

 

Det jeg ikke er like fornøyd med, er at nyere versjoner av Opera ikke nødvendigvis alltid føles som forbedringer ytelsesmessig, og at åpne eBay-vinduer stresser Opera mer enn andre nettlesere.

 

Man utvikler seg etterhvert rare vaner... Operas evne til å håndtere mange åpne tabs gjorde etterhvert at jeg aldri bruker bookmarks men heller har flere åpne vinduer og nettlesere. Ting jeg ønsker å komme tilbake til har jeg i Opera mens jeg gjerne åpner firefox når jeg skal ha noen "flyktige" vinduer, for eksempel for å sammenligne priser. Så kan jeg bare lukke nettleseren når jeg er ferdig, mens Opera tar vare på det jeg ikke er ferdig med.

Lenke til kommentar
Chrome har klart det Opera ikke har klart på 10 år... Må de endelig innse at slaget er tapt og lege ned det irriterende nettleseren.

Hvordan irriterer Opera deg? Som webutvikler er Opera aldri noe problem, da den renderer sidene som den skal.

Et snev av fanboyisme?

 

tjah jobber som webutvikler og irriterer meg over Opera nettopp i jobbsammenheng. Nok en nettleser å forholde seg til - fullstendig unødvendig.

Lenke til kommentar
Å ja, men takk for oppklaringen da. Med er det altså fortsatt hele 10% som bruker noe annet enn det som står i listen, eller hva er misc?

 

Beklageligvis så aner jeg ikke hva som kommer inn under denne diverse-hanken her :)

Skulle til å gjette på Cyclo's bruk av Konqueror, men så var den i lista likevel :wee:

Chrome har klart det Opera ikke har klart på 10 år... Må de endelig innse at slaget er tapt og lege ned det irriterende nettleseren.

Målet til Opera er nok ikke markedsdominans og jeg takker og bukker for de gode nettleserne de lager. På PC så vel som mobiler og andre enheter! De sidene jeg lager har Opera aldri noen problemer med. Riktignok ikke det mest avanserte som ligger ute på nettet, men Opera skaper aldri problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...